Iso perse!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Iina
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Elikkäs ongelma tämän nälöinen: Mun peffa on hirvittävän iso! Sellanen hyppyripeffa, you know. Ja löllöä lihasten päällä reilusti!
Jollain konstilla pitäis saada pienemmäksi (siis sivulta katsottuna ohuemmaksi). Luin ihan vasta jostain lehdestä, että jos on iso reisi-pakara-seutu, niin ei kannattais tehdä kovilla painoilla treeniä. Ei silti huvittais hinkata pienillä romuilla (siis vielä pienemmillä ku ne jo ennestäänki on) kymmeniä ja kymmeniä toistoja. Miksi kaikki ylimääränen kertyyki tuonne alavartaloon:curs: !!
Kertokaa nyt vinkkinne, tiedän että niitä löytyy:blow:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ei läski sieltä takapuolesta millään täsmätreenillä lähde. Laihdutus on ainoa keino saada takamus pienemmäksi eli ruokavalio kuntoon. Treenata kannattaa kyllä isoilla painoilla, onpahan sitten jotain muotoa pakaroissa ja reisissä kun saat ylimääräisen ihran päältä pois.

uskaltaisin kans veikata, että takamuksesi on varsin hyvännäköinen, kunhan saat niitä rasvoja hiukan sulateltua... ja onko se nyt niiiiin iso, vai vääristääkö peili... ;) aerobista kehiin salitreenin lisäksi, spinni (tai muu reipas aerobinen) saa ainakin rasvat liikkeelle!

nimim. hyppyriperän onnellinen omistaja/entisestään kasvattaja :)

Yhdyn Persikkaan, varmasti peräsi ei ole niin kamala kuin luulet, päinvastoin! Minä ainakin tykkään hyppyriperästäni :D Nyt siitä on rasvoja sulanut jonkin verran päältä ja kyllä kiittelen talven kovia kyykkytreenejä, sillä hyppyristä on jotain jäänyt jäljellekin. Eli kovaa jalkatreeniä ei todellakaan kannata unohtaa. Jos haluat rasvoja pois, niin tsekkaa hiukan ruokavaliotasi ja lisää aerobista liikuntaa jos on tarvis.

Mahtava peräsin...

... löytyy tältäkin mimmiltä. Ja raskaista kyykkytreeneistähän minä en luovu!!! :D Eli ilman muuta jatka vain treeniä kovilla painoilla, ja siihen sitten maltillinen miinuskaloridieetti + sopivasti aerobista päälle, niin kohtahan sinulle on varsinainen herkkuperä! (nimim. itsekin samaa yrittämässä) :D

Btw. eikös iso pehva ole nykyään muodissakin? Tyyliin J.Lo :D

Pyrstöparadoksi

Mitä kauemmin treenaa ja mitä suuremmaksi ja lihaksikkaammaksi takapuoli kasvaa, sitä varmemmin se alkaa näyttää liian pieneltä.

"Liian lättänä, liian pieni, lisää kyykkyä" totesi surkeana naamaansa vääntelevä Nee tihrustaessaan takapuoltaan kokovartalopeilistä. :rolleyes:

Valitus se on tuokin...kateellinen

Kyllä käy kateeksi. Kun sitä persettä ei ole ollut eikä sitä tule vaikka voilla paistas. Minä taidan olla ikuinen lutta perse ja kyllä ei vaatteet istu nätis, on pakko olla aina "röyhelöitä" takamuksen päällä että näyttäisi edes joltain. Mutta murheensa kullakin.

Siis hyppyritakamus on ihan jees kaikinpuolin- ja vielä muodissakin. Amerikoissa kuulemma tehdään takapuolioperaatioita eli kohotuksia ja implantteja lattapepuille... eikös se oo pahempi ongelma jos pyrstö leviää sivulle-alas suuntaan?

Nooh, mikä mä olen arvostelemaan sun mielipidettäs. Lenkkeily on ainaki mulla vieny senttejä takapuolesta ja askelkyykky+ taaksepotku tuonu kiinteyttä hyppyripeppuun :D

Mulla on aivan ihana perse, vaikka onkin iso vyötärööni verrattuna eikä sitä ole ikinä treenattu. ;) Varmaan se on asenteesta kiinni tykkääkö perästään vai ei, itse tykkään ketkuttaa sitä (harrastan vatsatanssia, joten siinä ainakin tulee ketkutettua), joten kaipa tuo iso on minua varten

Mulla ei ole kai iso eikä pieni peppu, vaan jotain siltä väliltä. Toisaalta, mikä on iso ja mikä pieni?
Pääasia on se, että mun peppu oli ainakin viime kesänä muotia. :lol2: Liekö sitten muotia enää, kun kesä oli ja meni.. :rolleyes: Mä tahtoisin peppuuni hiukan lisää muotoa. Ja kun sivulta katsoo, niin pepun ja takareiden "yhtymiskohta" (tai mikä lie) on se alue, mitä pitäisi parantaa. Siihen kohtaan kaivataan hiukan pyöreyttä nykyisen hiukan riippuvan kohdan sijaan.. Jos nyt ymmärsitte. :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
On kyllä hassua, sillon ennen kun aloitti treenauksen niin se perse oli aivan liian iso, nyt kun treenailee niin se taas on ihan liian pieni :D Mulla on luonnostaan lattaperse, mut syväkyykyllä ja yhden jalan kyykyllä kasvatetaan hitaasti mutta varmasti söpöä ryhdikästä ankkapeppua :whip:

Joo, kun saiskin sen perseen. Oma vartalo on ilman treeniä mallia keilapallo kahdella kalapuikolla; hartia/rinnat-osasto kokoa 42 mutta 20 kiloa isompanakin koon 38 housut meni takapuolesta ihan kevyesti. Siis lantio oli silloin 2 cm enemmän kuin nyt ja vyötärö 16. Terveellistä olla omena :curs: .

Mitään oikeaa lisättävää ei kyllä ollut, nauti vaan siitä persuksestasi. Jos sulla vaan ei ole jysähtänyt se Punttimimmi-ihanne vielä alitajuntaan tarpeeksi :D .

Eleonoora sanoi:
Mä tahtoisin peppuuni hiukan lisää muotoa. Ja kun sivulta katsoo, niin pepun ja takareiden "yhtymiskohta" (tai mikä lie) on se alue, mitä pitäisi parantaa. Siihen kohtaan kaivataan hiukan pyöreyttä nykyisen hiukan riippuvan kohdan sijaan.. Jos nyt ymmärsitte. :D
Joo, ymmärsin, siis jos ymmärsin oikein. Kun mulla on ihan sama juttu. Ei se koko, mutta se sijoittelu. Kaipais vähän "kohotusta" tuo ahteri, just varsinkin tuo pepun ja reiden välimaasto...

Mut ääh, nyt mä en voi kyykätä, en uskalla oikein edes pienillä painoilla... Sellainen "terveyshaitta" ilmeni vaivaamaan näiden lasten maailmaan pykäämisen jälkeen. Pitää kehitellä joku muu liike, askelkyykky samoin tuntuu epämukavalta jo ajatuksena saati suorituksena. Ja kun en nyt ihan lähiaikoina salikorttia ajatellut hommata vähäisen käytön takia, treenaan kotona kun tulee treenattua säännöllisemmin, niin käytössä on tanko + painoja ja käsipainot ja sellaista... Pitää selatakin täältä ideoita.

Minähän kyselin tuossa joku aika sitten apuja tuohon samaan paikkaan, reiden ja pyllyn rajalle. Lopulta apu siihen löytyi yllättäen reisiluiden asennosta. Sitten kun sain ne linjattua oikein, peppu on kohentunut päivä päivältä. Ja mukava juttu on se, että ei oikeastaan vaadi enää lisätreeniä, vain hieman huomiota luiden asentoon päivittäin.

Muuten minullekin pitää paikkaansa tuo jo täällä monta kertaa sanottu: Silloin kun et treenaa, peppu on liian iso. Kun treenaat kunnolla, se on liian pieni.

Itse en pysty kyykkäämään ollenkaan, en pysty edes käymään aerobikissä tms, tanssi menee juuri ja juuri hampaita kiristellen. Polvessa on rasitusvamma ja siihen rasitusvammaan itseensä tuli vielä vamma kun kaaduin pyörällä suoraan sen päälle, noh jonotan aikaa leikkaukseen, joten josko sen jälkeen pystyisin :)

Miuku sanoi:
Minähän kyselin tuossa joku aika sitten apuja tuohon samaan paikkaan, reiden ja pyllyn rajalle. Lopulta apu siihen löytyi yllättäen reisiluiden asennosta. Sitten kun sain ne linjattua oikein, peppu on kohentunut päivä päivältä. Ja mukava juttu on se, että ei oikeastaan vaadi enää lisätreeniä, vain hieman huomiota luiden asentoon päivittäin.

TÄH?!? Nyt en ihan ymmärrä... Selvennätkö vähän, miten reisiluitaan voisi "linjata" parempaan asentoon ja miten se vaikuttaa pakaralihaksiin? Kävi kiinnostamaan. :)

Estel sanoi:
Joo, ymmärsin, siis jos ymmärsin oikein. Kun mulla on ihan sama juttu. Ei se koko, mutta se sijoittelu. Kaipais vähän "kohotusta" tuo ahteri, just varsinkin tuo pepun ja reiden välimaasto...

Joo, kyllä taisit ymmärtää. :) Mulla on kanssa vähän sitä ongelmaa, että kyykätä en saisi ollenkaan, mutta kyllä mä olen 20-30 kilolla silti yrittänyt kerran viikossa. Siitä isompia painoja on lähivuosina ainakaan kai turha edes yrittää.. :(
Mut mitäpä pienistä, ei se takamus ole niitä maailman tärkeimpiä asioita. Mulla ainakin kuluu päivät yleensä ihan muita juttuja ajatellen, kun sitä, miten saisin takamuksesta paremman muotoisen. :)

edit. minäkään en ihan ymmärtänyt tuota reisiluiden asentoa..:rolleyes:

TÄH?!? Nyt en ihan ymmärrä... Selvennätkö vähän, miten reisiluitaan voisi "linjata" parempaan asentoon ja miten se vaikuttaa pakaralihaksiin? Kävi kiinnostamaan.

Tämä on hieman vaikea selittää. Helpottaa jos pilates tai method putkisto on sulle tuttuja. Siis reisiluuhan pääsee kääntymään siellä lonkkakuopassa. Jos vaikka seisot ja laitat kädet siihen reisiluiden lähtökohtaan. Kun koukistat jalkojasi, tunnet kuinka reisiluun pää kääntyy. Eli se luonnostaan liikkuu auki- ja sisäänkiertoon liikkeen mukana. Periaatteessa jalka polvesta alaspäin linjaa sitä hiukan, mutta sillä on juuri sen verran liikkumavaraa, että siihen pystyy hiukan itse vaikuttamaan. Voit kokeilla myös kävellä selvästi jalkaterät sisäänpäin käännettynä tai ulospäin käännettynä ja miettiä kuinka se tuntuu eri lihaksissa. Se, mihin suuntaan sitten käytännössä pitää korjata, riippuu siitä mihin suuntaan tasapaino on vääristynyt, jos edes on.

Tällähän nyt sitten ei sille ylimääräiselle persefläsälle tee mitään, mutta jos on "muoto-ongelmia" pyllyssä, niin siihen tämä voi auttaa.

Itsellä reisilihas on selkeästi sivulta vahvin ja vetää polvea ulospäin. Eli jos siellä on jotain säätöä, niin se syy luultavasti löytyy niistä ympäröivistä jalan/lantion lihaksista.

Täytyy kyllä tunnustaa, että itse en ole suurinpiirtein tietoinenkaan oman perseeni koosta, saati mallista tai miten sitä olisi syytä "kuntouttaa", vaikka aihetta varmaan olisi:D Luottelen vaan siihen, että kyllä se kovien jalkatreenien ansiosta varmaan ihan hyvältä näyttää ja parempaan suuntaan on menossa ja eipä tuota tarvi pahemmin itse katella, joten en moisesta stressaa. Ehkä se vaan onkin niin, että jokaisella on ne omat kompleksipaikkansa, jotka on joskus teini-iässä keksitty huolenaiheeksi. Ajattelen tätä vähän niin, että kun tietää treenaavansa sata lasissa,niin ei tarvi sitten murehtia omaa peilikuvaansa kuin aniharvoin, kun täytyy sitä olla kehitystä tullu edes siedettävyyteen saakka:D
Tämä nyt meni tälläseks höpinäks ja vähän kyllä:offtopic:

Zone-sarja -42%

Latest posts

Back
Ylös Bottom