Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
TKD sanoi:Itse oon käyttäny palautumisjuoman korvikkeena joskus tämmöstä:
3 kananmunan valkuaista
2 rlk sokeria
Vatkaa valkuainen ja sokeri keskenään hieman vaahtomaiseksi, älä kuitenkaan liikaa jottei tuu marenkia (eikös marenki just näin tehä). Sitten kaadat päälle muutaman desin tuoremehua (appelsiini sopii kai parhaiten) ja sitten kurkusta alas. Ja on vielä ihan hyvääkin...
ojuni sanoi:100gr= 1dl
1000gr= 1litra = 33gr. proteiinia
H0J sanoi:Oikeastaan ainoa lisäravinne, jonka tarvitset, on palautusjuoma. Sitä ei oikein voi korvata normaalilla ruoalla. Käyt ostamassa pussin jotain halpisHERAA, esim. Fastin Hera85. Maksaa jotain 14€ 900g pussi. Lisäksi maltoa, n. 5€/kg. Näistä sitten sekoittelet palautusjuoman esim. näin:
1dl heraa
1dl maltoa
vettä
kaakaojauhetta(maun vuoksi)
Tuolla annostuksella riittää n. 20 annokseen.
uusio sanoi:Pari kysymystä:
Mikä on hera?
Mikä on Malto?
uusio sanoi:Pari kysymystä:
Mikä on hera?
Mikä on Malto?
KäveleväRuumis sanoi:Olipas Timba taas ilkeä :itku: :D
Hera on proteiinia. Tässä tapauksessa tarkoitettiin lisäravinnetta, eli proteiinia jauhona. Proteiini on sitä, millä lihaksia kasvatetaan, eli kropan rakennusainetta.
Malto on puhdasta hiilihydraattia. Oikeastaan sokeria.
kaneli sanoi:1. Mitäs nämä palautusjuomat ja lisäravinteet sitten sisältävät?
2. ..en voi käyttää esimerkiksi maitotuotteita enkä sokeria... mitä suosittelette palautumiseen?
ojuni sanoi:100gr= 1dl
1000gr= 1litra = 33gr. proteiinia
kaneli sanoi:Mitäs nämä palautusjuomat ja lisäravinteet sitten sisältävät? Soveltuuko yksikään markkinoilla olevista tuotteista minunlaiselleni moniallergikolle? en voi käyttää esimerkiksi maitotuotteita enkä sokeria (en myöskään keinotekoisia makeutusaineita), joten mitä suosittelette palautumiseen?
saarnamies sanoi:Lähes kaikki palautusjuomat ja lisäravinteet sisältää joko maitotuotteita tai sokieria tai jotain muuta kiellettyä (veikkaanko oikein, että soijakin on no-no?). Mutta ymmärtääkseni glutamiini ja kreatiini ei sisällä. Joten niitä pitäs sinunkin pystyä syömään.
Palautumiseen suosittelen lusikallista hunajaa ja pari lasillista appelsiinimehua ja munakas (raakanakin mut voi tieten vetää, mut mun maha ei jostain syystä enää siedä sellasta kovin hyvin, muilla voi toki sietää).
TKD sanoi:Itse oon käyttäny palautumisjuoman korvikkeena joskus tämmöstä:
3 kananmunan valkuaista
2 rlk sokeria
Vatkaa valkuainen ja sokeri keskenään hieman vaahtomaiseksi, älä kuitenkaan liikaa jottei tuu marenkia (eikös marenki just näin tehä). Sitten kaadat päälle muutaman desin tuoremehua (appelsiini sopii kai parhaiten) ja sitten kurkusta alas. Ja on vielä ihan hyvääkin...
Valkuaisen osuus kananmunasta on noin 60 prosenttia ja keltuaisen 30 prosenttia. Munan valkuainen sisältää runsaasti hyvälaatuista proteiinia ja keltuainen monipuolisesti vitamiineja ja kivennäisaineita.
Lähes 90 % valkuaisesta on vettä, noin 10 % proteiineja ja loput hiilihydraatteja, vitamiineja ja kivennäisaineita. Valkuainen ei sisällä lainkaan rasvaa eikä kolesterolia.