Iron Maiden World Tour 08

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hansen
  • Aloitettu Aloitettu
panchito sanoi:
Just käväsin tos olympiastadionin ulkopuolel ja hyvi kyl kuulu sinne
Itsekin käväisin ja joku ystävällinen ihminen kysyi tykkäänkö maidenista ja koska vastasin tykkääväni löi sitten lipun käteen :) Sopivasti ennen Can I Play With Madness:ia sisälle. Jos ko. henkilö lukee palstaa niin kiitoksia!

Ulkopuolella tuli poikettua..autosta käsin kuunneltiin noin tunti keikkaa, itse olin onneks apukuskin paikalla..:) Ei kyllä mulle tarjonnut mitään erityistä... sorry fanit.. mutta on kyllä niin perus tilulilukamaa koko maiden... aivan sairaan tasokkaasti toteutettua kylläkin. Jos genrestä tykkäilee niin mikäs siinä. Itse en vaan laske Iron Maidenia rockin historiassa sinne kulttibändien joukkoon mutta kovaa tavaraa silti. Nyt oon varmaan syyllistynyt pyhäinhäväistykseen mutta sellasta elämä on :)

Keikka oli aivan mahtava!

Olin selvin päin paikan päällä ja täytyy sanoa, että meno oli railakasta mutta ei mitään älytöntä örvellystä! Odotin paljon pahempaa, pitkä pinna ei ole parhaimpia valttejani. Kaikki sujui kuitenkin helvetin hyvin...

Seuraavaa keikkaa odotellessa...

Tulipa sitten käytyä ensimmäistä kertaa elämässäni Airon Maidenin keikalla. Tunti riitti. Olin aivan hämmästynyt; en ole mikään yhtyeen fani, mutta oletin meiningin livenä kuitenkin olevan hyvää. Ei ollut. Bändi muistuttaa lavalla Spinal Tap:a, mutta ilman tarinan itseironiaa ja huumoria, hassut patsaat keikkuvat tökerönä toteutuksena ympäri lavaa, kitaristilla on Airon Maiden t-paita (mitä vittua??) ja muutoinkin esillepano käy lähinnä huonosta vitsistä. Olen varman, että faneilla keikassa ei ollut mitään valittamista ja biisivalikoima oli todennäköisesti mieleinen, mutta..

"Scream for me Heelsiinki....!!!" x 1500

En voinut käsittää miten heikosti bändi oikeasti soittaa. Kyseessä lienee kuitenkin yksi rutinointuneimpia ryhmiä soittomielessä? Ehkä tässäkin on tärkeintä se, että ihmiset saavat ostaa paitansa, kertoa vähemmän valveutuneille työtovereilleen olleensa ihan saatanan kovalla keikalla, muistella lapsuuttaan ja bändin miehet (joilta puuttui myös karisma) saavat tehdä rakastamaansa asiaa. Ei siinä mitään pahaa ole. Itse olen ainoastaan hämmästynyt ja pettynyt.

Voisiko joku valveutuneempi kertoa, oliko kyseessä erityisen huono keikka vai onko se tuossa?

:david::n oli kahdeksan ikäisenä jännittävä.

Ei ainakaa vielä mainittavaa jonoa Tampereen keikalle.... muutamia kymmeniä ehkä... parvekkeelta tässä katselen... lippua en ostanut, ajattelin saunoa ja kuunnella keikan parvekkeelta hyvässä seurassa. :dance2: Muijalla on kyllä lippu... :D

Tulipa sitten käytyä ensimmäistä kertaa elämässäni Airon Maidenin keikalla. Tunti riitti. Olin aivan hämmästynyt; en ole mikään yhtyeen fani, mutta oletin meiningin livenä kuitenkin olevan hyvää. Ei ollut. Bändi muistuttaa lavalla Spinal Tap:a, mutta ilman tarinan itseironiaa ja huumoria, hassut patsaat keikkuvat tökerönä toteutuksena ympäri lavaa, kitaristilla on Airon Maiden t-paita (mitä vittua??) ja muutoinkin esillepano käy lähinnä huonosta vitsistä. Olen varman, että faneilla keikassa ei ollut mitään valittamista ja biisivalikoima oli todennäköisesti mieleinen, mutta..

"Scream for me Heelsiinki....!!!" x 1500

En voinut käsittää miten heikosti bändi oikeasti soittaa. Kyseessä lienee kuitenkin yksi rutinointuneimpia ryhmiä soittomielessä? Ehkä tässäkin on tärkeintä se, että ihmiset saavat ostaa paitansa, kertoa vähemmän valveutuneille työtovereilleen olleensa ihan saatanan kovalla keikalla, muistella lapsuuttaan ja bändin miehet (joilta puuttui myös karisma) saavat tehdä rakastamaansa asiaa. Ei siinä mitään pahaa ole. Itse olen ainoastaan hämmästynyt ja pettynyt.

Voisiko joku valveutuneempi kertoa, oliko kyseessä erityisen huono keikka vai onko se tuossa?

:david::n oli kahdeksan ikäisenä jännittävä.

:lol2: Hiekkaa vaginassa, vaiko jäikö vagina saamatta? Keikka oli hyvä. Et vaan ymmärtänyt, näköjään yhtään mitään. Olit varmaan ainoa joka luuli että show on tehty ihan tosissaan. :D

En jaksa edes perustella enempää; sen verran monta keikkaa olen stadikalla käynyt katsomassa, ettei "menoa" voinut todellakaan sanoa huonoksi, vaikka sinä istuit siellä katsomossa happaman näköisenä. Ja iso liuta muita ihmisiä. Sen takia olenkin aina ihmetellyt minkä takia ne ihmiset ostaa niitä lippuja, lähtee kesken menemään, ja haukkuu lopulta konsertin. Juuri tuon takia itse haluaisin, että keikat olisi aina Hartwall areenalla. Ujoimmatkin uskaltaisivat istua siellä pimeässä, ilman että ketään näkee.

Ps. stadikan äänentoisto on aina haasteellinen, eilen PA:t ei ollut edes paskimmasta päästä, ei tosin parhaimmasta päästäkään. Eikä Maiden soittanut todellakaan erityisen huonosti. Mutta väittämäsi perusteella ilmeisesti olet muusikko ja tunnet lisäksi tuotannon? :hyper:

Kunhan nyt ei kuitenkaan sataisi vettä keikan aikana, latistuu fiilis kokonaan... Tai sitten täytyy vaan ottaa tarpeeksi paljon :kippis1:

Keikka oli äärettömän kova!! :rock: Tuli oltua aika irti koko ajan ja jammailtua niin että kintut huutaa hoosiannaa:D Harmi kun niitä kaikkia monstereita ei nähnyt kunnolla!

Fear of the dark oli kovin veto. Kananlihalle vetää aina kun kuulee!

Harmittavinta katsomon puolella oli se, että lähellä istui muutamia ei niin innostuneita, jotka eivät ilmeisesti kauheasti välittäneet meikäläiläisen ja velipojan pomppimisesta. Minulle jopa huomautettiin seisomisesta. :( Mutta kyllä sitä tiettyjen kappaleiden aikana tuli silti lähinnä seistyä.

Ei ainakaa vielä mainittavaa jonoa Tampereen keikalle.... muutamia kymmeniä ehkä... parvekkeelta tässä katselen... lippua en ostanut, ajattelin saunoa ja kuunnella keikan parvekkeelta hyvässä seurassa. :dance2: Muijalla on kyllä lippu... :D

Saakos tiedustella miltä jonotilanne näyttää?

:lol2: Hiekkaa vaginassa, vaiko jäikö vagina saamatta? Keikka oli hyvä. Et vaan ymmärtänyt, näköjään yhtään mitään. Olit varmaan ainoa joka luuli että show on tehty ihan tosissaan. :D

En jaksa edes perustella enempää; sen verran monta keikkaa olen stadikalla käynyt katsomassa, ettei "menoa" voinut todellakaan sanoa huonoksi, vaikka sinä istuit siellä katsomossa happaman näköisenä. Ja iso liuta muita ihmisiä. Sen takia olenkin aina ihmetellyt minkä takia ne ihmiset ostaa niitä lippuja, lähtee kesken menemään, ja haukkuu lopulta konsertin. Juuri tuon takia itse haluaisin, että keikat olisi aina Hartwall areenalla. Ujoimmatkin uskaltaisivat istua siellä pimeässä, ilman että ketään näkee.

Ps. stadikan äänentoisto on aina haasteellinen, eilen PA:t ei ollut edes paskimmasta päästä, ei tosin parhaimmasta päästäkään. Eikä Maiden soittanut todellakaan erityisen huonosti. Mutta väittämäsi perusteella ilmeisesti olet muusikko ja tunnet lisäksi tuotannon? :hyper:

Ei, ei ole hiekkaa vaginassa eikä jäänyt vagina saamatta, tunnen tuotannon mutta en ole muusikko. Onko siis keikan haukkuminen kielletty jos se aiheutti lähinnä myötähäpeää? Vaikka en musiikkinsa erityinen ystävä ole, niin lähden avoimin mielin katsomaan keikkaa ja jos olen sen jälkeen pettynyt, niin so? Joo stadionin äänentoisto on haasteellinen ja olen itsekin kuullut huonompia, mutta olin silti kaiken hypetyksen (kaverit yms.) käkenä äimän, että tässäkö tämä nyt sitten oli.

Pakko myöntää, että yleisöä ja bändiä seuratessani ei voi tulla muuhun lopputulokseen kuin kovaa ja katu-uskottavaa -> siksi kyselin tätä huumoriaspektia.

Ja kyllä keikka oli kokonaisuudessaan aivan paska ja lähdin siksi kesken pois. Tällä asialla ei ole mitään tekemistä sen kanssa pitääkö jostain musiikista vai ei.

Ei, ei ole hiekkaa vaginassa eikä jäänyt vagina saamatta, tunnen tuotannon mutta en ole muusikko. Onko siis keikan haukkuminen kielletty jos se aiheutti lähinnä myötähäpeää? Vaikka en musiikkinsa erityinen ystävä ole, niin lähden avoimin mielin katsomaan keikkaa ja jos olen sen jälkeen pettynyt, niin so? Joo stadionin äänentoisto on haasteellinen ja olen itsekin kuullut huonompia, mutta olin silti kaiken hypetyksen (kaverit yms.) käkenä äimän, että tässäkö tämä nyt sitten oli.

Pakko myöntää, että yleisöä ja bändiä seuratessani ei voi tulla muuhun lopputulokseen kuin kovaa ja katu-uskottavaa -> siksi kyselin tätä huumoriaspektia.

Ja kyllä keikka oli kokonaisuudessaan aivan paska ja lähdin siksi kesken pois. Tällä asialla ei ole mitään tekemistä sen kanssa pitääkö jostain musiikista vai ei.

Kirjoittamasi kaksi viimeistä lausetta on melkoinen paradoksi. Keikalla kuitenkin käytännössä soitettiin Maidenin kolmen (plus fear) "parhaan" levyn tuotantoa. Anyway, vaikka Maiden on oma suosikkibändini, ollut sitä jo ala-asteelta asti, niin en pahastu jos joku sitä haukkuu. Itseasiassa rupesin itse sitä diggaamaan juuri sen takia. Sain silloin legendaarisen Suosikin taskupokkkarin, ja porukka haukkui bändin ihan paskaksi :D

Kuten sanoin, niin jotain on ymmärretty väärin jos keikka aiheuttaa myötähäpeää. Vaikka en katsoisi Maiden lasien läpi, niin tuo totaalisen paska kommentti kyllä ihmetyttää, lukuisia keikkoja ja x kertaa esim. maidenin nähneenä. Itseasiassa mä en ole nähnyt yhtään totaalisen paskaa keikkaa. Toisaalta, esim. pakkisen leffa-arvostelussa porukka antaa Rambolle viisi tähteä, ja vastaavasti haukkuu jonkun leffan, mitä ei ole ymmärtänyt. Ei siinä mitään, mietin vaan että mikähän sitten on ollut hyvä keikka, jos eilinen oli totaalisen paska. Onneksi kuitenkin suurin osa yleisöstä diggasi keikasta, minkä kuuli metelistä, ja näki aalloista. Mikä on on melko harvinaista stadikalla. Maidenin musiikista pitäville varmasti herkkua, vaikka stadikan puitteet musiikkikonsertteihin on omasta mielestäni huonot. Mutta jokainen tyylillään ja kaikestahan ei voi pitää :piis:

edit: jos jotain miinusta pitää etsiä, niin keikka meni kun pikajuna kiskoilla. Meteli oli stadikalla harvinaisen kovaa, ja kun kunnon Maiden, Maiden huutomyrsky oli vasta alkamassa, niin bändi kaahasi saman tien uutta biisi jo päälle. Ja jos esim. Iron Maidenin Eddie löytyy ihosta tai paidasta, niin ei siinä ole kyse katu-uskottavuudesta tai kovuudesta. Siinä on kyse rakkausta musiikkiin.

Ei tuo äänentoisto stadikalla ihan niin hyvin pelittänyt (ainakaan siinä missä me seisottiin) kuin areenalla, mutta oli tuo silti helvetin hyvä keikka! Kelikin oli mitä parhain, joten kokonaisuudessaan aivan loistava päivä :)

edit:
itse olen diggaillut bändiä vuodesta 1984 lähtien ja nähnyt useammankin keikan, joten ehkä kokemus oli sen takia vähän erilainen kuin niillä, jotka täällä itkevät että olipa paskaa. Ettei vaan olisi vähän mennyt homma ns. ohi... :D

Itse en huomannut kyllä äänentoistossa mitään erityistä vikaa, tosin olinkin lavan lähellä ja peltorit päässä. Jos joku tuota huonoksi keikaksi sanoo niin on kyllä arvostelukyvyssä vikaa. Ja se "kornius" kuuluu todellakin asiaan, ei hevibändin pidäkään ottaa itseään liian tosissaan. Paitsi jos kyse on hoocee bläkkiksestä ja se on taas :david:

Itse duunissa stadikalla ja voin kyllä sanoa, että stadionkeikaksi meininki oli yllättävän hyvä bändin ja myös yleisön osalta. Yleensä näkee jengin vaan istuvan siellä katsomossa ja vähän aplodeja heittävän... Tällä kertaa 60v hevipapat joras katsomossa nahkahousut paukkuen :hyvä:

Back
Ylös Bottom