Israel tappaa kaikki thread!

Jos Lähi-idän tilanne kiinnostaa, niin suosittelen lukemaan ulkopoliittisen instituutin tutkijan Heidi Huuhtasen toimittaman kirjan Uskonto ja politiikka Lähi-Idässä:
http://extra.ellibs.com/bookinfo.php?book=291&language=1

Paras kirja mitä olen itse aiheesta lukenut.

Täytyypäs tutustua... Itse voisin myös suositella politiikantutkija(erikoistunut terrorismiin) Pasi Päivisen kirjaa: ISRAELIN JA PALESTIINAN KONFLIKTI vuodesta 1948 nykypäivään. tässä linkki
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mun mielestä tä on tyyppi esimerkki, arabimaissa on "valittu"johtajiksi vuosikymmenten ajan eniten huutava ja riehuva idiootti.Maiden sisäiset ongelmat unohtuu kun kaikesta syytetään Israelin ja USA:n salaliittoa.Näiden paikallisten ihmisten pitäisi nousta vallankumoukseen ja vetää nä omat kusipää terroristi johtajat hirteen,sen jälkeen olisi edes jotain mahdollisuuksia rauhalliseen elämään.
Itseäni vituttaa eniten juuri se että nä ihmiset on vuosikymmenet ollut näiden pellejen johtamia.Miten on mahdollista että porukka ei tajua johtajien kelvottomuutta?Jos Urho Kekkonen olisi ollut Libanonin presidentti kyseinen maa olisi alueen johtava talousvaltio.
 
Libanonin ongelma on liian löyhä valtio, jolloin Syyriasta alunperin kotoisin oleva Hizbollah pääsee maassa vapaasti rettelöimään. Muslimikulttuurissa ei välttämättä hirveästi välitetä demokratiasta ja valtio-asioista, kunhan uskonnolliset asiat on kunnossa. Tähän asiaan tuonee parannusta kansalaisten sivistyksen tason nostaminen, esim. naisten lukutaito?
 
Mun mielestä tä on tyyppi esimerkki, arabimaissa on "valittu"johtajiksi vuosikymmenten ajan eniten huutava ja riehuva idiootti.Maiden sisäiset ongelmat unohtuu kun kaikesta syytetään Israelin ja USA:n salaliittoa.Näiden paikallisten ihmisten pitäisi nousta vallankumoukseen ja vetää nä omat kusipää terroristi johtajat hirteen,sen jälkeen olisi edes jotain mahdollisuuksia rauhalliseen elämään.
Itseäni vituttaa eniten juuri se että nä ihmiset on vuosikymmenet ollut näiden pellejen johtamia.Miten on mahdollista että porukka ei tajua johtajien kelvottomuutta? Jos Urho Kekkonen olisi ollut Libanonin presidentti kyseinen maa olisi alueen johtava talousvaltio.

Voit kysyä sitä Stalinilta, Hitleriltä, Pinochetiltä, Saddam Husseinilta, Khomeinilta, Noriegalta ja lukemattomilta muilta mm. Afrikan maiden sotilasjuntan johtajilta.

Noista Lähi-idän konflikteista kun lukee, ja huomaa kuinka taitavasti kyseisten maiden presidentit/hengelliset johtajat käyttävät eri uskontoja omien tarkoitusperiensä ajamiseen nostaa ainakin mulla entistä suuremman inhon kaikkia uskontoja vastaan. V*tun taruolentojen takia tapetaan ihmisiä. "Pääset taivaaseen 60 neitsyen kanssa ja saat dokata siellä ihan vitusti kunhan räjäytät ittes ens viikolla täydessä bussissa. Allahu akbar!" Ja rajan toisella puolella juutalaiset hiplailevat hassuja hattujaan ja katselevat luvatun Eretz Yisraelinsa karttaa.

Paras tilanne olisi, kun vietäisiin siviilit ja ydinaseet Lähi-idästä vähäksi aikaa pois ja annettaisiin arabimaiden ja Israelin selvitellä välinsä kerralla loppuun. Ei mitään YK:ta, rauhanturvaajia tai "tiekarttaa" tms. muuta paskaa. Ne on jo nähty.

EDIT: Ongelma arabien ja Israelin välillä ei ole mikään pikkuinen. David Ben-Gurionin 1919 puhetta lainatakseni: "We, as a nation, want this country to be ours. The Arabs, as a nation, want this country to be theirs." Ratkaisuehdotuksia?
 
Libanonin ongelma on liian löyhä valtio, jolloin Syyriasta alunperin kotoisin oleva Hizbollah pääsee maassa vapaasti rettelöimään. Muslimikulttuurissa ei välttämättä hirveästi välitetä demokratiasta ja valtio-asioista, kunhan uskonnolliset asiat on kunnossa. Tähän asiaan tuonee parannusta kansalaisten sivistyksen tason nostaminen, esim. naisten lukutaito?

Ei kai muslimit naisista hirveästi välitä?
 
No mistäköhän teiän mielestä Arabit sitten välittää? Oikeasti ne haluu vaan pillua kuitenkin ku miehiä on... Ja jotta ne sais pillua, niitten pitää olla hyvässä asemassa... tästä seuraa se, että ne joutuvat uskomaan Islamiin.... sitten kun ne uskoo siihen pillun kuva silmissään, joku Arahmad Kharbnahrad ylisotaherra Chazmirang tulee ja sanoo et saat taivaassa pillua jos räjäytät ittes siellä ja siellä... Sitten ne uskonhuumassa olevat pilluhaukat ottavat dyanamiittia ja lähtevät pillurallin toivossa busseja ja ostoskeskuksia kohti.
Jos naiset osais lukee, ne ei tarttis niitä juntteja, ne muutas vittuun ja hakkais nää "miehet" maanrakoseen, koska musta tuntuu että tuommosissa alkukantasissa maissa naiset olis aika vahvoilla, kun rationaalisuutta niillä ei muutenkaan ole, ja naiset on tiedettävästi kypsempiä kuin miehet. Siinä on mun teoria.:worship:
 
Eli turha surra kuolleita lapsia kunhan vaan pitäisi pommittaa oikein kunnolla. Jos et tunne uhreja, tunnetko kenties israelilaisia? Mistähän noi mielipiteet kumpuaa? Rakentavaa.

Joo, kyllä mä tunnen Israelin juutalaisia.
 
Haluaako joku oikeasti lähteä sinne... Sehän on sama asia ku lähteä inttiin jossa sä voin OIKEASTI kuolla... hulluja

Kaukana intistä. Ja voinhan kuolla vaikka keskellä kaupunkia auton alle ym ym. Elämässä pitää ottaa välillä riskejä.

Puolustusvoimien slogan: "tee työtä jolla on tarkoitus" konkretisoituu noissa mestoissa, siellä sitä apua tarvitaan. Joskus kun vanhenet tulet sen vielä huomaamaan. Jos mahdollista lähteä rauhanturvaamaan, niin suosittelen.
 
Kosovossa oli aikaa ottaa aurinkoa ja rankaista rautaa. nyt varmaan sataisi rautaa niskaan ja ainoa aurinko jonka näkis olisi sheltterin ikkunoista :D

Eikö toi nyt ollut muka tylsää? Aurskaa voi ottaa Suomessaki ja salillekki pääsee, lisäksi vapaa-aikaa :) tosin kukaan ei kyllä maksa ihan niin hyvin...

Oli kyllä tarkoitus lähteä mutta SA-Int kusi toiminnallaan mahikset yhden kerran kun olin jo valmistautunut lähtöön ja sen jälkeen ei oo hirveesti napannut. Libanonissa vois olla tekemistäki.
 
EDIT: Ongelma arabien ja Israelin välillä ei ole mikään pikkuinen. David Ben-Gurionin 1919 puhetta lainatakseni: "We, as a nation, want this country to be ours. The Arabs, as a nation, want this country to be theirs." Ratkaisuehdotuksia?

Kyl sekä israelilaisten että libanonilaisten tulisi tässä asiassa ottaa neuvoa Raamatusta...
 
Kosovossa oli aikaa ottaa aurinkoa ja rankaista rautaa. nyt varmaan sataisi rautaa niskaan ja ainoa aurinko jonka näkis olisi sheltterin ikkunoista :D

Itse oli 1991 Libanonissa. Silloin hessut ampui 2 katjuskaa rakettia suoraan meidän aseman 9-34 sisään. Keittiö meni hylkyyn. Itse olin raketin iskemästä 15 metrin päässä. Tapahtuman jälkeen nukuttiin sheltterissä useampi yö. Toinen raketti ei räjähtänyt, koska rakettien piti ennen targettia läpäistä rpg-verkko eli ne jouduttiin laukaisemaan normaalia jäykempänä.

Laukaisualustat olivat n. 100m päässä viemäriputkiin asetettuna ja meidän vartioasemalle suunnattuna. Herätyskello oli ajastimena. Onneksi kello oli 5 minuuttia jäljessä. Olin itse tuhoutuneessa keittössä yöpalalla juuri 5 minuuttia ennen iskemää.
 
Itse oli 1991 Libanonissa. Silloin hessut ampui 2 katjuskaa rakettia suoraan meidän aseman 9-34 sisään. Keittiö meni hylkyyn. Itse olin raketin iskemästä 15 metrin päässä. Tapahtuman jälkeen nukuttiin sheltterissä useampi yö. Toinen raketti ei räjähtänyt, koska rakettien piti ennen targettia läpäistä rpg-verkko eli ne jouduttiin laukaisemaan normaalia jäykempänä.

Laukaisualustat olivat n. 100m päässä viemäriputkiin asetettuna ja meidän vartioasemalle suunnattuna. Herätyskello oli ajastimena. Onneksi kello oli 5 minuuttia jäljessä. Olin itse tuhoutuneessa keittössä yöpalalla juuri 5 minuuttia ennen iskemää.

Siellä sattui ja tapahtui. Muutama kaveri kans ollut Libanonissa ja sano että Kosovo oli paratiisi siihen verrattuna. Varmaan olet itsekkin miettinyt tuota tilannetta? Jäikö mitään traumoja?

Tietty vaara siellä aina on ja vapaa-ehtoisena kun sinne lähtee niin sisäistää ne vaarat.
 
Kyllähän keikalta jäi unohtumattomia muistoja ja luotettavia ystäviä, mutta ei traumoja, mitä nyt alkuaikoina jo kotona olessa kerran tai pari nukkuessa heittäydyin sängystä lattialle jonkun kolahduksen takia.
Ehkä unohtumattomin kokemus oli kovat kaasuhälyytyksen 1. Persianlahden sodan alkuhetkinä kun Hussein uhkasi kaasuhyökkäyksellä Israelia. Scud-ohjukset ammuttiin luoteis Irakista meidän alueen yli Haifaan Israeliin.
Ensimmäinen kova kaasuhälytys tuli aamuyöstä. Meillä kaikilla oli hiilikuitupuvut ym. muut kaasusuojavarusteet. Hälytyksen tultua puimme pareittain varusteet päälle toisen tarkastaessa ettei jäänyt paljaita ihon kohtia. Voin vakuuttaa, että tuli kerrankin vedettyä kaasunaamarin hihnat tiukalle. 2 tuntia olimme varusteet päällä hiki silmiä kirvetäen hermokaasun vasta-aineruisku taskussa.
Kaikkiaan tuli 7 kaasuhälyytystä kovana.

Myöhemmin sodan edetessä pääsimme jo Israeliin lomalla, tottakai suojavarustus mukana. 1 ilmahälytys tuli koettua Haifassa enempi tai vähempi juhlatuulella.
Vinkkinä, kaasunaamariin ei kannata oksentaa.
No, onneksi Hussein ei käyttänyt kaasukärkiä ohjuksissa, sillä silloin olisi tullut todella kova rähinä Lähiitään.
 
@ Myrkky: Ei sul löytyis mitää muita mielenkiintosii juttuja? Kuoliko siellä rauhanturvaajia tjsp.?

Mua kiinnostaa "sotatarinat" aikas perkeleesti, vielä kun on joku ollut paikan päällä kokemassa :)
 
Israel on länsimaiden lemmikki, jolla on YDINase. Eikö tuo jo kerro kaiken oleellisen. Ihan kuin se olisi jokin kristillisen maailman viimeinen linnake arabimaailmaa vastaan.
 
no nyt Israel päätti laajentaa toimiaan hieman laajemmalle. Ei saatana!
 
Back
Ylös Bottom