Inttiin, saapumiserä I/08

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko alokkaat jaettu jo ennen palvelukseen astumista eri hommiin? Eli on päätetty porukka, joista koulutetaan sotilaspoliiseja jne?

Itse käsitin niin, että peruskoulutuskausi on kaikilla samaa ja sitten haastattelujen jne. mukaan porukka jaetaan toiveiden pohjalta.
Sinut on valittu alokkaaksi tiettyyn yksikköön. Siirtoa voit anoa jos ei miellytä.
Kyllä se P-kausi eroaa kun katsotaan tykkimiehestä panssarijääkäriin.
Se tuleeko sinusta spollea ei tiedä erkkikään.

Sinut on valittu alokkaaksi tiettyyn yksikköön. Siirtoa voit anoa jos ei miellytä.
Kyllä se P-kausi eroaa kun katsotaan tykkimiehestä panssarijääkäriin.
Se tuleeko sinusta spollea ei tiedä erkkikään.

Selvä homma.

Viitsiikö joku vielä luetella muutaman 'yksikön'. Eli sotilaspoliisi ei ilmeisesti ole oma yksikkönsä, vaan joku alaryhmä johon valitaan myöhemmin porukkaa tietystä yksiköstä?

Ihmetyttää vaan kun siinä lomakkeessakin, joka tuli kotiin, kysyttiin toiveta ja luki muistaakseni suunnilleen että "lomakkeen toiveiden perusteella pyritään jakamaan peruskauden jälkeen toivottuihin paikkoihin" tjsp. Eli millähän perusteilla alokkaat on jaettu eri yksiköihin, kun ei kutsunnoissakaan pahemmin kyselty toiveita muutakuin palveluspaikan suhteen ja jos tuo lomakekin tutkitaan vasta myöhemmin.

Aika sekavalta tuntuu, mutta eiköhän se siellä sitten tule selväksi. :evil:

Onnea kaikille inttiin lähtijöille.
T-ta-tarkoitakko että sitä tulemme siellä tarvitsemaan?:( Btw. Onko aika perseestä, että mulle ei ole tullut sitä mikälie lomaketta ollenkaan, jossa (ilmeisesti) kyseltiin että mille linjalle mieluiten haluisi? Kuinka oonko ainut Niinisaloon menevä jolle ei kyseistä lappusta ole toimitettu?

Luultavasti threadi on jo mutta en löytäny. :(
Kysyn armeijan käyneiltä, onko keinoja miten pääsee 6kk palveluksella? :hyvä:

T-ta-tarkoitakko että sitä tulemme siellä tarvitsemaan?:( Btw. Onko aika perseestä, että mulle ei ole tullut sitä mikälie lomaketta ollenkaan, jossa (ilmeisesti) kyseltiin että mille linjalle mieluiten haluisi? Kuinka oonko ainut Niinisaloon menevä jolle ei kyseistä lappusta ole toimitettu?

mun kaverit ketkä lähtee vekaralle ni ei saanu sitä lappua ollenkaa mut sit taas ne ketkä menee hennalaa ni sai sen. et se kai sit vaa riippuu paikasta

Kysyn armeijan käyneiltä, onko keinoja miten pääsee 6kk palveluksella? :hyvä:

Ryssii pällikokeet ja ei nouse kuntotesteissä mitenkään erityisen hyvin esille. Sitten ihan yleisesti ei ole mitenkään liian pätevänä koulutuksessa. Varsinainen perseilykin kyllä kannattaa jättää pois, se on aika varma tapa joutua silmätikuksi ja toisekseen kanssa-asujia se perseily ainakin vituttaa :thumbs:

Tiivistäen, älä erotu mitenkään joukosta. Ei nämä varmoja tapoja ole, mutta auttavat kyllä 6 kuukaudella pääsemisessä.

Käyt varuskuntasairaalassa valittamassa vähän väliä polvi, selkä, päänsärky yms vaivoista, pääset luultavasti 6kk esikuntalähetiksi.

no jooo mut sit joutuu tulee takas, et senkaa kannattaa olla varovainen :D

varsinki jos aloitat valituksen esim alokaskauden jälkeen, juuri ennen ku alkaa erikoiskoulutusjakso. voi päästä ihan hyvin 6kk esariksi

No eipä itellä ole mitään sitä vastaan vaikka AUKiin joutuisi. Tosin, paha sitä nyt on sanoa, kun ei ole edes tietoinen laitoksen tarjoamasta vitutuksen määrästä:D Mikäli tuntuu suht siedettävälle, olen mielelläni 12kk, kuin että jakaisin postia perse hiessä 9 tuntia päivässä.
Ite ajattelin samoin, mut kyllä se parissa päivässä muuttui. Näin jälkeenpäin voin sanoa, että olisin mielummin kärrännyt paskaa 12 tuntia päivässä ja päässyt omaan lämpöseen sänkyyn nukkumaan, ilman stressiä siitä, että miten huomena movettaisin.

Mukaan suosittelen ottamaan akkukäyttöisen partakoneen, alushousuja (en kertaakaan käyttänyt firman boksereita, kaverit sano että ne on huonot..:D) ja rannekellon, jos semmosta ei ole vielä oppinut käyttämään, niin intissä viimeistään oppii.

Lämärit taitavat päästä aika helpolla, ainakin utissa se vaikutti olevan lämmintä sisätyötä, joskus pari hassua leiriä ja iltavapaille pääsivät melkein aina, toisin ku myö spollet.

Firman bokserit on itseasiassa erittäin hyvät. Itse raahasin mukaan omia sukkia ja boksereita mutta aika harvoin tuli käytettyy.

Firman boxerit on ihan loistavat.

Parastahan intissä on se, että siellä on pakko tottua siihen rutiiniin, että aikaisin nukkumaan ja aikaisin ylös. Samalla moni tulee pääsemään nettiaddiktiostaan eroon:D.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom