Immuunijärjestelmää suojaavat aineet

Itsellä kiinnostaa kovasti nuo immuunijärjestelmää parantavat aineet, oma vastustuskykyni on umpi surkea ja siihen kun lisätään 1,5v poika joka räkii myös joka välissä, tyssää treenit todella monta kertaa vuodessa johonkin hirveään flunssaan. Onko objektiivista tai subjektiivista tietoa, mitkä olis tehokkaimpia ja hinta-laatusuhteiltaan parhaimpia?

Itsellä varsinkin treenin jälkeen pitäisi saada vastustuskyky kuntoon, koska tulee polettua treenin jälkeen pyörällä töihin hikisenä - säällä ku säällä, joten siinä on immuunijärjestelmällä tekeminen pitää mies tikissä..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä olen työssä paikassa, jossa noita erilaisia pöpöjä on paljon. Lisäksi vaihteleva määrä tenavia pyörii jaloissa enkä ole sairastanu mitään tartuntatautia pariin vuoteen. En sen jälkeen, kun aloin säännöllisesti syömään vitamiineja. Pakuriteetäkin kehuvat hyväksi.

Itse vedän tosiaan ihan perus multivitat ja d-vitamiinin. Jos sattuu muistaan niin otan vielä maitohappobakteeria. Nuo tuntuu itselläkin potkivan ihan hyvin. Mutta mitenkä nuo erilaiset muut ravintolisät glutamiinit yms...?

Itse vedän tosiaan ihan perus multivitat ja d-vitamiinin. Jos sattuu muistaan niin otan vielä maitohappobakteeria. Nuo tuntuu itselläkin potkivan ihan hyvin. Mutta mitenkä nuo erilaiset muut ravintolisät glutamiinit yms...?

Toiset on kyllä jatkuvasti kipeenä, toiset kerran vuodessa max. Itse kuulun jälkimmäisiin, mutta aina ei ollut näin. Mun mielestä parhaita on C-vitamiini 500mg napit pari kertaa päivässä eri aikoina ok, jos treenailee kovaa ja useasti. Jos flunssa päällä tai tuntuu, että tulossa, niin määrä voi olla 3-5g/pvä muutaman päivän ajan. Flunssan kesto ainakin lyhenee tutkitusti. Leaderiltä löytyy kympillä 150kpl 500mg nappeja. Moni ostaa jotain pore c-vitskua missä on 30mg, noilla tee mitään. Jossain vaiheessa jätin c-vitskun pois ja tulin aika nopeasti kipeeksi, tiedäppä sitten.. Jos polttaa röökiä, niin ehdottomasti vahvoja c-vitskuja kehiin!
L-Glutamiinia moni syö juuri sen vastustuskyvyn lisäämisen vuoksi. Kannattaa kokeilla ihmeessä, jos ei rahasta ole kiinni. Vahvat vihreä tee napit myös terveyttä edistäviä.

Ja jos C:tä syö, kannattaa ottaa bioflavit kylkeen jolloin saa täyden vaikutuksen. Lisäksi myös D:tä kannattaa ottaa multivitan lisäksi. Itse olen varmaan kerran kuukaudessa flunssassa, katsotaan auttaako 1g C:tä + 1g bioflaveja pysymään terveenä D:n, multivitan ja sinkin lisäksi.

Stressi (sisältäen käytännössä kaiken talousasioista yöunien pituuteen) pois ja ruokavalio kuntoon. Noi on varmasti parhaat tavat parantaa vastustuskykyä. Lisäravinteet sitten lisänä, kuten aina.

Kuten jo mainittu, marjat, hedelmät, kasvikset sekä pähkinät, sienet, siemenet ja erityisesti vihreä tee sitruunalla ja inkiväärillä. Myös suun ja nenäontelojen merisuolavesihuuhtelu auttaa mukavasti sekä auringonhattu-uute (Echina).

Onko objektiivista tai subjektiivista tietoa, mitkä olis tehokkaimpia ja hinta-laatusuhteiltaan parhaimpia?

Riittävä nukkuminen... ainakin 8h joka yö.
On tehokasta ja hinta/laatu ainakin kohdallaan.

Joskin 1.5-v kanssa se on joskus (usein) haasteellista, mutta ainakin itse huomaan heti, että jos ei ehdi nukkumaan tarpeeksi niin heti iskee joku flunssa.

Mä en ole ollut flunssassa pientä parin päivän kurkkukipua lukuunottamatta yli 1,5 vuoteen, vaikka altistuksia tuleekin hurja määrä työn ja koulun kautta.
Olen kyllä miettinyt, voisiko ruokavaliossa olla jotain sellaista mikä auttaisi pitämään pöpöjä loitolla, mutta ei nyt tule ihmeempiä mieleen. Vihreää teetä juon melko paljon ja olen hunajan ja erilaisten hedelmien suurkuluttaja. Muuten aika perusruokaa.
Tuota nenähuuhtelukannua monet kaverit ovat kyllä kehuneet!

Mulla tuli mieleen että jos kakski perheessä on jatkuvassa flunssassa tai useasti ni voisko olla jotai homealtistusta tai vastaavaa??? kannattaa miettiä seki vaihtoehto..

Itsellä on AINA nenä tukossa ja flunssa iskee suurinpiirtein kolmen viikon välein ja kestää viikon pari. Oiskohan tuollaisesta nenänhuuhtelukannusta hyötyä? Allergioita ei pitäisi olla joista tuo tukkoisuus johtuu, astma tosin löytyy jota ei ole kontrolloitu varmaan 10 vuoteen vaan aika minimiannoksella vedän. Voikohan flunssaisuus/nenän tukkoisuus johtua huonosti hoidetusta astmasta? Henki kyllä kulkee brassitreeneissä hyvin

Itsellä on AINA nenä tukossa ja flunssa iskee suurinpiirtein kolmen viikon välein ja kestää viikon pari. Oiskohan tuollaisesta nenänhuuhtelukannusta hyötyä? Allergioita ei pitäisi olla joista tuo tukkoisuus johtuu, astma tosin löytyy jota ei ole kontrolloitu varmaan 10 vuoteen vaan aika minimiannoksella vedän. Voikohan flunssaisuus/nenän tukkoisuus johtua huonosti hoidetusta astmasta? Henki kyllä kulkee brassitreeneissä hyvin
Kannusta on todellakin hyötyä, eikä tuon kokeilu edes oikein maksa mitään. Mulla on ollut ongelmana se, että nuha jatkuessaan aiheuttaa helposti poskiontelontulehduksia. Kannun ostamisen jälkeen mulla ei ole ollut edes yhtään kunnon nuhaa - alan huuhdella heti tiheämmin jos tuntuu olo yhtään tukkoiselta ja tähän asti on orastaneet nuhat parantuneet tuolla samantien. Harmittaa, etten moisesta keksinnöstä kuullut aikaisemmin, olisi jäänyt monta antibioottikuuria syömättä.

Yksi asia mikä mulla ehkäiseen flunssia on pitää nenän limakalvot kosteana. Eli pakkasella joku kosteuttava nenäsuihke ja asunnossa riittävän kostea ilma. Sekä paljon omega öljyjä.

Stressi (sisältäen käytännössä kaiken talousasioista yöunien pituuteen) pois ja ruokavalio kuntoon. Noi on varmasti parhaat tavat parantaa vastustuskykyä. Lisäravinteet sitten lisänä, kuten aina.

No stressinsietokykyä on ainakin harjoiteltu tässä viimeisen neljän vuoden aikana opiskeluiden ja työn yhdistelmän ansiosta. Siihen kun vielä lisätään tämä juokseva kodin pikku huligaani, niin stressin välttäminen on melko mahdotonta tällä elämänrytmillä :D Onneksi sitä on sen verta nuori, että ainakin toistaiseksi palautuu niin fyysisesti kuin henkisesti melko hyvin raskaista päivistä. Ainoa tapa lieventää stressiä onkin painella aamulla aikaisin salille purkamaan paineita, mikä antaakin potkua koko päiväksi. Pyrin nukkumaan sen 7,5h vähintään joka yö, aina se ei tietenkään onnistu. Marjoja ja vihanneksia pyrin syömään mahdollisimman paljon.

Homeongelmiin en usko, aikaisemmin asuttiin 2011 valmistuneessa asunnossa ja tällä hetkellä peruskorjatussa, mistä uskoisin mittausten olevan suoritettu. Itsellä tuo sairasteluherkkyys on ollut koko elämän vitsaus, tosin lätkän peluun vaihduttua vapaotteluun se väheni huomattavasti (jäähalli-ilma + hiki = no good).

Itse en käytä kannua, kaadan vaan vesilasiin puhdistettua tai lähdevettä sekä merisuolaa ja annan liueta jonka jälkeen kaadan pikkaisen nenäonteloihin mm. suihkun yhteydessä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom