InBody mittausmenetelmä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja alppix
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 InBody-mittausmenetelmä – totuus kehonkoostumuksesta vai kallis arvailukone?

Meta description: Keskustelua InBody-mittausten tarkkuudesta, luotettavuudesta ja tulosten tulkinnasta – mitä numeroihin voi oikeasti luottaa?**

Bongasin kauppakeskus Triplassa itsepalveluperiaatteella toimivan Bodymajan, joka käyttää Inbodyn laitteita. Näitä on muutamalla paikkakunnalla Suomessa.

Mielenkiintoiseksi asian tekee, että tuolta voi ostaa myös vuosikortteja, joilla voi käydä mittauksessa rajattoman määrän vuoden aikana. Vielä kun yksi toimipisteistä on aika lähellä työpaikkaa, niin voisi aika vaivattomasti käydä vaikka kerran kuussa. Alennuskoodilla ALE20 vielä vähän hintaa pois, niin ei yhdelle käynnille tulisi paljoa hintaa.

Onko tästä kenellekään kokemuksia?

Mä oon käyny mutta toisessa kauppakeskuksessa.
Ihan ok.
Pari kertaa käyny silleen että ne käppyrät on selitetty ja kyllä noistakin saa tosi hyvin selvitetyn raportin.
Kertaakaan en ole joutunut odottelemaan vuoroa tuolla.

^
Tuo on kyllä helppo uskoa. Itse aikoinaan kävin viikon sisään kahdesti kyseisessä (inbody 770) vekottimessa salillani ja lihasmassassa oli 5 kiloa eroa. Molemmilla kerroilla menin aamulla ennen ruokailuja ja juomisia.

Mä oon oikeesti aika rasvaton mutta ton mukaan oon sairaan ylipainoinen ja pelkkää ihraa melkeen.
nelson-muntz.jpg

Inbodyä on tullut joskus testailtua ja siihen ollut varsin tyytyväinen mutta oletteko testanneet Medicubex? Kävin sairaalalla tuota kokeilemassa ja rasvaprosentti oli tuolla vehkeellä yllättävän korkea, 2-3 prosenttiyksikköä korkeampi kuin oletukseni. Rasvaprosentin se mittaa anturilla joka kohdistuu kyynärpään yläpuolelle. Testasin kolme kertaa ja joka kerta vähän eri tulos.

Voikohan tuohon luottaa yhtään? Vai pitäiskö mennä vaan peilillä jatkossakin?

-Pettynyt rasva% seuraaja.

Inbodyä on tullut joskus testailtua ja siihen ollut varsin tyytyväinen mutta oletteko testanneet Medicubex? Kävin sairaalalla tuota kokeilemassa ja rasvaprosentti oli tuolla vehkeellä yllättävän korkea, 2-3 prosenttiyksikköä korkeampi kuin oletukseni. Rasvaprosentin se mittaa anturilla joka kohdistuu kyynärpään yläpuolelle. Testasin kolme kertaa ja joka kerta vähän eri tulos.

Voikohan tuohon luottaa yhtään? Vai pitäiskö mennä vaan peilillä jatkossakin?

-Pettynyt rasva% seuraaja.
Inbody ja peili ovat itseasiassa molemmat hyviä mittareita, toinen sisäisesti, toinen ulkoisesti.

Mun kokemus InBodysta:

on antanut järkevän oloista mittadataa lihasmassasta ja rasvamassasta, eli kun olen kiinteytellyt, laite kertoo että rasvamassa vähenee. Kun kasvatan lihasta, laite kertoo että lihasmassa kasvaa. Se, miten tarkkoja noi tulokset loppujen lopuksi absoluuttisina lukuina tai edes muutoksina on, ei välttämättä ole se tärkein asia. Toki se massan muutoksen tahti (oli sitten lihas tai rasva) voi olla ihan tärkeää, mutta itelle on ollut vain olennaista nähdä että muutosta tapahtuu ja oikeaan suuntaan. Sen nyt tietty näkisi peilistäkin, mutta toi Bodymajan (nykyisin Mehiläisen omistaman Puhti-brändin alla) systeemi on alennuksineen niin edullinen kertamaksu vuodessa, että sen mittaamisen tuoma lisäriemu ja -motivaatio tähän oman kropan muokkaamiseen on ollut ihan hyvällä hinta-laatusuhteella itselle. Muistaakseni siis joku 65 € / vuosi ja rajaton määrä mittauksia.

Siitä on tullut hyvä mieli kun kerran paris viikossa on käynyt mittaamassa kauppakeskuksessa aamulla, saanut ne tulokset mitä pitääkin ja sitten hymyssä suin istunut aamulattelle ja nostanut pikkurillin pystyyn.

En tiedä ostanko enää toista vuosilisenssiä, koska jatkossa noi muutokset tulee olemaan aika marginaalisia enkä varmaan tartte mittadataa edes kerta kuukauteen. Ehkä katon jos sijoittais rahaa johonkin Hume- tai muun merkkiseen kotivaakaan mikä tekis käytännössä saman vähemmällä ajankäytöllä ja olis sitte vuosien sijoitus.

Back
Ylös Bottom