Tulipa sitten käytyä ensimmäistä kertaa elämässäni Airon Maidenin keikalla. Tunti riitti. Olin aivan hämmästynyt; en ole mikään yhtyeen fani, mutta oletin meiningin livenä kuitenkin olevan hyvää. Ei ollut. Bändi muistuttaa lavalla Spinal Tap:a, mutta ilman tarinan itseironiaa ja huumoria, hassut patsaat keikkuvat tökerönä toteutuksena ympäri lavaa, kitaristilla on Airon Maiden t-paita (mitä vittua??) ja muutoinkin esillepano käy lähinnä huonosta vitsistä. Olen varman, että faneilla keikassa ei ollut mitään valittamista ja biisivalikoima oli todennäköisesti mieleinen, mutta..
"Scream for me Heelsiinki....!!!" x 1500
En voinut käsittää miten heikosti bändi oikeasti soittaa. Kyseessä lienee kuitenkin yksi rutinointuneimpia ryhmiä soittomielessä? Ehkä tässäkin on tärkeintä se, että ihmiset saavat ostaa paitansa, kertoa vähemmän valveutuneille työtovereilleen olleensa ihan saatanan kovalla keikalla, muistella lapsuuttaan ja bändin miehet (joilta puuttui myös karisma) saavat tehdä rakastamaansa asiaa. Ei siinä mitään pahaa ole. Itse olen ainoastaan hämmästynyt ja pettynyt.
Voisiko joku valveutuneempi kertoa, oliko kyseessä erityisen huono keikka vai onko se tuossa?

:n oli kahdeksan ikäisenä jännittävä.