Isot romut jalkaprassissa..

Duracell

Banned
Olen tassa mietiskellyt kun puhutaan isoista romuista prassissa, niin kuin paljon on teidan mielesta paljon? Mulla on sellainen kasitys et vahintaan 500kg+ alkais olla jo jonkinlainen rauta.. ? :)

Mites on, millasilla romuilla veljet kiduttaa prassia? :whip:

Prässissä on vaikea vertailla painoja, koska prässejä on niin erilaisia lisäksi säädöillä ja liikeradan pituudella voidaan vaikuttaa hyvinkin paljon raudan määrään.

Tarkoitin perusprassia, jalat perus leveydella. Ei hifistella turhia. :)

Ronnien 1020kg on aika paljon. Perus prässillä vissiin tarkoitat sitä mikä on 45 asteen kulmassa.

joo, en ole miettynyt astetta, mut kylhan se taitaa 45 olla.. Mulla on talla hetkella joku 500kg,minka lasken 90asteeseen. Tosin en ole jalkoja treenannut vuosiin. Nyt on sit aika panostaa kunnolla jalkaosastoon..

Duracell sanoi:
joo, en ole miettynyt astetta, mut kylhan se taitaa 45 olla.. Mulla on talla hetkella joku 500kg,minka lasken 90asteeseen. Tosin en ole jalkoja treenannut vuosiin. Nyt on sit aika panostaa kunnolla jalkaosastoon..

meinasitko siis sarjapainoa vai ykköstä?

tähän mennessä en ole millään salilla jolla olen treenannut (pääasiassa Mayors ja Olarium) nähnyt kenenkään tekevän 500 kilolla prässiä.

Vaik olariumill kyll isoi ihmisii käy ni ei kyll omast mieles oo nähny edes 400kg menevän rikki.. Mut ehk vaa oon sil väärää aikaa??

Amis sanoi:
Vaik olariumill kyll isoi ihmisii käy ni ei kyll omast mieles oo nähny edes 400kg menevän rikki.. Mut ehk vaa oon sil väärää aikaa??

sama juttu. Ootko muuten olarin lukiossa? mietin vaan, että olitko se yks kakkonen (tai kolmonen) jolla oli pakkispaita pääl yks kerta koulus?

itse kyykkään jotakin reilut 130kg ja prässään jotakin 6x300kg..hankala kyllä verrata.
jos saat 500kg prässiin laitettua niin nostan pipoa

Perusprässillä ei varmaan tarkoiteta esim. Mayor´silta löytyvää mustaa prässiä, jossa pelkkä kelkka painaa 280 kg?!

Sarjapainoa meinasin... Toi prässi on muutes jännä juttu, joskus voimanosto aikoina otin parhaimmillaan 370kg venäläisessä prässissä kuutosen, painoin silloin 82kg ikää oli 19v. Kokeilin sit tässä kuukausi sitten millaisessa kunnossa jalat on, taukoa oli tosiaan nelisen vuotta. Prässiin tuli ladottua lähes 500kg romua et alkoi tuntumaan jossain. Kyseessä oli kyllä parempi prässi ja laskin kelkan vain 90asteeseen, mut silti hauska homma.. :david:

Mitä tästä opimme? Älä treenaa jalkoja ja ne kehittyvät itsestään... :lol2:

Eikös ihan oikeasti isot miehet survo prässiin joku 7-800kg metallia? Hc-pikkulinnulta kuultua..

ZeiZei sanoi:
eivät taida :) ainakaan Suomessa.

Kyllä ne survoo, mutte kuten jo miljoona kertaa todettua, riippuu niin täysin prässistä, tyylistä etc etc Jos mä, "ripakinttu" pumppaan täydellä liikeradalla 350kg:lla kevyesti 15 toistoa niin ihme ellei hc -äijät ja hc -roinaajat isommilla leikkis. Omalla salilla on puoltusinaa kavereita jotka ylittää ton mukamas maagisen rajan 500kg, pah. Meijeri alkaa kuullostamaan joltain fitness-salilta kohta :D . Eikös toisaalla just ollut ketju jossa juttua ettei siellä ole ns isoja kavereita ja nyt ei siellä kuulemma yli 500 kg painoja prässissä näe??? Ottaako siellä kukaan edes 200kg penkistä :whip:

Tulkaa vaikka turkkuse päin ja vaasaan niin alatte nähdä treenaamista ;)

ZeiZei sanoi:
..Ootko muuten olarin lukiossa? mietin vaan, että olitko se yks kakkonen (tai kolmonen) jolla oli pakkispaita pääl yks kerta koulus?
En oo.. Moon hesas koulus..

ZeiZei sanoi:
eivät taida :) ainakaan Suomessa.
Jyväskylässä kun asuin vuonna kivi ja miekka niin Hokkanen oli kova jätkä ja sillä oli prässissä yleensä jotain 800 kiloa vastuksena. Pikkulinnut kertoi, itse en nähnyt kuin pari kertaa enkä kehdannut mennä laskemaan niitä limppuja, mutta aika kasa niitä oli.

Näitä on kyllä täysin turha alkaa vertaamaan kun kelkkojen painot, nostokulmat, jalkojen asettelu laudalle ja liikeradan pituus vaikuttaa niin älyttömästi.

Silloin kun vielä prässiä tein (lopetin vajaat 10 vuotta sitten alaselän paukahdettua kolmannen kerran) niin painot oli koneesta riippuen samalla liikeradalla ja sarjapituudella 250-350 kiloa. Alimmat raudatkaan ei olleet pystyprässissä vaan kaltevalla kelkalla. Koitin pari vuotta sitten todella pitkää sarjaa tehdä, mutta pitkän tauon jälkeen nivuset vihloi aika kybällä.

VelttoV sanoi:
Maastavedosta on mennyt 250kg, kyykystä ehkä menee 175-190kg ja paikallisessa jalkaprässissä ehkä 250kg ykkösenä. Eli prässeissä on eroja. Ei voi verrata kun samanlaisia.

Mulla maveykkönen 155, kyykky 110 ja tänään tein 15 toiston sarjan 225 kilolla eikä ollut edes loppuun asti. Eli ei tosiaan voi verrata.

Back
Ylös Bottom