Ilmavoimiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zii
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onneks olkoon, fiilikset varmaan aika katossa! Toivottavasti itellä käy samalla tavalla ens vuonna.
Kiitos paljon! On kyllä huikeet fiilikset, kun LentoRUK on ollut jo pitkään lähinnä kaukainen unelma, joka hakuprosessin myötä alkoi koko ajan näyttää todellisemmalta. Huomiset YO-juhlat vielä kruunaavat koko viikonlopun.

Tsemppiä sulle hakuprosessiin ens vuodeksi! Kun kaikkensa antaa ja on oikea asenne niin sillä pääsee jo pitkälle. :)

Sama homma täällä, eli sisällä ollaan! Laitteles Thaibalee yv:llä viestiä, nii pietää yhteyttä jotai muuta kautta, jos ei tällä hetkellä pidetä jo. :D Katos tuli jo jonkinlaista keskustelua viriteltyä muutamien päässeiden kanssa, eli jos kiinnostaa nii yv:tä vaa!

Moro, oli kirje tullut postissa ja en päässyt sisään, joten soitin ilmasotakouluun. Ilmeisesti p1 koe (matikat, yms muut päättelyt) mennyt vituiksi. Sihteeri kertoi, että hylkäyspäätös jatkuu 2 vuotta, eli seuraavan kerran voisi hakea vasta 2016, onko mitään erikoislupaa tms. jotta voisi hakea uudestaan aikaisemmin? 2 vuotta vaan tuntuu hyvin kohtuuttomalta ja epäreilulta.

Moro, itellekin tuli se hylsykirje jo toistamiseen. Aika mustavalkoisia nuo säädökset on, eli mistään erikoisluvista en ole kuullut, enkä syytäkään keksi miksi sellaisia annettaisiin. Epäreiluus on vaan aika tuttu tunne näissä hakuasioissa. Jos ei armeija ihan heti ole alkamassa, niit voithan hankkia vaikka jonkun työpaikan että saat siirrettyä armeijan alkua sillein, että pystyt hakemaan vielä 2016.

Niin, tai tajuat jatkaa elämää ja pidät tuotakin saavutuksena.

Se ei ole luovuttamista, vaan asioiden järkevää priorisointia ;)

Sää siis pääsit kaikki testit "läpi" mutta sit tuli ilmotus että et ollu tarpeeks hyvä p1 testissä. Ymmärsinkö oikein?

Sää siis pääsit kaikki testit "läpi" mutta sit tuli ilmotus että et ollu tarpeeks hyvä p1 testissä. Ymmärsinkö oikein?
Kai sen noinkin voisi sanoa, kerta testeihin sisältyi p2 ja kuntotesti sen p1 lisäksi, eli pisteitä oli alle alimman sallitun.

Pääsit testeissä loppuun saakka, eli Helsinkiin ilmailulääketieteelliseen jne. ja vasta kirjeellä tuli ilmoitus, ettei pisteet riittäneet? Osaan ottoni tässä tapauksessa.. Jos tuntee paloa lentorukkia kohtaan, niin kannattaa vaan uuestaan yrittää 2016. Toisaalta itse pitäisin tuota jo saavutuksena ja kokemuksena, että loppuun asti pääsi. Ei se elämä siihen kaadu

Itse mennyt kaikki testit läpi jo kahteen kertaan ja kyllä se vähän kiristää ettei päässyt taaskaan parin pisteen takia. Huonoilla arvosanoilla on kyllä osansa tässä, koska en kirjoituksiin panostanut yhtään. Pystyn hakemaan kuitenkin vielä kolmannen kerran korotetuilla arvosanoilla eli käyn kirjoittamassa uudestaan pari ainetta. En anna periksi.

Myö ihmeteltii aikoinaa kun luokan paras juoksija ei päässyt hävittäjälentäjäksi. Juoksi siis reilu 3000m cooperissa.

Itse mennyt kaikki testit läpi jo kahteen kertaan ja kyllä se vähän kiristää ettei päässyt taaskaan parin pisteen takia. Huonoilla arvosanoilla on kyllä osansa tässä, koska en kirjoituksiin panostanut yhtään. Pystyn hakemaan kuitenkin vielä kolmannen kerran korotetuilla arvosanoilla eli käyn kirjoittamassa uudestaan pari ainetta. En anna periksi.

Olen aina ollut siinä uskossa että jokainen kierros on ns. karsiva ja seuraavalle ei ääse mikäli aikaisemmasta ei ole riittävät pisteet sissänpääsyyn. Lääkärintarkastuksiin jos ääsee niin sisäänpääsy taitaa enää olla siitä kiinni ja jos minimivaatimukset läpäisseitä on tarpeeksi niin sitten on jotain keskinäistä karsintaa perusteella X. Näin ainakin Finskillä/SIO (jolla 90% samat testit) siviilipuolella. Eli jos kaikki testit on läpäisty niin se ei tarkoita etteikö olisi ollut pätevä pääsemään sisään rajojen puitteissa tai jokin osa-alue olisi mennyt "huonosti" vaan hakijoissa oli vaan kovempia kavereita.

2v karenssi johtuu psykologisista koska muuten on muistissa testit liian hyvin ja saisi liikaa etumatkaa ekaa kertaa testejä tekevään verrattuna. 2v aikana testit keskimäärin unohtuu.

Olen aina ollut siinä uskossa että jokainen kierros on ns. karsiva ja seuraavalle ei ääse mikäli aikaisemmasta ei ole riittävät pisteet sissänpääsyyn.

Juuri näinhän se menee, eli olen täysin soveltuva, mutta jäänyt lopulta vain kokonaispisteissä muiden varjoon. Aion siis saada enemmän kokonaispisteitä arvosanoja korottamalla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom