Inttiin Saapumiserä II/2010

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja K-Lato
  • Aloitettu Aloitettu
Ajaijaijaijai, parin tunnin päästä pitäs olla lähdössä dösäasemalle :D

Alkaa jo vähän jänskättää :dance:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Saattaa hieman olla kassulla kuuma vai onko siellä jo nykyään ilmastoidut huoneet?
Tuskinpa juuri missään on, koska on ne rakennukset sen verran vanhoja. Meillä oli viime viikolla tuvassa 27 C ja nukkumisesta tuli melko hikistä. Tosin ainakin spollejen kvp-koppi oli ilmastoitu ja toki isoimpien skappareiden toimistot.

On aika vaikuttavan näköistä, kun suoraan vastapuolelta opetusavoneliöstä pyörtyy jätkiä kuumuudessa. Varmasti pyörtyy melko moni jätkä tänäkin kesänä näillä helteillä. Kaiholla muistelen viime heinäkuuta, kun oltiin sulkeisissa polttavalla hiekkakentällä ja lämmintä oli 25 C.

Voihan vittu, uudet mosat nautiskelee varmaan huomenna jo sulkeisista m91:set päällä 35 asteessa ja auringon paisteessa:D

nojoo kiittäkää kuitenkin onneanne että ette lähteneet I/10 mukaan leikkiin. noi viime talven kelit oli jotain niin älytöntä.

nojoo kiittäkää kuitenkin onneanne että ette lähteneet I/10 mukaan leikkiin. noi viime talven kelit oli jotain niin älytöntä.
Itse I/10 palvelleena olen sitä mieltä, että kova pakkastalvi on silti mukavampi kuin tuo 35 asteen keli sulkeisissa yms. p-kauden hötössä.

Itse I/10 palvelleena olen sitä mieltä, että kova pakkastalvi on silti mukavampi kuin tuo 35 asteen keli sulkeisissa yms. p-kauden hötössä.

Nojaa, tuosta selviää vielä vaatekerraston vaihdolla. 2h sulkeiset -25 pakkasessa ei naurata varmasti, itse onneksi olin II/09 porukkaa joten olin kesällä p-kaudella. Eipä sillä että leiriaamuna paljon naurattanut kun puol seiska kömpi teltasta ulos raittiiseen -42 pakkaseen ja ohjelmana oli ihailla koko aamupäivä suon laidassa erilaisia miinotteiden räjäytyksiä. Onneks toi sentään lämpeni puoleenpäivään mennessä siedettävään -37... :D

kesä nyt tekee intistä sen takia mukavamman, että vaikka suorittaminen olisi yhtä paskaa erittäin kuumalla kelillä, kuin mitä se olisi erittäin kylmällä, niin tauot on kuitenkin taukoja. esim. oppituntien välissä oli p-kaudella talvella 5-10 min tauko ulkona ja jo tämä aika oli ihan vitun perseestä kun oli vaan niin kylmä. kesällä saa sitten paistatella auringossa.

edit. eipä tartte varmaan edes lähteä vertailemaan kummassa säässä on sitten mukavempaa olla 24h päivästä ulkona leirillä.

Joo kyllä kesällä leirit on 100x mielyttävämpiä kuin talvella. Okei sillon ku sataa vettä niin se on ehkä sitä alhaisinta paskaa mitä voi kuvitella tekevänsä koska ikinä et saa itteäs kuivaksi ja ne sadevaatteet haisee kusen ja oksennuksen sekoitukselta kun ne muhii siellä kaapin pohjalla, mutta se fakta että siellä odotellaan niin maan perkeleesti, muuttaa paljon.

Kesällä aina kun on odottelua sä voit vetää ittes levyksi kankaalle ja alkaa vaikka nukkumaan, aina voi istua mihin haluaa niin pitkäksi aikaa kuin ehtii. Talvella sä kastut jos istut hangessa aikas, tai sitten alkaa palelemaan muuten vaan persettä. Talvella leirit on niin syvältä, ainoa mikä on ikävempää on leiri vesisateessa :P

Itse menin kesällä 03 kun oli viimeisin pidempi helleaalto, ei ollut viileimmästä päästä vetää suojeluharjoituksia kaikissa tamineissa, nasset, sadetakit ym, siitä vielä jälkiruuaksi maistamaan kyynelkaasua ilman nassea :hyper:

Pyssykylässä -06 talvella mittari näytti -273,14 astetta. Laitettiin villapaitaa päälle ja lähettiin aamulla kolaan komppanian pihaa. Kesäksi tulikin ennätyskuumuus, +65 astetta varjossa. Sadevaatteet kokoajan päällä kesäkuusta lähtien, koska komppanian päällikkö oli varma, että ennen kotiutumista sataa kuitenkin.

Miten Ivalossa?

Eka hajotus/vitutus koettu eilen ku käytiin ampumassa ja ammunnat meni ihan perseelleen, ku ampunu muutaman kerran ennenkin. Päälle vielä kenttäruokailu kylmää hernekeittoa ja päälle vielä yleistä pelleilyä ennen ruokaa :D Myöskin kaikki saatanan töhöt vituttaa ja huolella.

hoyhenen_kevyt; sanoi:
Eka hajotus/vitutus koettu eilen ku käytiin ampumassa ja ammunnat meni ihan perseelleen, ku ampunu muutaman kerran ennenkin. Päälle vielä kenttäruokailu kylmää hernekeittoa ja päälle vielä yleistä pelleilyä ennen ruokaa :D Myöskin kaikki saatanan töhöt vituttaa ja huolella.

Meillä sama juttu. Itse oon esikuntakomppanias, esivalittu spolle :D

Joo kyllä kesällä leirit on 100x mielyttävämpiä kuin talvella. Okei sillon ku sataa vettä niin se on ehkä sitä alhaisinta paskaa mitä voi kuvitella tekevänsä koska ikinä et saa itteäs kuivaksi ja ne sadevaatteet haisee kusen ja oksennuksen sekoitukselta kun ne muhii siellä kaapin pohjalla, mutta se fakta että siellä odotellaan niin maan perkeleesti, muuttaa paljon.

Kesällä aina kun on odottelua sä voit vetää ittes levyksi kankaalle ja alkaa vaikka nukkumaan, aina voi istua mihin haluaa niin pitkäksi aikaa kuin ehtii. Talvella sä kastut jos istut hangessa aikas, tai sitten alkaa palelemaan muuten vaan persettä. Talvella leirit on niin syvältä, ainoa mikä on ikävempää on leiri vesisateessa :P

No itse menin II/05 ja tuolloin oli kyllä aivan saatanan kuuma. Makoiltiin mm pelkät pikkumustat päällä veksin nurmikolla tarkastuksissa ja siltikin hiki virtas. TST-kamat kun saatiin niskaan niin niissä meinasi kuolla siihen kuumuuteen ja pyöräily täpäreissä oli ihan vitusta! No onneksi sitten tuli syksy ja talvi ja vilposta riitti. Oikeastaan ainoat kerrat kun oli kylmä oli ne ihan ekat pakkaset kun ei osannu vielä pukeutua eikä muutenkaan ollut vielä karaistunut kylmään, sitten sissileirillä teltassa kun kamiinaan ei saatu tulta ja viimeiseksi loppusodassa Turun Heikkilässä kalliolla tähyssä keskellä yötä viimassa 10 tuntia, sillon jääty radiokin toimintakunnottomaks. Mutta suurimmaks osaks noista pakkasista selvisi kerrospukeutumisella ja reippaalla liikunnalla.

AAAAhhh, ekat lomat alkoi just pari tuntia sitten :)

Aikamoista touhua toi intti :D

Vitun hyvät tupakaverit sain ainaskin :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom