IP-Osoitteen feikkaaminen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jamaan
  • Aloitettu Aloitettu
Voinko jotenkin feikata mun ip-osoitetta? Kun on aina sama pysyvä osoite ja saanu bannia jostain dc++ hubeista, jos esm vahingossa ollut sharessa tiedostoja joita ei saa jakaa tms. Tässä welhossa on niin huono up-speed kanssa että bannaavat dvd-r hubeista nopeesti..

Edit: Saako muuten welho-prohon jollain komennolla tms haettua uuden ip-osoitteen?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voit ehkä esim. käyttämällä SSH-tunnelointia. Tietysti tämä edellyttää että voit muodostaa ssh-yhteyden johonkin. Käytännössä lienee liian vaikeaa yrittää.

Jos sulla tulee siihen welhoon aina sama IP-osoite esim verkkokortin hardisosoitteen perusteella niin se on jokseenkin voivoi, helppoa ratkaisua ei ole. Jos taas siellä on randomilla jakava DHCP, wintoosan komento ipconfig voi auttaa. ks. run->cmd-> "ipconfig /?"

Toi "ipconfig /release all --> ipconfig /renew" ei auta Welho Pro:lla. Sama IP tulee takas.
Se mitä kannattaa yrittää niin voisit jättää sen Motorolan virrattomaksi yhden yön ajaksi. Aamulla taas piuha kiinnin ja odottelet muutamia minuutteja kunnes yhteys nousee. Sitten vaan kurkkaamaan Com.Prompt:sta joskos olisi se DHCP-servu jakanu uuden IP:n.

Toinen vaihtoehtohan voisi olla vaikka jonkun ilmasen proxyn käyttö jolloin Hubille ei näy sun oma IP.

Ok, kokeilen laittaa ton mötikän yöksi kiinni, jos ei auta kokeilen palomuuria, tällä hetkellä ei ole käytössä kun zonealarm lakkasi toimimasta. Kirjoittelen huomenna miten meni jos muille tulee joskus sama ongelma.

Kiitos neuvoista!

jamaan sanoi:
Ok, kokeilen laittaa ton mötikän yöksi kiinni, jos ei auta kokeilen palomuuria

Ei auta palomuuri tossa hommassa.
Saat sillä kyllä putken niin tukkoon ettei varmasti IP näy minnekkään, mutta etpä sitten pääse Hubillekkaan. Se nyt on vaan niin että niissä pirun IP-paketeissa on se "source ip address"-kenttä josta käy ilmi sun IP. Eli jos data liikkuu niin IPsi näkyy maailmalle (pois luettuna proxyt yms. zydeemit).

Hmmmm. Mä oon aina eläny siinä uskossa että proxy = palomuuri. :)
Miten saisin siis käyttöön jonkun ilmaisen proxyn?

jamaan sanoi:
Hmmmm. Mä oon aina eläny siinä uskossa että proxy = palomuuri. :)
Miten saisin siis käyttöön jonkun ilmaisen proxyn?

Juups, proxy!=palomuuri.
Proxyhan on virallisesti välityspalvelin ja sen perustehtävänä on toimia mm. www-proxynä jolloin se on ikään kuin nettisurffailun cache.

Jos etsit ilmaista proxyä niin käytä googlea apunasi ja lähde hakemaan tietoa asiasta. Voipi olla aika paljon kaikenlaisia "paskasivuja" joukossa, mutta kysyvä ei polulta eksy.

Mutta koita nyt ensin sen IP:n vaihtamista resetoimalla se modeemi ja pitämällä virrat pois yön yli. :kippis1:

Otapa sitten sellainen asia huomioon, että proxyn käyttö voi hidastaa liikennettä tuntuvasti. Varsinkin jos käytät jotain kälyistä ilmaispalvelua.

Lord sanoi:
Toi "ipconfig /release all --> ipconfig /renew" ei auta Welho Pro:lla. Sama IP tulee takas.
Se mitä kannattaa yrittää niin voisit jättää sen Motorolan virrattomaksi yhden yön ajaksi. Aamulla taas piuha kiinnin ja odottelet muutamia minuutteja kunnes yhteys nousee. Sitten vaan kurkkaamaan Com.Prompt:sta joskos olisi se DHCP-servu jakanu uuden IP:n.

En usko että toi yhdeksi yöksi sammuttaminen auttaa.. Dynaamiset osoitteet jaetaan usein useammaksi päiväksi kerrallaan (luokkaa viikko) ja työasema ei näin ollen huhuile niitä joka käynnistyksen yhteydessä. Eli käytännössä sinun pitäisi olla kone kiinni viikon verran ja silti saatat saada saman osoitteen, sillä kone yrittää aina saada saman osoitteen ensisijaisesti...

Ei se palomuuri välttämättä vaikuta siihen ip-osoitteeseen millään tavalla, ellei siinä ole nattaus käytössä.. Jos palomuuri muuttaa osoitteet, niin se ulospäin näkyvä osoite on aina se palomuurin osoite, ei siis sinun työaseman!

Netissä on käsittääkseni sellaisia palveluita, mikä salaa sinun ip-osoitteen.. tätä ei tosin taida olla mahdollisuutta käyttää kuin surffailussa.

Kannattaa käväistä täällä sivulla, niin näet että mitä sinun koneelta näkyy ulospäin.

Lord sanoi:
Juups, proxy!=palomuuri.

Perustele toi...?

Proxy on tosiaan palvelin, jonka tehtävänä on muistaa suositut nettisivut. Kaikki selaimista aiheutuva liikenne menee proxyn kautta, mikäli niin on määrätty (poislukien yrityksen sisäinen liikenne). Eli kun työasemassa yritetään avata joku nettisivu, niin ensin proxy tarkistaa, että löytyykö sivua sen omasta muistista. Mikäli löytyy, niin se heitetään suoraan työasemalle. Mikäli ei, niin sivu haetaan oikeasta web-palvelimesta ja tallennetaan myös proxyyn tulevaa käyttöä varten.

Palomuurilla on sitten taas ihan oma tehtävänsä...

On tietenkin mahdollista, että kummatkin palvelut on samassa palvelimessa..

voda sanoi:
En usko että toi yhdeksi yöksi sammuttaminen auttaa.. Dynaamiset osoitteet jaetaan usein useammaksi päiväksi kerrallaan (luokkaa viikko) ja työasema ei näin ollen huhuile niitä joka käynnistyksen yhteydessä. .

Se, miten kauan sitä modeemia pitää pitää kiinni, selviää kirjoittamalla command promptiin ipconfig /all ja katsot mikä päivämäärä on kohdassa "Lease expires". Tuona ajankohtana se IP-osoite on vapaasti otettavissa myös muille samaan verkkoon kirjautuville ja jos hyvä säkä käy, joku muu on tuon IP:n saanut ennen kuin itse kirjaudut verkkoon. Jos käy paska säkä, kuten hyvin usein käy, saat saman IP:n uudelleen.

Yhden yön kiinni pitäminen ei auttanut, sama ip-osoite oli vielä.

En oo himassa tällä hetkellä niin ei voi kokeilla tota ipconfig /all, mutta pitää kokeilla kun pääsee töistä kotiin. Nyt on ollu joku kuukausi toi welho ja mun mielestä ei kertaakaan vaihtunut osoite. Ehkä se auttaa sitten jos teen ton että pidän kiinni sillon kun on lease expires.

jamaan sanoi:
Yhden yön kiinni pitäminen ei auttanut, sama ip-osoite oli vielä.

En oo himassa tällä hetkellä niin ei voi kokeilla tota ipconfig /all, mutta pitää kokeilla kun pääsee töistä kotiin. Nyt on ollu joku kuukausi toi welho ja mun mielestä ei kertaakaan vaihtunut osoite. Ehkä se auttaa sitten jos teen ton että pidän kiinni sillon kun on lease expires.

joo.. toi on ihan yleistä, että sama osoite säilyy pitkiäkin aikoja jos konetta käyttää säännöllisesti... En ole itse seurannut asiaa, mutta muistan lukeneeni, että jollain sama osoite oli säilynyt vuosia.

voda sanoi:
joo.. toi on ihan yleistä, että sama osoite säilyy pitkiäkin aikoja jos konetta käyttää säännöllisesti... En ole itse seurannut asiaa, mutta muistan lukeneeni, että jollain sama osoite oli säilynyt vuosia.

Kauan tuntuu pysyvän meikäläisellä sama IP. Se tuntuu vaihtuvan 1-2 kertaa vuodessa.

Lisää proxyistä: --> http://www.pcmesh.com/surf-anonymous.htm

Sielät selviää se perus idea IP:n näkymättömyydestä proxyn läpi.

IRC:ssä tuntuu suuri osa jengistä käyttävän tommosta viritystä, jottei heitä voi tunnista "Who is"-komennolla.

Mutta jos ongelma tosiaan oli Hubille pääsy, niin enpä tiedä miten tommosen voi virittää toimimaan DC:n kanssa. Toisaalta eikös siellä DC:n yhteisössä ole nykyisin hubeja sen verran iso määrä ettei muutama banni missään tunnu.

Lord sanoi:
Mutta jos ongelma tosiaan oli Hubille pääsy, niin enpä tiedä miten tommosen voi virittää toimimaan DC:n kanssa. Toisaalta eikös siellä DC:n yhteisössä ole nykyisin hubeja sen verran iso määrä ettei muutama banni missään tunnu.

Juu normaalisti ei tuntuisi banni missään, mutta enimmäkseen imen noita kokonaisia dvd-imageja jossa dvdr-sweden on ylivoimaisesti paras, muualta on vaikeaa löytää niitä, ja satojen kickien jälkeen tuli vihdoinkin banni welhon huonon up-streamin takia. Ihan oikeen sinänsä kun muut eivät multa saa paljon mitään, mutta kummiskin pitäs päästä takas. :)

Tietäiskö joku guru auttaako jos vaihdan mun sisäisen verkkokortin muuten? hakeeko se sieltä jonkun mac-osoitteen, ja jos huomaa että eri niin nappaako uuden ip:n? vai riippuuko se pelkästään siitä motorolan boksista? duunista voisin ottaa himaan vaikka joka päivä uuden ja vaihtaa toiseen verkkokortin aina kun tulee bannit. :D

jamaan sanoi:
Tietäiskö joku guru auttaako jos vaihdan mun sisäisen verkkokortin muuten? hakeeko se sieltä jonkun mac-osoitteen, ja jos huomaa että eri niin nappaako uuden ip:n? vai riippuuko se pelkästään siitä motorolan boksista? duunista voisin ottaa himaan vaikka joka päivä uuden ja vaihtaa toiseen verkkokortin aina kun tulee bannit. :D

En usko, että se sinun oma verkkokortin mac näkyisi palveluntarjoajalle mitenkään. Se varsinaisen yhteyden ottava laite (siis se boksi) pitäisi vaihtaa, sitten vaihtuisi myös IP.

Dangerous_Dave sanoi:
En usko, että se sinun oma verkkokortin mac näkyisi palveluntarjoajalle mitenkään. Se varsinaisen yhteyden ottava laite (siis se boksi) pitäisi vaihtaa, sitten vaihtuisi myös IP.

Ok. ajattelinki että on varmaan tollein.

Pääsin sitten sisään hubille kummiskin, tarvittin vaan se proxy josta Lordi tuolla ylempää puhui, Pitää olla socks-5 ja portti: 1080 tukeva proxy. Vauhti vaan tällä hetkellä ihan sairaan hidasta sen kautta, eikä tunnu kunnolla toimivan, mutta edistystä kummiskin. :)

kiitti neuvoista.

Edit: löyty vähän nopeampi proxy, eka oli brasiliasta, nytten espanjasta, ekassa oli latency joku 0.5 ja tässä 0.25, mitäköhän se tarkottaa? jotain pingin tapaista?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom