Ihosta huolehtiminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimbe
  • Aloitettu Aloitettu
Tää voi kuulostaa vähän naismaiselta joidenkin korviin mutta mitenkä huolehditte ihostanne? Etenkin näinä kylminä aikoina ainakin allekirjoittaneella iho ei oo missään parhaassa kunnossa. Käyttekö solariumissa mitenkä? Entä kaiken maailman kosteusvoiteet sun muut rasvat, käytättekö niitä?

Mun mielestä ainakin iho on jonkun verran tärkeä bodarille koska pyritään näyttään hyvältä fyysisesti niin ihohan se siinä heti päällimmäisenä näkyy :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Normaali päivittäinen hygienia. Välillä rasvaan ku on pakkasta.

Ihoni on sileä kuin vauvan peppu, mutta helvetin karvainen. :lol2:

Mitäs naismaista siinä on, jos haluaa pitää itestään huolta, niin kropasta, kuin ihostaankin.. Talvella pitäs yrittää välttää paleltumista, varsinkin herkän ihon kanssa. Kasvoille ei missään nimessä kannata käyttää tavallista saippuaa, mieluiten ei saippuaa ollenkaan, saa vaan itelleen enemmän damagea aikaan. Kaikki Sa-Intin käyneet tietää SA-saippuan ts. naama jää siihen asentoon, missä se sattu olemaan, kun sitä saippuoitiin. Pelkkää vettä kasvoihin ja päälle jumalten lahjaa (Aqualan L) herkkäihoisille. Tai jotain muuta vastaavaa rasvaa, mikä tuntuu omalle hipiälle sopivan. Missään nimessä ei mitään helvetin Pirkka-rasvoja, jotka tukkii huokoset ja naama on punanen seuraavan kaks viikkoa. Kannattaa testata, mikä sopii itelle ja jos naama sietää, niin sitten vaikka Sebamedia tai vastaavaa.

Sama juttu, nahka kuivaa ihan korpuksi pakkasilla, laadukkaat perusvoiteet auttaa selviämään. Kylpemistä kannattaa kanssa vähän rajottaa, ite käyn kerran päivässä ja aina rasvaan läskini sen jälkeen, muuten näyttää rusinalta.

Kosteusvoiteita useasti päivän aikana ja käytän laadukkaita pesunesteitä kasvoja pestessä (ei mitään markettien superhyper-kuivattajia). Kosmetologille menemistä olen useasti harkinnut, mutta jotenkin se on jäänyt aina väliin :rolleyes:

Jimbe sanoi:
Tää voi kuulostaa vähän naismaiselta joidenkin korviin mutta mitenkä huolehditte ihostanne?

Mä en ole oikein koskaan tajunnut näiden kosteusvoiteiden yms. perimmäistä ideaa. Siis mitä lisäiloa huokosten tukkimisesta jollain rasvalla olisi ihon terveyden kannalta?

Tähän asti on tullut pärjättyä vallan mainiosti ihan perus 5 litran bulkkinestesaippualla - vielä on nahka naamassa ja eipä ole aknekaan pahemmin vaivannut. Pieni karheus miehen nahkaan mielestäni kuuluukin ja enemmän keksin naistenkin käyttämistä kemikaaleista negatiivisia puolia kuin hyviä (aivan tajuttoman paska hinta/hyöty-suhde, maistuu kamelin peräpukamalle lähemmässä kontaktissa, haisee yleensä aika epämiellyttävälle, tuntuu kädessä heti laittamisen jälkeen yhtä miellyttävälle kuin lehmän keinosiementäminen jne. jne.).

Huulirasvoista olen huomannut että mitä enemmän niitä käyttää niin sitä enemmän niitä tarvitsee. Jos on vähän aikaa käyttämättä niin pärjää ihan hyvin ilmankin, mutta sitten kun tuubin käyttää niin lopettaessa läskirullat kuivuvat ja halkeilevat niin ettei ole tosikaan.

Olen alkanut laittamaan kosteusvoidetta nassuun aina pesun jälkeen kun varsinkin parran ajon (vaaho+höylä) tuntuu iho todella kuivalta. Olen käsittänyt että voiteella ei ole niinkään väliä, kunhan se ei tuki huokosia.

Pahin ongelma on kun rystyset kuivaa ja niihin tulee 100 pientä halkeamaa ja vuotaa verta.

IronMind sanoi:
Tähän asti on tullut pärjättyä vallan mainiosti ihan perus 5 litran bulkkinestesaippualla - vielä on nahka naamassa ja eipä ole aknekaan pahemmin vaivannut. Pieni karheus miehen nahkaan mielestäni kuuluukin ja enemmän keksin naistenkin käyttämistä kemikaaleista negatiivisia puolia kuin hyviä (aivan tajuttoman paska hinta/hyöty-suhde, maistuu kamelin peräpukamalle lähemmässä kontaktissa, haisee yleensä aika epämiellyttävälle, tuntuu kädessä heti laittamisen jälkeen yhtä miellyttävälle kuin lehmän keinosiementäminen jne. jne.).

Tässä sulle tarinaa siitä kuina HYÖDYTTÖMIÄ nuo naamasysteemit on.

Itse en ole aiemmin käyttänyt naamaani mitään muuta kuin kosteusvoidetta pesun jälkeen ja naaman pesin pari kertaa viikossa. Ei mitään puhdistusaineita tai mitään. Ihan perussebamedia.

Keväällä 2002 alkoi naama punoittaa ja tuli sellaisia pieniä näppylöitä, jotka sai ihon näyttää tosi röpelöiseltä ja huonokuntoiselta. Tää ei tapahtunut hetkessä, vaan pikkuhiljaa. Aattelin, että kyllä ne lähtee ajan myötä pois, koska mulla on aina ollut hyvä iho eikä ole tarvinnut pahemmin nähdä vaivaa sen kanssa.

Talvella 2002-2003 oli naama yhä näppyläinen ja röpelöinen. Erityisesti otsa ja nenän seutu. Ihan hirveetä pientä röpelöä ja punoitusta. Tässä vaiheessa rupesin kelaa, että hei mikä mun naamaa vaivaa ja rupesin pesee naamavärkkiäni päivittäin. Iho meni vaan huonommaksi.

Menin sitten kosmetologille, joka totesi, että saippualla ja vedellä pesu tekee kuivasta ihostani entistä kuivemman ja neuvoi ostamaan puhdistusmaitoa ja kasvovettä.

Muutaman viikon kuluttua näpyt oli täysin kadonneet eikä ne ole tulleet takaisin. Pesen nykyään joka ilta naamani puhdistusmaidolla ja kasvovedellä (ei vettä eikä saippuaa).

Olen tyytyväinen ja olen kantapään kautta oppinut, ettei noi aineet mitään ihan hirveän huonoja ole. Vajaan 20 euron purkkikin kestää monta kuukautta.

SniffDaddy sanoi:
...Kaikki Sa-Intin käyneet tietää SA-saippuan ts. naama jää siihen asentoon, missä se sattu olemaan, kun sitä saippuoitiin.

Ei vittu, toi on kyllä ihan tosi :lol2:

Kyllä, mutta entäs se pahvi-"pyyhe"? Sen kuivaava vaikutus perustui (vakava mielipiteeni) vesimäärän levittämiseen riittävän suurelle alueelle, jotta se haihtuu nopeammin.

Keväällä 2002 alkoi naama punoittaa ja tuli sellaisia pieniä näppylöitä, jotka sai ihon näyttää tosi röpelöiseltä ja huonokuntoiselta.

Mullakin on on jotain pieniä näppylöitä mutta vain käsivarsien yläosassa, ojentajan puolella ^^. Ja tulee niitä myös ranteeseen vähän.

Haluan kyllä solariumiin.. :/

maxmussel sanoi:
Kyllä, mutta entäs se pahvi-"pyyhe"? Sen kuivaava vaikutus perustui (vakava mielipiteeni) vesimäärän levittämiseen riittävän suurelle alueelle, jotta se haihtuu nopeammin.

SAint pyyhe on vähän sama asia, kuin yrittäisi kuivata itseään muovikassilla. Paitsi, että se pyyhe tuntuu pahvilta. Sitähän ei saanut edes kastumaan millään.
SniffDaddy sanoi:
Kaikki Sa-Intin käyneet tietää SA-saippuan ts. naama jää siihen asentoon, missä se sattu olemaan, kun sitä saippuoitiin.

Itse heitin tämän legendaarisen Beautysoap merkkisen venäläisen laatutuotteen papereineen suoraan sappuarasiaan ja en enää avannut sitä rasiaa.

maxmussel sanoi:

Se pyyhe on ainoa vettä hylkivä tekstiili armeijassa.

Hippa sanoi:
Tässä sulle tarinaa siitä kuina HYÖDYTTÖMIÄ nuo naamasysteemit on.

...

Menin sitten kosmetologille, joka totesi, että saippualla ja vedellä pesu tekee kuivasta ihostani entistä kuivemman ja neuvoi ostamaan puhdistusmaitoa ja kasvovettä.

Muutaman viikon kuluttua näpyt oli täysin kadonneet eikä ne ole tulleet takaisin. Pesen nykyään joka ilta naamani puhdistusmaidolla ja kasvovedellä (ei vettä eikä saippuaa).

Olen tyytyväinen ja olen kantapään kautta oppinut, ettei noi aineet mitään ihan hirveän huonoja ole. Vajaan 20 euron purkkikin kestää monta kuukautta.

Kukin tyylillään, jos se sopii niin se sopii. Tosin jos minulta kysytään, vaikken toki lisensoitu hörhellys- & tököttikonsultti olekaan, olisit saanut saman vaikutuksen pesemällä lärviä harvemmin ja silloinkin pelkällä vedellä, jos se saippua kerran oli ongelmana. ("Milläs ne meikit sitten poistetaan?" -> Älä laita niitä naamaan niin tulee vieläkin halvemmaksi ja on vieläkin terveellisempää iholle).

No joo, mutta ehkä minun pitäisi rajoittaa tämä erotiikantappajalitkuista protestoiminen ihan vaan kotioloihin - kohtuullisen vastenmielistä vaan uusissa tuttavuuksissa kun toinen osapuoli yöpuulle asetuttaessa ensin suihkun päälle marinoi pärstänsä ja kroppansa yltä päältä teollisen kusen hajuisilla ja makuisilla kemikaaleilla ja alkaa sitten kampeamaan kainaloon. Kaikesta toki pääsee asianmukaisella koulutuksella ;)

Mä käytän apteekin hajuttomia tuotteita, jotka ei todellakaan haise miltään.

Ja mitä pelkällä vedellä pesemiseen tulee ni vedellä ei saa meikkiä veks. Eikä kyllä naama puhdistu kunnolla.

Saippua kuivattaa paljon, mutta vesikin kuivattaa.

IronMind sanoi:
No joo, mutta ehkä minun pitäisi rajoittaa tämä erotiikantappajalitkuista protestoiminen ihan vaan kotioloihin - kohtuullisen vastenmielistä vaan uusissa tuttavuuksissa kun toinen osapuoli yöpuulle asetuttaessa ensin suihkun päälle marinoi pärstänsä ja kroppansa yltä päältä teollisen kusen hajuisilla ja makuisilla kemikaaleilla ja alkaa sitten kampeamaan kainaloon. Kaikesta toki pääsee asianmukaisella koulutuksella ;)
Ehdota niitä alan liikkeistä saatavia maustettuja liukuvoiteita. :thumbs:

Hippa sanoi:
Mä käytän apteekin hajuttomia tuotteita, jotka ei todellakaan haise miltään.

Hajusteeton on eri asia kuin hajuton. Kokeile ensi kerralla nuuhkaista suoraan siitä purtilosta. Sitten kokeile kädellä sitä juuri maidotettua & tuunattua ihoa. Sitten maista oikein reippaasti hetki sitten käsittelemääsi nahkaa.

Jos kokemus oli kaikin puolin miellyttävä ja päihitti puhtaan kemikaalivapaan ihon niin kerro ihmeessä minkä merkkisiä mysteerituotteita käytät, voin sitten vaivihkaa vaihtaa niitä huussin peilikaappiin entisten tilalle.

Itse tarvin ehdottomasti kosteusvoiteita, sillä tulee käytyä uimassa muutamia kertoja viikossa. Sitä kun on altaassa tunnista puoleentoista niin huomaa kyllä miksi kosteusvoide on tarpeellinen. Varsinkin talvella voitelu on kyllä pakollinen omalla kohdalla.

On meinaan masokistista touhua mennä nukkumaan uintireissun jälkeen ilman rasvausta. Joskus kun unohtuu rasvaus ja menee petiin, niin siinä ei montaa minuuttia mene ku pitää nousta ja alkaa voiteleen oli kuinka väsyny tahansa.
Ja Ironmind, ratkaisu ei ole uida vähemmän aikaa ;)

Merkki on nivea bodymilk jota itse käytän. Aqualanikin on kyllä hyvä voide.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom