Inttiin, saapumiserä I/07

"muistakaa pojat että intissä tulette tapamaan niin yksinkertaisia ihmisiä että ette usko semmoisia olevan olemassakaan"

Toi on niin totta. Vaik suurin osa jengistä ois Hesasta niin yhtä urpoa ja junttia porukkaa tulee sieltä kuin vaikkapa Mikkelistä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
voevoevoe pari päivää ja sit pitäs lähteä. Mitähän sitä ottais sitte mukaan. Aika hukassa varmaan tulee oltua pari päivää.

Harmmasharja/tahna
suihkusaippua
dödö
boksereita
passi
palv. astumis määräys
rahaa
sukkia
kännykkä/laturi
partahöylä/geeli

Onko tossa kaikki riittävä mitä nyt aluks tarvii?

Ei oo mahollista ;) Spolleja tulee vain heinäkuun erästä :)
Pakko nusasta pilkkua. Kyllä koiria tulee joka saapumiserästä (mutta toisaalta taas ei, sillä vaan kesän saapumiserän taistelijat saa sodanajan sijoituksen sotilaspoliisiksi), toinen juttu on vaan se että koulutetaanko ne spolkissa vai 2jk:ssa.

voevoevoe pari päivää ja sit pitäs lähteä. Mitähän sitä ottais sitte mukaan. Aika hukassa varmaan tulee oltua pari päivää.
....
passi
....

Mihin passia siellä tarvitaan? Jos on aikomus mennä yli rajan niin sitten kyllä on "firman" käsky ja en usko että siinnä tapauksessa enää passia kysellään:)

Powerhousu: sulla alkaa olla ikää niin että se tekee tuosta vaikeampaa, elikkä kun siellä melkein 6 vuotta nuorempien kanssa ja jopa niiden käskettävänä niin voipi olla pikkuisen kypsää...

Mihin passia siellä tarvitaan? Jos on aikomus mennä yli rajan niin sitten kyllä on "firman" käsky ja en usko että siinnä tapauksessa enää passia kysellään:)

varmaan henkilöllisyystodistukseksi,jos ei satu ajokorttia olemaan

Harmmasharja/tahna
suihkusaippua
dödö
boksereita
passi
palv. astumis määräys
rahaa
sukkia
kännykkä/laturi
partahöylä/geeli

Suosittelen erittäin lämpimästi ostamaan vaikka Lidlistä jonkun viiden euron rannekellon (ei haittaa vaikka menee rikki), tai mikäli sulla on jo joku kunnon veden- ja iskunkestävä kello niin sekin käy. Siitä on paljon hyötyä, sillä armeija on täynnä aikamääreitä ja varsinkin alussa kun on kiire joka paikkaan niin se on aika minuuttipeliä, että ehtiikö nyt käymään vielä kusella vai ei :) Sitten myöhemmin pääset toivottavasti antamaan muille niitä aikamääreitä, jolloin on myös luonnollisesti hyvä olla itsekin tietoinen ajan kulusta.

PS. Aamuja! :D

Edit: Intistä saa partahöylän ja geelin, mutta suosittelen ihan omaa konetta, jos sellaista on tottunut käyttämään. Intti myös tarjoaa hyviä sukkia, mutta bokserit eivät mitään parhaita ole, joten niitä ehkä kannattaa ottaa mukaan. Omat lenkkarit on jees, yleensä ainakin niitä saa aamulenkeillä käyttää. Intti tosin tarjoaa nekin. Lisäravinteet, jos oot sellasia muutenkin käyttänyt.

Powerhousu: sulla alkaa olla ikää niin että se tekee tuosta vaikeampaa, elikkä kun siellä melkein 6 vuotta nuorempien kanssa ja jopa niiden käskettävänä niin voipi olla pikkuisen kypsää...
En mä usko, että annan iän haitata. Mutta kuten tossa sanoinkin, sellaiset ylimääräiset säännöt alkaa varmana kiehuttaan aika pian. Toisin sanoen en ole tottunut siihen, että kun talsin sisälle lakki päässä, tulee joku kiljukaula siitäkin motkottamaan. Enkä ole tottunut siihen, että mun pitäisi totella about jokaista idioottimaista käskyä jonka toinen ihminen mulle antaa ihan vaan sillä perusteella, että se on mua korkeampiarvoisempi.

Kuulostaa ihme valittamiselta, ja sitä se onkin. Mutta joskus armeijan touhuja seuranneena, se touhu siellä vaikuttaa idioottimaiselta just tollasten juttujen takia. Onhan tolla kaikella tarkoituksensa. Ei hommat oikein taida toimia jos vielä lepsummaksi mennään.

"muistakaa pojat että intissä tulette tapamaan niin yksinkertaisia ihmisiä että ette usko semmoisia olevan olemassakaan"
Toi on niin totta. Vaik suurin osa jengistä ois Hesasta niin yhtä urpoa ja junttia porukkaa tulee sieltä kuin vaikkapa Mikkelistä.
Totta. Ja kun on itsekkin tullut oltua jossain määrin valikoituneessa porukassa (lukio kaupungissa) viimeiset vuodet, niin oli kyllä ihmeellistä nähdä että millaista jengiä on se suurin osa omasta ikäluokasta.

Bodailu on aika vitun ug hommaa. Todella harva tietää/on lukenut juurikaan mitään, vaikka suhteellisen moni käykin painoja kilkuttelemassa. Naapuri tuvassa oli eräs jo vähän lihastakin hankkinut kaveri jonka selän takana puhuttiin niin paljon paskaa että "joo se on varmaan vetänyt jotain".

Huumoria intissä täytyy olla ja kyllä siellä saa välillä nauraa niin että vatsaan sattuu.
Jep. Varskinkin illalla on niin vitun väsynyttä läppää ettei mitään järkee.

Toisin sanoen en ole tottunut siihen, että kun talsin sisälle lakki päässä, tulee joku kiljukaula siitäkin motkottamaan. Enkä ole tottunut siihen, että mun pitäisi totella about jokaista idioottimaista käskyä jonka toinen ihminen mulle antaa ihan vaan sillä perusteella, että se on mua korkeampiarvoisempi.
Itellä meni hermot juurikin samoihin asioihin. Välillä oli pieniä auktoriteetti ongelmia. Ei vaan pysty totteleen jotain ihmistä ainoastaan sen takia että sillä on kaks nappia kaulalla. Tarvitsen perusteita käskyille :D . Rupean myöskin soveltamaan aika herkästi, jota eivät oikein aina arvostaneet.

Kuulostaa ihme valittamiselta, ja sitä se onkin. Mutta joskus armeijan touhuja seuranneena, se touhu siellä vaikuttaa idioottimaiselta just tollasten juttujen takia.
Ei ainoastaan vaikuta, se on vitun idioottimaista.

En mä usko, että annan iän haitata. Mutta kuten tossa sanoinkin, sellaiset ylimääräiset säännöt alkaa varmana kiehuttaan aika pian. Toisin sanoen en ole tottunut siihen, että kun talsin sisälle lakki päässä, tulee joku kiljukaula siitäkin motkottamaan. Enkä ole tottunut siihen, että mun pitäisi totella about jokaista idioottimaista käskyä jonka toinen ihminen mulle antaa ihan vaan sillä perusteella, että se on mua korkeampiarvoisempi.

Kuulostaa ihme valittamiselta, ja sitä se onkin. Mutta joskus armeijan touhuja seuranneena, se touhu siellä vaikuttaa idioottimaiselta just tollasten juttujen takia. Onhan tolla kaikella tarkoituksensa. Ei hommat oikein taida toimia jos vielä lepsummaksi mennään.

mä olen ainakin asennoitunut valmiiksi siten, että tottelee niitä ukkojen käskyjä eikä liiemmin funtsi. mä en ikinä halua tehdä mitään, ellei takana ole jotain fiksua syytä, mutta armeijassa tuskin tällaisiin seikkoihin kiinnitetään huomiota.

eli mä en odota minkään valtakunnan älyllisiä perusteluja, joten voin hyvillä mielin myhäillen ja naureskellen toteuttaa idioottimaisia tehtäviä ja nauraa partaani näille jeeeeeeepaskavaluualaspäinmäolenpomo-alikessuille, jotka kiljuu tärkeinä rillit huurussa mulle jostain vitun typeristä jutuista.

pari päivää vielä.:wall: :D

Harmmasharja/tahna
suihkusaippua
dödö
boksereita
passi
palv. astumis määräys
rahaa
sukkia
kännykkä/laturi
partahöylä/geeli

Unohda suihkusaippuat hammasharjat hammastahnat dödöt sun muut. Intistä saa. Ja ensimmäisillä alokasviikoilla tuskin on hirveesti aikaa käyttää niitä. Ei todellakaan kannata ottaa mitään hirveetä säkkiä mukaan koska jo päällä olevat siviilivaatteet on "vaikea" piilottaa kaappiin muun varusteen taakse kun ekaa kertaa rupeet sitä kaappias järjestään. Sitten kun siihen tulee vähän kokemusta ja rutiinia niin sinne saa kyl piilotettuu vaikka tupakaverin niin että tarkastusta pitävä alik ei huomaa.. tosin riippuen myös minkälainen kaappi on.

Niinko joku jo sano. Kello on pirun hyvä. Veksiin tuskin on asiaa vähään aikaan niin kannattaa varata mukaan jotain lääkeainetta esim buranaa. Tulee tarpeeseen.

Pari markkaa voi ottaa mukaan jos vaikka kävis aivan saatananmoinen tsäkä ja pääset sotkuun ekalla/tokalla viikolla.

Intin sukat ja bokserit on "ihan hyviä".. ei kannata ottaa omia mukaan tuhoutumaan sinne. Pelkkä marssiminen saattaa hangata perusjätkän siviiliboksereihin persiiseen reiän.

Lyhyesti: unohda suoraan kaikki ulkonäynehostustuotteet ja turhat vaatekappaleet.

oma hammasharja on ihan jees,vapautuu se intin hammasharja sitten aseen puhdistukseen.meillä ei ainakaan dödöä saanut talon puolesta,saako muka jossain muualla?
partahöylä ja geeli tosin saatiin.buranaa on hyvä olla.
ne siviilivaatteet ainakin meidän tuvassa nakattiin lomakassiin,ja sitten lomakassit niille varattuun kaappiin

Unohda suihkusaippuat hammasharjat hammastahnat dödöt sun muut. Intistä saa.

Eipä me saatu ainakaan muuta ku parranajo vehkeet sekä joku ryssä saippuanpala! Elikkä kannattaa ottaa suihkusaippuat, hammasharjat/tahnat sekä dödöt mukaan jos ei haluu haista paskalle!

Eipä me saatu ainakaan muuta ku parranajo vehkeet sekä joku ryssä saippuanpala! Elikkä kannattaa ottaa suihkusaippuat, hammasharjat/tahnat sekä dödöt mukaan jos ei haluu haista paskalle!

Me ei saatu edes saippuanpalaa vaan ainoastaan partahöylä ja geeli. Topsipuikkoja kannattaa ottaa mukaan, ovat käteviä aseenpuhdistuksessa.

Noi parranajo vehkeet, saippuat sun muut ylimääräiset on mainostavaraa eli niiden jako ei ole varmaa, tosin todennäköistä. Itse otin perus hygineavälineet mitkä ottaisin jos lähtisin jonnekin lomalle. Sakset tai joku linkari on ihan kätevä olla mukana.

Ohuet hanskat jotka voi laittaa intin hanskojen alle on myös aika käteviä, ei tule sormista kylmä ja sorminäppäryys pysyy -> paksut hanskat ovat pois kädestä lyhyemmän ajan. Pieni taskulamppu on myös melko kätevä jos sellainen löytyy, tosin suurin tarve on vasta leireillä eli vielä ei ole tarvetta ottaa mukaan.

Yleisenä vinkkinä, kaikki intin t-paidat, bokserit, sukat ja muut alusvaatteet mukaan lomalle että voi pestä kotona. Meidän komppaniassa taisi olla tämä oletusarvona ja pyykinvaihtoja oli ehkä kerran kuukaudessa tai kahdessa. Toisaalta sanottiin että voi käydä lounaan yhteydessä vaihtamassa mutta tämä on hieman vaikeata jos lounas on ollut maastossa viimeiset 1.5kk :jahas:

Aikoinaan sai sen Mach kolmosen mutta ei kai sitä enää jaella? Meille ainakin varusvaraston pitäjä sanoi että Gillette niitä sponssas joskus mutta ei enää.

Joko alkaa jänskättämään poikia? =)

Aikoinaan sai sen Mach kolmosen mutta ei kai sitä enää jaella? Meille ainakin varusvaraston pitäjä sanoi että Gillette niitä sponssas joskus mutta ei enää.

Me saatiin tossa kesällä vielä mach kolmoset.

Hajottavaa inttiä vaan kaikille. Itsellä on puolet takana ja puolet vielä edessä, että ei oo hurraamista täälläkään :itku:

Mitenkäs on... otitteko lisäravinteet mukaan, kun ensimmäistä kertaa kasarmille saavuitte? Itse arvelin, että jätän ainakin ensimmäisellä reissulla suosiolla pois.:(

Suositut

Back
Ylös Bottom