Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onhan se perseestä, ainakin sitä ihmistä kohtaan kuka kohteeksi joutuu. Samalla lailla on perseestä jos ratsataan porukkaa elektronisen musiikin festareilla huumeiden toivossa, tai paaviksi pukeutuneita koulujen liepeillä.
Harvemmin varmaan poliisi "vääriä" kotietsintöjä tekee, se että kotietsintä osoittautuu tuloksettomaksi ei tee vielä kotietsinnästä väärää. Jos poliisi tekee oikeasti väärään, eli sellaisen etsinnän jolle ei ole perusteita, ihan vain huvikseen niin kyllähän tuollainen on kriminalisoitu ja rikos teki sen poliisi tai joku muu.
Mutta kohdehenkilöiden mielestä kotietsintähän on aina väärä, samoin kun narkkareiden mielestä poliisi on homo jos ottaa kiinni huumeiden käytöstä.
Itse en Ruotsin lainsäädäntöä siinä määrin tunne, että voisin alkaa arvioimaan testeihin kiikuttamisen oikeudellisuutta mutta tuskin poliisikaan tuota ilman lain tukea tekee. Jos tekee niin sitten on poliisissa vika ja poliisille sitten siitä rangaistus mutta jos laki tuohon oikeuttaa/velvoittaa niin sitten se onkin jo poliittinen ratkaisu josta demokraattisessa valtiossa voi viime kädessä katsoa peiliin (näin kärjistetysti).
Pitää vissiin laittaa jotkun mahollisimman löysät kuteet päälle ettei näytä vähänkään treenanneelta.
Useita chilin kasvattajien koteja on suomessa ratsattu. Chilithän näyttää ihan kannabikselta.
Tää vissiin liittyi siihen, kun chilin kasvattajat olivat tilailleet kasvatuksessa käytettäviä lamppuja samasta putiikista kuin koristehampun kasvattajat. Poliisit olivat sitten käyttäneet kyseisen puljun asiakastietoja kotietsintöjä perustellessa.
Tossa taas päästään siihen että mikä on syy etsintään: epäilys ilman varmoja todisteita.
Eräs kaveri pysäytettiin autoillessa kolme kertaa viikonaikana ilman kummempaa syytä (eli ei mitään ajovirheitä tai muutakaan). Sama kävi toissa viikolla eräälle toiselle kaverille, juuri kun oli parkkeeraamassa autoa kotipihaan.
Kuulemma "rutiinipysäytyksiä" kun ei ole muutakaan tekemistä ollut poliiseilla.
Mikä vitun "rutiinipysäytys"?!?! Sehän on yksityisyyden loukkaamista! Puhallusratsiat ja sen sellaset on sitten asia erikseen.
Ainoa mikä näitä kavereita on yhdistäny on ollut vanha auto. Tuskin ässä mersun kanssa samaa kävis.
Tää vissiin liittyi siihen, kun chilin kasvattajat olivat tilailleet kasvatuksessa käytettäviä lamppuja samasta putiikista kuin koristehampun kasvattajat. Poliisit olivat sitten käyttäneet kyseisen puljun asiakastietoja kotietsintöjä perustellessa.
Mitä topicin tapaukseen tulee, niin kyseessähän taisi olla virkaintoinen ja vähän päästään vajaa poliisiyksilö :thumbs:
Heja Sverige!
Tossa taas päästään siihen että mikä on syy etsintään: epäilys ilman varmoja todisteita.
Eräs kaveri pysäytettiin autoillessa kolme kertaa viikonaikana ilman kummempaa syytä (eli ei mitään ajovirheitä tai muutakaan). Sama kävi toissa viikolla eräälle toiselle kaverille, juuri kun oli parkkeeraamassa autoa kotipihaan.
Kuulemma "rutiinipysäytyksiä" kun ei ole muutakaan tekemistä ollut poliiseilla.
Mikä vitun "rutiinipysäytys"?!?! Sehän on yksityisyyden loukkaamista! Puhallusratsiat ja sen sellaset on sitten asia erikseen.
Ainoa mikä näitä kavereita on yhdistäny on ollut vanha auto. Tuskin ässä mersun kanssa samaa kävis.
Välillä ihmettelen tätä auktoriteettivastasuutta ja valtiovallan vihaamista.
Välillä ihmettelen tätä auktoriteettivastasuutta ja valtiovallan vihaamista. Mua ei haittaa tippaakaan jos poliisi ratsais milloin mitäkin, tietekin riippuu millä asenteella poliisi on liikkeellä ja kuinka useasti tuota ratasausta tapahtuisi. Eli asia on erikseen jos on kyseessä kiusanteko mutta harvemmin sellaista kuitenkaan on. Esim. viime bomberillassa oli ratsia jossa ratsattiin kaikki pyörät jotak tulivat hietsuun. Itseä ei ratsattu kun tulin hyvissä ajoin mutta kun kuuliin että tuolla on ratsia niin pakkohan sinne oli ajaa. Poliisit olivat asiallisia ja homma hoitui huumorimielessä kun kerran itsellä ei ollut salattavaa tms. niin mikäs siinä ratsatkoot rauhassa. Jos mulla ois kasveja ikkunalla ja poliisi tulisi kyselemään voidaanko tulla katsomaan niin siinäkö tulis voisin vaikka kahvit keittää eikä tulis mieleenkään alkaa vinkumaan, että mun oikeuksia on loukattu.
Itse muuten toissapäivänä näin tilanteen jossa vanha auto pysäytettiin ilman minkäänlaista ajovirhettä ja poliisit sitten tarkastelivat auton kuntoa ja seuraavassa kuljettaja olikin jo ruuvaamassa kilpiä irti autostaan. Eikös poliiseilla ole oikeus tarkistaa ajoneuvon kunto ja määrätä se ajokieltoon (ottaa kilvet) jos se ei täytä vaadittavia määräyksiä. Ehkä näissä kavereides tapauksissa on ollut kysymys tällaisesta "rutiinipysäytyksestä". Harvemmin ne uudet mersut ovat liikennekelvottomia kuin jotkut vanhat ritsat.
Välillä ihmettelen tätä auktoriteettivastasuutta ja valtiovallan vihaamista. Mua ei haittaa tippaakaan jos poliisi ratsais milloin mitäkin,
Jos mulla ois kasveja ikkunalla ja poliisi tulisi kyselemään voidaanko tulla katsomaan niin siinäkö tulis voisin vaikka kahvit keittää eikä tulis mieleenkään alkaa vinkumaan, että mun oikeuksia on loukattu.