Iltasyöminen

Tankattuani itseeni hiukkasen tietoutta täällä pakkiksella, vetelen nykyään purkillisen rahkaa ja lorauksen öljyä sekaan. :rolleyes: Hyvän makusta ja muutenkin hyvää. ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itsellä menee massakaudella iltapalaksi 50 grammaa kaseiinia+ 5 grammaa glutamiinia, drinkin sekaan 20 grammaa AITOA maapähkinävoita. Maapähkinävoista saa sopivan määrän hyviä rasvoja ja hiukan aminohappokoostumukseltaan erilaista lisäproteiinia drinkkiin. Ja tietysti mukavasti makua jo muutenkin suklaanmakuiseen juomaan, on hyvää!

Yleensä tulee vedeltyä rahka ja protskujuoma ja loraus rypsäriä. Tänään menikin vaihteeks överiks: jäätelöä, suklaata ja kahvia :(

Mulla menee aika vakiona purkillinen rahkaa ja kyytipoikana auringonkukansiemeniä. Juurikin silloin ennen nukkumaan menoa, niin jaksaa nähdä märkiä unia :hyper:

"Ei ruokaa kuuden jälkeen" on tosiaan joku laihdutus ohje! Itse syön iltapalaksi yleensä kaksi ruisleipää (päällä salaattia, juustoa,kurkkua,tomaattia), banaanin ja appelsiinin, juomaksi tietysti maitoa :) joskus, jos on oikein kova nälkä, niin tulee syötyä rahkaakin.
Tiedän kyllä, että noista hedelmistä tulee niitä hiilihydraatteja paljon, mutta nukun yöllä hyvin ja olen aamulla virkeä.
Syän iltapalan yleensä noin tuntia ennen nukkumaan menoa.

"Ei ruokaa kuuden jälkeen" on tosiaan joku laihdutus ohje! Itse syön iltapalaksi yleensä kaksi ruisleipää (päällä salaattia, juustoa,kurkkua,tomaattia), banaanin ja appelsiinin, juomaksi tietysti maitoa :) joskus, jos on oikein kova nälkä, niin tulee syötyä rahkaakin.
Tiedän kyllä, että noista hedelmistä tulee niitä hiilihydraatteja paljon, mutta nukun yöllä hyvin ja olen aamulla virkeä.
Syän iltapalan yleensä noin tuntia ennen nukkumaan menoa.

ja vatsa kasvaa myös kun noin paljon hiilaria vedät ja lihakset ei kasva kun vedät noin vähän proteiinia

Vikana ateriana menee useasti paistettuja munia (kolme keltuaista) ja lisäksi sitten raejuustoa + mausteita. Päälle pari kalaöljy tabua.

Iltasyöminen on ihan normaalia ihmisen toimintaa. Joidenkin mukaan jopa geeneihin määrättyä asiaa. Sinänsä ihan ymmärrettävää, sillä monilla ei aamulla ruoka uppoa, mutta illalla ruokahalu onkin jo ihan toisenlainen. Mutta hiilarit eivät siltikään kuulu iltaan, ainakaan suuremissa määrin. Proteiinia ja rasvaa voi ottaa reilummastikin. Ei se iltasyöminen sinänsä lihota.
Ruoansulatusnesteitä erittyy iltaisin, söittepä tai ette. Faktaa en linkittele näihin sepustuksiin, joten joka haluaa uskoa niin uskoo. Itse ainakin uskon.

Yhä lisään, että vaikka kuinka ei saisi syödä, niin iltamussuttaminen on asia josta en varmaan ikinä tule luopumaan. Mikä on parempaa kuin vääntää himopaahtoleivät ja cokista ja katsella telkkua ennekuin vaipuu koomaan? :) (ok, monikin ilta-aktiviteetti voittaa tuon, mutta tuo on kärki top-3:ssa ;) )

Mutta himopaahtoleipien tilalle voi vääntää neljän munan munakkaan, jonka väliin lyö vaikka purkillisen tomaattitonnikalaa ja kalkkunanakkeja.

Ei mua ainakaan tee hirveästi mieli paahtoleipää kyseisen setin jälkeen. :D

Iltaisin ennen nukkumaanmenoa tulee syötyä vakkari raejuustotonnikalasotku, ei nyt just ennen sänkyyn painelemista, mutta joku 30min ennen sitä. Jostain on kuitenkin jäänyt tavaksi lopettaa hiilarit siinä klo 17 paikkeilla, oisko mummo opettanut juuri jonkun "kuuden jälkeen ei saa syödä"-jutun.. En tiedä.

Iltaisin nälkä tuntuu olevan kaikista pahimmillaan, mutta pyrin syömään mahdollisiman kevyesti ennen nukkumaanmenoa. Ei meinaa uni tulla klo 22.00 jos olet vetänyt lämpimän ruuan juuri sitä ennen :)

Mä taas nukahdan puolet helpommin, ku syön ennen nukkumaan menoa. Leipää ja rahkaa on yleisin iltapala. Monesti kyllä syödään lämmin ateria noin klo 21 aikaan, niin sit ei iltapalaa tartte.

Yhä lisään, että vaikka kuinka ei saisi syödä, niin iltamussuttaminen on asia josta en varmaan ikinä tule luopumaan. Mikä on parempaa kuin vääntää himopaahtoleivät ja cokista ja katsella telkkua ennekuin vaipuu koomaan? :) (ok, monikin ilta-aktiviteetti voittaa tuon, mutta tuo on kärki top-3:ssa ;) )

Toi on oikee asenne :D Turhaan luopua kaikista elämän pikku "paheista" vaan sen takia että välttäisi pahan katabolian :(

Etenkin bulkilla nälkä ei katso kelloa. Monesti menee juurikin jotain makaroonilaatikkoa, maitoa ja jälkiruuaks pussi suolapähkinöitä yöpalaksi :rolleyes:

Kyllä protskua on saatava illalla.
Ja yleensä iltatreeni venähtää klo 21:een ja sen jälkeen on tankattava sopivasti hiilareita ja prodea -> rahkaa, tuna, ruisleipä, kana, riisi tms.

Ois hyvä jotain vähän nopsampaaki hiilaria ottaa jumpan jälkeen ku ruisleipää ja (basmati?)riisiä.. (jasmiini tosin on lyhyempää ku sokeri)

Itse vetäisen Pure Wheytä, sekoitan sen 4dl maitoa. Hiilareita tulee reilu 20g, prodea vajaa 60g.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom