Israel tappaa kaikki thread!

Lähi-idän kriisit on aina monella tapaa hankalia. Israel edustaa muslimeille länttä ja vääräuskoisia kristittyjä.

:D Israelissa oli muistaakseni 2% kristittyjä. Kristityttyjä suvaitaan paremmin palestiinalaisten keskuudessa, kuin juutalaisten, kannattaa muistaa ketkä yllytti kansan Jeesuksen ristiin naulaamiseen. Jeesus ei ole mitään juutalaisille, kuin ei myöskään kristityt. Iisak/Ismail ongelma alkoi aikaa ennen kristittyjä, se oli juutalais/islam ongelma ja tulee sitä olemaankin. Jos joku noita kahta yhdistää niin se on se että kumpikaan heistä ei tykkää kristityistä
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Musta tää on niin idioottimaista... Miettikää nyt jonkun vitun uskonnon takia lössi räjäyttelee toisiaan. Miten ne voi uskoa niin vakaasti siihen mitä ne ei ikinä tuu näkee eikä oo koskaan nähny (Jumalaa)... Jos sinne järjestäis Slayerin konsertin jonne kaikkien olis PAKKO tulla, vaikka ei haluaiskaan, ni kyllä ne asiat paranisi:D ... Alkaisi satanismi turbaanipäissä jyllätä. On se parempi "usko" ku toi ääri-islam.:evil:

Enkä mäkään sotaa kannata, jos joku on sellasen kuvan saanu. Mä liioittelen asioita jotta mun kanta tulis paremmin esille. Ja en kyllä tiedä kaikkia yksityiskohtia mitä siel on tapahtunut, puhun vain asioita joita luulen...
Enkä nyt ihan tajua noita "Pulunnussija" kommentteja, aika lapsellista.

Mitäköhän tässä nyt käy... Onko muuten ennen ollut tällaisia sotia sielläpäin? Siis näin laajoja Israelin käynnistämiä sotia? Eli siis onko tää tuttu ja tavallinen tilanne, vai mullistava ja järisyttävä tapahtuma, joka tullaan muistamaan historiassa? Jos joku sattuu tietämään...
 
Musta tää on niin idioottimaista... Miettikää nyt jonkun vitun uskonnon takia lössi räjäyttelee toisiaan. Miten ne voi uskoa niin vakaasti siihen mitä ne ei ikinä tuu näkee eikä oo koskaan nähny (Jumalaa)... Jos sinne järjestäis Slayerin konsertin jonne kaikkien olis PAKKO tulla, vaikka ei haluaiskaan, ni kyllä ne asiat paranisi:D ... Alkaisi satanismi turbaanipäissä jyllätä. On se parempi "usko" ku toi ääri-islam.:evil:

Enkä mäkään sotaa kannata, jos joku on sellasen kuvan saanu. Mä liioittelen asioita jotta mun kanta tulis paremmin esille. Ja en kyllä tiedä kaikkia yksityiskohtia mitä siel on tapahtunut, puhun vain asioita joita luulen...
Enkä nyt ihan tajua noita "Pulunnussija" kommentteja, aika lapsellista.

Mitäköhän tässä nyt käy... Onko muuten ennen ollut tällaisia sotia sielläpäin? Siis näin laajoja Israelin käynnistämiä sotia? Eli siis onko tää tuttu ja tavallinen tilanne, vai mullistava ja järisyttävä tapahtuma, joka tullaan muistamaan historiassa? Jos joku sattuu tietämään...

Taitaa olla toi uskonto lähinnä tekosyy...veruke, jolla poliitikot perustelee tekojaan.
 
antaa rättipäiden riehua. Tiedän aika :david: kommentti mutta kun tota samaa paskaa on jatkunut kokoajan ei enään kiinnosta. Kommunikointi -ja rauhanneuvottelutaidot, mitä helvettiä ne on?

Kyllä sinne on pakko joku ratkasu löytyä, ei voi olla että ne ikuisesti taistelee jostain niin tyhmästä ja selvästä.... tää on vähän samallainen tilanne ku avioliitto jossa kumpikaan ei osaa antaa periks, ei se toimi. Jonkun "avioliittoneuvojan", vai mitä ne nyt on, pitäs mennä sinne ja neuvoa.
 
Kun puhutaan ihmisestä niin järkevä ajattelu tuollaisessa tilanteessa ei monestikkaan ole mahdollista. Esimerkiksi tilanne jossa israelin laukaisema ohjus tappaa lähimmäisesi niin pystytkö tosiaan toimimaan niin tyynesti ja ilman tunteita ajatellen, että kosto vaan pitkittää kriisiä niin kuin se tekeekin? Itse en pystyisi eikä moni muukaan.

Voi olla että en kykenisi. Mutta jos ajautuisin itsemurhapommittajaksi, niin tekisin helvetin typerän ratkaisun (oman elämän uhraaminen vihanpidon jatkamiseksi) ja toivoisin näin etukäteen että minut teilattaisiin ennenkuin kerkeisin posauttaa itseni ruuhkabussissa.

Onko muuten kellään heittää lukuja kumman osapuolen tekojen seurauksena on kuollut enemmän siviilejä, Israelin vai palestiinalaisten?

Riippuu tietysti millä aikavälillä. Mutta vuodesta 2001 lähtien absoluuttisesti mitaten käsittääkseni Israelin. Samoin kuin taistelijoita. Suhteellisesti mitaten tilanne onkin sitten varmasti toinen, sikäli kuin palestiinalaisterroristit iskevät nimenomaan siviilikohteisiin.

Niin ja onkos kukaan kuullut tapauksesta jossa Israel tuhosi vahingossa USA:n laivaston aluksen tappaen satoja amerikkalaisia sotilaita,ei varmaankaan? Ja mitä mieltä olette mossadin toiminnasta Israelin rajojen ulkopuolella?

USS Liberty. On kuultu. Useiden selvitysten tuloksena silkka moka, jonka aiheutti sodankäyntitilanteelle tyypillinen törttöily. Tietty tästäkin on liikkeellä mitä villeimpiä salaliittoteorioita, joiden mukaan Israel olisi tarkoituksella tuhonnut jenkkialuksen lavastaakseen sitten Egyptin tms. syylliseksi siihen.

Mossadin toiminnasta puheenollen: katsoin juuri Münchenin. Hyvä leffa.
 
Kerros minulle että milloin väitetyt uhrit ovat itse halunneet asua keskitysleirissä? Palestiinalaiset kun nimenomaan ITSE tahtoivat Gazan ja sen saivat, vaikka Sharon joutui siinä prosessissa hajottamaan omaa puoluettaan.

Nimenomaan. Mietin silloin, että nyt on tällä "sivistyskansalla", jota palestiinalaisiksi virheellisesti kutsutaan, mahdollisuus osoittaa kuinka hommat laitetaan pikkuhiljaa järjestykseen siionistien ja muiden vääräuskoisten USA:n kätyreiden vetäytyessä Gazasta.

Nykyinen Gazan saarto ja tiukennetut liikkumamääräykset, rajansulkemiset tms. ovat seurausta sieltä tehdyistä iskuista Israeliin. IMO aika selvä syy-seuraus -suhde (Hamasin aseellinen siipi iskee Israeliin --> Israel lähtee metsästämään terroristeja Gazaan).

Niinhän siinä sitten melko nopealla aikataululla kävi. Muutamat rakettipaketit piti taas lähettää naapurin puolelle, koska tyhjäntoimittajilta loppui mielekäs tekeminen omalla pihalla.
 
Kyllä sinne on pakko joku ratkasu löytyä, ei voi olla että ne ikuisesti taistelee jostain niin tyhmästä ja selvästä.... tää on vähän samallainen tilanne ku avioliitto jossa kumpikaan ei osaa antaa periks, ei se toimi. Jonkun "avioliittoneuvojan", vai mitä ne nyt on, pitäs mennä sinne ja neuvoa.
LOOOL mikä kommentti! :lol2:
 
Siellähän riehuvat ihan rauhassa. Ei noita ihmisiä voi kukaan pelastaa koskaan. Uskonnot on hieno asia. :rolleyes: Mun puolesta vois nukettaa koko lähi-idän helvettiin. Sinnehän ne niin kovasti hinkuvat.

Paskempi homma kaikkien siviilien puolesta, mutta minkäs teet.
 
Minulla on sellainen kuva että molemmat osapuolet kalisuttelee sapeleitaan.
Vaikka ruumiita tulee, toiminta on vielä vähän vielä semmosta vasemmalla kädellä sohimista.
Todellinen sota on vielä kaukana.
Näille maille on tyypillistä uhoaminen ja nokittelu. Koko kulttuuri eroaa omastamme ja tälläinen touhu on melkein normaalia siellä päin.

Arabeille retoriikka on tärkeää ja siihen kuuluu juutalaisten tappaminen jne.
Juutalaiset ei tietty voi vastata tähän muutenkuin voimalla koska he eivät varmaan viitsi alentua(?) samalle tasolle tjsp.

Jos historiaa aletaan tarkastelemaan, niin neuvostoliitto sivalsi suomen rajoja vähintään yhtä epäreilusti kuin israel sielläpäin. Samoin neuvostopartisaanit tappoivat viattomia siviilejä lapissa.
Suomalaiset eivät kuitenkaan lähteneet terrorisoimaan. Joten puheet itsemurhapommien oikeutuksesta ovat vähintään kyseenalaisia.
Vahvimman laki on se joka on voimassa.
Se, jolla on rahaa ja aseita, määrittelee rajat ja moraalin.
Näin se on ollut euroopassa ja amerikassa, saa luvan kelvata lähi-idällekin.

Enkä usko että Hizbollah yms. välittää pätkääkään kansainvälisestä mielipiteestä jos heillä sattuisi olemaan ylivoima.
He oikeasti tappaisivat jokaikisen juutalaisen polttouunissa jos vaan saisivat tilaisuuden.
Israelilla olisi periaatteessa mahdollisuus tappaa joka ikinen arabi 100km säteellä, mutta jostain syystä se ei tee sitä.
 
Niinpä, eipä ole Israel avoimesti sanonut haluavansa ajaa kaikki Islamilaiset kansat mereen.... Syyria ja Iran toisaalta on. Kaikkie tämmöisiä yksityiskohtia jotka ovat siellä niin aurinkoisen selviä, niin täällä pohditaan. Olisikohan tästä keskustelusta hyötyä kenellekkään? Mitäköhän joku arabi tästä ajattelis... :D

Mahtaa vituttaa.
 
Kyllä sinne on pakko joku ratkasu löytyä, ei voi olla että ne ikuisesti taistelee jostain niin tyhmästä ja selvästä.... tää on vähän samallainen tilanne ku avioliitto jossa kumpikaan ei osaa antaa periks, ei se toimi. Jonkun "avioliittoneuvojan", vai mitä ne nyt on, pitäs mennä sinne ja neuvoa.

Samanlainen kuin aviokriisi, tai mikä tahansa muu ongelma jossa kahden tai usemman osapuolen pitäisi sopia yhteistyöstä, mutta kovien vaatimusten takia siihen ei pystytä. Dilemma on siinä että yhteistyössä molempien hyödyt olisivat kovemmat kuin tappelitilanteessa, mutta kun ei niin ei. Aivan kuten avioliitossa: jos tapellaan, ei seksiä tipu kummallekaan, mutta jos ongelmat ratkaistaan niin seksi jatkuu. Jos vain toinen haluaa yhteistyötä ja toinen ei, niin se yhteistyötä haluava joutuu kärsimään vielä kovemmin esim. sen toisen hakiessa seksiä muualta. Peliteoriassa tunnetaan Vangin ongelmana.

Avioliittoneuvojaa käytettiin vuonna 1978 kun USA tuli väliin ja Camp Davidissa solmittiin Israelin ja Egyptin välinen rauhansopimus, http://en.wikipedia.org/wiki/Camp_David_Accords_(1978)

Mitään samankaltaista on turha toivoa Libanonin rättipääterroristeilta, joten joskus vain raaka voimankäyttö takaa rauhan. Kansainvälisen yhteistyön rooli tässä on lähinnä minimoida turhat uhrit.
 
Ei muuta ko muuri ympärille ja katto päälle. Antaa siellä rauhassa tolskata ja touhuta mitä huvittaa ;) .

Elkääkä nyt puhuku paskaa.. Tommonen on ihan helppo rakentaa :thumbs:
 
Kusinen tälläinen rajoittettu hyökkäys, vaikka parempi sekin kun ei mitään. Pistäis nyt kaikki peliin, kaikki tai ei mitään.

Libanonissa tulee kuolleita siihen tahtiin että ruumiita haudataan joukkohautoihin, lyhyemmissä arkuissa on lapsia.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/5/56/Tyre_Mass_Graves_(PBS_NewsHour).png

Onhan se ikävää kun lapsia kuolee mutta turha niitä surra, itse en ainakaan tuntenut niistä ketään. Survival of the fittest(vai sickest:evil: ) Pentti Linkola on anyway tyytyväinen.
 
Brittiministeri Kim Howells puhuu asiaa (Lähde: BBC):

"The minister said on Saturday, while visiting Beirut, that he hoped the Americans understood what was happening in Lebanon.

"The destruction of the infrastructure, the death of so many children and so many people. These have not been surgical strikes.

"And it's very difficult, I think, to understand the kind of military tactics that have been used. You know, if they're chasing Hezbollah, then go for Hezbollah. You don't go for the entire Lebanese nation."
 
niinpä niin, ei tuo konflikti taida loppua nähdä, kun se on ollut käynnissä jo raamatun ajoista lähtien...

Ja joku tuolla aiemmin sanoi että juutalaiset kärsivät eniten 2. maailmansodassa, mutta minulla on jotenkin tullut sellainen käsiteys että "isä aurinkoinen" tapatti omiaan gulageilla paljon enemmän kuin hitler juutalaisia
 
Tuon Huuhtasen kiteytyksiä oli myös tänään Hesarin sunnuntaisivuilla, aika hyvin kertoi mikä rooli milläkin valtiolla tuossa kriisissä on.

Ja joku tuolla aiemmin sanoi että juutalaiset kärsivät eniten 2. maailmansodassa, mutta minulla on jotenkin tullut sellainen käsiteys että "isä aurinkoinen" tapatti omiaan gulageilla paljon enemmän kuin hitler juutalaisia

No totta hitossa näin kävi, Neuvostoliitossa vaan osattiin salata tämmöiset tapahtumat eikä kukaan käynyt "löytämään" noita todisteita hirmuteoista. Stalin ja kommunismi olivat yksi saatana maan päällä. Hassua että tällähetkellä Pohjois-Koreassa tapahtuu aivan samaa, eikä siihen anneta kenenkään puuttua.
 
niinpä niin, ei tuo konflikti taida loppua nähdä, kun se on ollut käynnissä jo raamatun ajoista lähtien...

Ja joku tuolla aiemmin sanoi että juutalaiset kärsivät eniten 2. maailmansodassa, mutta minulla on jotenkin tullut sellainen käsiteys että "isä aurinkoinen" tapatti omiaan gulageilla paljon enemmän kuin hitler juutalaisia

Tarkoitin että juutalaiset ovat kansana kärsineet historiassa paljon. En siis tarkoittanut että juutalaiset kärsivät kansoista eniten 2. maailmansodassa.
 
Kusinen tälläinen rajoittettu hyökkäys, vaikka parempi sekin kun ei mitään. Pistäis nyt kaikki peliin, kaikki tai ei mitään.
...
Onhan se ikävää kun lapsia kuolee mutta turha niitä surra, itse en ainakaan tuntenut niistä ketään. Survival of the fittest(vai sickest:evil: ) Pentti Linkola on anyway tyytyväinen.
Eli turha surra kuolleita lapsia kunhan vaan pitäisi pommittaa oikein kunnolla. Jos et tunne uhreja, tunnetko kenties israelilaisia? Mistähän noi mielipiteet kumpuaa? Rakentavaa.
 
Back
Ylös Bottom