Ihosta huolehtiminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimbe
  • Aloitettu Aloitettu
IronMind sanoi:
Hajusteeton on eri asia kuin hajuton. Kokeile ensi kerralla nuuhkaista suoraan siitä purtilosta. Sitten kokeile kädellä sitä juuri maidotettua & tuunattua ihoa. Sitten maista oikein reippaasti hetki sitten käsittelemääsi nahkaa.

Jos kokemus oli kaikin puolin miellyttävä ja päihitti puhtaan kemikaalivapaan ihon niin kerro ihmeessä minkä merkkisiä mysteerituotteita käytät, voin sitten vaivihkaa vaihtaa niitä huussin peilikaappiin entisten tilalle.

Käytin väärää sanaa, tarkoitin hajusteetonta :)

Käytän apteekin Locobasea, joka on mun mielestä lähes hajuton. Kaikessahan on oma pieni hajunsa (myös vedessä), joten ei mikään voi olla täysin hajuton. Olen tuohon rasvaan tyytyväinen, koska se on hyvää (rasvaista), riittoisaa, edullista, sitä ei tarvi laittaa paljon ja tekee ihosta pehmeän ja kimmoisan.

Jotkut eivät voi valikoida kemikaalivapaata ihoa. Jos mun naama kastuu (tai sen putsaa kemikaaleilla) ni se kuivuu korpuksi. Ikävää, mutta totta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eikä syy tuohon ihon kuivumiseen välttämättä ole se "ihon tottuminen rasvaukseen". Joillain kun on luontainen taipumus ihon kuivumiseen, ehkä jopa atooppisuuteen. Enpä usko, että vanhempani ihan vaan omaksi huvikseen alkoivat minulle vauvana rasvoja iholle lätkiä, joista sitten nyt olisin riippuvainen.

Ja ennen kuin rupeaa näitä tököttejä kauheasti haukkumaan voi miettiä ensiksi hetken, että minkänäköisiä tyttöjä sitä itse kadulla katselee.

Katsooko niitä kevyesti tai vähän vahvemmin meikanneita, joilla iho kuultaa tasaisen värisenä ja terveen näköisenä.

Vai katseleeko ihaillen hilseilevän, punoittavan ja/tai näppyläisen ihon omistavaa naturellilookin omaavaa naisihmistä.

Ja arvatkaapa vaan kumman tyypin ihmiset käyttää niitä tököttejä.

---
Pilkunviilaajille tiedoksi, että tuo on kärjistys. Joillain on mahtava iho luonnostaan ja jollain pukkaa näppylää vaikka mitä tekisi.

Hippa sanoi:
jollain pukkaa näppylää vaikka mitä tekisi.

Minä!! Niitä kasvaa naamaan paljon ja selkään vielä enemmän, vaikka mitä tekisi. Näin on tainnut olla viimeisen 5-6 vuotta.

Täällä kuuluu rutiineihin pesun lisäksi vartalonkuorinta, karvojen poistot ja vartalonaamiot, päälle litrakaupalla iiiihania vaniljan, vadelman ym. tuoksuisia kosteusvoiteita ja tietty vielä suihkaus pari sopivaa eau de toilettea ;) Ja hiukset: syvähoito, öljyhoito, normaali hoitoaine, hiuksiin jätettävä hoitosuihke... Jalkoihin jalkavoide, käsille käsivoidetta, kynsinauhat pitää öljytä, oh, kasvoille tietty kuorinta, puhdistavat naamiot, rentouttavat naamiot, kosteuttavat naamiot, virkistävät vitamiininaamiot, päivävoide, yövoide, silmänympärysvoide. Mitäköhän vielä? Aikaa menee, god damn it, ei oo naisen elämä helppoa.

Hyvin on maistunu mun miehille. Onneksi kaikki ei oo niin herkkiksiä kuin meidän Rautamieli :)

Joona sanoi:
Minä!! Niitä kasvaa naamaan paljon ja selkään vielä enemmän, vaikka mitä tekisi. Näin on tainnut olla viimeisen 5-6 vuotta.

Oletko käynyt lääkärissä asian tiimoilta? Varsinkin akneen on nykyään tosi tujua lääkitystä, jolla moni toivotonkin tapaus on saanut avun.

Joona sanoi:

Juup sama täällä. Varsinkin selkään ja niskaan pukkaa tota näppylää. Mutta ne on sellaisia "kausia", eli välillä on vaan pari, sitten taas paukahtaa monta.
Tällä hetkellä tosin Roa kuuri menossa.
Norm. saippuan vaihdoin sellaseen vähän parempaan laatuun, ja ainakin ihon kuivuminen on vähentynyt saman tien. Samoin naamaan/niskaan olen ruvennut käyttämään sellaista Nivean kasvopesu ainetta. Ei ainakaan kuivata, tosin kun noi muut kasvojen pesuaineet.

Hippa sanoi:
Oletko käynyt lääkärissä asian tiimoilta? Varsinkin akneen on nykyään tosi tujua lääkitystä, jolla moni toivotonkin tapaus on saanut avun.

Ei ole jaksanut mennä ja eihän tässä olla ongelman kanssa painittu vielä kuin tuo 6 vuotta. Niinkuin tuolla Patellakin, tämä on hieman kausiluontoista. Välillä ihan tajuttomia näppylöitä keskellä naamaa, välillä saattaa kaikki hävitä yhtäkkiä yön aikana (ei nyt sentään). Selässä tuo kausiluontoisuus näkyy oikein kunnolla. Välillä on aamuisin tyynyliina veressä, kun yläselkä vuotaa, välillä selässä taas ei ole yhtäänmitään.

Hippa sanoi:
Ja ennen kuin rupeaa näitä tököttejä kauheasti haukkumaan voi miettiä ensiksi hetken, että minkänäköisiä tyttöjä sitä itse kadulla katselee.

Katsooko niitä kevyesti tai vähän vahvemmin meikanneita, joilla iho kuultaa tasaisen värisenä ja terveen näköisenä.

Vai katseleeko ihaillen hilseilevän, punoittavan ja/tai näppyläisen ihon omistavaa naturellilookin omaavaa naisihmistä.

Katselen mielummin punaposkisia lärvejä, joilla on iloinen ilme ja jotka koristavat ihmistä joka näyttää siltä että hän olisi valmis vaikka siltä istumalta lähtemään koviin salitreeneihin, prätkällä euroopan kiertueelle, kanoottisafarille tms. Tasaisen värinen iho on minusta jotakin joka on mahdollisimman kaukana terveen näköisestä ja välittää ainakin minulle vaikutelman ihmisestä jonka sanavarastoon kuuluu sanontoja kuten "au, mun kynsi katkes" ja "en mä voi kun meikit sotkeentuu".

Hippa sanoi:
Ja arvatkaapa vaan kumman tyypin ihmiset käyttää niitä tököttejä.

No arvaan että tuo epämiellyttävästi tasanaamainen ja överisti "ladylike" osasto?

Mariko sanoi:
Täällä kuuluu rutiineihin pesun lisäksi vartalonkuorinta, karvojen poistot ja vartalonaamiot, päälle litrakaupalla iiiihania vaniljan, vadelman ym. tuoksuisia kosteusvoiteita ja tietty vielä suihkaus pari sopivaa eau de toilettea ;) Ja hiukset: syvähoito, öljyhoito, normaali hoitoaine, hiuksiin jätettävä hoitosuihke... Jalkoihin jalkavoide, käsille käsivoidetta, kynsinauhat pitää öljytä, oh, kasvoille tietty kuorinta, puhdistavat naamiot, rentouttavat naamiot, kosteuttavat naamiot, virkistävät vitamiininaamiot, päivävoide, yövoide, silmänympärysvoide. Mitäköhän vielä? Aikaa menee, god damn it, ei oo naisen elämä helppoa.

OMG! Date from hell! ;)

No joo, taidan ilmeisesti kuitenkin edustaa miehistä vähemmistöä tässä pakkeliasenteessani, joten päätän viisasteluni täältä tähän.

Itsellä on kanssa jonkin verran ongelmia ton ihon kanssa kun tuppaa välillä olevan täynnä finnejä sun muita epämääräisiä näppylöitä. No pari kuukautta sitten löytyi lääke. Menin järjettömässä kuumeessa lääkäriin ja sydänfilmiin kun leposyke huitoi 120 paikkeilla. Noh lääkärisetä totesi että on vaan erittäin ärhäkäs tavallinen flunssa, dehydraatiota löytyy ja ketoaineet vilkkuu veressä. Tämä kun oli niin kipeänä ettei tehnyt mitään mieli. No lääkäri määräsi kaksi litraa vettä päivässä nesteyttämään. Ja hups heijakkaa mitä tapahtuikaan viikon aikana kun join sen vesimäärän päivittäin? Naama tasaisen värinen ja sileä kuin vauvan perse. Nyt kun kittaa vaan vettä huolella niin flaksi parantuu 3x. Kun vaan olisi keksinyt tän pari vuotta sitten sitten :cornholio:

Itselläni on talvella ongelmia ihon kanssa: punaisia läiskiä päänahassa, korvalehdillä ja jaloissa. Päänahkaan laitan nestemäistä kortisonia ja muualle hieron Bepanthenia ja Bellavitaa. Tänään ostin helokkiöljykapseleita 400 kpl rasian, niiden luvataan auttavan iho-ongelmissa... Parasta ihon hoitoa olisi tietysti 2 viikon loma etelässä esimerkiksi Teneriffalla mutta ei sinne joka kevät ole mahdollisuus matkustaa :rolleyes:

Täällä käytetään puhdistukseen tuollaista puhditusgeeliä tjsp. kerran päivässä, ei pitäisi olla saippuaa. sitten on olemassa kasvoille kuorintavoide ja kasvonaamio. Kosteusvoiteina on yö -ja päivävoide. Vettä juon noin 2-3 litraa päivässä. Otan päivittäin myös hyviä öljyjä pullosta ja pidän ruokavaliota kohtuu hyvin kunnossa. Silti tuota finniä pukkaa. :curs:

Ja lääkärissä on käyty. Lukio aikana tuli vedettyä antibioottia noin 2 vuotta yhteensä puolen vuoden kuureissa, lisänä myös voiteita. Ainoa hyöty: kuurin aikana finnit eivät tulehtuneet mutta pysyivät silti. -> kuuri loppui, finnit takaisin. Armeijassa roacuttan kuuri päälle. oli minulla noin 2 kk ja auttoikin jonkun verran. Kuuri lopetettiin kesken koska tuo aine nosti veren triglyserini arvon melkein 4 kertaa sallittua raja-arvoa suuremmaksi. -> kuuri keskeytettiin välittömästi. Tuotakaan siis en voi enään syödä.

Nyt mietityttää että mitä vittua sitä oikein tekisi kun mikään ei tunnu auttavan. :itku:

Jimbe sanoi:
Mullakin on on jotain pieniä näppylöitä mutta vain käsivarsien yläosassa, ojentajan puolella ^^.

Sama homma, noin vuosi sitten alkoi tulla tuohon olkapään alueelle punaisia näppylöitä eivätkä ole sen koommin siitä lähteneet vaikka kosteutan ne joka suihkukerran jälkeen laadukkaalla voiteella. Pitäisi varmaan mennä hoitajan luokse hakemaan vinkkiä.

Mambo sanoi:
Sama homma, noin vuosi sitten alkoi tulla tuohon olkapään alueelle punaisia näppylöitä eivätkä ole sen koommin siitä lähteneet vaikka kosteutan ne joka suihkukerran jälkeen laadukkaalla voiteella. Pitäisi varmaan mennä hoitajan luokse hakemaan vinkkiä.

Mun ihotautilääkäri sanoi että ne ovat aika yleisiä ja että niitä tulee aina kylminä aikoina, kesällä sitten lähtevät poies.. no ei kai tuommoiselle mitään voi :)

Jep, täältä löytyy myös iho-ongelmainen, eli aknea on ollut ja arpia myös muistona. Kaikkea on lärviin kokeiltu ja mikään ei oikein tunnu auttavan, tosin nyt on rauhoittunut aika mukavasti ilmeisesti iän myötä. Pesen naaman 3 kertaa päivässä Herbinan puhdistugeelillä ja siihen päälle rasvatonta kosteusvoidetta ja sillä hyvä. Millään saippualla en ikinä pesisi naamaani, enkä pelkällä vedellä, ei se ainakaan minulla mitään auta.

Jep, sama homma eli kausiluontosesti pukkaa näppyä. Kesällä iho on hyvä, koska otan reilusti aurinkoa, mutta talvella kun ei ole valoa, ai että tulee rumaa jälkee kun on _pakko_ puristella kaikki näpyt. Torstaina menossa ihotautilääkärille ja roaccuttania pyydän ja kuurin syön vaikka maksa-arvot nousus 10 kertasiks. Mieluummin kuolen komeana ja nuorena kuin vanhana ja rumana :lol2:. Muuten on ihan sama veteleekö rasvaa vai roiskiiko pirtua namaan. :evil:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom