Iltatreenien jälkeinen ruoka?

Ikä
41
Mitä olis järkevää syödä jos treenaa siinä klo 20 ja treenit kestää yleensä tonne 22 puolelle kaikkineen? Nyt vedän palkkarin reenin lopuksi ja kotona maitorahkan ja 3 lusikkaa rypsäriä, ok?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Treenin jälkeinen ateria kannattas kyllä olla ajankohdasta riippumatta hiilari-prode-painotteinen, ja vielä ihan suuri sellainen. Ei hiilareita treenin jälkeen syötynä pidä pelätä,vaan päin vastoin.

Mä syön nykyään ison aterian treenin jälkeen, vaikka yöhön menisikin. Aiemmin olin juuri tuolla palkkari +rahka linjalla.

Vetäsen palkkarin treenin jälkeen(heraa+maltoa+glutamin)Sitten rahka+ananaspurkki ja illalla vielä kevyt protskudrinkki(ei hiilareita). Tämä siis jos treenaa myöhään. Jos hieman aikasemmin, niin sitten täysjyväriisi/pasta/nuudeli ja vaikka purkki tonnaria ja pari tomaattia ym. Ei viitti kovin raskaasti syödä ennen nukkumaan menoa, eli jos näyttää, että treenit menee myöhäseks, niin siirrän aterian ennen treeniä.

Syön treenin jälkeen nykyään setin: kanaa 150g, kaurapasta 100g, salaattia.

Mä syön rahkaa ja jugurttia. Tai sit paistelen munakkaan ja kippaan puol purkkia raejuustoa kaveriks ja ketsuppia kyytipojaks. Munakkaaseen laitan yhen kokonaisen kananmunan ja kaks valkuaista. Toi toimii mulla, koska treenin jälkeen tekee usein mieli suolasta, eikä oo kauheesti intressejä makeeseen rahkaan. Toisaalta kauheet kokkailutkaan ei välttämätä nappaa. Näppärää ja nopeeta.

Jos itselläni loppu treeni kahdeksalta niin palkkarin otan heti kun mahdollista eli ennen venyttelyä. Palkkarissa vähemmän(!) hiilaria kun normaalisti ja samoin vettä, että maha tyhjenee nopeasti. 30-45min myöhemmin juon 4dl tuoremehua, jonka seassa heraa ja syön pari palaa täysjyväleipää. Sitten mutustelen hapankorppua tunteen mukaan tunnin ja ennen nukkumista rahka+öljy.

Eli:
1945 palkkari
2015 tuoremehut ym.
2030-2130 hapankorppuja n. 10 (60g hiilaria)
2200 rahka+öljy

Mä syön illalla ennen nukkumaanmenoa aina kunnon aterian: kanaa/kalaa tm. lihaa ja puolet lautasesta kasviksia sekä pari hedelmää. Mikään ei ole karseempaa, kuin mennä nukkumaan nälkäisenä.

palkkari ja tunnin päästä iso pizza+olut! ehkä raejuustoa kaupan päälle puoli purkkia. HÄ HÄ!

edit: satunnaisesti

Jos treenit illalla niin ennen treeniä kunnon prode drinkki. Heti treenin jälkeen palkkari jossa prodet 60% hiilarit 40%. Sitten sellainen 30-45min ja sitten sellainen kevyt ateria(monesti joku pirtelö:marjoja,banaania,kaurahiutaleita,rasvatontamaitoa,heraa) Hieman riippuu olosta ja mitä tekee mieli. Mutta kuitenkin yritän pitää tuonkin prode voittoisena. Ja sitten nukkumaan mennessä prodea ja öljyt naamaan. Tuntuu että ei enää jaksa hirveästi kokkailla illalla ja muutenkin itselläni tuntuu että ilta hiilarit vaan pamahtaa läskiksi. Itselleni on oikeastaan tärkeämpää että päivällä on syönnyt hyvin ja jopa ihan kuin "ylitarpeen" että jaksaa illalla duunin jne jälkeen treenata, samalla kun on päivällä kunnolla syönnyt niin ei tunnu sitten illalla enää tarvitsevan mitään suuria aterioita.

Mitäs ruokaa dietillä, kun oikeastaan päivänkalorit on jo melkein syöty..?
0,5dl heraa ja 0,5dl maltoa palkkariksi, illalla omena, 250g maitorahkaa ja lusikallinen öljyä..?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom