Ilmavoimiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zii
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ymmärsin, mut eiköhän se ollu tarkoitus että sen numerosarjan jälkeen vasta sanottiin samat luvut korotettuna yhdellä, se olis menny vähä sekalaiseks jos olis jokaisen jälkeen nopeesti sanonu sen luvun koska se ääni sano niitä suht nopeesti kuitenki =)

Juu näihän se oli tarkotus, rupesin itsekkin tuota miettimään ja kysyin upseerilta niin tämä sanoi että sano vasta kun kaikki neljä lukua on tullu.

Onkos moni käyny jo 5. vaiheessa ja millaisia tuomioita tullu? Mulla oli 22.4. ja valintakokouksee ilmeisesti mentiin, kun ei mitään suurempaa syytä vielä löytynyt :)
Paljonko tuolla 5. vaiheessa ylipäätää enää karsitaan porukkaa, kun lääkäri sanoin että n. 2/3 5.vaiheeseen selvinneistä vissiin pääsee kurssille, mutta kuinka moni tippuu jo tuossa vaiheessa, että kuinka paljon sitten pääsee sinne valintapöydälle, onko tietoa?

Onkos moni käyny jo 5. vaiheessa ja millaisia tuomioita tullu? Mulla oli 22.4. ja valintakokouksee ilmeisesti mentiin, kun ei mitään suurempaa syytä vielä löytynyt :)
Paljonko tuolla 5. vaiheessa ylipäätää enää karsitaan porukkaa, kun lääkäri sanoin että n. 2/3 5.vaiheeseen selvinneistä vissiin pääsee kurssille, mutta kuinka moni tippuu jo tuossa vaiheessa, että kuinka paljon sitten pääsee sinne valintapöydälle, onko tietoa?

Jostain sivulta (jota en nyt kyllä muista) luin vuoden 2006 tilastoja. V-vaiheeseen oli päässy 62, joista valintakokoukseen 59 ja kurssille 40. Tuon perusteella se 2/3 pitäis aika hyvin paikkaansa. Harmittaishan se nyt karsiutua, mutta tulipahan ees käytyä koko valintaprosessi läpi :)

Jostain sivulta (jota en nyt kyllä muista) luin vuoden 2006 tilastoja. V-vaiheeseen oli päässy 62, joista valintakokoukseen 59 ja kurssille 40. Tuon perusteella se 2/3 pitäis aika hyvin paikkaansa. Harmittaishan se nyt karsiutua, mutta tulipahan ees käytyä koko valintaprosessi läpi :)

eikös ne sit pisteytä lopuksi kaikki läpipäässeet ja ota sen mukaan vai onkohan naamakertoimella väliä paljonkin?:p

eikös ne sit pisteytä lopuksi kaikki läpipäässeet ja ota sen mukaan vai onkohan naamakertoimella väliä paljonkin?:p

tietääkseni pisteyttävät, koska vissiin jatkoon testeissä pääsemiseen on riittänyt testien "läpäisy", nyt sitten rankataan porukka paremmuusjärjestykseen... näin ainakin voisi loogisesti ajatella... onkohan noilla testien ajankohdilla muuten mitään vaikutusta, että kutsutaanko testeihin jotenkin jossain harkitussa järjestyksessä...

ite olin kans viidennes vaiheessa eilen ja nyt vaan sitten jännityksellä odotellaan tuloksia :) toisesta silmästä löyty aivan minimaalinen piilokarsastus aluksi ja olin aivan paineessa että tähänkö tää nyt jää mutta sit tehtii lisätutkimuksia ja se meni sit pois ja silmälääkäri laitto sen väsymyksen piikkiin ja säilytin 'lentäjännäkö' paperit ja läpi mentiin :p eilen siel AMCllä pyöri se onko nimeltään mahonen joka on kans siellä valintakokouksessa mukana niin se sano meille että tänävuonna 50 otetaan kurssille ja noin 70 on tossa 5. Vaiheessa :) ja että välttämättä parhaat pisteet saanut ei ole sopivin :)

Tipuin 4. vaiheessa, mutta oli jo odotettavissa. Ilmailuopistoon papereita sitten seuraavaksi vaan.

Onneksi sinne on nuo samat soveltuvuustestit mitä 3. vaiheessa.

Mulla oli V-vaiheen testit eilen ja nyt sitten pitäis jaksaa kuukausi odotella sitä kirjettä :) Lääkärin mukaan ei ollu mitään esteitä kurssille pääsemiselle. Oli muuten melko tehokkaita ne silmätipat, mulla on vieläki mustuaiset niin laajat ettei kestä kattoa pihalle ilman aurinkolaseja :)

Mulla oli V-vaiheen testit eilen ja nyt sitten pitäis jaksaa kuukausi odotella sitä kirjettä :) Lääkärin mukaan ei ollu mitään esteitä kurssille pääsemiselle. Oli muuten melko tehokkaita ne silmätipat, mulla on vieläki mustuaiset niin laajat ettei kestä kattoa pihalle ilman aurinkolaseja :)

mulleki tehosivat oikee kunnolla: testipäivänä en nähnyt koko päivän aikana oikeestaan paria metriä lähemmäs kunnolla, mustuaiset oli laajana vielä seuraavankin päivän, vasta 3. päivänä alkoi palata aivan normaaliksi :D

4 viikon odotuksen jälkeen tuli mullekin eilen kutsu V-vaiheeseen =D ens ke pitäs AMC:ssä olla siis....

braa! aika hyvin ne näitä porrastaa siis ! =) itellä kans oli ongelmia ku viestiä tuli puhelimeenki nii ei millään nähny keltä ja mitä siinä luki =D ruokalassa ku kävi syömässä nii kysyttiin toisen valintakokelaan kans yhdeltä tyypiltä että mitä tää ruoka on ku ei nähty ollenkaa kunnolla ... katto vähä silmät pyöreenä aluks meitä.. :D

itellä kans oli ongelmia ku viestiä tuli puhelimeenki nii ei millään nähny keltä ja mitä siinä luki =D ruokalassa ku kävi syömässä nii kysyttiin toisen valintakokelaan kans yhdeltä tyypiltä että mitä tää ruoka on ku ei nähty ollenkaa kunnolla ... katto vähä silmät pyöreenä aluks meitä.. :D

Nonii.... kiva mennä syömää =D ja varsinki ku pitäs rautatieasemalta hypätä viel oikeeseen junaan et pääsee kotiin :D pystytkö kertoo mitä kaikkee siel V-vaihees oli. Kaipa se täällä jossai foorumil lukee mut eipä jaksa ettiä :D ei taida itellä olla enää mahdollisuuksia vaikuttaa kurssille pääsyyn tässä vaiheessa =)

Nonii.... kiva mennä syömää =D ja varsinki ku pitäs rautatieasemalta hypätä viel oikeeseen junaan et pääsee kotiin :D pystytkö kertoo mitä kaikkee siel V-vaihees oli. Kaipa se täällä jossai foorumil lukee mut eipä jaksa ettiä :D ei taida itellä olla enää mahdollisuuksia vaikuttaa kurssille pääsyyn tässä vaiheessa =)

joo ei voi enää vaikuttaa mitenkään.. Siellä oli tosi laajat silmätutkimukset taas ja tosiaan kuvattiin silmiä ihme häkkyröillä ja laitettii niitä tippoja yms. Sit oli joku korvalääkärin tarkastus missä tutkittiin suht nopeesti korvat jne. Sit sydän tutkittiin ultralla, kusitesti huumeiden varalta, ja sit vielä fysioterapeutin tarkastus missä tutkittiin liikeradat, raajojen liikkuvuus, staattiset vatsa-, selkä- ja niskalihakset tietynlaisilla pitotesteillä ja ylipäänsä tasapainoa katottiin vähä ja lihaskuntoa yleensä, vielä oli sit ilmailulääkärin lyhyt briefinki missä se vaan totes että pääsikö läpi V-vaiheen testistä sinne valintakokoukseen vai eikö... Eikai siellä muita sit ollu,:)

Sanottiinkos et paljonko noissa pitotesteissä oli ne rajat? Ja vissii niistäkin tuli valintapisteitä mitä pidempään jakso? =D

kysyin tota siltä fysioterapeutilta nii se sano vaan että sanotaanko näin että mitä kauemmin jaksaa sen parempi, että en sit tiiä :) tosiaan niskalihaksissa piti olla minuutti leuka kiinni rinnassa makuuasennossa pää pois pöydältä, vatsalihaksissa vissii erinomaisen raja oli 3 min mutta pääsi läpi jos sai minuutin yli mun muistaakseni, ja selissä piti olla tietyssä asennossa 3 min tai muuten hylsy :s

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom