Minä vaan sanoi:Ihmetyttää kyllä tuo Ilmasotakoulun touhu! :curs:
?
Ymmärrät kai ettet ole ainoa hakija? Ei haluttuihin paikkoihin voi ottaa kaikkia halukkaita. Eihän siinä ole mitään järkeä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Minä vaan sanoi:Ihmetyttää kyllä tuo Ilmasotakoulun touhu! :curs:
?
Totta kai ymmärrän. Mutta luitko viestiäni - minut jätettiin rannalle PERUSTEETTOMASTI. Eihän siinäkään ole järkeä, että valintakriteerit täyttävät jätetään valitsematta - etenkin, jos valintaupseeri myöntää minulle henkilökohtaisesti, että "heikompiakin" yksilöitä valittiin. Asia kyllä korjattiin Ilmasotakoulun puolesta, mutta eipä tuolla väliä ole enää, koska suoritan varusmiespalvelustani tällä hetkellä IlmavTK:ssa tai oikeastaan Lapin lennostossa. Kysymys oli tai on kuitenkin periaatteesta... Mutta väittely aiheesta ei liene tämän threadin asia.jarhu sanoi:Ymmärrät kai ettet ole ainoa hakija? Ei haluttuihin paikkoihin voi ottaa kaikkia halukkaita. Eihän siinä ole mitään järkeä.
torni2002 sanoi:Tikkakoskella peruskoulutus on kovempi - yllättäen jopa kovempi kuin monessa maavoimien varuskunnassa. Tämän jälkeen suuri osa jatkoi viime vuosituhannella auk:iin. Parhaat pääsivät sitten Ilmavoimien RUK:hon, johon tulee osa porukkaa myös Hallista.
Porukka on keskivertoa motivoituneempaa varsinkin p-kauden jälkeen ja RUK:ssa on järestään fiksua porukkaa. Näin res. luutnanttina voi sanoa että ei nuo sa-tehtävätkään huonommasta päästä ole.
Vaikea suositella mitään satavarmasti, mutta vaikka lukioikäisenä teininä olin hakemassa helppoa mestaa, Tikkakoski on näin jälkikäteen paljon antoisampi vaihtoehto.
Crusader sanoi:Tuosta on kyllä pakko sanoa, että ainakin minun saapumiseräni aikoihin viime vuosituhannen lopulla, Tikkiksellä oli kyllä melkoisen löysää Halliin verrattuna.
KrisuK sanoi:Aihe alkanee olla ajankohtaista taas :D
Onko Pakkiksella muita jotka olisivat hakeneet 2006 erään? Tänään sain esivalinnan paprut että testeihin pitäisi sopia aika.
Micke2005 sanoi:Näinhän se on, kuten lepex sanoit... Lentäjän tärkeimmät ominaisuudet on korvien välissä. Kunnon mittaus on kuitenkin osa soveltuvuustestiä.
Ramses sanoi:Hävittäjälentäjä tarvitsee kyllä kovan lihaskunnonkin. G-voimat rasittavat kehoa aika lailla.
Yleisimmät ongelmat ovat selkävaivat ja peräpukamat (g-housut puskevat verta ylä kroppaan ja verisuonet pullistuvat peräaukon ympärillä). Myös rintarangan oikeaminen on yleistä. Lihaskunnon lisäksi tarvitaan kovaa aerobista kuntoa, jota myös jatkuvasti tarkkaillaan.
Siviilipuolella riittää hyvä terveys (=hyvä peruskunto), kun g-voimat ovat pieniä.
diameter sanoi:tuosta ergosta en kyllä tiedä, miksi siinä paino niin haittaisi, kun ei massaa tarvi nostella siinä?
ennemmin cooperin testissä ( jota kuskit myös juoksevat) tuo paino tulee vastaan.