Inttiin 11.7.05

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Feather
  • Aloitettu Aloitettu
Täältä voi laskea paljonko jäisi sivaria jäljelle.

Esimerkki: Palvelusaika 270 vrk. Jos on suoritettu 220 vuorokautta niin jäljelle jää 73 aamua sivaria. :rock:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo, väärässä oltiin. Tai sitten hommat ovat muuttuneet parin viimeisen vuoden aikana. Lähetin ennen tota lej:n linkkiä mailia sivarikeskukseen ja joku (sivari) vastasi

"Moro,

Kaavahan on yksinkertaisesti tämä:

395 - (395/määrätty palvelusaika * Armeijassa vietetyt päivät) =
Jäljellä oleva siviilipalvelusaika

eli jos sinulle on määrätty 362, niin

395 - (395/362 * 180) = 198

--
Info / Sivarikeskus "

Eli ratkaisevassa osassa on määrätty palvelusaika. En sitten tiedä miten toimitaan jos sitä aikaa ei ole vielä ehditty määrittelemään.

Miten on intissä aika kulunut? Itse olen nyt valalomalla, toinen loma vasta meille. Nyt alkaa sitten lomat rullaamaan, muistaakseni 2 ginestä seuraavan 11 viikon aikana. Nopeasti on kyllä tähän asti tultu, jospa loppuaikakin kuluisi yhtä vauhdilla. TJ 139, ei paha. ;)

Res ups 19X -kurssilta, kerrannut muutamasti..esikuntatehtävissä nyt olen.
Mielenkiinnolla katselen aina näitä keskusteluja, olivat sitten millä foorumilla hyvänsä.
Onneksi olemme maassa, jossa on mahdollisuus ilmaista mielipiteensä vapaasti.
Varusmiespalvelus on jokaisen terveen nuoren miehen velvollisuus. Mielestäni se toimii myös hyvin kasvattavana kokemuksena äidin helmoista tuleville kauntterstraikkaajille. *Kärjistys*
Toki intissä on kaikenlaista turhauttavaa..silti muutama vuosi sen suuren TJ 0 jälkeen useimmat muistelevat tapahtumia hyvällä...se päälle jäätynyt maastopukukin kummasti naurattaa ;-)

Suomi on hyvä maa. Vaikka onkin ihan sarvikuonomaa. Ilmastokin on muuttumassa Välimeren ilmastoksi, malttia, malttia, pojat.

P

andor sanoi:
Miten on intissä aika kulunut? Itse olen nyt valalomalla, toinen loma vasta meille. Nyt alkaa sitten lomat rullaamaan, muistaakseni 2 ginestä seuraavan 11 viikon aikana. Nopeasti on kyllä tähän asti tultu, jospa loppuaikakin kuluisi yhtä vauhdilla. TJ 139, ei paha. ;)

näin se on, mistä joukkue/ryhmästä ite oot? rjääk 2J/3r

hyperflood sanoi:
näin se on, mistä joukkue/ryhmästä ite oot? rjääk 2J/3r

1. joukkueen 3. ryhmästä olen. Tänään pitäis taas lähteä takasin tonne, onneksi ei tarvi olla ku 4 päivää ja sitten taas lomille :kippis1:

TJ 126 ja p-kausi loppu. Alkuviikolla varmistui ettei tarvitse aukkiin/lämäriksi mennä, joten ihan kiva nyt kun tietää että kotiutuu varmasti sitten 6.1. Miten muilla, onko aukkiin menossa paljon väkee ja mitkä on fiilikset tässä vaiheessa?

andor sanoi:
TJ 126 ja p-kausi loppu. Alkuviikolla varmistui ettei tarvitse aukkiin/lämäriksi mennä, joten ihan kiva nyt kun tietää että kotiutuu varmasti sitten 6.1. Miten muilla, onko aukkiin menossa paljon väkee ja mitkä on fiilikset tässä vaiheessa?

Tj 216, jos ei aukkiin tarvii lähteä. Parin viikon päästä tulee tietoa. Spollena siis olen. Ihan hyvät fiilikset muuten, mutta ens viikon leiri nakertaa jo vähän etukäteen. :)

F.F.O.S. sanoi:
Tj 216, jos ei aukkiin tarvii lähteä. Parin viikon päästä tulee tietoa. Spollena siis olen. Ihan hyvät fiilikset muuten, mutta ens viikon leiri nakertaa jo vähän etukäteen. :)

Juuh nuo leirit aina itseänikin vähän huolettaa. Mulla tulee muistaakseni noin 60 leiriyötä yhteensä puolen vuoden aikana, eli aika vitusti. Nyt kun e-kaudella alkaa kovat sissiharjoitukset niin se on menoa sitten. Siellä ei paljon nukuta/syödä. Kassulla oloon on jo tottunut tosi hyvin, siellä on niin helppoa leirihommiin verrattuna että tuntuu kuin kotona olis. Tympee vaan nyt, kun syksy tulee ja vitun pimeetä on ja räntäsateet alkaa niin kiva sitten vartiossa istua ja asemiin tetsata. Nooh, tammikuussa päsee sitten pahimmilta pakkasilta kotiin suojaan. :)

tj125 ja spade kurssit alkaa ens viikolla :rock: ketään vanhaa sotilaskeittäjää joka vois vähän kertoa millasta on? vissiin aika lepiä :D ja porin prikaatissa palvellaan..

Kang sanoi:
tj125 ja spade kurssit alkaa ens viikolla :rock: ketään vanhaa sotilaskeittäjää joka vois vähän kertoa millasta on? vissiin aika lepiä :D ja porin prikaatissa palvellaan..

En ollut spade enkä Porin Prikaatissa, mutta läheltä sitä touhua seuranneena sain sen käsityksen, että kassulla huoltojoukkueella oli aika lepiä, mutta leireillä rankempaa. Eipä niillä leireillä kukaan kunnolla nukkunut, mutta jostain kuulin, että hommaa (tiskit jne.) riitti puolille öin ja aamukolmelta alkoi aamupalan valmistus.

Pitää päivittää: TJ 20, käytännössä jäljellä enää loppusota, joka alkaa viikon päästä maanantaina. Rupee jo helpottaa, kun on niin vähän jäljellä :hyper:

Tj 84, siinä ne aamut vaan vähenee! Miten muilla menee ja missä hommissa ootte? Itse olen ilmatorjuntakonekiväärimiehenä KR:n RjK:ssa. Leirejä on niin perkeleesti mutta eipä se haittaa kun lomia on myös nyt kivasti. 7 tai 8 leiriä tulee putkeen nyt e-kauden ja j-kauden alun aikana. Saa sissimuonaa syödä ihan tarpeeksi. :kuola:

Onko muuten niin että niitä oikeasti pidetään vässyköinä ja laiskoina jotka ovat intissä "vain" 180vrk eivätkä edes haluaisi olla pidempään?

Näin olen ymmärtänyt, ennen luulin että se intin käyminen riittää. Sielläkinkö pitää vielä olla jotenkin erikoinen?

Tromm sanoi:
Onko muuten niin että niitä oikeasti pidetään vässyköinä ja laiskoina jotka ovat intissä "vain" 180vrk eivätkä edes haluaisi olla pidempään?

Kyllähän sitä löytyy varmasti tuollaistakin väkeä jotka noin ajattelevat. Itselleni ainakin on ihan sama kuinka pitkään kukin tuolla on, 6kk riittää siihen että velvollisuus on suoritettu ja se välttää minulle ;) En kyllä usko että tämän takia kovin moni pitää minua vässykkänä ja ei kyllä yhtään haittaakaan vaikka joku pitäisi.

Sitähän minäkin että pahalta näyttää jos intinkään käymisellä ei vielä välty vittuilulta. Vaikka onhan niitä kaikenlaisia ihmisiä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom