Ilmavoimiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zii
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jes! Tänään tuli soittoa kauhavan valintasihteeriltä, ja nyt on pääsy 2. vaiheeseen varmistunut! Testit 24.02 kauhavalla :)
Saas nähdä miten menee, huomenna normaalitreenin sijasta testaan tehdä tuon saman kuntotestin kuin mikä tehdään 2. vaiheessa,
raporttia suorituksista kirjoitan sitten huomenissa ::D

Onkohan testissä se ja sama saako 8 vai 15 pistettä, joku täällä kun on maininnut kahdeksan pisteen riittävän läpipääsyyn.

Perhana kun tuli yllätyksenä että testit on niin pian.. tämänhetkisellä kunnolla tulen tod.näk. saamaan 11-13 pongoa :/ huominen lepoa, keskiviikko kevyt lenkki ja torstaina kukonlaulun aikaan testeihin. Jännittää :)

Onkohan testissä se ja sama saako 8 vai 15 pistettä, joku täällä kun on maininnut kahdeksan pisteen riittävän läpipääsyyn.

Perhana kun tuli yllätyksenä että testit on niin pian.. tämänhetkisellä kunnolla tulen tod.näk. saamaan 11-13 pongoa :/ huominen lepoa, keskiviikko kevyt lenkki ja torstaina kukonlaulun aikaan testeihin. Jännittää :)

Testien pistemääräthän vaikuttavat koko hakuprosessin ajan, lopuksi kun valitaan jäljelle jääneistä henkilöistä kurssille pääsevät, niin kaikkien osasuoritusten pistemääriä vertaillaan keskenään, ja ne parhaat 45 pääsevät aloittamaan kurssin. Eli tarkoituksena on kai saada viiden eri vaiheen aikana mahdollisimman paljon pisteitä, 45 eniten pisteitä keräävää pääsee kurssille.

Ketjua selanneena voin sanoa, että lihaskunnoista täytyy saada 11-13 pistettä, että pääsee kurssille. 8 pisteellä pääsee toki kunnon puolesta läpi, mutta kyllä niistä testattavista varmaan löytyy 45 ihmistä jolla on se kunto siinä 11-15 pisteen joukossa.

Tsemppiä testeihin, raportoithan sitten kun testit ovat takana, että miten meni jne! :)

Testien pistemääräthän vaikuttavat koko hakuprosessin ajan, lopuksi kun valitaan jäljelle jääneistä henkilöistä kurssille pääsevät, niin kaikkien osasuoritusten pistemääriä vertaillaan keskenään, ja ne parhaat 45 pääsevät aloittamaan kurssin. Eli tarkoituksena on kai saada viiden eri vaiheen aikana mahdollisimman paljon pisteitä, 45 eniten pisteitä keräävää pääsee kurssille.

Ketjua selanneena voin sanoa, että lihaskunnoista täytyy saada 11-13 pistettä, että pääsee kurssille. 8 pisteellä pääsee toki kunnon puolesta läpi, mutta kyllä niistä testattavista varmaan löytyy 45 ihmistä jolla on se kunto siinä 11-15 pisteen joukossa.

Tsemppiä testeihin, raportoithan sitten kun testit ovat takana, että miten meni jne! :)

Tiedän ainakin yhden joka pääsi kurssille 9pisteellä :) Kuten tuossa jo mainitaan, niin kaikki pisteet mitä saat vaikuttaa loppu valinnassa, mutta eniten pisteitä saanut ei välttämättä ole paras vaihtoehto. Niin onko sulla ne testi 24.2 vai 24.1? Kun kuullostaa aika myöhäselle tuo 24.2

Joo siis testit onkin 24.01 :D tuli sekoiltua vähän noiden kuukausien takia^^ Hyvähän se olisi silti saada mahdollisimman paljon pisteitä myös kunnon puolesta :)

Joo siis testit onkin 24.01 :D tuli sekoiltua vähän noiden kuukausien takia^^ Hyvähän se olisi silti saada mahdollisimman paljon pisteitä myös kunnon puolesta :)

Kyllähän ne hyvät kuntotestien tulokset kertovat aika paljon myös itsekurista ja elämäntavasta sen suhteen, että on ollut kiinnostusta liikkua. Toivon mukaan tulis nyt itellekkin sitä puhelua valintasihteeriltä, kun ei jaksais koko ajan mielessä arpoa, että pääseekö testeihin vai ei.

LentoRUKkiin tuli haettua ja saa nähdä onko mulla mitään jakoa kuntotesteissä koko viime vuoden jatkuneen (ja yhä jatkuvan) sairastelun ja sen myötä lähes loppuneen salilla käymisen takia... Viimistään viikon päästä labrat, joista toivon mukaan selviää mikä mussa on vikana. Psyykkisissä ja motorisissa testeissä tuskin tulisi kummempia ongelmia, mutta tod. näk. tää kosahtaa joko hyväksytyn rajoilla olevaan näköön tai kuntotesteihin. Tai johonkin typerään virheeseen kipeenä täytetyssä hakemuslomakkeessa :D

LentoRUKkiin tuli haettua ja saa nähdä onko mulla mitään jakoa kuntotesteissä koko viime vuoden jatkuneen (ja yhä jatkuvan) sairastelun ja sen myötä lähes loppuneen salilla käymisen takia... Viimistään viikon päästä labrat, joista toivon mukaan selviää mikä mussa on vikana. Psyykkisissä ja motorisissa testeissä tuskin tulisi kummempia ongelmia, mutta tod. näk. tää kosahtaa joko hyväksytyn rajoilla olevaan näköön tai kuntotesteihin. Tai johonkin typerään virheeseen kipeenä täytetyssä hakemuslomakkeessa :D

Kyllä ne kuntotestit menee läpi vaikka pääkainalossa jos vaan haluat :rock: muuhun ei sitten hirveemmin voi itse vaikuttaa :D

Jees... pitää herätellä oma käyttäjä taas eloon.. ite tosiaan hain pari vuotta sitten Lentoruk 85:een... kaikki testit pääsin läpi... valintakokouksessa eivät sitte ottaneet mua 50 parhaan joukkoon, taisin olla 60:nes (70 pääsi testit läpi)....

Kunnolla ei ole juurikaan paskan vertaa väliä, jos on tyyliin 10 pistettä tai enemmän... polkupyöräergometri jos on yli 4kW, niin ei mitää ongelmaa.. ite sain 3,8 ja fysioterapeutti sano nelosvaiheessa ett joo vähä ois voinu paremmin mennä mutta iha hyvin silti...

Jos teillä on korkea verenpaine tmv älkää huolehtiko, harvoin on esteenä lentäjän uralle. Toki vähentävät pisteitä mitä enemmän "vikoja" löytyy, mutta kunhan lentolupakirjan saamisen kriteerit täyttyy niin eivät ole suoraan tiputtamassa. Itsellä esim systolinen verenpaine huiteli testeissä kaikkea 140-170 välillä... allergiatesteihin en saanut mennä koska olin ottanut viikko ennen testejä allergialääkkeen... hieman likinäköinen, vaikka näkö c-taululla 2,25 molemmissa silmissä... vasemmassa korvassa kuulo kävi matalilla taajuuksilla normaalin rajalla... eli älkää turhaan panikoiko. Ja tosiaan kurssille voidaan ottaa tyyppejä jotka ei fyysisia mittoja täytäkään, esim tiedän lentäjän joka on 194cm pitkä (raja 190cm).

Ja vinkkinä kaikille... älkää kyselkö täällä tulevista testeistä mitään, vaan odottakaa itse testipäivää. Silloin testit ovat paljon mielenkiintoisempia. Lisäksi, jos kyselette täällä kauheasti testeistä, stressaatte turhaan ja testit menevät huonommin... Pitkät yöunet tosiaan auttavat.

Jos tulee mitään kysyttävää, kysykää ihmeessä.. tulevat testit ovat erittäin mielenkiintoisia ja varmasti yksi unohtumattomimmista kokemuksista elämässäni... haastattelutkin ovat aivan omaa luokkaansa...

Lycka till!

Noniin, eli tein tuossa juuri kotona tuon saman kuntotestin ja tuloksia tuli seuraavanlaisesti:

Vauhditon pituushyppy: 224cm (2/3 pistettä)
Koukistajaliike: 11 (2/3 pistettä)
Vatsalihastesti: 51 (3/3 pistettä)
Etunojapunnerrus: 50 (3/3 pistettä)
Selkälihasliike: 80 (3/3 pistettä)

Eli näin kotiolosuhteissa saisin pisteiksi sen varman 13/15 :dance2:

Mutta saas nähdä vaikuttaako testipaikan ero tuloksiin, vatsalihaksetkin meni vähän penkin alle kun tein sillä tavalla, että pikkuveli istui tuolilla ja mun jalat oli
sen tuoli yhen poikittaispuun alla, penkki vähän liikkui kovan rykimisen aikana ja asentoakin piti pikaisesti välissä korjata, joten voin sanoa, että
tuloksena voisi olla jopa se n.55 vatsalihasta ilman turhaa säätöä. Leuanvedoissa tosiaan sain sen 11, ja 12. veto jäi tangon kohdalle, eli aika varmasti vois sanoa,
että testissä menee yli sen 10 :). Vauhditonta hyppäsin siis kotona 3 hyppyä, jokainen tuon n.224cm. Voin vaan sanoa sen, että kannattaa valmistautua ajoissa,
itse aloitin treenaamaan n. 1,5kk ennen hakuajan loppua, ja tavoitteena oli juurikin tuo maaginen 13/15 pistettä.

Eli tässä hyvillä mielin odotan tuota 24.01 tsemppiä muille kanssakuntoilijoille ja hakijoille! :)

Aika kova sulla tuo selän toistomäärä :O Tai sitten se vaan tuntuu kun itse sain siitä niin heikon tuloksen :D Kaikista muista sain 3p, mutta selästä sain vaan yhden pisteen. Olin aika ihmeissäni, koska ainakin olin aina kuvitellut että mulla on selkä ihan ok kunnossa (esim maastaveto 200kg) Millätavalla katsoit että nuo selät on ns. hyväksyttyjä?

Aika kova sulla tuo selän toistomäärä :O Tai sitten se vaan tuntuu kun itse sain siitä niin heikon tuloksen :D Kaikista muista sain 3p, mutta selästä sain vaan yhden pisteen. Olin aika ihmeissäni, koska ainakin olin aina kuvitellut että mulla on selkä ihan ok kunnossa (esim maastaveto 200kg) Millätavalla katsoit että nuo selät on ns. hyväksyttyjä?

Noh vuoden intin käynyt veljeni katsoi, että toistot olivat sallittuja, kosketin myös naamallani maata aina alastullessa:D Joo, no se nostomäärähän on 30cm
mitä pitää nostaa. Voi tietenkin olla, että nostan liian vähän, mutta olen tässä treenatessa pyrkinyt aika korkealle nousemaan, että pitäisi kuitenkin suhteellisen hyviä toistoja olla, eli olen treenatessa melkein liioitellut tuota ylösmenovaihetta, mutta pianhan senkin näkee.

Meillä se nostokorkeus määriteltiin siten, että piti nousta kyynärvarsien varaan ja siitä se testaaja sitten katsoi sen korkeuden jokaiselle erikseen. No samapa tuo, se lienee varmaan kuitenkin aika lähellä sitä 30 cm :)

Otetaanko siinä polkupyöräergometritestissä se wattimäärä viimeisen minuutin keskiarvona? Jos siis ensin vedetään minuutti joka tasolla 1-14 ja sitten vastustasolla 15 pommitetaan niin kovaa kuin pystyy. Tällä logiikalla ainakin itse kävin äsken salilla testaamassa ja sellaista 300-315 W lukemaa näytti vikalla minuutilla.

Selkeästi se läpi meni (paino 82 kg), mutta kun sain sen käsityksen että tästäkin on hyötyä jos vetää paremmin kun minimitulokset joten ajattelin jos sitä vielä kilon pari ehtisi tiputtaa. Pitäisi lähteä aika iloisesti ja silläkin paranee luvut jo yllättävän paljon.

Hyvinhän se meni :)

Fyysisten testeistä 14p (kaikista täydet paitsi leukoja vain 10kpl). Ergometrissä poljin 20min, tuloksena 4.76W/kg.

Näkötarkastuksessa 2.00 kummallekin silmälle, kun 1.25 vaaditaan. Kaikki ookoo muissakin testeissä.

Psykologiset testit oli aika haastavia. Varsinkin ne kuvatehtävät.

Ite hain viime vuonna myös Lentorukkiin. 40 pääs ja ite olin 60. sijalla. Ilmeisesti psykologisia testejä ei voi tehä uudestaan pariin vuoteen jos ne on jo kertaalleen tehnyt. Mutta onkos kaikille tän vuoden hakijoille tullu jo kutsu ekoihin testeihin? Vuosi sitten kutsu tuli suurin piirtein tammikuun puolessavälissä, nyt ei ole toistaiseksi tullu itselleni mitään.

Noniin, kutsu tuli! Voisiko joku vielä vastata tuohon pyöräkysymykseeni? Onko kyseessä keskiarvo vai hetkellinen huippu ja onko ajalla merkitystä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom