Inttitarinoita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rontti
  • Aloitettu Aloitettu
No nyt täälläkin alkaa tulee näitä apilas...naamat noessa nauretaan nykyään juttuja...hah :D
Kyllä tosiaan on intti mennyt nykyvuosikymmeninä ihan leikiksi. Kun minä olin 07 intissä niin kuri oli sellanen että ois jääny SAW-leffatki kakkosiksi runnutuksessa. Ekana aamunakin kun nouseminen kesti yli kaks sekuntia, vääpeli tuli ja vetäsi sarjan sinne punkkaan, siitä eteenpäin oli vauhtia toiminnassa. Nykyään naurulla muistellaan, jalan kenttäamputointi tosin hieman harmittaa, en edes muista miten se aikoinaan kävi, mutta vitutti varmasti silloin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä meillä intissä kun kassulla kerrankin oltiin niin ainakin vitutti kun puuropakkiin russki soldaat nakkasi käden kranaatin. Sitä jysäystä!

Tämä ei sattunut omalle kohdalle vaan kaveri kertoi kokoneensa..

Jätkät olivat leirillä jossain huitsin nevadassa. Oli yö, ja taistelijat tutimassa puolijoukkueteltassa. Yhtäkkiä herkkäuninen kaverini herää outoon sihinään, "tss tss tss".. Kipinämikkohan se siinä kalu kourassa heittää lasteja kamiinan kylkeen! :hyper:

Kaveri: "Mitä vittua sä teet?"

Kipinämikko: Mä.. eikun mä vaan.. ääh..

---> Hätääntynyt jätkä singahti teltasta ulos..

Sai jonkin verran kuulla kuittailuja hommasta koko loppupalveluksen ajan :D
Säkylässä vuonna 2000 oli samanlainen tapaus:D
Kasarmin käytävillä kaikui runkkari huudot tiuhaan tapahtuman jälkeen:D

No erään kerran alikersantit oli käskeneet joukkuelaisten homoilla iltavahvarissa. Tästä suivaantuneena eräs joukkuelainen lähti seuraavana aamuna keskustelemaan alikersanttien toiminnasta kenttärovastin kanssa. Kenttärovasti huolestui homostelusta ja soitti komppaniaan. Alikersantit saivat puhuttelun asiattomasta homostelukäskystä. Tiedän, koska ne itse kertoivat minulle mitä puhuttelussa oli tapahtunut. Alikersanttien puhuttelua seuraavana päivänä minut ja eräs toinen joukkuelainen komennettiin komppanianpäällikön juttusille. Meidät puhuteltiin avatumisesta. Kantelun tehnyt henkilö oli erikseen puhuttelussa jostakin asiasta. Kumpikaan meistä avautujista ei ollut joutunut homoilemaan iltavahvarissa, koska olimme sodessa tiskaamassa. Myöhemmin yksi alikersantti ääneen katui minusta tehtyä kantelua.Hän sanoi vastustaneensa minusta tehtyä kantelua. Ilmeisesti kokelas oli vaatinut että minutkin puhutellaan avautumisesta.

Lainasin tupakaverille rahaa, mutta en saanut rahoja takaisin. Otin vala-aamuna epähuomiossa hänen tyynynsä, minkä seurauksena hän löi minua rintaan. Hänet komennettiin mielestään huonoon aukkiin.

Kapianen löi minua päähän, kun jumitin aseeni ampumaradalla. Sama psykootikko nosti tupakaverini seinälle.

Varuskunnan uimahalli oli kiinni kun palvelin. Kuupperikuntoni putosi 2800 metristä 2600 metriin. Lihoin.

Tupakaveri yllätti alikersantin keskellä yötä runkkaamasta vessasta käsienpesualtaaseen, sekunnin katseen vaihtoivat, alikersantti jatkoi runkkaamista ja tupakaveri meni koppiin paskalle. :D

Tuli tänään mieleeni oman inttiaikani alkutaipaleelta tapaus, jossa sain tahtomattani oman yksikköni kouluttajan hiiltymään lähes kiehumispisteeseen.

Oli ollut terveystarkastukset ihan normaalisti siinä intin alkuviikkoina, eikä niissä näyttänyt alkuun olevan mitään erikoista; terve mies terveessä ruumiissa. Kuulontarkastuksen jälkeen tuli kuitenkin pieniä mutkia matkaan ja minulla havaittiinkin silloin huomattava kuulonalenema (tämä tosin ollut tiedossa aina - menneisyydessä mm. putket korvissa varmaan nelisen kertaa ja ties mitä infektio- ja korvatulehduskierteitä..). No, ei siinä mitään, tuollainen vaiva toki kun ilmeni, niin sitä mentiin sitten lääkäriltä toiselle ja käytiinpä sitä näyttämässä korvia jopa ihan Hämeenlinnan sairaalassa asti.

Aiemmin oli ollut varuskuntasairaalan lääkärin/hoitajain kanssa puhetta siitä, että tulisin todennäköisesti saamaan B:n paperit kuuloni vuoksi, ja nyt toistui sama keskustelu toisenkin lääkärin kanssa - B:n paperit tullee ilman muuta rapsahtamaan. Siinä toivossa ja uskossa sitä sitten oltiin aina siihen saakka, kunnes menin kirjoittamaan yksikössäni tuosta aiheesta johonkin kyselykuponkiin, jossa sai esittää toivomuksia siitä, miten tulisi intin suorittamaan ja missä tehtävissä. Ajattelin toki, että kun olin jopa kahden lääkärin kanssa asiastani keskustellut, oli tieto siitä välittynyt ilman muuta myös omaan palveluspaikkaani. Paskanmarjat. Lappuani luettuaan kouluttaja kutsui minut puheilleen välittömästi ja aloitti huutamisen sen sileän tien, kun olin huoneeseen astunut. Yritin selvittää asiaa kohteliaan asiallisesti ja odotin, että hänenkin keskustelutyylinsä muuttuisi siitä silmittömästä huutamisesta edes hitusen rakentavammaksi, mutta huuto sen kun jatkui ja jatkui, jonka jälkeen koko "keskustelu" päättyi tottakai hänen sanaansa ja minut ajettiin ulos huoneesta.

Mites muilla? Onko/oliko teillä tiukkoja skappareita? Tuosta omasta tapauksesta jäi vähän huono maku pitkäksi aikaa, mutta onneksi oman patterini kapteeni sen sijaan vaikutti varsin lempeältä, ymmärtäväiseltä ja hienolta mieheltä varpaista päälakeen, eikä uskoni näin ollen hiipunut ihan kokonaan armeijan henkilökuntaan.

Olihan noita joitain. Ai että kun olisi päässyt hiukan vanhempana inttiin, niin olisi uskaltanut hiukan edes laittaa vastaan. Tuommoista möykkäämistä ei kenekään tarvitse kuunnella. Olisi pitänyt näyttää keskisormea ja sanoa, että pyydä uudestaan kun olet paremmalla tuulella. Ihmisiä ei vaan kohdella noin, eikä varsinkaan ihmisiä, jotka vapaaehtoisesti kärsii lähes vankeusrangaituksen kaltaista vapaudenriistoa käytännössä ilmaiseksi.

Menin telttaan jonka oletin sisältävän pelkkiä varusmiehiä sisään lasit huurussa ja tottakai veljellisesti tervehdin, että "Mitä homot?". Teltassa olikin sisällä kapteeni ja majuri. Nauruksihan se siitä muuttui, kun näkivät ilmeeni...

Yksi alikessu napsahtu kerran aivan totaalisesti marssilla, kun skapiaiset olivat antaneet sille radion kantoon. Jätkä viskoo radion maahan ja rupee huutaan. Skappari tietenkin tulee heti ja käskee että radio takaisin matkaan ja nyt. Tästä jätkä ulisee jotain, että "Ei oo penniikään kiinni".

Tässä vaiheessa muu jengi on alkanut nauraa jo kovaäänisesti. Tästä tää jätkä kilahtaa totaalisesti ja alkaa huitoa jollain halolla ympäriinsä ja vaatii tältä skapparilta kuteja, että "Voi tappaa kaikki". Nauru tästä senkun yltyy.

-> 10 päivää pekonia. Yksi urpo tykäri menee Perjantaina ennen lomille lähtöä vittuilemaan tupaan tälle alikessulle. Alikessu alkaa itkemään. -> 10 päivää pekonia tälle tykärille. Olivat kuulemma viihtyneet loistavasti toistensa seurassa pari seuraavaa viikonloppua....

Joskus vitutti moottorimarssilla parolasta hätilään. Pannaan nyt video, tuskimpa kukaa tunnistaa, hyvä jos itekään.
[video=youtube_share;3WoOMWaLiJI]http://youtu.be/3WoOMWaLiJI[/video]

Komppaniassa oli poikkeuksellisen paljon vemppoja, erilaista "vaivaa" kullakin. Tämä tietenkin juuri ennen maastoharjoitukseen lähtöä. Vempat käskettiin ulos ja lumitöihin, vaikka tietysti lumitöihin ei olisi ollut tarvetta. Sitten osa porukasta oli saanut nosto-ja kantovapautusta 5kg, niin käskettiin heidät kolaamaan lunta alle 5kg kerralla. Tästä tapauksesta joku meni kantelemaan tai joku näki, niin tuli sitten sanomista ja rangaistuksia simputuksesta, turhasta käskytyksestä tms.

Itse jouduin kesäaikaan nurmikonleikkuuseen, sellaisella työnnettävällä kauramoottorilla. Olisi ollut muuten liian kevyt päiväohjelma, niin keksivät lisää tekemistä. Ja "nurmikkoa" piti tietysti leikata nurmialueiden ulkopuolelta, eli metsän puolelta ja sellaisesta jyrkästä rinteestä, jossa kukaan ei kävellyt :D Simputus siis kiertää tällein kivasti. Hauskaahan tuo vaan on, miksi tuollaisesta pitää suuttua? Muutenkin turhalta tuntuvaa leikkimistä koko koulutus, niin ompa paha.

Meillä aikanaan 98' vemppaosasto pistettiin siivoomaan ja tyhjentämään vessoja Rovalla. Itellä oli joku rasitusvamma jalassa just ennen Rovaa ja lekuri oli sitä mieltä, että en lähde kelaperseilemään sinne kolmeksi viikoksi.

En edes tiennyt tästä vessajutusta, mutta halusin lähteä koska ajatus kolmesta viikosta vemppa-apinoiden kanssa kassulla ei miellyttänyt. Onneksi sain lähteä.... Kolme viikkoa paskasavottaa sen jengin kanssa olisi hajottanut pään totaalisesti.

Minä olin kyllä ikionnellinen kun sai tehdä mitä tahansa järkevää tuolla laitoksessa, oli se sitten toimistojen muuttohommia, klapihommia tai vaikkapa polkupyörien fiksausta pajalla.

Minä olin kyllä ikionnellinen kun sai tehdä mitä tahansa järkevää tuolla laitoksessa, oli se sitten toimistojen muuttohommia, klapihommia tai vaikkapa polkupyörien fiksausta pajalla.

Eli B-mies? Vai aseeton? Jokapaikanhöylä = a.k.a:t "kirjurin apulainen", "saunamajuri", jotka aiheuttivat vääpelille/yksikköupseerille ainaista päänvaivaa, että minne hommiin täksi päiväksi? Aamuisin perkeleenmoinen soittorumba v-varasto, muke, a-varasto jne. Tyhmiä, mutta isänmaallisia kuului useasti vääpelin suusta.

Tornihuumoria parhaimmillaan, jos oikeesti ei ole mitään tekemistä niin keksitään sitten. Miksei vaan yksinkertaisesti sano, että mene vaikka sodeen lonnimaan. Miksi vitussa sitä pitää keksimällä keksiä tekemistä? Kyllä se sodessa huilaaminenkin raskaaksi käy pidemmän päällä, joten ollos huoleti, kyllä se vkäyrä sielläkin nousee.

Pyssykylä vuostuhannen alussa.. Aamulla eräs taistelija naapurituvassa, nostaa helvetinmoisen metelin.... Tyynyn vieressä oli käytetty kortsu.... Lomat tulossa viikonloppuna... Koko komppaniaa uhkaa lomien palaminen... Syyllinen saatava kiinni... Kapiaiset, yksikköupseeri, apukouluttajat tivaa syyllisiä.... Muu komppania laittaa kyseiset tupalaiset tiukille... Männöö aikaa ja tupakkia (ei tupakkia meillä morteilla).... Kaikkia vituttaa... Viikonloppupuolella "kortsukaveri" katoaa... Lomat ei palanu keneltäkään... Kaveri oli ite syyllinen:face: Eli oli runkkaillu spärdäriin ja hyvänolontunteessa nukahtanu kortsu tyynyn vieressä. Aamulla joku toinen huomannu turvalaitteen ensin joten ei ollu uskaltanu myöntää :hyvä:

Itsekkin useasti ollut keksimässä ja soittelemassa kun sopparina/maruna olin 5v.Todellakin keksimällä keksittiin kun komppanian päällikkö näin käski. Häntä ei kiinnostanut katsella yhtäkään lorvivaa varusmiestä. Sodeen ei ollut tai ainakaan meidän komppanian jamppojen lupaa mennä päivällistä ennnen. Pl, joku, ehkä poikkeuslupa erikseen joukkueenjohtajalta, eikä pienessä varuskunnassa sode ole todellakaan edes päivälläkään koko-aikaa auki. ysin kahvin aikaan 30min, lounaalta kahteen ja 17:30-20:00 oli ainakin meilläpäin. Käpytalkoot, tupakkipaikan siivous, trangioiden/lyhtylamappujen hinkkaaminen, paskahuusseista kumilla ylim tj tekstien poistamista, autojen pesua, KK:n huoltoa putsausta, lehtien haravoimista, leirille valmiiden klapien tekoa jne... Varasvarastot, muke ja asevarasto tykkäsivät kyllä käyttää näitä "spedejä" omien paskahommiensa hoitamiseen:)

Itsekkin useasti ollut keksimässä ja soittelemassa kun sopparina olin 5v.Todellakin keksimällä keksittiin kun komppanian päällikkö näin käski. Häntä ei kiinnostanut katsella yhtäkään lorvivaa varusmiestä.

Kuinka moni vaikka työelämässä suostuisi tekemään hommia ihan vaan sen takia, että jotain pitää tehdä. Tarkoitan siis sitä, että minun käskettäisiin vaikka muuttaa toimipistettä kolme metriä vasemmalle ja sitten taas takaisin. Ihan vaan sen takia, että jotakuta ei kiinnosta kattoa lorvivaa työmiestä? Ihan käsi sydämellä voin sanoa, että en tekisi. En todellakaan.

Se, että skapparia vituttaa lorviminen, ei tee touhusta yhtään sen järkevämpää. Toki jos jotain oikeasti hyödyllistä on siitä vaan, mutta väkipakolla keksitään ruohonleikkaamista metsässä tjsp vittuilua, niin passais sanoa sillekkin skapparille, että rauhoitu nyt hyvä mies.

Mun mielestä oli noille "lusmuille" ihan oikein! Samat pallinaamat, joka aamu aina kun tuli töihin oli samat velttkullit ilmoittautumassa vastaanotolle päivystäjän pöydän edessä menossa anelemaan vapautuksia. Johan hoitsuillakin meni hermot tiettyihin tyyppeihin ja nämä olivat juurikin näitä "erikoisjoukkoja". Riippuen, minkä vapautuksen lusmu oli onnistunut saamaan/valehtemaan sairaanhoitajalta. Heidän hommat vaihtelivat kyllä päivästä päivään, joku "tukijoukkue" näistä spetnazeista tehtiinkin. Ja Näitä isäänmaan toivoja näkyy entistä enemmän ja onnneksi saadaan myös nykyään nopeammin kotiin/pysyvään vapautukseen tai sivariin jo heti alussa, kun leikataan määrärahoja isolla kädellä.

Ps. ja skapparit vetivätkin ihan huumorilla näitä "spedejä". Lähettivät, mitä ihmeellisimpiin hommiin. Liikenneviitaksi lähettetty yksilö oli ehkä paras tai aurauskepiksi seisomaan harjoituksessa, ettei traktori aja ojaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom