Ilmavoimiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zii
  • Aloitettu Aloitettu
Osaako kukaan sanoa onko kuinka tiukka linja siitepölyallergiossa tuonne haettaessa? Siedätyshoitoa on käytynä mutta astmaa ei ole koskaan ollut. Tuleviin testeihin olisi kiva päästä.

Itse kävin tosiaan V-vaiheessa tekemässä prick-testin ja kyllä sieltä vaikka mitä allergiaa löytyi, ei kuulemma ole ainakaan suoraan karsiva tekijä! Tietysti saattaa vaikuttaa sitten yleiskuvaan mutta kannattaa ehdottomasti hakea:)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse kävin tosiaan V-vaiheessa tekemässä prick-testin ja kyllä sieltä vaikka mitä allergiaa löytyi, ei kuulemma ole ainakaan suoraan karsiva tekijä! Tietysti saattaa vaikuttaa sitten yleiskuvaan mutta kannattaa ehdottomasti hakea:)

Eihän Thöpsi vaan sattunut olemaan eilen eli tiistaina 14.5. testeissä?

Siellähän sitä oltiin:D nyt vaan jännityksellä venaillaan tuloksia, kuumotus 7/5

Jaahas, taidettiin käydä siinä syömässä just ennen sun testejäs. :D joo, huomannu että ajatukset on pyöriny nyt parin päivän ajan "hieman" aiempaa enemmän hävittäjällä lentämisessä yms. :D

Hei! Aika hiljasta ollu täällä palstalla kun testit lähenee loppuaan. Onko kellään tietoa valintakokouksen tarkasta päivämäärästä? Itse sain tietoa että olisi nyt toukokuun viimeisellä viikolla. Tietääkö muut? Valintasihteerillekkin voi vissiin soitella ja kysyä.

Kaveri kerto että niille oli sanottu ett kuulema tällä viikolla olis valintakokous, joten viimeistään ens viikon tiistaina pitäis kai sitte tulokset tulla. Jännittää kyllä ihan sairaasti :D Miten muilla meni viimeisten kahden vaiheen terveystarkastukset? Itellä löyty joku ylimääräinen jänne sydämestä (kuulema ainoastaan kauneusvirhe) ja joku pieni meluvamma oikeassa korvassa, mutta olivat molemmaat niin pieniä vikoja ettei niitä edes kirjattu ylös. Ihan mielenkiintoisia omalta kannalta saada tietää silti :) Mitä luulette muuten just suurimmasta osasta noita terveystestejä, eikai niitä voida arvostella muuta kuin hyväksytty/hylätty? Eihän nyt siitä voi saada pisteitä kokonaispistemäärään jos "mulla on alhasempi verenpaine kun sulla" :D

Jep jännittää kyllä hitosti :D itelle selvis että veren valkosoluarvo tavallista korkeempi muttei mitään kummempaa syytä tuolle löytynyt.. Eniten kuumottaa noitten allergioitten puolesta, ei hirveen hyvä asia vissiin ole vaikkei pois karsinutkaan.

Ei noista arvosteluperusteista kyllä pysty itse ainakaan mitään päättelemään, kysyttävä ennemmin olis. Terveyden kannalta ei itellä ollu mitään huomautuksia mistään, että sen puolesta kaiken pitäis olla kunnossa... eniten kuumottelee vaan se syvyysnäkötesti niillä kolmella tikulla kun ymmärsin sen ohjeet väärin aluks joten tulos siitä on paljon huonompi mihin olis oikeesti pystyny. :s noh, ei mahda mitään. Toinen on ne nelosvaiheen haastattelut jotka mietityttää että osasko niissä olla riittävän motivoitunut.. Jaapa, viikon päästäpä sen saattaa jo tietää miten käy! Lääkäri siis sanoi viimeisen vaiheen lopussa että tällä viikolla pidetään valintakokous jonka jälkeen ilmavoimien komentaja hyväksyy valitut ja sen jälkeen postitetaan, eli toukokuun viimeisen viikon lopussa tai kesäkuun ensimmäisen alussa on kuulema luultavasti kirjeet perillä.

Ai vitsi ku taas kuumottaa, olin tänään Hallissa ilmailupäivillä ja on ne hornetit vaan hienoja:D lukion loppumista odotellessa...;)

Mitä luulette muuten just suurimmasta osasta noita terveystestejä, eikai niitä voida arvostella muuta kuin hyväksytty/hylätty? Eihän nyt siitä voi saada pisteitä kokonaispistemäärään jos "mulla on alhasempi verenpaine kun sulla" :D

Kyllä lähes kaikissa terveystesteissä on jonkinlaista arvostelua. Esim. jos systolinen verenpaine on yli 135, tulee miinuspisteitä. Samoin jos kuulo on "vain normaali", tulee miinuspisteitä... Nää miinukset vähentää kokonaispisteitä ja jos ei tarpeeks ole pisteitä verrattuna muihin, tulee hylätyksi perustelulla "alhaiset valintapisteet".

Kertokaas te jotka pääsitte siitä ns. 1-vaiheesta läpi että minkä sortin keskiarvoja teillä oli? Ja miten oli noi arvosteltavat aineet ja niiden numerot?

Mulla tais olla jotain 9,7 keskiarvo ja arvosteltavista aineista oli kaks L:ä ja kaks E:tä, eli 48 pistettä. Muttei varmasti tartte olla noin hyvää että pääsis sen vaiheen läpi, jotku jopa päässeet A:n keskiarvolla läpi jos muut asiat on ollu kunnossa :)

No et oo ihan tyhmä jätkä!:) Laittakaa nyt joku jolla on inhimillisempiä tuloksia niitä tänne, että tietää kannattaako omilla papereilla ees hakee.:D

Kadehdin osaasi!:D Menikö heti ekalla yrityksellä läpi? Paljos sulla oli arvosteltavat aineet ja mitkä ne oli? Vastailehan...:D

Kyllä sieltä se tuli! Tikkakoskella tavataan :hyvä: pikkusen kuumotteli avata toi kirje :D Onnea kaikille muille kurssille päässeille!

Kadehdin osaasi!:D Menikö heti ekalla yrityksellä läpi? Paljos sulla oli arvosteltavat aineet ja mitkä ne oli? Vastailehan...:D

Jep ekalla meni läpi:) vissiin äikkä, matikka, enkku ja fyssa oli itellä arvosteltavat aineet, pisteitä tuon ilmavoimien sivulta löytyvän taulukon mukaan yhteensä 45. Tunnen kuitenkin erään kadiksessa lentopuolella olevan kaverin joka veti ylppäreistä sellasta C-B -linja että älä niistä stressaa! :D

Sieltähän se kirje omaankin postilaatikkoon napsahti :) ja olpalle kerrottakoon että lukion ka (ainakin hakuhetkellä) tais olla jotain 7,5 alapuolella että ei mikään erityisen hyvä.. kyllähän mä jo siinä hakuvaiheessa mietin että liekö pääsen tuon takia ees kakkosvaiheeseen mutta nytpä sitä ollaankin menossa jo kurssille muutaman viikon päästä. :p

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom