Intin siirtäminen.

Eli onnistuuko intin alkamisajan siirtäminen, kun pitäisi tammikuussa valtion harmaisiin astua, mutta sain todella hyvän työtarjouksen. Mistä lykkäystä anotaan?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
PorinKarhu sanoi:
Tuon löysin itsekin, mutta onkohan jotain esikuntaa jonne vois soittaa kun tällä asialla on kiire.
Soita oman sotilasläänin esikuntaan ja esität asian. Siellä kyllä ohjaavat puhelun etiäpäin oikealle henkilölle.

PorinKarhu sanoi:
Eli onnistuuko intin alkamisajan siirtäminen, kun pitäisi tammikuussa valtion harmaisiin astua, mutta sain todella hyvän työtarjouksen. Mistä lykkäystä anotaan?

Pelkkä työtarjous tai työ itsessään tuskin riittää. Mulla riitti paperi, jossa yrityksen hallitus totesi työni olevan niin kovin tärkeää firmassa ja aneltiin armeijaa siirrettäväksi vuodella eteenpäin.

Olisko kaikenlaisesta satuilusta hyötyä esim.tällä työllä suuri vaikutus tulevaisuuden työnsaantiin ja taloudellisesti erittäin tärkeä. Kysehän olisi vain saapumiserän vaihdosta. Eli ensi heinäkuuhun vaihtaisin saapumiserän. **ttu jos tämän duunin menetän intin takia niin saavat sinne todella innokkaan alokkaan tammikuussa.

D.Yates sanoi:
Inttiin vaan niin tulee sekin käytyä.
Olinkin jo innolla lähdössä ja aionkin sen kunnialla käydä. Kuitenkin tämän työn menettäminen tarkoittaisi useamman kymmenen tuhannen euron tulonmenetykset. Aika iso lovi työttömän lompakkoon. Olis ny syntynyt naiseks ni ei tarvis tästäkää murehtii. :D

Eiköhän ne anna sun tuota vaihtaa kun esität asian hyvin. Kun kyse ei edes ole varsinaisesta lykkäyksestä.

Puhelin käteen vaan!

Mee johonkin kouluun ja hae lykkäystä opintojen jatkaminen-syyllä? Hakuajat on suurimmaksi osaksi mennyt mutta onhan noita lyhempiä koulutuksia aikuiskoulutuskeskuksissa... Tietenkin vois tehä vielä niin että sanoo sen syyksi, ja sitten juuri ennen AKK:n kurssia päättääkin että "tää ei oo mun juttu", eikä menekään kyseiselle kurssille. Ihmettelisin jos puolustusvoimat rupeisi tuollaisesta jotain vääntämään... enpä tiiä.

Mutta kannattaa alkuun kysyä sieltä toimistosta että onnistuuko tuo lykkäys työn takia. Toimisto on samassa rakennuksessa missä on entinen Satakunnan urheiluliike eli nykyinen Sport Center, torin puolella.

kyllä käsittääkseni työn pitäisi ainakin vaikuttaa.. ei se mitään maksa jos kokeilee saada lykkäystä. aina varmaan auttaa jos on joku työnantajan lausunto mukana tms.

Kyllä taloudelliset syyt käy perusteeksi.

Isot lainat tai muut ehkäpä, en tiedä mutta puolituttu haki lykkäystä perusteella, että on päässyt juuri mainioon työpaikkaan suhteiden avulla, ja tahtoi kerätä rahaa omaa kämppää varten.

Muistaakseni oli sitten Inexillä varastotyöläisenä tms... :rolleyes:

Tai sitten tosiaan johonkin kurssille ilmoittautumaan jos vippaskonsteja tahdot käyttää, opintojen tapauksessa ei turhia kysellä vaan se siirtyy automaattisesti sinne vasta opintojen jälkeen. ;)

Se siirtäminen on nuorena ihan läpihuuto juttu, sit joskus yli kakskymppisenä on vasta vähän hankalampaa. Kaveri on nyt 27 ja sai vielä siirrettyä lähtöä ku laitto työ ja raha asiat syyks

Joo kyllä taloudelliset syyt käy varmasti lykkäykseen, mutta kannattaa silti käydä se intti mahdollisimman nuorena pois alta.. Mä oisin vaikka maksanut sen 10000 euroa, jos ei olisi tarvinnut käydä "yli-ikäisenä" sitä paskaa läpi. Jos käyt nyt intin ensin, niin mieti kuin paljon paremmat mahdollisuudet on saada vakituinen työpaikka, kun voit sitoutua siihen sitten heti pitemmäksikin aikaa, eikä intti katkaise "uraputkea" heti alkuunsa.

Mä olen aivan varma, että nyt jos siirrät inttiin lähtöä, niin se vituttaa aivan suunnattomasti sitten puolen vuoden päästä.

Hynkkä sanoi:
Mä olen aivan varma, että nyt jos siirrät inttiin lähtöä, niin se vituttaa aivan suunnattomasti sitten puolen vuoden päästä.

Kannattaakohan tuota nyt varmaksi mennä sanomaan... Jos työtarjous on nyt tarjolla, niin kyllä mäkin siihen tarttuisin. Hyvähän se intti on nuorena käydä mutta ei siihen nyt vuosi eikä parikaan vaikuta...

Mulla tilanne on se että duunipaikka on joka tapauksessa tiedossa inttiin asti ja sen jälkeenkin, joten sitä en ole stressannut. Vakituiseksi en tahtoisikaan, hullulta kun kuulostaakin, välillä on mukava tehdä erilaisia töitä.

Laitoin lykkäyshakemuksen perusteluilla esikuntaan menemään. Saas nähdä miten käy. Ja soitinkin sinne, mutta lykkäyshakemus täytyy tehdä kirjallisena. Neiti puhelimessa sanoi ettei uskalla luvata varmasti lykkäystä, mutta mainitsi että usein ovat tälläiset läpi menneet.

PorinKarhu sanoi:
Laitoin lykkäyshakemuksen perusteluilla esikuntaan menemään. Saas nähdä miten käy. Ja soitinkin sinne, mutta lykkäyshakemus täytyy tehdä kirjallisena. Neiti puhelimessa sanoi ettei uskalla luvata varmasti lykkäystä, mutta mainitsi että usein ovat tälläiset läpi menneet.

Uskon henkilökohtaisesti, että läpi menee jos vain laitoit "terveellä järjellä" laitetut perustelut mukaan. Kyseessä on kuitenkin vain saapumiserän siirto. En usko, että joudut murehtimaan jälkeenpäin lykkäystä. Puoli vuotta sinne tai tänne. Ei edes muutaman vuoden lykkäys eli yli-ikäisenä armeijaan meno vituta jos on varustautunut oikealla (positiivisella) asenteella ja yrittää ottaa touhusta kaiken irti eritoten oppimiskokemuksena.

Suositut

Back
Ylös Bottom