Iron Maiden World Tour 08

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hansen
  • Aloitettu Aloitettu
helvetin hyvä oli maidenin keikka. Makeet lavashowt ja aivan loistava setti.m Revelations iski eniten. Vitun mahtava live biisi. Siistiä!"

sevenfold menee mulla samaan sarjaan kuin trivium:paljon hypeä turhasta.bullet for my valentino rossi oli aikaisemmin samassa sarjassa,mutta messevä scream,aim,fire-viisu nosti sen pois sieltä
Tosta olen vähän eri mieltä, Bullet for my Valentine on kauheata paskaa ja Avenged Sevenfold menee nyt jotenkin mutta ei se mitään herkkua ole. Triviumin uusin levy taas on täyttä rautaa, tosin niiden kaksi ensimmäistä levyä on myös hirveetä kuraa :urjo:

Oli ihan pirun jees keikka, pääsin jopa yhen miehen päähän ulommasta aidasta. :rock: Fiilistä tosin laski kun kaks mulkeroo pomppas jostai takaa sivuille ja pikkuhiljaa leikkasivat mut taemmaks v-liikkeellä, kun en enää jaksanu muutaman biisin jälkeen pistää vastaan, kun se söi keikkaa vielä enemmän. Ja eikä siinä mahtanukkaan pahemmin mitään, kun painoo se 10 kg enemmän ja päätä pidempiä. :(
Lauren Harris lämmitti ihan mukavasti, mutta ei niinkään musiikillisesti. :kuola: Avenged Sevenfold taas oli sitä perusjenkkimättöö teenpunk-kertseillä, mutta laulaja veti hommansa niin asiallisesti ja pari hyvää riffiä löyty, että kyllä sentään jotenkin mukaan hommaan pääs. Ei ne kyllä hevibändiltä näyttänyt tosin. Ja lietsoakseni vähän, Trivium on kakkaa. :whip:

hauskaa huomata kuinka samanlaisesta musiikista(hevi) tykkäävillä ihmisillä voi olla täysin erinlainen musiikkimaku :D Triviumin ja BFMV uusimmat levyt ovat aivan paskoja vanhoihin verrattuna. Iron Maiden taas on musta täyttä kuraa.

hauskaa huomata kuinka samanlaisesta musiikista(hevi) tykkäävillä ihmisillä voi olla täysin erinlainen musiikkimaku :D Triviumin ja BFMV uusimmat levyt ovat aivan paskoja vanhoihin verrattuna. Iron Maiden taas on musta täyttä kuraa.

Vaikka kaksi ihmistä tykkäävät hevimusiikista, heillä voi olla täysin erilainen musiikkimaku. Koko termi "hevi" on jo niin pirstaloitunut ettei välttämättä kahdella tavallisesti samaan paikkaan niputettavalla bändillä ole välttämättä mitään tekemistä toistensa kanssa. Kaiken maailman "hevi on paskimmillaankin parasta" lausahdukset ovat ihan huttua. Kyllä hevi voi olla ihan yhtä paskaa kuin mikä tahansa muukin musiikkityyli.

Vaikka kaksi ihmistä tykkäävät hevimusiikista, heillä voi olla täysin erilainen musiikkimaku. Koko termi "hevi" on jo niin pirstaloitunut ettei välttämättä kahdella tavallisesti samaan paikkaan niputettavalla bändillä ole välttämättä mitään tekemistä toistensa kanssa. Kaiken maailman "hevi on paskimmillaankin parasta" lausahdukset ovat ihan huttua. Kyllä hevi voi olla ihan yhtä paskaa kuin mikä tahansa muukin musiikkityyli.

Jep. samalla tavalla itsekkin ajattelen, mutta tosin nykyään kaikki punkkikin luetaan heviksi... Tai ainakin normi kaduntallaajan listaa.

Toinen maidenin keikkani oli ja vaikka tätä ja 2006 vuoden keikkaa ei oikein voi verrata niin kyllä tämä ainakin on mieleenpainuvampi. Mahtava keikka kyllä. 5h tuntia tuli jonoteltua ja parhaimmillaan kakkosrivissä olin.

Perjantaina tuli sitten nähtyä tämä kauan odotettu keikka Helsingissä. Ihan hyvät fiilikset keikasta jäi vaikka settilista oli kyllä ennalta arvattava ja yllätyksetön. Tottakai niiden on pakko soittaa ne puhkikulutetut rallita koska niin moni niitä kuitenkin toivoo. Pienillä mutoksilla tuosta olisi saanut ihan loistavan setin mutta ihan hyvä näinkin. Tykkäsin kyllä ja välillä tuli oltua aika kovissakin fiiliksissä :rock:. Lämppäreistä tuli toditettua tämä A7X ja aika väsynyt se mun mielestä oli. Muutama hyvä riffi ja ok laulaja mutta ei tuosta vaan oikein jaksa millään tasolla innostua. En tajua mikä siitä tekee joillekkin kovan mutta toki saa tykätä jos iskee ;).

Keikan jälkeen sitten Rocktowniin ja yllätyksekseni mahduttiin vielä sisälle. Ehkä porukat sai tarpeeksi Maidenista tuolla keikalla jo mutta itse halusin lisää ja siispä oli mentävä kuuntelemaan Maiden Hellin keikkaa. Ja ei mitään järkeä miten hyvin ne veti siellä. Soittivat kaikki ne biisit mitä olisi toivonut kuulevansa stadikalla ja enemmänkin. Mm. tällaisia biisejä tuli: The Prisoner, Flash of the Blade, Back in the Village, Caught Somewhere in Time, The Loneliness of the Long Distance Runner, Stranger in a Strange Land, Alexander the Great, Infinite Dreams, The Evil That Men Do ja Seventh Son of a Seventh Son jos en aivan väärin muista. Joutui kiskomaan kaljaa kaksin käsin kun olin niin fiiliksissä :dance:. Järkyttävän kova veto, ikävä sanoa että oli jopa kovempi kuin coveroimansa bändi aiemmoin illalla. Illasta jäi varsin loistava fiilis näin jälkeenpäin ajateltuna kun nuo kaksi keikkaa täydensivät toisiaan niin mainiosti. Ensi kerralla Maidenia pääsee katsomaan kun uusi levy ilmestyy, tuollaista Bruce ainakin stadikalla jutteli :hyper:.

Huomasiko porukka stadikalla muuten että järkkärit päästivät porukkaa sinne etukarsinaan lavan oikelta puolelta kesken keikan. Itse olin paikalla varttia ennen kuin maiden aloitti ja trooperin kohdalla päästiin jo karsinaan. Oli vitun jees.

Fear of the dark hiukan vitutti koska se söi paikan joltain huomattavasti mielenkiintoisemmalta ja harvemmin soitetulta biisiltä. Esim seventh son olisi ollut aivan helvetin kova veto.

Mutta mutta.. ei voi valittaa. Olihan tuo pirun kova näinkin.

Keikka oli äärettömän kova!! :rock: Tuli oltua aika irti koko ajan ja jammailtua niin että kintut huutaa hoosiannaa:D Harmi kun niitä kaikkia monstereita ei nähnyt kunnolla!

Fear of the dark oli kovin veto. Kananlihalle vetää aina kun kuulee!

Ethän ollu F-katsomossa? Joku punttimimmi siellä joras ja mulla meni Trooper sen selkää ihastellessa... :)

Huomasiko porukka stadikalla muuten että järkkärit päästivät porukkaa sinne etukarsinaan lavan oikelta puolelta kesken keikan. Itse olin paikalla varttia ennen kuin maiden aloitti ja trooperin kohdalla päästiin jo karsinaan. Oli vitun jees.

Ole hyvä vaan, harmi ettei aikaisemmin voitu päästää.

Joku ilmeisesti putosi stadikalla päällensä? Kävi kai pahasti, ikäviä moiset tapahtumat.

Mutta itse keikasta...
Nojoo.

Maiden on maiden. Show oli mutta jäi vähän vaisuksi kun on niin pirun valoisaa, ettei valoista ollut mitään iloa. Rime Of The Ancient Marinerissa olis varmasti ollut törkeen siisti valoshow sen savun kera, mutta eipä nyt oikein päivänvalossa päässyt oikeuksiinsa.

Soitto oli ihan ok. Tosin Trooperissa vai missä, kitaristi tais lopettaa soolon vähän lyhyeen ja pari kertaa Mr. McAivo tuntu vetäneen vähän kulmikkaan fillin hieman erikoisesti. Mutta hyvin ne silti veti.

Äänen toisto oli paljon parempi kuin -04 Metallican keikalla, tosin saattoi johtua omasta sijoittumisestanikin stadionin nurmella. Järjestelyt pelas kyllä hienosti ja sisään pääsi ilman sen kummempaa sähläämistä. Jotain on selkeästi opittu...

Kyllä Maidenissa oli vielä joskus -90 luvun alussakin jotain semmosta pahaa ja saatanallista, ainakin siis ulkopuolisten silmissä. Nykyään menee kyllä täysin viihdeosastoon, mutta mitäs sitten.

Mutta tykkääkö joku ihan oikeasti ylipirteistä viisuista ala Heaven Can Wait ja Can I Play With Maddness? Mie en kyllä niistä innostu lainkaan...
...kamalan ilosia pomppulaukkoja! :)

Joo tollasia tapaturmia on mahdoton estää, niin uskomattomassa kännissä ratinassakin ukkoja painoi menemään. TOiki oli vissiin taiteillu jossain kaiteenpäällä ilmeisesti katsomossa, eli varmasti ihan omaa tyhmyyttään.

Wasted years oli kyllä hyvä piristys ruiske toho settiin. en oo livenä montaa kertaa kuullu edes levyltä siis.

totta, pimeempää olis saanu olla niin lieket ja pommit olis näyttäny 10x paremmalta, mutta kovahan toi oli noinki. Siisti se narina siinä rime of.. biisissä ku laskeutu se valohässäkkä.

Oli muuten hieno keikka. Aces Highn jälkeen sanoin kaverille että kaikki mitä keikalta tuli hakemaan on saatu, niin voidaan lähtee juomaan bissee.. mut jäätiin kuitenkin vielä :rock:

Joo, eli kävin katsomassa molemmat keikat ja kyllä se Helsinki oli paaaaljon parempi reissu. Enemmän faneja, kun taas Tampereella tuntui olevan enemmän pissiksiä katsomassa Avengediä, joka oli kyllä aikas mitään sanomaton. Niiden biisit alkoivat lupaavasti sellaisella tykityksellä, mutta ne kertsit oli sitä tyypillistä "poikabändi" vinkumista. Silti minulle tuli jotenkin Avengedistä mieleen Pantera.. Lietsoakseni, Trivium on vitun paljon parempi. Tampereella olin eturivissä, mikä tosin oli vitun hienoa, mutta meininki ei ollut vaan niin kovaa.

Perjantai alkoi mukavasti pienellä jonotuksella, sellaset 13 tuntia pyöreästi ehdin poustailla stadikalla, ennen kun Maiden aloitti, mutta hauskaa oli. Kaikista hauskinta jonotuksessa oli, kun joku öbaut 16vee jätkä alkoi riehumaan jonossa ja kailotti suoraa huutoa että se tappaa itsensä, kun sen muija oli uhannut jättää sen.. :D Vittu se oli säälittävä tapaus.. Oikea juutuuppi pissis.

Mut no joo. Keikalla olisin toivonut kuulevani jotain muuta kuin Heaven Can Waitin ja Can I Play With Maddnessin, mutta parin vuoden sisällä uusiks!! rok rok!!

Mutta kyllä sitä tiettyjen kappaleiden aikana tuli silti lähinnä seistyä.

OIKEIN!
Itsellä oli kyllä hieno ilta, jumalauta.
Tuli hyvä mieli ympärillä olijoidenkin puolesta,
ne välillä aina kiljahtelivat siinä että FEAR OF THE DARK!
Ja kun se sieltä pärähtihe soimaan, niin oli väellä naamat messingillä :D

Itsellä oli ensimmäinen Maiden-keikka launataina Ratinassa. Miltei vuosikymmenen oon yrittänyt ja aina on joku hangannut vastaan, useimmiten ei ole saanut lippuja. Nyt pääsin...

Lämppäreistä ei jäänyt käteen juuri mitään. Lauren Harris oli sellaista mitäänsanomatonta kitarahumppaa, artisti itse taas :kuola::kuola::kuola:. Miten niinkin perusruma britti kuin Steve Harris saa aikaan tuollaisia kaunottaria?!?!? Avenged taas oli ehkä piirun parempi muttei silti sytyttänyt juuri mitenkään.

Päätähdet vetivät hyvin. Hiukan tuntui Brucen ääni rasituneelta, mutta on se silti se ainoa ja oikea. Biiseistä ehkä vain Revelations ei oikein kolahtanut. Lavashow´ssa oli yritystä mutta jäi pliisuksi, liian valoisa ympäristö. Jossain lämpimässä ja pimeässä elokuun illassa olisi ollut varmaan huikeasti parempi.

Jään mielenkiinnolla odottelemaan tulevaa levyä ja kiertuetta. Kyllä 2000-luvun lätyiltäkin kovia ralleja löytyy, ehkäpä niitä sitten tulevaisuudessa.

Keikalla olisin toivonut kuulevani jotain muuta kuin Heaven Can Waitin ja Can I Play With Maddnessin

Molemmat taitaa olla setissä keskiosansa vuoksi.
Heaven can wait - Take my hand, I'll lead you to the promised land...
Can I Play w.m. - OooO, OooOOooo, Oo OO OO OOOO!

Heaven can waitissa joutuu muuten pomppaamaan aika korkealle että pysyy rytmissä, sen verran hidas laukkakomppi siinä on. Siis tossa kohtaa. ( Itseasiassa biisi oli livenä yllättävän hyvä?)

Noita kohtia lukuunottamatti biisit myös IMO, kuraa.

Sanoitusten korniudesta en sano mitään. Eipä tota heviä hirveesti kannata kääntää suomeksi...

Back
Ylös Bottom