Insuliinin vaikutus lihaskasvuun

Ikä
35
Isoveljeni kaverille, koripalloilijalle oli kuulemma lääkäri sanonut että insuliini kasvattaa lihaksia :hyper: Kaverilla on siis diabetes.. Mitenköhän on asian laita, isoveljeni kun uskoi tuon jutun mutta itse olen hieman epäileväinen. :kippis1:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Insuliini voi auttaa lihasten kasvussa mutta ei se pelkästään niitä kasvata. Insuliini on varastohormooni jolla ei rasvaliukoiset aineet, kuten aminohapot ja hiilihydraatit pääsevät solun sisälle. Näin auttaa lihaksen kasvussa. Huomioitavaa on myös se, että insuliini myös auttaa kasvattamaan rasvasoluja.:)

Insuliini myös vähentää lihaksen proteiinien hajoamista. On siis antikatabolinen myös tuon anabolisen puolensa (glykogeeni & rasvahappo synteesi) lisäksi. :arvi:

quiz sanoi:
insuliini myös tappaa ennenaikaisesti ja kiihdyttää vanhenemista. (2 tyypin diabetes)
:anssi:

Eihän diabeteksen ongelmat insuliinin aiheuttamia ole vaan insuliininerityksen vähenemisen tai loppumisen ja insuliinin heikentyneen tehon aiheuttamia. Verensokeri kohoaa huomattavasti normaaliarvoista, mikä mikä vaikuttaa virtsaneritykseen maksaan verisuoniin ym-->tappaa ennenaikaisesti.
:zzzz:

ORBs sanoi:
:anssi:

Eihän diabeteksen ongelmat insuliinin aiheuttamia ole vaan insuliininerityksen vähenemisen tai loppumisen ja insuliinin heikentyneen tehon aiheuttamia. Verensokeri kohoaa huomattavasti normaaliarvoista, mikä mikä vaikuttaa virtsaneritykseen maksaan verisuoniin ym-->tappaa ennenaikaisesti.
:zzzz:
tyypin 2 diabeteksessä on kyse insuliiniresistenssin aiheuttamasta kohonneesta veren insuliinista.(ja myös veren sokerista) kohonnut veren insuliini(ja sokeri) on todella negatiivinen juttu.

Nilzinator sanoi:
Isoveljeni kaverille, koripalloilijalle oli kuulemma lääkäri sanonut että insuliini kasvattaa lihaksia :hyper: Kaverilla on siis diabetes.. Mitenköhän on asian laita, isoveljeni kun uskoi tuon jutun mutta itse olen hieman epäileväinen. :kippis1:

Jep, totta on. Mutta älä ala insuliinipiikkejä tuikkimaan. Otan mieluummin hiilari + herahydro + leusiini -juoma harj. jälkeen.

Jos kaverilla on diabetes, niin insuliinia on varmaan pakko tuikkia, mutta tietenkin pysytään siinä, minkä lääkäri on ohjeistanut/määrännyt. Siinähän on kyse taudista, jossa hoitona korvaushoito, pistetään kroppaan semmoista, mistä siellä on puutos synnynnäisesti (ykköstyypin diabetes, mistä tämän ketjun tyypillä vissiin on kyse). Kakkostyypin diabetes on sitten vähän eri asia, mutta insuliinistahan siinäkin on kropalla uupelo, eri syistä vain.

Kuuluiskohan tää tuonne lääkeainepuolelle kumminkin?

Enempää ei uskalla insusta sanoa. Search/haku auttaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom