Inttiin Saapumiserä II/2009

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
mites toi läppärin käyttö sitten noin muuten? jos sellaisen omistaa niin millon sitä saa käyttää siellä jne. ite meen vasta tammikuussa, mutta olin suunnitellut ottavani läppärin mukaan. Kannattaa sitten varmaankin ainakin aluksi jättää suosiolla kotiin se?

edit. ja niin onkos santiksessa jotain langatonta verkkoa mitä saa käyttää?

Juu kannattaa jättää aluksi kotiin. Et sitä kuitenkaan kerkeä ensimmäisellä viikolla käyttämään. Ainakin sodankylässä lupa läppärin hallussapitoon piti hakea yksikköupseerilta ja taitaa muuallakin olla sama homma. Tosin lupia ei ollut puolellekkaan läppäreistä.

Ensimmäisen puolen vuoden aikana tietokonetta saa käyttää vain vapaa-ajalla, joka on jossain 18-21 välimaastossa, riippuen paikasta. Lukuunottamatta joitain huoltokomppanioita, joissa läppäriä saa käyttää milloin vain aika riittää. Puolen vuoden jälkeen läppäriä "saa" käyttää melkeinpä milloin huvittaa, kunhan osallistuu pakollisiin harjoituksiin.

Pääsääntöisesti kasarmeilla ei ole nettiä. Joitakin poikkeuksia lukuunottamatta. Sotilaskodeista löytyy vissiin kaikista langaton netti jota voi käyttää

mites toi läppärin käyttö sitten noin muuten? jos sellaisen omistaa niin millon sitä saa käyttää siellä jne. ite meen vasta tammikuussa, mutta olin suunnitellut ottavani läppärin mukaan. Kannattaa sitten varmaankin ainakin aluksi jättää suosiolla kotiin se?

Sille pitää anoa lupa.

Mä olisin kyllä aika rikki jos ois pakko lähteä inttiin tällaisessa sateisessa säässä, jota kutsun leiri-sääksi. Aina tämmöset kelit leireillä, tsemppiä poijat! :D

Älkää jännittäkö, kuunnelkaa ohjeet tarkasti ja toteuttakaa ne ikään kuin robottimaisesti. Kyllä tiedätte sitten kun saatte ruveta soveltamaan.

Tsemppiä vaan joka jätkälle!

Taitaa olla tänään santiksen JP:ssä jännät paikat:(

Ekat kaks viikkoo vedät sellasta haipakkaa, ette ehdi mitään muuta joten turha raijata mukaan mitään ylimäärästä.

Mulla oli ainakin ruokavarasto(14tonnikalapurkkia, 1.5l heraa ja 30 protskupatukkaa+salikamat) mukana ja pääsin heti toisena päivänä treenaamaankin. Kyllä meillä ainakin santiksessa oli rento alku ja omaakin aikaa riitti. Palveluspaikastakin pitkälti kiinni.

C-miehenä mukava ajatella armeijan alkamista kun ei itse koskaan tarvinnut mennä.

Sanoisin kyllä että olet jäänyt paljosta paitsi, vaikka joskus olikin vittumaista niin sieltä sai niin hyviä kavereita ja muistoja. En ikinä vaihtaisi sitä kokemusta pois. Mutta jokainen tyylillään.

Kaveri kerran intissä joutui heti sotaan vaikka tj oli melkein 0. Salille pääsi kuulemma vasta kolmen viikon päästä ja siihen mennessä herapussi oli ammuttu seulaksi. Sellaista ylläpitelyähän se sitten oli loppuintti.

Sanoisin kyllä että olet jäänyt paljosta paitsi

En epäile sitä yhtään. Se oli vähän niinkuin tarkoituksenakin että jäisin paljosta paitsi.

Turha jännittää sinne menoo, siel kyl kerrotaa mitä pitää tehä, itte tarvi juurikaan ajatella mitään.;) Pääsette sieltä myös sitte kotii joskus taasen, et ei kannata vittuuntua ees... Vaikka välillä siel toki hajottaa aika huolel.

TJ 361 enää!
Ei paha, itelläniki oli vuonna 2006 ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom