Indian clubs - intialaiset nuijat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pipari
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
https://www.youtube.com/watch?v=tRxEmMDxS7E

Tästä on siis kyse. isäni oli Prismasta löytänyt viiden euron kappalehintaan "harjoittelunuijat". Hän osti ne minulle ja treenaaminen niillä vaikuttaakin kiinnostavalta vastapainolta saliharjoitteluun. Treeni voimistaa olkapäitä, käsiä ja ranteita ja kaiken maailman muitakin lihaksia. Sain 5 kg:n nuijat. Aika helvetin vaikea on kuvitella, että jaksaisin niillä tehdä samanlaisia harjoitteita kun tuo äijä tuossa videolla, mutta jos rauhallisesti aloittaa, niin ehkä mulla on toivoa saada niihin vehkeisiin jotakin liikettä. En tiedä, minkä painoiset nuijat tolla videon miehellä on, mutta tuo ei todellakaan ole niin helppoa, miltä näyttää. Mietin, että nuo liikkeet helpottaisivat ainakin omaa maastovetoa, koska ranteeni ja kämmeneni puristusvoimat ovat melko huonot. Lisäksi mietin, että voisiko nuo vahvistaa kiertäjäkalvosimia?

Isäni myös ajatteli, että noi nuijat olisivat hyvä vaihtoehto lekalla treenaamiseen. Ne mun nuijat on vähän pehmustettu, niin ovat varmasti vähän turvallisempi vaihtoehto sisällä treenaamiseen kuin leka.

Tässä on pieni pätkä lekatreenauksesta https://www.youtube.com/watch?v=2R-4Nzrz81M

Sattuuko pakkiksella liikkumaan muita, joita kiinnostavat tai ovat jotka ovat jopa kokeilleet tälläisiä harjoittelumuotoja?

Tossa kommenteissa sanottiin että 2lbs eli n.1kg nuijat oli käytössä. Itsestä nuo 5kg:t kuulostaa aika isoilta alottelupainoksi saattaa olla aika repiviä varsikin nuo laajemmat liikkeet.

Näyttää samanlaisilta ku voimakeilat.

- - - Updated - - -

Tossa kommenteissa sanottiin että 2lbs eli n.1kg nuijat oli käytössä. Itsestä nuo 5kg:t kuulostaa aika isoilta alottelupainoksi saattaa olla aika repiviä varsikin nuo laajemmat liikkeet.
Sanottiin joo, mutta kyseinen sanoja ei esiintyny tossa videolla :D Pointti on silti hyvä, tommosilla kyllä varmasti rikkoo ittensä jos alkaa runnoon voimalla.

Sanottiin joo, mutta kyseinen sanoja ei esiintyny tossa videolla :D Pointti on silti hyvä, tommosilla kyllä varmasti rikkoo ittensä jos alkaa runnoon voimalla.

Esiintyypäs.

"The ones I'm using in this video are two pounds each. I know have a couple of 3 pounders and they are kicking my butt. You don't need a lot of weight for these things."

En ny tuohon treeniin ota kantaa, mutta aika isoilla painoilla lähet liikenteeseen tuohon verrattuna

Joo, mun faija on kertonut mulle, että intialaiset muijat on todella väheksytty ryhmä, joiden kanssa treenata vaakamamboa. Kannattaa kuulemma koklata jos haluaa vaihtelua treeniin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Noita hammereita salee tehdään just jossain crossfitissa. hakkaillaan renkaita tai jotain muuta? Salee on kovaa reeniä, haluaisin itsekin kokeilla.
Löysin taas lisää videoita, joissa on treeniä, joka minua näiden nuijien kanssa kiinnostaisi.

https://www.youtube.com/watch?v=0bQ3IWc0xPA

5 kg:n nuija kyllä saattaisi nopeasti käydä turhan kevyeksi noissa liikkeissä, mutta sitten voi alkaa siirtymään kovempiin liikkeisiin. Jostain syystä minua on aina tuommoiset epämääräset heilumiset treeneissä kiehtonu. Kahvakuulakin on kiva väline, koska siinä vain heilutaan epämääräisesti ja silti korsetti on aktivoituna. Ja varsinkin jos välineessä on painopiste vähän erillainen kuin esim. levytanko.

GB gymillä ainakin hakataan renkaita ihan k-raudasta saatavalla lekalla. Perinteistä toiminnallista harjoittelua.. Itselläni oli entisessä kämpässä pihalla jäätävän kokoinen traktorin rengas ja yks kuorkin rengas: isompaa liikuteltii ja pienempää tuli hakattua lekalla.. ja eiköhän lekaharjoittelussa tärkeintä ole se, että se paino piste on siellä lyöntipäässä -> ote pää kevyt..

ihan hyvää vastapainoa salilla käynnille ja varsinkin kamppailu-urheilijoille tuttua juttua..

heh, luin joku kuukausi sitten P.G.Wodehousen kirjoittaman kirjan; Something Fresh; siinä muudan nuori mies reenaili Indian clubsien kanssa.
Kirja oli julkaistu ensimmäisen kerran vuonna 1915; niin piti heti mennä googlettamaan että milläs ne siihen aikaan reenaili.

Vois olla aika ystävä näin näyttöpätetyön tekijälle nuo clubsit.

Hahha oh yeah! Mäkin oon kuullu (isä kertoi, kukas muukaan), että ne harjoitteli ennen vanhaan miekan käyttöä noilla clubseilla.

Oon kyllä jo kauan aikaa haaveillu tommosen jättirenkaan ja lekan omistuksesta. Vaikka se on hyvää treeniä, niin se on varmasti henkisesti myös melko terapeuttista, jos on vaikka ollut huono päivä, hakkailla ihan täysiä menemään. Entisessä kämpässä mulla oli nyrkkeilysäkki sekä fyysiseen treenaukseen ja salaa myös tuohon höyryjen ulospäästöön, mutta nykyisessä kämpässä se on mahdotonta. Jos täällä pieraisee, niin naapuri varmasti kuulee sen.

Kävinpä itsekin taloyhtiön salille hakemassa Prismasta 1 kg nuijat. Ihan hauskat vempulat, vähän kahvakuulamaista menoa. Näkisin että nuijien juttu verrattuna kuulaan on reipas nivelten (ranne, kyynärpää, olkapää) pyörittely ja vartalon ohi tapahtuvat heilautukset yhdellä tai kahdella nuijalla. Vielä siis vauhdikkaampaa heilumista kuin kuulan kanssa, ja erilaisten pyöräytysten kautta voi kätevästi siirtyä liikkeestä toiseen. Takapihatreeniin tuntuu luontevalta.

1 kg nuija per käsi näyttäisi olevan aika jees tommoiseen kevyeen kuntouttavaan jumppaan ja lämmittelyyn, 2 kg alkaa jo hieman tuntua. Voi olla että pitää vielä pari vähän raskaampaa nuijaa hakea kahden käden liikkeisiin.

Täällähän on muitaki lukihärösiä, luin tuon Churn Butter liikkeen Church Burneriksi ensin ja ketjusta saa kyllä ihan
toisenlaisen mielikuvan entä mitä on.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom