Inttiin, saapumiserä II/13

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pyrzii
  • Aloitettu Aloitettu
Hiukan ehkä aikasta viel heinäkuuhun, mutta tehään nyt tällänen kun tälle saapumiserälle ei viel täältä omaa ketjua löydy..
Ketä muita menossa ja minne?
Itse oon ajatellu spolleks(ruk mahdollisesti) ja Parolannummelle.. Onko toi spolle nykyään tosiaan niin paskaa hommaa kuin VÄITETÄÄN? :rolleyes:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Heh, kyllä porukka jaksaa noita AAMUJA aina huudella. Pikkasen kulunut sanonta ja jotkut eivät ymmärrä, että toiset ovat armeijassa ihan mielellään.

Itse pyrin juuri spolle-AUKkiin. Pisteet eivät riittäneet, koska vedin P1 ja P2 kokeet lekkeriksi ja täytin kaikkiin lomakkeisiin, etten halua johtajaksi. Ajatuksenani oli näet päästä armeijasta kuudella kuukaudella pois, mutta palveluksen alettua mieli muuttui. Tarinan opetus: päätä jo ennen armeijaan menoa, haluatko johtajaksi vai et. Jos haluat spolle-AUKkiin tai jopa RUKkiin, kannattaa heti alusta alkaen täyttää kaikkiin kyselyihin tyyliin "Olen erittäin kiinnostunut johtamisesta ja olen harkinnut jopa sotilasuraa". Näin saat eniten pisteitä.

Jos taas haluat normispolleksi, kannattaa laittaa se tietenkin ykkösvaihtoehdoksi ja painottaa, ettei halua johtajaksi. Ei kannata myöskään näyttää sinussa mahdollisesti piileviä johtajan ominaisuuksia. Hyvästä fyysisestä kunnosta ja yleisestä nohevuudesta on hyötyä.

En osaa sanoa, mitenkä paskoja spollen hommat ovat. Riippuu vissiin aika paljon varuskunnasta. Osassa voi olla vaan tylsää vartiointia ja liikenteen ohjaamista, osassa taas harjoitellaan esim henkilön kiinniottoja ja monenlaisten aseiden käyttöä. Spolle-AUK on kuulemma tosi rankkaa, mutta mielekästä. Sinne pääsee vaan oikeasti kovat jätkät, normispolleksi tänä vuonna Keuruulla pääsi melkoisia vätyksiä.

Se vaan on tapa huudella aamuja, ei se oo vittuilua.
Itse olin parolassa, meidän spol joukkue sai ensimmäistä kertaa suomessa kokeillun kaksois koulutuksen. Eli tuli sotilaspoliisi panssarijääkäri koulutus.

Ensin oli mosa kausi, sitten psj kausi (3kk) ja sotilaspoliisi kausi. Väijyssä olimme silti puolivuotta.

Voin sanoa että panssarijääkäri kausi oli hajottavinta, mutta silti elämäni parasta aikaa. Sai vaunujen kanssa olla metsässä ja sotia pkm konekiväärillä.
Harjoitukset oli vitun mielenkiintosia, rankkoja.

Sen jälkeen kun psj kausi loppui, aloimme harjoittelemaan spol toimintaa, talojen valtausta yms.
Se vasta paskaa ja tylsää olikin.
Nurkalta nurkalle, polviasennossa koko päivä, kulunvalvonnan harjoittelua yms.
Ja kolmen viikon välein kiinniolo.

Kamppailua et tuu oppimaan viikon koulutuksen aikana, etkä sotimaan :)

Oltiin viimenen kuukaus joka viikko ma-pe leirillä sit vlv ja leiri jne.
Loppu sota oli spol aseman pyöritystä(viimenen kuukausi itseasiassa).
Siihen kuuluu kulunvalvonta paikkojen pyörittelyä yms tähyillä oloa yötä päivää.
Jos ruk kiinnostaa spollena tai muutenkin, niin kannattaa osata lukea sitä karttaa.. :)

Lähinnä sen takia mietin tota spollee viel, koska niitä viikonloppujavapaita sais mielellään olla paljon ja puheiden mukaan sotilaspoliisit kuulemma pitää pelkkää vahtivuoroo vaan nykyään :rolleyes:
Johtajakoulutus alko oikeestaa kiinnostaa vasta kutsunnoissa ku aivopesivät mut, kuulemma olis paljon hyötyä työnhaussa ja varsinki jos johtajatehtäviin aikoo töissä.. Onhan toi sinänsä aika loogista, mutta en usko että aukista ainakaa erityisemmin tulis hyötyyn mitenkää, ruk asia erikseen varmaan?

Iso plussa sotilaspoliisiin on kyl se, että pääsevät salille kuulemma aika paljon useammin kuin muut?:) Ja ainakin pari tuttua intistä päästyään ovat olleet ihan hyvässä kunnossa, spolleja siis..

Lähinnä sen takia mietin tota spollee viel, koska niitä viikonloppujavapaita sais mielellään olla paljon ja puheiden mukaan sotilaspoliisit kuulemma pitää pelkkää vahtivuoroo vaan nykyään :rolleyes:
Johtajakoulutus alko oikeestaa kiinnostaa vasta kutsunnoissa ku aivopesivät mut, kuulemma olis paljon hyötyä työnhaussa ja varsinki jos johtajatehtäviin aikoo töissä.. Onhan toi sinänsä aika loogista, mutta en usko että aukista ainakaa erityisemmin tulis hyötyyn mitenkää, ruk asia erikseen varmaan?

Iso plussa sotilaspoliisiin on kyl se, että pääsevät salille kuulemma aika paljon useammin kuin muut?:) Ja ainakin pari tuttua intistä päästyään ovat olleet ihan hyvässä kunnossa, spolleja siis..

Nuorena sitä aukkia/rukkia voidaan katsoa hyödyksi työnhaussa. Mulla on intin käyminen menestyksekkäästi tullut puheenaiheeksi jokaisessa työhaastattelussa ja haastatteleva osapuoli on ilmaissut katsovansa sen edukseni. Mutta siinä vaiheessa kun työelämässä on mahdollisuutta edetä minkään tason johtajahommiin niin inttimenneisyydellä ei ole mitään merkitystä, ihan työhistorialla ja ammattiosaamisella niihin hommiin pääsee.

Kyllä muissakin yksiköissä pääsee salille ihan samoissa määrin kuin spolletkin.

Ois kans tarkotus mennä heinäkuussa inttiin. Kertokaas mulle, että mitkä hommat on sellaisia, joissa kerkeää treenata mahdollisimman paljon (2015 ois tarkoitus siis nousta lavalle, en ajatellut jättää treenejä jonkun intin takia). Kuudella kuukaudella meinasin sieltä päästä pois ja kaikkiin papereihin ja kysymyksiin meinaan vastata kieltävästi, jos koskevat pidempää oleskelua siellä.

Ois kans tarkotus mennä heinäkuussa inttiin. Kertokaas mulle, että mitkä hommat on sellaisia, joissa kerkeää treenata mahdollisimman paljon (2015 ois tarkoitus siis nousta lavalle, en ajatellut jättää treenejä jonkun intin takia). Kuudella kuukaudella meinasin sieltä päästä pois ja kaikkiin papereihin ja kysymyksiin meinaan vastata kieltävästi, jos koskevat pidempää oleskelua siellä.

Puolen vuoden hommissa ei ole oikeastaan kuin kirjurin homma, joka olisi kevyttä ja vapaa-aikaa olisi runsaasti. Kaikissa hommissa kerkeää kyllä käydä salilla, mutta harva jaksaa joka päivä lähteä tetsaamisen jälkeen vielä illalla salille. Tykistö on varmaan puolen vuoden hommista se A-miesten kevyin homma.

Joka neljäs viikonloppu on kiinni vartiossa ainakin täällä päin... ei siis kovin paha.

Parolaan toivottavasti ku kämppä haussa hämeenlinnasta. Atm pitäs keuruulle mennä.

Puolen vuoden hommissa ei ole oikeastaan kuin kirjurin homma, joka olisi kevyttä ja vapaa-aikaa olisi runsaasti. Kaikissa hommissa kerkeää kyllä käydä salilla, mutta harva jaksaa joka päivä lähteä tetsaamisen jälkeen vielä illalla salille. Tykistö on varmaan puolen vuoden hommista se A-miesten kevyin homma.

Mites tonne tykistöön haetaan vai oisko pitäny jo siihen keväällä lähetettyyn lomakkeeseen laittaa? Kutsunnat kumminki marraskuussa.

Mites tonne tykistöön haetaan vai oisko pitäny jo siihen keväällä lähetettyyn lomakkeeseen laittaa? Kutsunnat kumminki marraskuussa.

Jaa-a. Osassa Varuskunnista haetaan alokaskaudella, osassa mennään komppanioiden mukaan. Toki voit kysyä kutsunnoissa vaihtoehdoista. Itse olin Upinniemessä, jossa ei ole tykistöä, joten ei kannata hirveästi ainakaan minulta aiheesta kysyä.
Oli muuten aika monta homma-sanaa edellisessä viestissäni...

Parolassa ainakin alokaskaudella. Lomakkeeseenhan laitetaan vaan toivottu saapumiserä ja paikka missä haluaisit intin suorittaa, eikö? Ite en ollu lomakkeesee laittanu mitään, riitti ku kutsunnoissa sanoin sit mihin haluan.:) Vielä vähän auki et mihin hommiin sitä koittas päästä sit ku aamukasa on oikeesti eessä..

Menkää jääkäriks, hyviä hommia :D Taino, ihan sama mihin meette, kunhan ei missään nimessä tykkimieheks. Ne ei nimittäin oo mitää tornareita ne jutut, että ne ois tyhmiä :D tykimehien älykkyysosamäärä on alle kengännumero :D

Me ollaan *Eemeli*n kanssa täällä 3.jääkärikomppaniassa ja hyvin kerkeää salilla käydä, ensimmäisinä viikkoina ei puhettakaan mutta nyt alkaa olla paljon vapaa-aikaa jonka aikana ehtii käydä vaikkapa sotkussa kahvilla ja siitä salille. Voi vain olla että on aika puhki pitkän ja rankan päivän jälkeen ettei vain jaksa lähteä, itse oon nyt 4 kertaa heikin hallilla käynyt, tällä viikolla aloitan kunnolla taas treenaamisen :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom