InBody mittausmenetelmä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja alppix
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
4.4.2005
Viestejä
1 041
Ikä
44
Kuinka luotettava tuo menetelmä on? Onko kellään käytännön kokemusta miten tapahtuu jne..

Kattelin et tossa Jyväskylän likesillä sais tollasen kehon koostumusanalyysin hintaan 25e joka suoritetaan tolla laitteella, saisko muualta halvemmalla?

Ihan mielenkiinnosta vaan ajattelin käydä.. jos vaikka joskus puolen vuoden / vuoden päästä kävis sit uudestaan.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulle tehtiin tuo kehonkoostumusanalyysi InBodyn laitteella viime syksynä yhden tutkimuksen yhteydessä, eli ei tarvinnut mitää itse maksaa. Helppo homma oli, siinä vain seistiin ja se vissiin sitten mittaili eri raajojen välillä sähkövirtaa. Lopuksi sai sitten sellaisen tarkan yhteenvedon, missä näkyi kaikenmaailman nestejakaumat ja kuinka paljon oli luuta ja läskiä ja proteiinia ja nestettä. Ihan siisti kokemus.

Luotettavuudesta en tiedä, mulle näytti ainakin ihan oikean tuntoiset lukemat.

Kyseessä siis tämä vehje:
inbody-pic.jpg
 
alppix sanoi:
Kuinka luotettava tuo menetelmä on? Onko kellään käytännön kokemusta miten tapahtuu jne..

Kattelin et tossa Jyväskylän likesillä sais tollasen kehon koostumusanalyysin hintaan 25e joka suoritetaan tolla laitteella, saisko muualta halvemmalla?

Ihan mielenkiinnosta vaan ajattelin käydä.. jos vaikka joskus puolen vuoden / vuoden päästä kävis sit uudestaan.



Jos menet, niin muista että edellisten päivien ravinto ja liikunta olisi vakioitu ja että menet tuohon mittaukseen mielellään ainakin n. 10 tunnin paastossa...Kun teet noin, niin voit uskoa lukemia melko hyvin.
 
Juu halusin tätä viestiketjua nostaa, kun itseänikin asia kiinnostaa. Laittakaa ihmeessä kommenttia, jotka asiasta jotain tiedätte! Mieluiten ei mutuilua.;) Kyseinen kapistushan oli FitnessExpossa näytillä ja sitä myös testasin. Saadut lukemat olivat kyllä tosi hyvin linjassa peilin ja mittanauhan tulosten kanssa, joten haluaisin uskoa laitteen luotettavuuteen. Niin ja hinta mittaukselle ois 18 egee Lahden AMK:ssa, kun sitäkin alppix kyseli
 
Kahdesti kokeillut, väliä reilu puolisen vuotta. Molemmat mittaukset suoritettiin aamulla, yöllisen paaston jälkeen. Peilin (ja mittanauhan) mukaan tullut kehitystä ja fläsää lähtenyt vyötäröltä, samaa sanoivat mittaustulokset. Otanpa taas uusiksi puolen vuoden jälkeen..
 
Eikös helsingissä ollut jokin firmakin joka suoritti inbody mittauksia suhteellisen halpaan hintaan peräti. Äkkiseltään en löytänyt firman nimeä mutta mutta.
 
Tampereelta Varalan urheiluopistolta laite löytyy ja ottavat 10 euroa/kerta. Viikko sitten kävin mittauttamassa ja joiltain osin uskon tuloksen, mutta en ihan mukisematta kaikkea niele.

Ekan kerran kävin mittauksessa Lahden kisojen jälkeen (heti lavalta tultuani), jolloin rasva% oli muka 9. Aika vähän siis. Nyt laite näytti 19 %, mikä voisikin pitää paikkaansa aika hyvin. Tosin samalla laite näytti, että oisin 3 kuukaudessa saanut 1,4 kg lihasmassaa, että niiltä osin ainakin höpöhöpö :D Mutta aion tämän dieetin puolessa välissä käydä vielä mittauksessa tuon rasvaprosentin seuraamisen takia, ihan vaan mielenkiinnosta.

Eli mä sanoisin että laite ei ihan absoluuttista totuutta kerro, mutta muutoksen seuraamiseen varmasti paras laite mitä löytyy, mikäli nuo olosuhteet on aina suht samat :)
 
Rovaniemellä tämän voi käydä suorittamassa Lapin urheiluopistolla...maksaa muistaakseni 6e?

Itse kävin siellä joulukuussa, paino oli pudonnu :rock: 95-86.9kg JIBII
rasvaton lihasmassa oli 69.1kg, luita oli 3.59kg...rasvaprosentti 20.5%:nolo:
 
Onkos Kuopiossa missä tuollainen laite? Voisi ihan mielenkiinnosta käydä.
 
Meille tehtii sotkamossa (Snowpoliksessa) tollasella mittaus. rasva% oli aika lähelle sama mikä perinteisellä keinolla. ELi varmaa iha luotettava vehe kun muistaa tehhä oikein.
 
Onkos Kuopiossa missä tuollainen laite? Voisi ihan mielenkiinnosta käydä.

Löytyy kuopiosta ainenkin yliopistolta, joka on yliopiston opiskelijoiden käytettävissä, mutta en tiedä löytyykö muualta, tai sitä onko ulkopuolisilla mahdollisuutta esim maksuavastaan käydä yliopiston laitetta käyttämässä.

itse tuota UKU:n laitetta olen viikottain käynyt käyttämässä, ja luotettava on.

mushulle
teku tarkoittaa teknillistä opistoa
 
Onkos Kuopiossa missä tuollainen laite? Voisi ihan mielenkiinnosta käydä.

Ainakin Kunnonpaikasta Vuorelasta löytyy..
 
Jaahas, aika nostaa tämä 'ketju' suosta.

Force GB:ssä tuohon laitteeseen tais olla aika-ajoin melkoiset jonot. Tuli itsekkin käytyä ja noin pikaiseltaan tuo voi pitää paikkansakkin. Hivenen odotin kyllä korkeampaa rasva %, mutta kai se aika liki pitää paikkaansa ?

Pistin tuonne omaan treeniblogiin sen skannattuna tuon tuloksen, joten sieltä voi innokkaat ihmetellä. Pitää kävästä suunnilleen samoilla aamupaloilla ja ruokatauoilla heinäkuussa uudestaan ja katsoa, miten tulokset eroaa ja miten tuon laitteen mukaisesti kehitystä on tapahtunut. Valokuvia otettiin tuossa kuukausi sitten, joten niistä näkee 100% varmasti, miten tämän kyniksen dieetit kehittyy. Muutoinkin ois tarkoitus ottaa noita kuvia aika-ajoin, joten ei jää pelkästään tän inbodyn varaan, tai peilistä tiiraamiseen tuo oman kehityksen seuranta.

Tavoite on kuitenkin pudotella paino alle 90:n, vaikka tuossa 'ihannepaino' olikin 91,9kg.

Kynispisteet (fitness indeksi) oli 96, joka kyllä ei varmaankaan ole minkään mittari. Lihasmassa 74kg, luita ois 4.16kg, kokonaispainon ollessa 96.1kg.... eli mukavan 'turpeassa' 18.7% rasvoissa ollaan tällä hetkellä :D
 
Back
Ylös Bottom