Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mun mielestä tapahtuipa unissa melkein mitä tahansa, on ne sillä hetkellä älyttömän todellisia. Ei unien tarvitse olla aidonnäköisiä ollakseen todellisen tuntuisia. Siksipä olisin toivonut elokuvan enemmän hyödyntävän tyypillisiä unessa tapahtuvia asioita, kuten: lentämiset, alastomuus, pakenemisen vaikeus, tavaroiden kadottamiset yms. En siis olisi toivonut mitään järjetöntä psykedeliaa, mutta jotain ehkä hallitsematonta unimaailmaa? Se lumimaailma kolmostasolla oli kuin suoraan jostain bondista ampumisineen, vähän mielikuvituksetonta. Kun noissa unissa mentiin niin syvälle, miksei sieltä olisi löytynyt jotain hallitsematonta alitajuista tarvetta tai muistoa tai pelkoa?
Nooh, kun yritettään kusettaa jotain ihmistä unessa, sen arkkitehdin tehtävä oli suunnitella mahdollisimman realistinen ympäristö. Esim elokuvan alussa oleva kusetuskohtaushan meni pieleen, koska arkkitehti oli laittanut mattoon vääränlaisen materiaalin.Mun mielestä tapahtuipa unissa melkein mitä tahansa, on ne sillä hetkellä älyttömän todellisia. Ei unien tarvitse olla aidonnäköisiä ollakseen todellisen tuntuisia. Siksipä olisin toivonut elokuvan enemmän hyödyntävän tyypillisiä unessa tapahtuvia asioita, kuten: lentämiset, alastomuus, pakenemisen vaikeus, tavaroiden kadottamiset yms. En siis olisi toivonut mitään järjetöntä psykedeliaa, mutta jotain ehkä hallitsematonta unimaailmaa? Se lumimaailma kolmostasolla oli kuin suoraan jostain bondista ampumisineen, vähän mielikuvituksetonta. Kun noissa unissa mentiin niin syvälle, miksei sieltä olisi löytynyt jotain hallitsematonta alitajuista tarvetta tai muistoa tai pelkoa?
edit: ainoastaan yksi asia ärsytti. Välillä kun mentiin unesta seuraavaan uneen /tasolle, tuntui että kiire katosi. Esim tämä pohjimmainen taso; Leonardo ja tytsy kävelivät siellä, niinkuin suomalaiset turistit Kanarian saarten turistikierroksella etsien epätoivoisesti suomalaista karaokebaaria ja ruotsalaisia lihapullia
Ymmärsin kyllä sen. Siltikin, vaikka aika kului alemilla tasoilla niin paljon hitaammin, tuntui että ois ne voineet juosta välillä..Kyllä se minusta selitettiin riittävän hyvin, että alemmilla tasoilla aika kuluu hitaammin. Limbostahan sanottiin että saattavat juuttua sinne kymmeniksi vuosiksi tai ikuisesti tjsp., jossain välissä Di Caprion hahmollakin oli ollut aikaa viettää siellä 50 vuotta.
Aika hyvä kommentti :DNolan wanted you to think it was all a dream. He planted a seed in your head and let it grow, so you would look for clues that it was all a dream.
Ymmärsin kyllä sen. Siltikin, vaikka aika kului alemilla tasoilla niin paljon hitaammin, tuntui että ois ne voineet juosta välillä..
Ymmärsin kyllä sen. Siltikin, vaikka aika kului alemilla tasoilla niin paljon hitaammin, tuntui että ois ne voineet juosta välillä..
Sen nappulan avulla pysty tarkistaan, oliko unessa vai ei. Esim. hyrrä kaatuu=hereillä, hyrrä jatkaa pyörimistä=unessa.
Sen nappulan avulla pysty tarkistaan, oliko unessa vai ei. Esim. hyrrä kaatuu=hereillä, hyrrä jatkaa pyörimistä=unessa.
En itse jäänyt kuuntelemaan hyrrän kaatumisääniä.In dreams the Totem always spin constantly and smooth, never wobbles. At the ending, it WOBBLES -> it's REALITY. If you listen carefully after the black out [not after the credits], there's a sound of the Totem wobbling n dropped.
Cobb didn't wear a wedding ring while in reality, but he wore a wedding ring in the dreams [because in dreams he's still together with Mal]. He didn't wear it at the end.
The kids looked a bit older in the ending, & in the credits there are 2 pair of kids: Phillipa (3 yo & 5 yo), James (20 months & 3 yo). They're wearing similar outfits to the ones he remembers [in his dreams], but their shoes are different.
http://nymag.com/daily/entertainment/2010/07/inceptions_dileep_rao_answers.htmlTo me, the real story all boils down to Saito's line in the helicopter. Leo wants to go home and see his kids. Saito says, "I can help you, but it'll have to be an act of faith." Leo has to trust Saito, and he does this while putting total faith in himself and the team, and everything goes apeshit wrong, but he has to believe that if he does the job, Saito will do what he promised. And they've grown, they've become friends, which is why Leo says "Come back and let's be young men together." Leo's follow-through on that act of faith is his transformation. He becomes a person who can take a chance.
There's also kind of a beautiful negative symmetry between that leap of faith, and Mal begging him to make a similar leap of faith. After he did that with her, and the guilt plagues him, he can't function anymore. He's exploring his memories in a dangerous, unhealthy way, and he's going to let that go by the time the movie's over.
Everyone's so concerned about whether the top falls or not, but no one seems to care that Leo walked away without caring. The moment he sees their face, he can walk away. That's testimony to the fact that he's gained that faith.
En ymmärrä missä ovat nerokkaat käsikirjoittajat, jotka oikeasti paikkaisivat ilmiselviä loogisia aukkoja ja loisivat maailman, joka olisi uskottava. Tai sitten se on niin ylivoimainen asia ettei se onnistu markkinataloudessa. Joka tapauksessa kaipaisin niin hämyä leffaa että sitä joutuisi ajattelemaan vähän enemmänkin.