Jääkö tulliin ?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sanokaa jos olen väärässä, mutta pitääkö seuraava lause paikkansa? : Suomessa GABA sisältyy lääkeluetteloon eikä sitä voida myydä vapaasti.

Kukas tietää mitkä ovat seuraukset, jos tuollainen Suomessa lääkeaineeksi määritelty lisäravinne jää tulliin? Tavaran menettäminen vähintään kai, vaan tuleeko muita sanktioita?

Kukas tietää mitkä ovat seuraukset, jos tuollainen Suomessa lääkeaineeksi määritelty lisäravinne jää tulliin? Tavaran menettäminen vähintään kai, vaan tuleeko muita sanktioita?

eikös siitä joudu maksamaan sen tarkastusmaksun(vajaa 100e) jos päättävät tullissa tarkastaa purkin sisällön? näin ainakin muistelen lukeneeni jostain...kai ilman tarkastusta purkki jää tulliin ja menettää rahansa, mutta ei varmaan lisää pidä maksaa enää..

Itselläni jäi juuri rohtovirmajuurta eli valeriaa sisältävät kapselit tulliin, täti kyseli totisena miksei minulla ole reseptiä valmisteelle. Tuotahan saa kaikista luontaistuotekaupoista ja apteekista, hinta vain omalla planeetallaan Suomessa. Se ei siis meinaa mitään saako ainetta Suomesta es. luontaistuotekaupasta. Hieman suojatullin makua mielestäni.

Tulli-Tädin mukaan ottavat asian tiimoilta minuun vielä yhteyttä. Toivottavasti olen vielä kelvollinen elämään yhteiskunnassamme tämän jälkeen.. En ihmettele lainkaan tullin valittelemaa resurssipulaa kun tutkii heidän "voidaan luokitella lääkeaineeksi" listojaan.

Mikä on sida cordifolian status suomessa ? Sitä saa melkei mistä vaan, mutta mitä sanoo tullin pellehermannit ?

Nopeesti katottuna tulee aika kovat postikulut tuolta tilatessa.

Miks vidus porukka vetää GABAA? Valistakaa vähän meikäläistäkin.!! Lääkikses oli juttua GABASTA, eli gamma-aminovoihaposta, jota käytetään unilääkkeissä, vähentämään elimistön vireystilaa. Lääkeainehan se.

se lisää kehon omaa kasvuhormonitasoa eli kehonrakennushyötyä...mä olen kyllä heittäny sen aamuisin naamaan ja ei mua kyllä väsytä yhtään sen enempää kuin normaalistikaan...

Saakohan tuolle GABA:lle sitten reseptin, onko sitä apteekissa saatavilla lääkkeenä? Millä perusteella sitä määrätään? Reseptillähän sitä voisi ymmärtääkseni sitten tilailla, nappi + apteekki = €€€€

Alpratsolaami, kuten muutkin bentsodiatsepaamit vaikuttavat sitoutumalla GABA-bentsodiatsepiinireseptorikompleksiin lisäten endogeenisen GABAn inhibitorista vaikutusta.

Alpratsolaamia käytetään ahdistuksen ja tuskaisuuden lievittämiseen, etenkin kun niihin liittyy masennusta. Lääkettä voidaan käyttää myös paniikkihäiriöiden lievittämiseen.

Täällä
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=20152&highlight=gaba
on toinenkin keskustelu GABAsta, jonka tiimellyksessä kaikkien kunnioittama(?) Hulkki kysäisi jostain lääkehallinnolta tai vastaavalta GABAsta ja sai vastaukseksi ettei kyseinen aine ole lääkeaine. Tosin kysely on vuodelta 2004. Joten onkohan tuo lääkeaine puoli muuttunut vuosien varrella, kellään varmaa tietoa?

Mitä tehoon tulee asia on kuten monen muunkin aineen kanssa, että tähän mennessä ainakaan en ole löytänyt mitään tutkimusta, joka virallisesti todistaisi hyödyn kehonrakennuksessa (joku muu ehkä löytänyt). Mutta ihmisen pääkoppa on sen verran outo laitos, että jos johonkin tarpeeksi uskoo niin se monesti myös niin on, tiedä sitten.....:zzzz:

GABAa saa luontaistuotekaupoista. Viimeksi toissapäivänä ainakin sai:)..Itse syön sitä hermostosairauteen ja se tehoaa nopeasti ja huomattavasti paremmin kuin mikään lääke eikä siitä tule sivuoireita. Kehonrakennushyötyä en sitten tiedä..

Joo kyllä Gabaa saa suomessa ihan luontaistuote kaupoista. Miksiköhän sitä ei myy mikään puntti hommiin suuntautunut lisäravinne kauppa? Luulisi sen kaupaksi menevän kun porukka sitä paljon kyselee ja monet kokee siitä olevan hyötyä. Itse en sillä huomannut mitään vaikutusta. Ehkä se voisi vaikuttaa enemmän jos ois jotenki puutteelliset gaba tasot päässä tai jotain..

Kasvuhormonilisät;

GABA eli gamma-aminovoihappo. Se aiheuttaa pieniä muutoksia aivojen kemikaaleissa, jotka vaikuttavat kasvuhormonin eritykseen. Eräs italialainen tutkimus osoitti, että kaksi grammaa GABAa viisinkertaisti kasvuhormonin tuotannon. Koska GABA toimii kuin lievä unitabletti - se rentouttaa - sitä tulee käyttää vain iltaisin.

Lähde : Body-lehti 05/2007

edit: Täällä postattu että porukka saa ihan luontaistuote kaupoista, vaikka kyseinen aine on suomen laissa lääkeaine luettelossa. Pitää itekkin tsekata lähialueiden tarjonta :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom