Jääkiekkoilijan treeniohjelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja chico
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Moro!
Millasta saliohjelmaa suosittelisitte 15-vuotiaalle jääkiekkopelaajalle , lihasmassaa pitäisi saada pienen kokoni vuoksi.
Ajattalelin käydä 3-5 kertaa viikossa salilla , ja suosittelisitteko jotain lisäravinteita jotka auttaa lihasmassan kasvattamisessa ?
Ps. aikaisempaa salikokemusta ei löydy oikeestaan yhtään.
Kiitoksia jo etukäteen !

Kuulostaa kyllä kummalta, että tuon ikäisenä ei olla käyty puntilla. Sillon joskus kun itse pelasin, ni taidettii opetella rinnalleveto 12-13 kesäisinä ja sali tuli mukaan lähes joka treeniin vähän sen jälkeen. Saatiin ohjelmatkin omilta valmentajilta.

Eiköhän haulla löydy jotakin sopivaa.

Mitä olen tuon ikäisiä lätkäjunnuja omalla salilla katsellut, niin penkkiä ja hauista tuntuvat kovasti tekevän.

Kyllä se pitäisi valmennusjohdon puolelta tultava ne suunnitelmat treeniohjelmalle jos jotain urheilua päälajinaan harrastaa.
Tai sitten joltain ammattilaiselta. Netistä kun nappaa jonkun "ison kaverin hyväksi toteaman" bodausohjelman niin siinä on äkkiä oma laji perseellään.

Suosittelen että menet nykäsemään omaa valmentajaasi hihasta ja kysäset minkälaista treeniä kannattaisi tehdä. Muistan että omalla urallani kunnollinen puntin vetäminen aloitettiin vasta b-junnu ikäisenä. Silloin vedettiin omatoiminen kesäharjoittelu-jakso Harri Hakkaraisen suunnittelemalla ohjelmalla. Tärkeintä kuitenkin tuossa iässä on kehittää sitä henkilökohtaista taitoa, sitä et enää vanhemmalla iällä opi, mutta lihasmassaa saa silloinkin helposti.

Tän oon bongannu joskus täältä pakkikselta. Mun mielest ihan hyvä perusohjelma.

HPK:n perusvoimaharjoitus

1. Penkki 10+8+6

2. Vatsa
-Vinot istuen 3x15(lisäpainoin)
-Rutistus kiertäen x 30
-Lantion nosto x 30

3. Rinnalleveto 7+5+3

4. Takakyykky 3x6 (oma paino -10kg)
- lisäksi terävät kevennyshypyt x3

5. Ranne tuelta 2x8-10
Hauis tangolla 2x6-8

6. Leuka (mailaote) maksimi
Dippi (leveä ote) maksimi

+Hermotusliikkeet (Kevennyshyppyjä, linkkareita, punnerruksia läpsyllä)

Viimeset toistot tiukkoja, sarjatauko 2-3 minuuttia.

Suositut

Back
Ylös Bottom