Inttiin, saapumiserä II/13

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pyrzii
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
2/13 Täälläkin, palveluspaikkana Tikkakosken ilmasotakoulu. Eiköhän siellä sen vuoden saa kulumaan :rolleyes:

Me ollaan *Eemeli*n kanssa täällä 3.jääkärikomppaniassa ja hyvin kerkeää salilla käydä, ensimmäisinä viikkoina ei puhettakaan mutta nyt alkaa olla paljon vapaa-aikaa jonka aikana ehtii käydä vaikkapa sotkussa kahvilla ja siitä salille. Voi vain olla että on aika puhki pitkän ja rankan päivän jälkeen ettei vain jaksa lähteä, itse oon nyt 4 kertaa heikin hallilla käynyt, tällä viikolla aloitan kunnolla taas treenaamisen :D

Onko jääkäri puolen vuoden vai vuoden keikka? En ole jaksanut perehtyä näihin juttuihin :D Ja hyvä tietää, että pääsee jo parin viikon päästä, jos vain puhtia on.

Onko jääkäri puolen vuoden vai vuoden keikka? En ole jaksanut perehtyä näihin juttuihin :D Ja hyvä tietää, että pääsee jo parin viikon päästä, jos vain puhtia on.

Jääkäri on vain joukko osasto joka ei kerro palvelusajasta mitään.

Pakko kyllä puuttua parin kuukauden takaiseen "ei missään nimessä tykkimieheksi"- keskusteluun. Tarkoittanet EemeLi tyhmillä tykäreillä tietysti vain ja ainoastaan 6kk tykkimiehiä, vai miten on? Jos älykkyydessä vertaa tykkikokelasta jääkärikokelaaseen, niin ero on kuin yöllä ja päivällä.. Toki yleistäminen on hölmöä, mutta lähes poikkeuksetta kaikki perus jääkärikokelaat/alikit (ja erityisesti pst-puolelta) ovat olleet melkoisen aivottomia idiootteja, jotka eivät paljoa muuta osaakaan kuin juosta sen apilaksensa kanssa sinne minne herra luutnantti käskee ja sitten ryhmittyä kerta toisensa jälkeen aina samalla tavalla... No okei, olen itsekin jääkäriopintosuunnalla käynyt RUK:n (:D), mutta kranaatinheitinlinjalla ja tykäreitähän siellä samassa paikassa oli, joten hyvin näki heidänkin hommansa. Aika rajua ajattelutyötä on osa hommista ja ertiyisesti paineen alla jonkun mittausupseerin hommat ovat aika radikaalia touhua, samoin tasotyöt jne, jotka ovat kaikki mielestäni ihan puhdasta vittua, mutta silti kokelaalle kuuluvia hommia tykistö/heittimistöpuolella. Samaan aikaan siis kun me opiskeltiin, laskeskeltiin kaikenlaista jne. niin "oikeat äijät", eli kärkik:n tulevat kokelaat juoksivat onnellisesti talonsa ympäri ja välillä siirtyivät harjoittelemaan samaa metsään iloisesti KÄRKI MÄÄRÄÄ-slogania huutaen.

Jokainen voi tästä lievästi provosoivasta tekstistä itse päätellä kuka on tosissaan tyhmä, tykkimies, joka johtajatehtävissä omaa melkoisen vastuun jaoksen ammunnasta ja saa niskaansa kovan ajattelutyön vai panssarijääkärikokelas, jonka tehtävänä on olla fyysisesti vahva ja thats it. Toki tässä on puhe johtajista, miehistötehtävissä on mielestäni aivottomia pellejä yhtälailla jääkäreissä/panssarijääkäreissä kuin tykäreissäkin, mutta erityisesti 1/13 erän kymjp:n tiedustelijat ovat olleet melkoisia paskasäkkejä :face:

Menkää jääkäriks, hyviä hommia :D Taino, ihan sama mihin meette, kunhan ei missään nimessä tykkimieheks. Ne ei nimittäin oo mitää tornareita ne jutut, että ne ois tyhmiä :D tykimehien älykkyysosamäärä on alle kengännumero :D
Tykkimiehet on tiedemiehiä. Mitä älykkyyttä vaatii marssia ja ryömiä ja sitten yrittää osua viholliseen joka on 150-600 metrin päässä (jääkäreiden hommat)? Ne jäkstereitten pyssyt on melkosia ritsoja kun verrataan miesten aseisiin ks. video viestini lopussa.

On hieman eri asia tetsata ja yrittää rynkyllä ampua 150 metrin päähän, kuin ampua hieman isommilla pyssyillä 5-50 kilometrin päähän ;) Ps. en ollut tykäri vaan jalkaväkeä. Ja tositilanteessa sanlat laulaa ja jääkärit kovasti kaipaa tykäreitten apua. Propagandaa: http://www.youtube.com/watch?v=X3idbJF0iB0

Alkaa hajottaan joo.. Onkos muille saapunu jo armeijan lappuja postissa? Mulle ei oo tullu.. Ihmetyttää ku kaikki kyselee että mihin oon hakenu ja oon ajatellu mennä spolleksi, mutta ei sitä kyllä oo viel missään kysytty :wtf:

Tänne saapui perjantaina, säkylään ollaan menossa.

Kovin kiinnostaisi yrittää päästä E-sotilaskuljettajaksi, mutta kun ei tiedä mitä ne hommat oikeasti sitten on. Jotkut sanovat, että vässyköiden ja laiskojen hommaa...Ja tähän kestiin en haluaisi kuulua. Ei myöskään mitään käryä pääseekö kuskit normaalisti muiden jantterien tapaan treenaamaan salille.

Hyvinhän noilla vaikuttaisi olevan vapaa-aikaa, itse olen viestirykmentissä spollena ja varmaan viimeiseen pariin kuukauteen ei ole varuskunnan salille päässyt :) Tj. 40 jotain onneksi...

Nyt pohdinnan alla, et laittaisko numeroa tohon rynnäkkökiväärimieheksi vai ennemmin sotilaspoliisiksi. Ensimmäinen on kuulemma ihan persiistä samoin kuin muutkin 165 päivän hommat (kranaatinheitin ja panssarintorjunta), mutta Spollena menee sitten 90 päivää pidempään...... Dämn!

Tänne saapui perjantaina, säkylään ollaan menossa.

Kovin kiinnostaisi yrittää päästä E-sotilaskuljettajaksi, mutta kun ei tiedä mitä ne hommat oikeasti sitten on. Jotkut sanovat, että vässyköiden ja laiskojen hommaa...Ja tähän kestiin en haluaisi kuulua. Ei myöskään mitään käryä pääseekö kuskit normaalisti muiden jantterien tapaan treenaamaan salille.
Itse olin kuljetuskomppaniassa (en tosin kuskina) ja kyllähän nuo E-kuskin hommat aika lepposilta vaikuttivat. Eli mettässä ei tarvi p-kauden jälkeen ryynätä (leirejä toki on, mutta kuskit ei siellä juuri mitään tee), ja ainakin meillä yksikön kovimmat punttiäijät olivat juuri E-kuskeja. Täytyy kyllä myöntää että monesti pisti vituttamaan nuo kuskit, ei ole mistään tuulesta temmattu juttu että ne ovat kaikista löysimpiä äijiä :D Mut sinne vaa E-gonaks jos kortit kiinnostaa ja tosiaan vapaa-ajalla jaksaa hyvin vääntää salilla.

Muistakaa, että lääkintämies on myös erittäin hyvä vaihtoehto eikä vaadi mitään lääkinnällistä koulutusta. Hauskana faktana lääkintäkurssimme paras oli ammatilaan sähköasentaja (itsehän olin 2. paras). Lämärinä hieman palveluspaikasta riippuen on kyllä paljon vapaa-aikaa punttikselle. Joissain paikoissa lämärien "työvuorot" on n. 8h veksissä (3-vuoro) ja loppuaika vapaata punttikselle yms. Paras suklaapaikka on kuitenkin uimavalvoja. Jos uimaritaustaa löytyy niin uimavalvoja on se ultimate bodaripalvelus: käsitykseni mukaan palvelus koostuu uima-altaita vahtimisesta ja morteille uimatekniikan näytöstä sekä palvelusajallakin on mahdollista punttikselle. Uimavalvojahan ei muuten leireillekään lähde!

PS. Lämärinä tulee hajottamaan tosin vempat. Aina samat miehet osastolla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom