Ilmavoimiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zii
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tässä parhaillaan täytellään lentorukin hakupapereita ja sellainen kyssäri iski mieleen että kun olen aikoinaan käynyt mensan testeissä ja saanut sieltä ihan hyvän tuloksen niin tietääkö kukaan miten reagoivat jos liittäisin kopion mensan kokeen tuloksesta hakemuksen yhteyteen? Onko ylimääräisten papereiden ja todistusten liittäminen ylipäätänsä kiellettyä?

Osaako kukaan sanoa miten hakemiseen vaikuttaa vai vaikuttaako ollenkaan se, että palvelen parhaillaan kansainvälisissä valmiusjoukoissa? Kiinnostus herännyt tuohon lentoRUKiin hieman myöhäisemmässä vaiheessa. Motivaatiota kyllä riettää vielä toiseenkin palvelukseen :D

Osaako kukaan sanoa miten hakemiseen vaikuttaa vai vaikuttaako ollenkaan se, että palvelen parhaillaan kansainvälisissä valmiusjoukoissa? Kiinnostus herännyt tuohon lentoRUKiin hieman myöhäisemmässä vaiheessa. Motivaatiota kyllä riettää vielä toiseenkin palvelukseen :D

Ymmärtääkseni LentoRuk täytyy aloittaa ennen kuin on päässyt oman varusmiespalveluksensa loppuun ja ikä täytyy olla alle 23. Siksi itsekin mietin että pitäisikö vuodella siirtää eteenpäin palvelukseen astumista siltä varalta että jos en pääse niin olisipahan ainakin toinen mahdollisuus. (Olettaen etten saa jotain 2 vuoden karenssia mitä täälläkin on joskus väläytelty?) Ja vastauksena itse kysymykseen niin ymmärtääkseni kaikki lähtevät aina samalta viivalta, että erikoisetuja ei TIETÄÄKSENI ole, mutta kannattaa selvitellä vaikka tikkakosken suunnalta että miten reagoisivat.

Täällä kans yksi joka aikoo hakea lentorukkiin. Jos nyt hyvin käy ja kuntotesteihin pääsee niin testataanko vatsalihasliikkeet kovalla alustalla, saako olla jokin pehmuste alla vai onko kyseessä jonkinnäköinen laite? Itse en oikein kärsi kovalla alustalla tehdä. :/ Puolustusvoimien sivulla oli nuo etunojapunnerrus, vauhditon pituus ja vatsalihasliikkeet mainittu +kuntopyörä. Eivätkö nykyään muuta testaa? ps. olen uusi täällä enkä jaksanut vielä lukea kaikkia 65 sivua läpi.

Mites te tulevat lentohaukat olette puntaroineet hävittäjälentän työn varjopuolia? Niska ja selkävammat ajaa eläkkeelle ja invalidiksi 40-vuotiaina? Onko ilmailun palo kovempi kuin mahdolliset invaliditeettien haitat G-voimista?

"Hävittäjälentäjä, majuri Jukka Harajärvelle myönnettiin ammattitauti kaularangan kulumasta vuonna 1999 (29v). Hän jatkoi sotilaslentäjän uraa, kunnes vuonna 2009 (39v) koko hänen selkärankansa oli rikki.

Työkyvytön Harajärvi, 42, hakee nyt (2012) ammattitautia myös alaselän, lannerangan, rappeumasta. Toistaiseksi tuloksetta. Hän varautuu vuosien valituskierteeseen.

”Tapaukseni ei ole ainutlaatuinen”, Harajärvi sanoo.

”Olen auttanut lentäjäkollegoitani vastaavien hakemusten asiakirjaviidakossa.”

Valtiokonttori: 68 hävittäjälentäjää hakenut ammattitautia - Suomenkuvalehti.fi

Tässä parhaillaan täytellään lentorukin hakupapereita ja sellainen kyssäri iski mieleen että kun olen aikoinaan käynyt mensan testeissä ja saanut sieltä ihan hyvän tuloksen niin tietääkö kukaan miten reagoivat jos liittäisin kopion mensan kokeen tuloksesta hakemuksen yhteyteen? Onko ylimääräisten papereiden ja todistusten liittäminen ylipäätänsä kiellettyä?

Jos täyttelet niitä, niin luulis olevan aika selvää mitä sinne täytetään, mitä liitteitä vaaditaan ja lisätäänkö sinne joku oma värityskirja mukaan. Eli sinne ei lisätä mitään omia voisollahyväjuttu-papereita. Ainoastaan niistä on vaan haittaa.

Itekkin tässä vielä oottelen :/
Tietääkö kukaan muute nuista vatsatesteistä, että mikä on oikea suoritustapa tuolla. Kädet ristissä niskan takana, mutta täytyykö rystysten osua maahan vaiko vain lapaluiden. Huomattavasti helpompi jos vain lapaluiden :D

Itekkin tässä vielä oottelen :/
Tietääkö kukaan muute nuista vatsatesteistä, että mikä on oikea suoritustapa tuolla. Kädet ristissä niskan takana, mutta täytyykö rystysten osua maahan vaiko vain lapaluiden. Huomattavasti helpompi jos vain lapaluiden :D

Lapaluiden alaosan pitää osua, yläällä kyynärpäät polviin ja sormet pitää olla takaraivon kohalla ristissä. (ja tosiaa niskan päällä ei ilmeisesti saa olla)
Jokos ootte laskeskellu mitä uskaltaaa oottaa testeistä?:)

Kävin itse tänään noissa 2-vaiheen testeissä Biomedicumissa, Helsingissä:) Testit menivät hyvin omalta osaltani, ja hetkeäkään ei kulunut turhamaiseen odotteluun eri testiosioiden välissä. Pidemmittä puheitta; Tsemppiä kaikille, joilla testit ovat vielä edessäpäin! Koitetaanpa yhdessä saada mahdollisimman moni täältä pakkikselta kurssille asti;)

Lapaluiden alaosan pitää osua, yläällä kyynärpäät polviin ja sormet pitää olla takaraivon kohalla ristissä. (ja tosiaa niskan päällä ei ilmeisesti saa olla)
Jokos ootte laskeskellu mitä uskaltaaa oottaa testeistä?:)

Ookkei! Tänään tein omatoimisesti nuo testit ja näillä tuloksilla tulis vaan 10/15. Kaippa nuilla 3. vaiheeseen pääsis, mutta vois viä parantaa.
vauhditon pituus: 220cm
vatsat: 44.
punnerus: 34.
Jospa tuolla kunnon testeissä sit ois vähän adrenaliinia, intoo, motivaatioo, että sais pinnistettyä maksimiin nuo :D
Ainut joka sit vähän ressaa on toi ergometri :/ Salilla kun sitä koitin pääsin 220, (245 ois oma minimi) kunnes sitten vastusta lisäsin ja yhtäkkiä pomppaskin 320 :D mutta tosiaan kyllä poltteli jo reisissä tossa vaiheessa :/

Ookkei! Tänään tein omatoimisesti nuo testit ja näillä tuloksilla tulis vaan 10/15. Kaippa nuilla 3. vaiheeseen pääsis, mutta vois viä parantaa.
vauhditon pituus: 220cm
vatsat: 44.
punnerus: 34.
Jospa tuolla kunnon testeissä sit ois vähän adrenaliinia, intoo, motivaatioo, että sais pinnistettyä maksimiin nuo :D
Ainut joka sit vähän ressaa on toi ergometri :/ Salilla kun sitä koitin pääsin 220, (245 ois oma minimi) kunnes sitten vastusta lisäsin ja yhtäkkiä pomppaskin 320 :D mutta tosiaan kyllä poltteli jo reisissä tossa vaiheessa :/

Itellä ei tuo ergo niinkää ahista (kilpailen maantiepyöräilyssä joten ;)) Jostain syystä en vaa pituushyppyä haltsaa ja saan itekki vauhdittomaan vaan ~220cm vaikka jaloista pitäs kyllä voimaa löytyä. Se vaan että jos ei saa ku yhesti hypätä niin se 210cm on varmaa lähempänä totuutta..:/ mulla menee aina pari hyppykertaa ennenku saan hyvän tuloksen, ekat pari on vaan sitä muistelua, että mite se homma toimikaan :D Vattat ja punnerrukset menee ihan OK, 4-5 pistettä pitäs tulla niistä kummistaki (ellei jotain mee pahasti pieleen). Toivotaan että menee testit hyvin:) Onnea matkaan sullekki : ) ps: kyllä sitä adrenaliinia luulis niissä testeissä tulevan niin paljon että menee varmaan paremmin ku kotona ;)

Miten muute muut on aatellu: mikäli pääsette lentoRUK:iin, pyrittekö kadettikouluun vai jätättekö siihen. Oma haave on aina ollut hävittäjälentäjän ura joten ite pyrin jatkamaan :) Pitää vaan toivoa että menee hyvin, muuta oikeestaan koskaan ookkaan halunnu :/. Jos ei ekalla mee niin ens vuonna uuestaan.. Oon valmis tekeen mitä vaan ton homman eteen:D

Miten muute muut on aatellu: mikäli pääsette lentoRUK:iin, pyrittekö kadettikouluun vai jätättekö siihen. Oma haave on aina ollut hävittäjälentäjän ura joten ite pyrin jatkamaan :) Pitää vaan toivoa että menee hyvin, muuta oikeestaan koskaan ookkaan halunnu :/. Jos ei ekalla mee niin ens vuonna uuestaan.. Oon valmis tekeen mitä vaan ton homman eteen:D

Samoilla linjoilla oon sun kanssa:rolleyes:

Sulla on ainaki kunto kohillaan, ja asenne ;) Tietääkö kukaan ketään joka ois päässy sisään alle 14 tai 13 pisteellä? :0

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom