Ilman proteiinijauhoja sun muita?!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja uusio
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kertokaas vielä että minkä takia on niin tärkeetä että vetäsee sen palautusjuoman naamariin heti treenin jälkeen? Ja kiitti hyvistä vastauksista!

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
TKD sanoi:
Itse oon käyttäny palautumisjuoman korvikkeena joskus tämmöstä:
3 kananmunan valkuaista
2 rlk sokeria
Vatkaa valkuainen ja sokeri keskenään hieman vaahtomaiseksi, älä kuitenkaan liikaa jottei tuu marenkia (eikös marenki just näin tehä). Sitten kaadat päälle muutaman desin tuoremehua (appelsiini sopii kai parhaiten) ja sitten kurkusta alas. Ja on vielä ihan hyvääkin...

:offtopic: Marenkia et kyllä vahingossa vatkaamalla saa, sitä pitää nimittäin vatkaka aika perkeleen kauan ja kovilla kierroksilla jotta vaahdosta tulee kovaa...ja sitten se pitää vielä paistaa uunissakin. :evil:

Mutta asiaan, ehdottomasti se palautusjuoma vaan herasta ja maltosta. Takuulla tulee halvemmaksi kuin yksikään sapuska jos ostaa edullista perusheraa. Pakkiksen kaupassakin on esim. Evon perushera ja Evon maltoa joista saa hyvän peruspalautusjuoman. Ei tartte kikkailla minkään munanvalkuiasiten sun muiden kanssa.

Palautusjuoma sen takia ,koska ehkäisee kataboliaa. Katabolia taas tulee kovan treenin jälkeen ,joka tarkoittaa lihaksen purkua. Palautusjuoma toimii siten ,että saadaan hiilareilla solut auki jotta ne voivat ottaa vastaan ravinteita ja täten ehkäisee katabolian ja lisää lihaskasvua.

H0J sanoi:
Oikeastaan ainoa lisäravinne, jonka tarvitset, on palautusjuoma. Sitä ei oikein voi korvata normaalilla ruoalla. Käyt ostamassa pussin jotain halpisHERAA, esim. Fastin Hera85. Maksaa jotain 14€ 900g pussi. Lisäksi maltoa, n. 5€/kg. Näistä sitten sekoittelet palautusjuoman esim. näin:
1dl heraa
1dl maltoa
vettä
kaakaojauhetta(maun vuoksi)

Tuolla annostuksella riittää n. 20 annokseen.

Pari kysymystä:

Mikä on hera?

Mikä on Malto? :nolo:

uusio sanoi:
Pari kysymystä:

Mikä on hera?

Mikä on Malto? :nolo:

Olipas Timba taas ilkeä :itku: :D

Hera on proteiinia. Tässä tapauksessa tarkoitettiin lisäravinnetta, eli proteiinia jauhona. Proteiini on sitä, millä lihaksia kasvatetaan, eli kropan rakennusainetta.

Malto on puhdasta hiilihydraattia. Oikeastaan sokeria.

Zone-sarja -42%
KäveleväRuumis sanoi:
Olipas Timba taas ilkeä :itku: :D

Hera on proteiinia. Tässä tapauksessa tarkoitettiin lisäravinnetta, eli proteiinia jauhona. Proteiini on sitä, millä lihaksia kasvatetaan, eli kropan rakennusainetta.

Malto on puhdasta hiilihydraattia. Oikeastaan sokeria.

Proteiinejakin on erilaisia, soijaa, heraa, maitoproteiinia eli kaseiinia jne. Ja niistäkin löytyy vielä hydrolysaatit, konsentraatit, isolaatit jne. Lueskele tosiaan Faq läpi ja käyttele searchia.

Malto on tosiaan lähes sokeria mutta ei kuitenkaan sokeria. Pistäppä palautusjuomaan pari desiä sokeria niin voi jäädä juomatta ;)

kaneli sanoi:
1. Mitäs nämä palautusjuomat ja lisäravinteet sitten sisältävät?

2. ..en voi käyttää esimerkiksi maitotuotteita enkä sokeria... mitä suosittelette palautumiseen?

1. Proteiinia ja hiilihydraattia.

2. Tavallista ruokaa

ojuni sanoi:
100gr= 1dl
1000gr= 1litra = 33gr. proteiinia

Ei pidä sinänsä paikkaansa, että eri tuotteet vievät eri tilavuuksia, jolloin esim. 30g voi olla ~1dl, joka siis tässä tapauksessa vastaisi noin 2x50ml.

mitä tulee itse aiheeseen, niin 1/2h-1h ennen treenei vedä vaikka raejuusto-tonnikala-katkarapusetti, josta jätät puolet treenien jälkeiseksi ajaksi, ja treenin jälkeen sitten ne loput jonka kyytipoikana pistelet poskeen vaikka banaanin..

tai sitten teet kaksi about tuommoista settiä joista toinen ennen treenei, ja toinen treenien jälkeen, lisättynä tuoteella josta saat nopeasti imeytyvää suht. hyvälaatuista sokeria.. itse suosin tuota hedelmäsokeria a.k.a fruktoosia.

mut joo, helpommalla pääset kun kiltisti kävelet kauppaan ja ostat asianmukaiset lisäravinteet :kippis1:

ps, katkaravut FOR LIFE!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo tullu siihen tulokseen että varmaan pitää ne viikkorahat sittenkin satsata siihen palautusjuomaan :rolleyes:

kannattaako ostaa palautusjuomia,sellasissa valmis purkeissa/pulloissa :rolleyes: onko sile nii väliä tekeekö sen ite vai ostaako jonku valmis pullon :rolleyes:

Taitaa tulla pitemmän päälle halvemmaksi sekoitella ihan itse protskusta ja hiilarista omat palautusjuomat.

kaneli sanoi:
Mitäs nämä palautusjuomat ja lisäravinteet sitten sisältävät? Soveltuuko yksikään markkinoilla olevista tuotteista minunlaiselleni moniallergikolle? en voi käyttää esimerkiksi maitotuotteita enkä sokeria (en myöskään keinotekoisia makeutusaineita), joten mitä suosittelette palautumiseen?

Lähes kaikki palautusjuomat ja lisäravinteet sisältää joko maitotuotteita tai sokieria tai jotain muuta kiellettyä (veikkaanko oikein, että soijakin on no-no?). Mutta ymmärtääkseni glutamiini ja kreatiini ei sisällä. Joten niitä pitäs sinunkin pystyä syömään.

Palautumiseen suosittelen lusikallista hunajaa ja pari lasillista appelsiinimehua ja munakas (raakanakin mut voi tieten vetää, mut mun maha ei jostain syystä enää siedä sellasta kovin hyvin, muilla voi toki sietää).

Ei muutaku :thumbs: ja hyviä treenejä.

appelsiinimehu muistaakseni ärsyttää mahaa ja hidastaa ravintoaineiden imeytymistä, joten ei sitä palautusjuomaan... Joku muu mehu, tai ihan vesi ovat parempia.

saarnamies sanoi:
Lähes kaikki palautusjuomat ja lisäravinteet sisältää joko maitotuotteita tai sokieria tai jotain muuta kiellettyä (veikkaanko oikein, että soijakin on no-no?). Mutta ymmärtääkseni glutamiini ja kreatiini ei sisällä. Joten niitä pitäs sinunkin pystyä syömään.

Palautumiseen suosittelen lusikallista hunajaa ja pari lasillista appelsiinimehua ja munakas (raakanakin mut voi tieten vetää, mut mun maha ei jostain syystä enää siedä sellasta kovin hyvin, muilla voi toki sietää).

Kiitos informaatiosta! :worship:

Soijaa pystyn käyttämään, mutta hunaja ja appelsiinimehu on kiellettyjen listalla. Munakkaita olenkin nauttinut treenin jälkeen (vatsani ehkä kestäisi raakaa munaa, mutta psyyke ei..). Mut täytyy selvittää nuo glutamiini ja kreatiini vielä. Mitenkäs näitä sitten nautitaan? (Tyhmiä kysymyksiä on ilo esittää! :D )

Halpishera on todellakin halpa ratkaisu ja toisinaan oiva "pikaruoka" varsinkin treenien jälkeen. Itse sekoitan siihen vain vettä ja vähän kaakaojauhetta.

Mutta yleensä, tällainen rimpula kun olen, saan protskuja riittävästi kunhan vain syön ja paljon. Onneksi se on aika helppoa ja mukavaa (pitäisiköhän harkita sumopainijan uraa?).

Hauki on yksi suosikkini, ja silakka tietenkin. Ongella kannattaa muuten käydä taas kun ilmat lämpenevät. Paikallisten santaneekerien kaupassa olen suorastaan kanta-asiakas, niin paljon papuja olen sieltä ostanut - hyviä ovat kaikki. Väliin vähän tofua (itse tehtyä tai valmista), ja soijarouhetta teitenkin. Munia syön välillä niin paljon että alan kai itsekin munia, ja munijatkin kelpaavat pataani. Itikoita hieman karsastan, enkä oikein pidä maitotuotteista, rähmää ja rakeita välillä. Protskujen kannalta kevyempänä kamana kaurapuuroa ja (muna)nuudeleita, ja tietenkin tattaria, jossa ainakin pussin tekstien mukaan uskomattomat 10g/100g.

Että kyllä sitä näinkin.

TKD sanoi:
Itse oon käyttäny palautumisjuoman korvikkeena joskus tämmöstä:
3 kananmunan valkuaista
2 rlk sokeria
Vatkaa valkuainen ja sokeri keskenään hieman vaahtomaiseksi, älä kuitenkaan liikaa jottei tuu marenkia (eikös marenki just näin tehä). Sitten kaadat päälle muutaman desin tuoremehua (appelsiini sopii kai parhaiten) ja sitten kurkusta alas. Ja on vielä ihan hyvääkin...

Joo miksei. Ittekin joskus aikojen alussa join vastaavaa. Mutta protskua ei kolmen kananmunan valkuaisessa paljoa ole.

Näin kirjoittaa finfood:

Valkuaisen osuus kananmunasta on noin 60 prosenttia ja keltuaisen 30 prosenttia. Munan valkuainen sisältää runsaasti hyvälaatuista proteiinia ja keltuainen monipuolisesti vitamiineja ja kivennäisaineita.
Lähes 90 % valkuaisesta on vettä, noin 10 % proteiineja ja loput hiilihydraatteja, vitamiineja ja kivennäisaineita. Valkuainen ei sisällä lainkaan rasvaa eikä kolesterolia.

Eli protskua tulee hiukan kananmunan koosta riippuen 3-4g jos pelkät valkuaiset syö.

Jos teissä on yhtään miestä niin teette itse palautusjuoman.
Pakkikselta tilaatte kyseiset tuotteet, Mike alensi hinnat tosta ultrasta vähän aikaa sitten joten nyt sitä saa melkein ilmaiseksi

1.5dl ultra whey suklaa
1dl maltoa

=
35gr proteinia
35gr maltoa

=
17€

Back
Ylös Bottom