Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.

Tuskin tua tenava aivan pelekkää ykköstä ottaa ja onhan niitä muitaki "kovia" lajia kuten 60m, paini, boulderointi yms. jota lapset tosissansa reenaa jostaki syystä vaan voimaalu miälletähän aina vahingolliseksi. Mulla ei ainakaa mitää vahinkoa tullu kun tenavana reenasin eikä ollu eres kukaa kattomas perähän ja kyllähän aikuunenki voi ryssiä homman jos aivan päättömästi reenaa.En oo kyllä kuullut ikinä missään, että hermostollinen maksimivoimaharjoittelu olisi prepuberteetti-ikäiselle lapselle hyväksi. Tai no, eipä se taida olla kenellekään erityisen hyväksi verratessa esimerkiksi hypertrofiseen tai voimakestävyysharjoitteluun.
EDIT: Eikä tuo tekniikkakaan näytä erityisen hyvältä, jos ei nyt karmealtakaan. Vaikuttaisi olevan aika epävakaa asento, eikä tekniikka varmaan ole vielä ihan tytsyllä ns. selkärangassa.
No mä en ole kuullut ikinä missään yhtäkään varteenotettavaa väitettä sen puolesta, että hermostollinen maksimivoimaharjoittelu olisi prepuberteetti-ikäiselle lapselle haitallista. No, melkein jokainen nyt tietysti tuntuu olevan sitä mieltä, että punttien kolistelu ylipäätään on lapselle haitallista, mutta se on vain sitä, että heistä tuntuu siltä. Se ei ole mikään todiste sen puolesta, että se olisi haitallista.En oo kyllä kuullut ikinä missään, että hermostollinen maksimivoimaharjoittelu olisi prepuberteetti-ikäiselle lapselle hyväksi.
Ei, lapset tekee sitä mistä tykkäävät joka päivä ja monta kertaa päivässä jos vaan mahdollista.Nosteliko mukulat kiviä ja renkaita kolmesta viiteen kertaan viikossa, tunnin kerrallaan ja joka viikko?
Sä et edes tiedä miten ne harjoittelee ja miten usein ottaa kovia ykkösiä. Jos niitä on harvakseltaan niin sen nyt on pakko olla kokonaisuutta ajatellen ihan yksi ja sama miten "epäterveellistä" se sitten on tai onko edes.Hyvä juttu, mutta ei se mun mielestä muuta mitään siitä, mitä tossa edellä kävin läpi.
Minua hitosti kokeneempi herra nimelta Dave Tate on sen monta kertaa todennut että loukkaantumiset tapahtuu äärimmäisen harvoin ykkösissä, lähes aina hänen kokemuksella ne tulee sarjoissa kun mukana on toistojen aiheuttama väsy(fatigue). Hän vielä yhdistää tuon myös max-effort treeneihin, missä suosittelee ykkösiä käytettävän turvallisempina.Mutta mitä paskaa toi oli, että ykköset on turvallisin vaihtoehto tekniikan harjoitteluun?