Iltapala

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ABFG
  • Aloitettu Aloitettu
Itse olen koittanut nyt muutaman kerran tätä: 1 purkki Ehrmann rahkaa + n. 100 g raejuustoa + loraus rasvatonta maitoa + light mehua maun mukaan, kuulostaa aika pahalta, mutta yllätyin kyllä ainakin itse.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Yleensä otan iltapalaksi 3 ruisleipää joittenka päälle yhteensä tölkki tonnikalaa, mausteeksi mustapippuria,pari juustopalaa ja mikroon. Juomana toimii 0.5l maitoa. Herkkua! Sen jälkeen jälkkäriks tölkki ananasta.

Ei oo puhettakaan että pelkällä rahkalla tai raejuustolla selviäisin illan saatika yön. Mikään ei ahista niin paljoa kun se että pitää mennä nälissään nukkumaan.

Mäkin noudatan yleensä täysin hiilarintonta kaavaa iltapalalla. Ei siinä nyt nälkään kuole yön aikana, koska edellisestä (hiilareita sisältäneestä) ateriasta mulla on iltapalan aikaan kulunut max. 3 h. Tosin en nyt ole varma onko tossa hifistelyssä järkeä, mutta koska niin monet suosittelevat välttämään hiilareita iltapalalla, oon mäkin siihen päätynyt koska asia ei kuitenkaan suurempaa vaivannäköä aiheuta.

Tonnikala-raejuusto-öljy settiä. Kananfilettä öljyssä paisettuna (ei kovin hyvä vaihtoehto köyhälle opiskelijalle.) Keitettyjä munia keltuaisineen (erinomainen vaihtoehto köyhälle opiskelijalle, hyvin usein tulee syötyä). Proteiinijuoma + öljyä.

Eipä oikeestaan muunlaisia iltapaloja tule syötyä, mikäli mitään mättöpäiviä tms. ei lasketa mukaan.

Yleensä syön itse kaksi iltapalaa, ns. isomman (tyypillisesti vaikkapa 100g kinkku/kalkkuna/whatnot kojoottisuikaleita ja 4 munan kokkeli) iltapalan, ja siitä sitten tuntia myöhemmin vielä purkki rahkaa ja puristemuotoista kalaihraa.

Tämä lähinnä siksi, että opiskelu+työnteko-kombo ei hirveästi anna ylimääräistä aikaa käytettäväksi syömisten hifistelyyn, ja heti treenin jälkeen en kuitenkaan saa pahemmin mitään syötyä. Venähtää tuo sapuska sinne 1.5-2h treeniä seuraavaksi (~21-22 aikaan), ja kun unille pitäisi sitten mennä jo piakoin.

Mihin aikaan syötte iltapalanne? Ite en kyllä laske esim: klo 21.00 syötyä safkaa iltapalaks jos meen nukkuun vaikka klo 24.00. Iltapalan söisin tossa tapauksessa klo 23.30-23.55 ja se sisältäs rahkaa, vähän jugurttia mausteeks, rypsäriä ja heraa.

J_mp sanoi:
Ei oo puhettakaan että pelkällä rahkalla tai raejuustolla selviäisin illan saatika yön. Mikään ei ahista niin paljoa kun se että pitää mennä nälissään nukkumaan.

Sama juttu. Illalla tulee vedettyä rahkaa, leipää, leikkelettä, kananmunaa, kotijuustoa ja piimää. Ja ehkä yksi kirsikkatomaatti. Tulkoon sitten fläsänderiä, mutta ilman kunnon iltapalaa tulee raivokohtaus kello 24:00.

Kai nääkin hommat on aika yksilöllisiä. Siis esim. että mihin aikaan päivästä kerkeää syömään. Mulla käy usein niin, että syön päivän toisen lämpimän aterian klo 19-20 ja "iltapalan" saatan sitten vetästä nassuun jo 21 aikoihin, jos on aikanen lähtö seuraavana aamuna. Ei kerralla pysty ihan mahottomasti syömään ja sit taas jos on syöny vaikka viideltä tai kuudelta niin iltapalaks menee aika läjä kaikkea. Mä ainakin yritän saada päivässä riittävän määrän kaloreita kokoon, sitten toiseksi vasta mietin sitä, mihin aikaan syön mitäkin. Ei ne hyvistä lähteistä tulevat hiilarit oo niin vaarallisia, ei kannata vetää iltapalaks (eikä paljon muullonkaan) sokeria ja pullaa, mutta ei kaurapuuro ja ruisleipä haitaks oo.

Mun lemppari iltapala sisältää:
-200g raejuustoa
-3 kananmunaa
-3 valkuaista
-2-3 rkl rypsäriä

Edit: noi sit tietenkin sekasin haarukalla muussaten :kuola:
Edit2: Aaagh! Mun 666. posti meni huomaamatta ohi. Tämä siis 667. :(

Ite vedän:

-1dl ProSlowta + 5dl maitoo
-250g Ehrman
-2rkl rypsärii

Edit: maito

Minun iltapalani ovat yleensä olleet aika rahka+raejuusto painoteisia. Nyt kun käväisin Helsingissä kävin upeassa pakkiksen omassa kaupassa ja ostin mansikan makuista Pro Slowta mitä nyt olen vetänyt iltapalaksi.
Eli Pro Slowta 50g ja sitten kokeilin tänään tehdä veteen joten laitoin 3 dl maitoo ja hyvää oli!! :rock:

Itse tänään söin iltapalan eli tuon drinkin tuossa 21:10 ja meen varmaan nukkumaan tossa 23:30 ja IMO ei kannata ihan täydellä mahalla mennä nukkumaan. Ja yleensä nälkä minulla suurimmaksi osaksi lähtee, kun vedän puuroa tuossa 17:30-18:00 johon yleensä nakkaan 200 grammaa raejuustoa tai teen suklaa tai mansikan makuisen puuren heran avulla... :D

Itsellä on pari siivua täysjyväleipää, jonka päällä juustoa ja kinkkua, ja pro slowta 30gr. Kyllähän tuossa hiilaria tulee sellainen 25-30gr, mutta prodea sellainen 50gr yhteensä. Ei ehkä hifistellyin iltapala mutta ajaa asiansa ja maistuu jollekin...

Aamulla sitten samanlainen satsi, mutta lisäksi vähän täysjyvämuroja ja maitoa...

Ei voi tajuta miten sitä rahkaa voi syödä. Meinaa laatta lentää ekan lusikallisen jälkeen, oli sitten kyseessä ehrman kaikilla mausteilla tai muu.

Hyi V***u

Siihen tottuu, kuomaseni. Kammottavaa se oli minunkin mielestäni vielä silloin kun oli varaa syödä valion raejuustoa niin paljon kun sielu sietää.

Nyt mielestäni tuo on taivaallisen makuista :D

Maitorahkaa+Fun light tai joku muu mehutiiviste 1dl, ananasmurskapurkki, vähän maitoo ja sit viel Mass2 jauhoo noin 1dl....vitun hyvää... :hyper: :kuola:

Oli varmaan järkyttävin makuelämys sitten homeisen piimän jälkeen. Kyllä sitä rahaa aina sen verran löytyy: euroshopperin 200g raejuusto 20 senttiä tyyrimpää kuin ehrman, ja protskuakin tulee enemmän.

Vähän aika sitten meni tossa aikalailla perussetti eli 200g raejuustoa, 0.5l maitoa ja 2 rkl rypsäriä. Joskus vedän sitten raejuuston tilalla 250g rahkaa ja sinne rypsärit sekaan.

Pari tuntii enne nukkumaanmenoo 3 munan munakas ja 200g raejuustoo, vähän ennen nukkumaanmenoo purkki ehrmannia ja rypsäriä messiin.

Suositut

Back
Ylös Bottom