Inttiin, saapumiserä I/08

niinpä!! entä sit ku paukahtaa viimesen kerran kymppi!! se oli jotai iha mahtavaa, sinä yönä jyrähteli ukkonen ku viiminen kymppi paukahti, oltiin nääs leirillä sillo!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miksi vitussa spollet on niin vittumaisia joka paikassa? Ainakin mihin ite oon törmänny, ni ne kulkee ihan tappi ojossa, ku hei me ollaan sotilaspoliiseja:dance: Kaverien kanssa aina nauretaan näille "koirille":lol2: Muutenkin ihan käsittämättömän nillittävää sakkia niihin valikoituu...

Miksi vitussa spollet on niin vittumaisia joka paikassa? Ainakin mihin ite oon törmänny, ni ne kulkee ihan tappi ojossa, ku hei me ollaan sotilaspoliiseja:dance: Kaverien kanssa aina nauretaan näille "koirille":lol2: Muutenkin ihan käsittämättömän nillittävää sakkia niihin valikoituu...

Tää on aika paljon paikka kohtasta. Melkein kaikkialla spolleks hakeutuu kaikenmoista tupapoliisia "mun isä ja äiti on poliiseja ja mustakin tulee poliisi" ja sun muuta hiipparia, mutta kaikenkaikkiaan porukkaa hakeutuu myös sen takia että spolleilla on kova koulutus mikä ei oo pelkkää ahkio seläs hiihtelyy vaan monipuolist voimankäyttöineen ja laajoine asekoulutuksineen. Yksi paikka missä myönnän ja tiedän että spollet on ehkä huonoin valinta on Keuruu.. Keuruulla ei ole esim ollu kahteen saapumiserään lähettää Spol-rukkiin ketään kun ei ole tarpeeksi hyviä kavereita... Mutta asiasta kukkaruukkuun, itsehän olin siis 2/07 Spöl ja vuoden pestillä alikkina. Ja ainakin omassa joukko osastossa ei mikään muu aselaji ollut koulutukseltaa yhtä kova kun Spolleilla. Ja niin SP hihamerkillä varustetut kaverit kantavat vartiotehtävässään teoriassa käskyvaltaa kaikkiin muihin paitsi VPOP:n ja Turv.päällikköön...

Mutta mielipide on kuin persereikä, jokaisella on omansa.

Kaverien kanssa aina nauretaan näille "koirille":lol2: Muutenkin ihan käsittämättömän nillittävää sakkia niihin valikoituu...
Juu ja veikkkaan, että täysin samalla tavalla nää koirat nauraa sulle ja sun kaverilles. Samanlaista porukkaa sitä on muissakin hommissa, spollarien tehtäviin nyt kuuluu jonkisortin järjestyksen ylläpitäminen esim portilla yms

Saattaa liittyä esimerkiksi tuohon asenteeseesi spolleja kohtaan, mikä luultavimmin perustuu taas siihen yksittäiseen taistelijaan siellä portilla. Kaikilla tuntuu olevan kaunaa spolleja kohtaan, kun tulevat ympäripäissään iltalomilta/lomilta ja ihmettelevät sotilaspoliisien toimintaa. Osa on aivan nollatauluja ja spol-miehistöstä yleensä löytyy muutamia vähän vähemmän motivoituneita kavereita, mutta kaikki "koirat" eivät ole vittumaisia - ainakaan niistä, joita itse olen tähän mennessä tavannut.

Ehkä se teidän asenteenne vaikuttaa saamaanne kohteluun jotenkin.. :rolleyes:

jee ny si varmistu että pääsen inttiin täs ku elokuu loppuu nii kurkkusalaatit on jälleen päällä! eli itse olen juuri tätä 1/08 ssapumiserää, kerkesin olee siel n.3kk ja sit pistettiin vuoden e- luokkaan, no ite lähettilin sähköpostia aluetoimistoihin ja sain jälkitarkastuksen justiinsa muutama päivä si ja kutsu käy lähes heti takas:). palveluokkani oli alunperin määrätty 9kk, mutta ny si kävi nii et mä meen huoltoon puolen vuoden jehuks, eli mula on se 3kk jäljel ja pääsen silti kk ennen näitä vanhoja tupalaisiani koska suurin osa tupalaisistani oli vuoden kuskeja..

Tj:n ollessa 118 olo täysin turta siihen miten hoitaa hommansa paikan päällä Kajaanissa. Tärkeimmäksi asiaksi on päässyt muodostumaan se, ettei tarvitsisi tehdä mitään. Palautetta tästä onkin henkilökunnalta saatu ja niissä tilanteissa naurua onkin tarvinnut niellä sitten ihan urakalla. Kyllä armeija on huono harrastus koko vuodelle.

jes, hienosti intti lähti taas kulkemaan, viikon leiri tuli täs käytyä, siellä ei muuta tehty kui telttojen väsäystä ja vartiointia..

unta tuli keskimäärin 2h per yö ja taivasallakin nukuttiin pari yötä, että sellast:)

Lisää vässyköitä taas kotia :) Nyt sitte napsahti vääpelin hommie lisäksi joukkueen johtajan hommat :wtf: Pitää soittaa sitte ku aamut vähenee enemmän niin aliupseerikouluun ja kysellä saako Opp. Vähäinen TJ:tä puhelimeen :hyper:

Ohi on, ohi on, ohi on! Tämä marsimme NYT ohi on!
Heipä hei! Ei mikään ole loputon!
Hellurei, jää tämä marssimme muistohon!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom