Iltapala

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ABFG
  • Aloitettu Aloitettu
Kokeilkaas joskus heittää tonnikalapurkin sekaan 2 tomaattia paloina ja siihen kasa rypsäriä päälle. :kuola: :kuola: :kuola: Herkkua! Kaloreita tosin aivan liian vähän, joku 400 saa säkällä. Pitäis varmaan 2 tunapurkkia sitten vetää.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ABFG sanoi:
Minkälaista iltapalaa suosittelette syötäväksi juuri ennen nukkumaanmenoa? Onko kaurapuuro hyvä vaihtoehto?

Ise kiskaisen ennen nukkumaan menoa desin caseiinia, nam :urjo: ja sitten ravaan alkuyön puolentunnin välein kusella. jes.

Purkki euroshopper-tunaa vedessä ja siihen sopivasti öljyä mukaan + balsamiviinietikkaa ja mustaapippuria. On niin törkeen hyvä soossi. Suolaa on ihan reilusti, mutta antaa olla. Vettä kyytipojaksi, tai fun lightiä.

Mites tää ihme iltapalalla 400kcal liian vähän homma on? Mä olen ainakin siihen mennessä jo kerinnyt syömään 5 kertaa, n. 700kcal ateria. Aika isot kalorit tulis...

quaz sanoi:
Purkki euroshopper-tunaa vedessä ja siihen sopivasti öljyä mukaan + balsamiviinietikkaa ja mustaapippuria. On niin törkeen hyvä soossi. Suolaa on ihan reilusti, mutta antaa olla. Vettä kyytipojaksi, tai fun lightiä.

Mites tää ihme iltapalalla 400kcal liian vähän homma on? Mä olen ainakin siihen mennessä jo kerinnyt syömään 5 kertaa, n. 700kcal ateria. Aika isot kalorit tulis...

Mulla yleensä iltapalaan mennessä tullu joku 5x500 kcal tai huonoimmillaan joku 2000 vasta niin tarttis vähän tukevamman iltapalan. Mut mä oonki mä. :lol2:

5 kananmunaa, maitorahkaa noin 100g, puoli litraa maitoo, jugurttia puol litraa ja sekaan viel yks banaani....Sitte surr ruur, kaik sekasi :hyper: ja namskis!

hömppä sanoi:
Ise kiskaisen ennen nukkumaan menoa desin caseiinia, nam :urjo: ja sitten ravaan alkuyön puolentunnin välein kusella. jes.

Kuselle heräämisessä se hyvä puoli että voi vetää lisää prodee! :)

Tähän mennessä paras iltapala:

2-3 munaa
purkki tonnaria tomaattikastikkeessa
raejuustoa pari lusikallista
hiukan jotain pieneksi silputtua vihannesta

Nämä kunnolla sekasin ja pannulle öljyn, suolan ja pippurin seuraks. Hyydytetään pienellä lämmöllä. Meinaa järki lähtee kun on niin hyvää. Kaloreita en oo laskenut, mitähän mahtais olla?

yleensä 3munan munakas jossa paprikaa pilkottuna seassa ja hyvät mausteet +ruis leipä jossa kinkkua päällä paksumpi kerros kuin itse leipä on.
eilen tosin meni paketillinen broilerpyöryköitä :kuola:

purkki valion vähärasvaista maitorahkaa (500g)
3 kananmunaa
jotain jugua pari desiä
rypsäriä muutama ruokalusikallinen (lue: reilu loraus vaan)
desi kaks maitoa niin koostumuksesta tulee sopiva juotavan notkea
mustikoita tai muita marjoja oman maun mukaan, myös ananas ok

Sitten tehosekoitinta tai sauvasekoitinta reilusti huristellen ja naamariin, tullee vähän vajaa litra tavaraa, sopivan löysää ja helppo nautiskella pakkista lukien, ei tarvitse rasittaa kättä lusikoimiseen.

Rookie suosittelee:thumbs:

Purkki rahkaa, purkki tonnikalaa raejuuston kanssa ja tuoppi maitoa.
Joskus leipääkin tonnikalan kyytipoikana.

Tuli ihan yks kysymys mieleen vaan iltapalasta puheenollen. Mulla kun reenit sijottuu sinne klo 20-22 varsin säännöllisesti (otan palkkarin heti reenin jälkeen, nuin 50/50 proteiinit/hiilarit) niin kannattaako iltapalaan laittaa vielä missä määrin hiilareita palautumista ajatellen vai kannattaako vaan noudattaa sitä systeemiä että päivän viimoset ruokailut koostuis pääosin proteiinista ja rasvoista. Eli tulisiko myöhäisen reenin vuoksi lisätä iltapalaan hieman lisää hiilareita?

Mainitsinkin jo hieman aikaisemmin samassa ketjussa tyypillisen iltapalani, mutta toistetaan tähän:
500g maitorahkaa
2-3 munaa
pari desiä maitoa ja jukua
pari ruokalusikallista rypsiöljyä
nuin 100g jotain marjoja

Rookie87 sanoi:
Tuli ihan yks kysymys mieleen vaan iltapalasta puheenollen. Mulla kun reenit sijottuu sinne klo 20-22 varsin säännöllisesti (otan palkkarin heti reenin jälkeen, nuin 50/50 proteiinit/hiilarit) niin kannattaako iltapalaan laittaa vielä missä määrin hiilareita palautumista ajatellen vai kannattaako vaan noudattaa sitä systeemiä että päivän viimoset ruokailut koostuis pääosin proteiinista ja rasvoista. Eli tulisiko myöhäisen reenin vuoksi lisätä iltapalaan hieman lisää hiilareita?
Itse olen juuri kysynyt samaa personal treineriltäni, joka on Riitta Koukari, vanha, mutta kekkosen hyvä! Hän sanoi, että hän ainenkin kun treenaa myöhään illalla syö kunnon ruuan ennen nukkumaan menoa.. Ja sanoi, että se on ihan suosilteltavaa jos treenaa myöhään illalla...:whip:

iltapalasta

Aivan. Tällähetkellä joudun treenaamaan klo. 18.30-19.40 aikaan. Eli treenin jälkeen(n.19.40) 50/50%palkkari ja siitä tunnin päästä(20.40) kunnon ruoka, jossa myös paljon hiilareita. Pakko vedellä iltasellakin hiilareita kun treeni on niin myöhään. ennen nukkumaan menoa otan vielä pienen prodepaukun, jos sinne mahaan vielä millään mahtuu.

Raejuusto Riisipuuroa

Itse olen kyllä vielä aika aloittelija, mutta olis kiva kuulla mitä hieman kokeneemmilla olisi sanottavaa seuraavasta iltapalasta:

200 g rasvatonta raejuustoa
2 rkl (30 g) vaniljanmakuista proteiinijauhetta
makeutusainetta ja kanelia maun mukaan
maitoa tarpeen mukaan

Kaikki ainekset olen sotkenut keskenään, ja tuloshan on aivan kuin riisipuuroa. Kuulostaa kieltämättä vähän oudolta, mutta kannattaa kokeilla, etenkin niitten, jotka eivät välttämättä tykkää raejuustosta semmoisenaan. Ja tätä voi syödä sitten enemmän tai vähemmän riippuen siitä, että onko dieetillä vai ei.. Oma annos on kuitenkin ollu suunnilleen tuommonen.

Hyvältä tuo kuulostaa,paitsi itse käyttäisin kanelin siasta juuri tuota makeutusnestettä.. Ainenkin proteiinia tuostairtoaa suhteellisen hyvin.:thumbs:

250g maitorahkaa/200g raejuustoa, 7 kananmunanvalkuaista, 3rkl oliiviöljyä ja vitamiinit sekä hivenaineet. Tuolla setillä ollaan menty niin pitkään kuin muistan.

Maitorahka Ehrman 250g
Rypsiöljy 1rkl
Pellavasiemenrouhe 10g
FunLightia loraus

n. 300Kcal, prot 27.5, hiil 11.2, rasv 16g

Lisäksi kalaöljy,vitamiinit,magnesium+B1 B3 B6vitamiinit

Koska reenailut on niinki myöhään ku 21-23 nii iltapalaks tulee otettua ruokaa oikeen urakalla, hiilareita sen kummemmin välttelemättä. Ei pysty nukkumaan jos ei oo maha täys.

Ruisleipää+kinkku+juusto+ maybe munakasta väliin
ehrmannia+rypsäriä+kaurahiutaleita+fun lightia :kuola:
tunaa
raejuustoo
öpuut reilu litra maitoo

Itse syön periaatteessa kaksi iltapalaa. Ensimmäinen n. 20 aikoihin yleensä sisältäen banaanin,mustikoita,maustamaton jogurttia. Ja sitten toisen n. 22 aikoihin sisältäen yleensä keitettyjä munia ja raejuustoa.

Suositut

Back
Ylös Bottom