Isot romut jalkaprassissa..

Tuosta "mahdollisimman syvälle" jutusta sen verran, että en itse saa laittaa yhtään yli tietyn pisteen jalkoja, muuten polvista kuuluu rutinaa ja ryminää ja ne ovat kuukauden kipeät. Prässiä teen ja kyykkyä (kummassakaan ei taatusti yli 90 asteen), hack on jäänyt totaalisesti pois.

Duracell sanoi:
miksi tekisi itsensä naurunalaiseksi? Onhan kyykky toki tehokaampi, mut ei prässissäkään mitään vikaa ole. Rasitus ottaa kuitenkin eri kohtaan reidessä..

Eks sää ny vielkään opi,että vaikka rässissä on 1000kg romua niin se -ei vastaa- kyykkyä jota teet 50kg romuilla.
Pakkotoiston prinsiippi nro:1.
Prinsiippi nro:2. Varuste nosto penkissä 400kg,sillä ei ole mitään tekemistä
150kg raw.nostolle.Tän verran oon täällä oppinut treenamisesta. :lol2:

miksi tekisi itsensä naurunalaiseksi?

Koska ne ovat eri liikkeitä ja tällöin on turha verrata kilomääriä niinkuin ne tarkoittaisivat jotain. Ja taitaa tuo kyykky olla kuitenkin käytetympi kehon voimanmittarina ja silloin, jos sitä ei ole vaivautunut tekemään, on turha spekuloida, mitä siinä tulisi. Tangon alle kokeilemaan tai hiljaa.

Prässäähän se Pöyhösen Markuskin kuulemma yhdellä jalalla yli 300 kg ja tuota noi nii. Että semmosta...

Angel of Death sanoi:
Testaa Duracell paljon kyykkäät niin siitä näkee paljon paremmin kuinka vahvat jalat sulla on.
Kyykkäys on kropalle niin kokonaisvaltainen liike, että sillä ei mitata pelkästään jalkojen voimaa.
Voimakkaat jalat ja heikon keskikropan omaavaa ei kykene kyykkäämään kuin sen mitä keskikroppa antaa myöten.
Jos esimerkiksi on paljon tehnyt jalkaprässiä ym. vartalotuennallista jalkatreeniä ei keskivartalon lihkset välttämättä ole lähelläkään jalkojen tasoa.

Nick sanoi:
Prässäähän se Pöyhösen Markuskin kuulemma yhdellä jalalla yli 300 kg ja tuota noi nii. Että semmosta...

Muistaakseni Markus teki juuri yhdellä jalalla tehtävää prässiä, missä nuo painot eivät vastaa normaaliprässin painoja.

ZeiZei sanoi:
Muistaakseni Markus teki juuri yhdellä jalalla tehtävää prässiä, missä nuo painot eivät vastaa normaaliprässin painoja.
Oon nähny Pöyhösen tekevän normaaliprässissäkin yhdellä jalalla. Kovin syvällä ei käyttänyt, mutta oli siinä n.250 kiloa.

Pecman sanoi:
Oon nähny Pöyhösen tekevän normaaliprässissäkin yhdellä jalalla. Kovin syvällä ei käyttänyt, mutta oli siinä n.250 kiloa.

ok. Varmaan Markus tehny useampiakin prässejä :)

Prässiä ei voi verrata kyykkyyn, ite otan kyykyssä sarjaa yli +200kg pelkällä vyöllä
ja prässissä riittää hyvin n.350kg x3x10 syvältä.
Joskus junnuna kun oli käynyt salilla n.2v ja painoin kaikki hurjat 63kg.
Otin prässistä about 10x300kg vaikka kyykky maksimi oli n.130kg :lol2:
Huomasin jännän jutun, mun sarja painot prässissä eivät muuttuneet mitenkään,
vaikka tein prässin kyykyn jälkeen tai ennen kyykkyä :D
Mutta prässin jälkeen kyykkysarjoissa painot olivat normia pienemmät.
Vielä noitten kovien prässäilijöitten tuloksista, meidän salin yksi entinen hirmu otti todistetusti prässistä +800kg sarjaa mutta kyykky oli kuulemma jotain 250kg siteillä ja vyöllä.
Äijän koko oli n. 150kg ja pituus 190cm ja ei luulis että olis huonot vatsalihakset, kun taustana oli jenkkifutis.

Oliko tässä tarkoitus verrata prässiä kyykkyyn? Ei. Puhuttiin vain prässituloksista, ei siitä onko prässi verrattavissa kyykkyyn.
Ja kuten tuolla joku jo aikasemmin mainitsikin, niin se legendaarinen kyykky ottaa myös muihin paikkoihin kuin pelkästään sinne jalkoihin. Eli se ei ole mikään puhdas jalkojen voiman mittari. Taisin myös aikaisemmin kirjoittaa et prässi ottaa hieman ERI paikkaan kuin kyykky. Ei luulis et tätäkään on niin vaikea tajuta. Haluatteko vielä latinaksi lihasten nimet? Ja jotain luulisin asiasta tietäväni, kun tota voimanostoakin on tullut jokunen vuosi nuorempana tahkottua.

Ja ymmärtäkää jo et sitä kelkkaa ei kannata laskea liian alas,koska se kuormittaa TURHAAN alaselkää. Jeesus on puhunut. :arvi:

ps. Olis mielenkiintoista nähdä kaikkitietävien pakkislaisten kyykkyjä. Varmaan tosi puhtaita ja syviä.. ;)

Robby.R sanoi:
Äijän koko oli n. 150kg ja pituus 190cm ja ei luulis että olis huonot vatsalihakset, kun taustana oli jenkkifutis.

Kävikö mielessä et tyypillä saattaa olla hieman eri välitykset kuin sulla? :rolleyes:

Ei kai tuosta nyt kannata kinastella? Ja varsinkin jos sita botipiltinkia ( niin kuin Turhapuro lajinnimen sanoi) harrastatte niin sama kai milla jalkoja treenaa? Paaasia etta ne kasvaa?
Itse vannon kylla tuon kyykyn nimeen ja siihen yhdistettyna sitten prassia tahi muita vartaloa tukevia jalkaliikkeita, niin hyva tulee. Tosin en sita botipiltinkia harrastakaan, vaan voimailua.

Robby.R sanoi:
Joskus junnuna kun oli käynyt salilla n.2v ja painoin kaikki hurjat 63kg.
Otin prässistä about 10x300kg vaikka kyykky maksimi oli n.130kg :lol2:
Hurjat raudat sulla ollu kyykyssä.

Modipeluri sanoi:
Hurjat raudat sulla ollu kyykyssä.

Oliks tää vittuilua vai ihan vilpittömästi sanottu? :D Mä oon käyny salilla nyt 5 kk ja kyykystä lähtee joku 100 kg (reidet lattian tasoon) :D :lol2: (saa nauraa).

Angel of Death sanoi:
Oliks tää vittuilua vai ihan vilpittömästi sanottu? :D Mä oon käyny salilla nyt 5 kk ja kyykystä lähtee joku 100 kg (reidet lattian tasoon) :D :lol2: (saa nauraa).

Ei naurata ja ei tossa mitään hävettää ole 3v:n aikana
noi romut tuplaantuu(oikealla treenillä).

kun mä teen prässiä niin kaverit katsoo kyllä vierestä ja sanoo että menee 90asteeseen jalat. mutta olishan se hieno tehdä syvällekin, mutta ei pysty. kantapäät nousee irti siitä tasosta ja perse/alaselkä nousee irti penkistä.

Kokeile säätää loivempaan kulmaan se jalkoja vasten tuleva levy. Samoin selkänoja loivempaan kulmaan. Liike muuttuu ehkä hieman raskaammaksi, mutta helpottaa alaselän pysymistä kiinni penkissä.

Menee se homma toisinkin päin: tänään tein vajaata (lasku vain siihen saakka, kunnes perse alkaa irrota penkistä) prässiä tasan 100 kilolla helvetin tiukan 19 toiston sarjan. Paras kyykkysarja on kuitenkin ollut 150 kg x 20 (takareidet pohkeisiin joka toistolla).

Back
Ylös Bottom