Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pirkanmaalta oisin tiennyt kohtuu hintaisia laitteita;)Kouvolaan ja omakotitaloon. Sijaintia talon sisällä en tiedä, koska en tajua asiasta mitään.
Eikö pumppua ja asennusta voi ostaa erikseen?
Yleinsään ei konetta kannata ns ylimitoittaa, koska siinä voi olla vaarana tuo, että kone alkaa kierrättämään lämmintä ilmaa ja hyötysuhde huononee.Mietin hetken tuon RM:n testin tuloksia ja varmaan tuli nyt ajatuskatko, mutta lämpökertoimen ja lämmitystehon vertailu ei kai ole ihan yksinkertaista. Jos Pansu (COP 2,1) ottaa -20 pakkasessa 1620 W ja tuottaa lämpöenergiaa sillä 3400 W ja Toshiba (COP 2,5) vastaavasti ottaa 1120 W ja tuottaa sillä 2500 W, niin pansu olisi parempi sijoitus jos kämpän lämmitystehon tarve olisi tuo 3400 W. Samaan päästäkseni Toshiballa tarttisin 900 W sähköpatterin rinnalle ja saisin saman 3400 W 2 kW:lla. Eroa siis pansun hyväksi -400 W. Tietenkin kaksi toshibaa jos olisi, niin tilanne muuttuisi, mutta onko tässä mun ajattelussa nyt iso virhe?
Niille jotka pumppua ovat hankkimassa: Ehdottomasti ulkoyksikkö maassa istuvaan telineeseen! Tutulla on rivitalokämpässä mitsubishi seinä-asennuksena niin voi jumalauta sitä hurinaa mikä sisälle kuuluu!
Ei ehkä COP ole niin hyvä kuin tällä hetkellä olevat "parhaimmat" pumputK-Raudassa olisi tarjouksessa Panasonicin XE9, 899e. Onko kokemuksia?
Olikohan asennus alkaen 599e, eli 1500e alkaen hinta.
:lol2:No, ei ole kukaan vielä sanonut että vituiks män?
Taitaa jäädä pumppu hankkimatta toistaiseksi. Tosiaan kyselin tarkemmin 5:n vuoden takuusta, niin ei se tosiaan ollut missään paikassa täystakuu. 5:n vuoden täystakuulla olisin uskaltanut laitteen ostaa, mutta kaksi vuotta on auttamatta liian vähän. Jos ei uskalleta antaa pitkää takuuta, niin kertoo se paljon jo laitteiden luotettavuudesta ja viosta.
:lol2:
Mä tilasin just Mitsun FD25:n, ensi viikolla asennus. Hope so.
:lol2:
Mä tilasin just Mitsun FD25:n, ensi viikolla asennus. Hope so.
Mulle asentaja sanoi aivan suoraan ettei ole mitään säästöjä odotettavissa jos asennan 2010 määräysten mukaiseen sähköllä (+puilla) lämmitettävään omakotitaloomme ILPin. Ainoastaan viilennyksen mukava vaikutus on odotettavissa.
Käsittääkseni ei ollut juuri tuota kyseistä FD25 mallia, vaan oli tuo ns "mökkimallin" GE25VA;)Kylillä haukkuvat Mitsua eikä se tainnu pärjätä TM-testissäkään ihmeemmin... ;) ;) ;)