Itse kootut lisäravinnejuomat!

Hei!

Olen lueskellut useita keskusteluja erinäköisistä valmiista lisäravinteista ym niiden käytöstä.
Etsien mitä niistä itse ostaisin.
Huomioni kiinittyi kumminkin siihen että joku aina lyttää useimmat valmiista lisäravinne sekoituksista esim muscle +
niiden huonojen proteiini-hiilihydraatti suhteiden johdosta.
Jollei vikaa ole niiden suhteissa se on hinnassa, itse kokoamalla saaa halvemmalla.
Voisiko joku viisammista nyt tiivistää millä yksittäisillä aineilla ja millä suhteilla tulisi paras mahdollinen,

A)palautusjuoma
B)Boosteri
C)"massa juoma"

Kiitos!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Millastas yöprotskuu suosittelette ku kaapista löytyis Fastin Soijaproteiinijauhetta, Heraa ja Maltoo. Eli siis saisko noista tehtyy jonku yöprotskujuoman?(joo olen typerä:D). Ja en tahdo ihan väkisin vääntää kurkusta alas kumminkaan.:)

Millastas yöprotskuu suosittelette ku kaapista löytyis Fastin Soijaproteiinijauhetta, Heraa ja Maltoo. Eli siis saisko noista tehtyy jonku yöprotskujuoman?(joo olen typerä:D). Ja en tahdo ihan väkisin vääntää kurkusta alas kumminkaan.:)

Ei oo hyvä idea. Yöproteiiniksi käy parhaiten varmaan rasvaton maitorahka tai muut rasvattomat maitotuotteet. Ennen nukkumaan menoa vältä hiilareita ja sen sijaa ota hyviä rasvoja ja hitaasti imeytyvää proteiinia.

Itellä protein xl,vaihdon kuitenkin rahka-funligt-rypsärikomboon.Kyllästyin kun "pienirakkoisena" sai herätä vessaan monta kertaa yössä.

Ei oo hyvä idea. Yöproteiiniksi käy parhaiten varmaan rasvaton maitorahka tai muut rasvattomat maitotuotteet. Ennen nukkumaan menoa vältä hiilareita ja sen sijaa ota hyviä rasvoja ja hitaasti imeytyvää proteiinia.

Miksi rasvaton? Kysyn kun en mitään tiedä, ja yleensä suositellaan rasvaa illaksi, koska sen antama energia imeytyy hitaasti/tasaisesti ja käsittääkseni myös hidastaa proteiinin(?) imeytymistä.

tälläisiä juomia on köyhänä opiskelijana tullut juotua:

~40 g soijaprodea
3 dl maitoa
3-4 tl kaakaojauhetta
rypsäriä 30 ml

ihan hyvää :)

Miksi rasvaton? Kysyn kun en mitään tiedä, ja yleensä suositellaan rasvaa illaksi, koska sen antama energia imeytyy hitaasti/tasaisesti ja käsittääkseni myös hidastaa proteiinin(?) imeytymistä.

"Käsitys maidon sisältämän rasvan haitallisuudesta on kummallinen uskomus. Harhakäsitys perustuu 1950-luvulla kehitettyyn monipolviseen olettamusten ja yleistysten ketjuun, niin sanottuun rasvahypoteesiin, jota ei laajoista tutkimuksista huolimatta ole todistettu oikeaksi. Se on edelleen sekoitus tosiasioita, puolitotuuksia ja lennokasta mielikuvitusta. Kaiken lisäksi se ei edes kohdistu juuri maitorasvaan vaan tiettyihin yksittäisiin rasvahappoihin."

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom