Ihoa paremmaks, kiitos

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rock^
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kertokaas ny ihmiset miten tuota ihoa vois parannella :) Eli ongelma on se että ihoon tulee pientä finnin alkua kun treenikausi on päällä, ja parin viikon tauon jälkeen iho alkaa taas parantua ja rauhottua. Tämä ilmiö ilmeisestikin johtuu kovan treenamisen aiheuttamista kohonneista testotasoista tai tiedä sitten...

Joka tapauksessa oon kokeillut hyväksi kehuttua acitvidiä, mutta siitä ei apua ole ollut. Oon myös ottanut ihan kotisaippuan ahkerampaankin käyttöön mutta tuntuu ettei sekään auta (ainakaan viikossa-parissa ei ollut mitään apua). Ruokavaliotakin oon kokeillut vaihdella, ei eroa. Mitään roccutan-kuureja en haluais ottaa, olisko kellään mitään vinkkiä?

Originally posted by Rock^
Oon myös ottanut ihan kotisaippuan ahkerampaankin käyttöön mutta tuntuu ettei sekään auta (ainakaan viikossa-parissa ei ollut mitään apua).
Kotisaippuaa? Huh, kotisaippualla saa kyllä naaman hilseilevän kuivaksi, jonka jälkeen talirauhaset alkavat tuottaa "kostuketta" vastapainoksi, iho siis rasvoittuu entisestään. Osta jotain mietoa nestesaippuaa, esim. Lactacid tai SebaMed ja laita pesun jälkeen nassuun hieman esim. Aqualan L -rasvaa. Periaatteessa kasvojen pesuun riittää pelkkä vesi, mutta jos haluat käyttää saippuaa välttämättä, niin ota rasva mukaan. Unohda silti se kotisaippua kokonaan ainakin kasvojen osalta.

Dalacin-nimistä, Clearasil Clearstick -tyylillä toimivaa paikallisesti tökittävää antibioottinestettä saa apteekista. On halpaa, mutta vaatii reseptin, jonka kyllä saa helposti. Tätä siis kuivalle iholle pari kertaa päivässä pesun jälkeen.

ps. "Avitcid" :)

Lactacyd ja karkea sieni. Huono puoli että kuivaa kun käyttää pitkään. Saa apoteekista ainakin...
edit: enpä lukenut tota tomin postia...

Itse olen käyttänyt viime aikoina Clearasilia kun tuli tuossa ostettua. Se ei ole sitä pumpulitupolla naamaan hangattavaa, vaan käytetään vähän kuin saippuaa. Suihkun yhteydessä olen aina naamani ja hartiat tuolla pessyt ja kyllä sekin toimii ihan hyvin kun muistaa vaan säännöllisesti käyttää. Toki vielä jotain kasvorasvaa lisäksi kun tahtoo muuten iho kuivua. Olen joskus myös käyttänyt (mm.) apteekista saatavaa erikseen finneille levitettävää SebaMed-geeliä. Hyvä tuote. Sellainen pieni putkilo, josta kuitenkin riittää pitkään.

Apteekistahan kuitenkin aina kannattaa mennä kysymään. Toimivia ja ennenkaikkea ihoystävällisempiä tuotteita löytyy paremmin.

Oon myös ottanut ihan kotisaippuan ahkerampaankin käyttöön mutta tuntuu ettei sekään auta (ainakaan viikossa-parissa ei ollut mitään apua). Ruokavaliotakin oon kokeillut vaihdella, ei

älä hyvä mies saippualla naamaa pese! kuivattaa sitä pahemman kerran.

itsellä noita finnejä ei olen niin paljoa että pitäisi käyttää mitään hoito-aineita joten suurempaa käytännön kokemusta ei ole...älä räplää naamaasi turhaan ja älä syö suklaata. ja muistat pestä kasvot aamuin illoin pelkällä vedellä (ainakin aluksi)

mun kaverilla oli paljon finnejä ja se käytti kaiken maailman puhdistusaineita mutta eivätpä ne toimineet...sitten se lopetti niiden käytön ja alkoi pesemään kasvonsa pelkällä vedellä...näin ollen pelkän veden ja pienen ruokavalion muutoksen kanssa iho parani huomattavasti vaikkei kaikki finnit lähteneetkään.

Kertokaas ny ihmiset miten tuota ihoa vois parannella :) Eli ongelma on se että ihoon tulee pientä finnin alkua kun treenikausi on päällä, ja parin viikon tauon jälkeen iho alkaa taas parantua ja rauhottua. Tämä ilmiö ilmeisestikin johtuu kovan treenamisen aiheuttamista kohonneista testotasoista tai tiedä sitten...

Tai voi johtua myös kovan treenaamisen aiheuttamasta hikoilun lisääntymisestä. Älä siis ainakaan päästä hikeä kuivumaan iholle treenien yhteydessä, vaan suoraan ja välittömästi ohjelman loputtua suihkuun tai vähintäänkin naaman pesuun ilman mitään istuskelua/venyttelyä/hengityksen tasailua/ihmettelyä salin puolella.

Mulla ei mitään järkyttäviä ongelmia ole ollut ihon kanssa, mutta käytän silti kerran päivässä naaman pesuun jotain apteekin puhdistusemulsiota. Koitan kanssa välttää turhaa pärstän näpräämistä.

Mun mielestä rypsäri auttaa pitämään naaman hyvässä kunnossa :kippis1:

mulla on ihan sama juttu!nyt on ollu 2 viikon tauko ja finnit on melkee jo hävinny.luulen ainakin itse että se johtuu juuri siintä kun salilla pusailessa hikeä tuppaa tulemaan jonkun verran ja suihkussakin olen käynyt vasta kotono, niin hiki on kerennyt kuivumaan. sen takia nykyään käyn heti treenin jälkeen suihkussa ja muutenkin pidän näpit irti naamasta.

Multa loppui finnien tulo naamaan, kun lopetin saippuan käytön kasvojen pesuun ja siirryin Avenen Cleananse -alkalittoman pesunesteen käyttäjäksi.
Nykyään pesen kasvot vain vedellä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vettä on kyllä kokeiltu tuloksetta. Clearasil aikoinaan jopa ärsytti ihoa vielä lisää.

Originally posted by IronMind
Älä siis ainakaan päästä hikeä kuivumaan iholle treenien yhteydessä, vaan suoraan ja välittömästi ohjelman loputtua suihkuun.

Tässä on nyt vuoden päivät menty salilta suoraan suihkuun.

Taidanpa kokeilla tuota Avenen Cleananse-pesunestettä, ja suihkun jälkeen SebaMediä. Onko muuten pesuveden lämpötilalla niin väliä, kannattaako esimerkiks kasvojen pesu viimeistellä kylmähköllä vedellä?

Originally posted by Tomi
Eipä ole Rockilla hirveästi kommentoitavaa itse aloittamaansa threadiin. :rolleyes:

Hetikö samalla sekunnillako näihin replyihin pitäis vastailla? :thumbs:

naama kannattaa pestä haalealla/viileällä vedellä. ei missään nimessä kuumalla, kuivattaa ihoa huomattavasti enemmän ja taas on talirauhasilla hommia. olen itse käyttänyt sitä nivean miehille tarkoitettua naamarasvaa, aina peseytymisen jälkeen ja ongelmat naaman alueella on parempaan päin. 3 roaccuttan kuuria takana, enää en aio syödä yhtään kuuria. auttaa aina väliaikaisesti, iho hyvässä kunnossa n. vuoden verran kuurin jälkeen.

Mulla kanssa aina otsa ja varsinkin hiusraja aukesi hikinäppyhin, varsinkin jos jäin lorvimaan ja hiki ehti kuivahtaa. Hikinäppyjen poissapysymiseen ainakin itselläni (ja avokillakin) on auttanut Lacto Plus.
Hajusteeton saippua, joten ei tarvitse miestenkään pelätä haisevansa ruusuille. :lol2:

Onkos jengi opetellut naattimaan naaman/kropan kuorinnasta erinäköisillä aineilla.. Löytyy hienompaa tai karkeampaa ihan tarkoituksen ja herkkyyden / ihotyypin mukaan.

Vaikka en mikään kosmetologi ole, sanoisin että ihon hoito / pesu riippuu aikalailla ihon / ihohuokosten tyypistä. Joillain iho vaatii hieman kovempaa käsittelyä, pieni kuivuminen ei haittaa, mutta joillain se vetää huokoset ihan tukkoon ja tulos on vaan huonompi. Kannattaa tarkkailla minkälaiset aineet ja miten kova käsittely tuo parhaan tuloksen. Perushyviä neuvoja ovat kuitenkin juuri nuo : Ei räplätä ihoa turhaan (ainakaan likaisilla käsillä), säännöllinen pesu, ei päästä hikeä kuivumaan iholle, joku kosteusvoide mikäli on helposti kuivuva iho. Itselläni myös Brevoxyl-niminen voide (saa apteekista ilman reseptiä) on toiminut melko hyvin, se tosin kuivattaa ihoa ja vaatii minulla jotain kosteusvoidetta ainakin pakkaskeleillä. Sillä on myös semmonen vjittumainen ominaisuus että haalistaa värejä tekstiileistä.

Mulla loppui finnien tuleminen siihen, kun lopetin Clearasilin käytön joskus teininä. Se oli kauheaa tököttiä se. :evil:
Nykyään toimii näin; käyn saunassa, ja hinkkaan naamaa siellä (huokoset auki, kun on kuuma, tulee köhnä poijes helpommin) ja sit pesu vedellä. Kosteusvoidetta, vesipohjaista. Lähtee ja pysyy. :D

Eiköhän toi ikä vaikuta myös aika paljo...Mut kuha muistaa vaa pestä naaman ees jollain aamuin ja illoin nii eiköhä se auta jo aika paljo...

Tässä muutama pommin varma ohje kasvojen hoitoon ja finnien ehkäisyyn:

1. Pese kasvot kaksi kertaa päivässä, aamuin ja illoin. Valitse puhdistustuotteeksi iholaatuasi vastaava tuote (kuiva, normaali, vai rasvainen iho) Suosittelen vaihtoehtoisesti käyttämään apteekin tuotteita, kuten Sebamedia tms. Kosmetologikaverini luottaa ns. puhdistusmaidon tehoon. Puhdistustuotteita on kaupoissa hyllyt notkollaan, joten kannattaa tutustua etikettiin ennen ostamista ja muistaa, ettei ole hyvä käyttää liian voimakkaita puhdistustuotteita (mielestäni Clearasil kuuluu näihin).

Tässä välissä voi halutessaan käyttää kasvovettä puhdistamaan viimeisetkin epäpuhtaudet iholta. Kasvovesiäkin on olemassa eri iholaaduille. Tämä ei mielestäni ole välttämätön miehille, jotka eivät meikkaa, kuten naiset (ainakaan toivottavasti...)

2. Pesun jälkeen levitä puhtaalle iholle kosteusvoidetta AINA. Tämä on erittäin tärkeää, hyvään voiteeseen kannattaa satsata jopa enemmän kuin puhdistukseen. Jos iho on liian kuiva, se ei estä sen kummemmin finnien ym. epäpuhtauksien tuloa ja näyttää todella karmealta. Voitte kuvitella näyn, kun iho hilseilee naamassa, ei hyvä...
Voidetta kannattaa levittää hieman kostealle iholle ja runsaasti. Voiteita on eri iholaaduille (kuiva, normaali, rasvainen). Suosittelen valitsemaan rasvaiselle iholle kevyen emulsiovoiteen tai kirkkaan geelin. Apteekissa hyvä perustuote on Aqualan L, kosmetiikkapuolella hyviä voiteitä löytyy mm. Lorealilta ja Nivealta. Kuivalle iholle valitsisin vähän rasvaisemman voiteen.

Suosittelen lämpimästi kaikille käyntiä kosmetologilla ainakin pari kertaa vuodessa ihon syväpuhdistuksessa. Sen jälkeen iho pysyy hyvässä kunnossa jonkin aikaa ja siella saa hyviä neuvoja juuri oman ihon hoitoa ajatellen. Ostin tälläisen lahjakortin exälleni kerran ja oli jälkeenpäin tosi tyytyväinen, vaikka aluksi oli tosi epäileväinen.

Kasvoja ei sit kannata sorkkia likaisilla käsillä, muuten käsissä olevat runsaat bakteerit pääsee kasvojen ihohuokosiin aiheuttamaan "kivoja" finnejä (ja niitähän ei kannattaisi puristella, tulee arpia) :thumbs:

Hyviä vastauksia tossa yllä mutta haluaisin vielä lisätä että joskus ei se tehokas anti finni saippua olekaan parasta. Jos on ns sekaiho, joka on rasvainen ja silti kuiva ja muutenkin "herkkä" niin kannattaa kokeilla todella mietoja pesuliuoksia kuten Erisanin hoitava pesugeeli herkälle iholle.
Ainakin allekirjoittaneelle, joka edelleen kärsii ajoittain finneistä (jopa sen intti ikäisenä otetun Roaccutan kuurin jälkeen) naama meni huomattavasti parempaan kuntoon, kun siirryin pois tehopuhdistavista ja kuorivista aineista.

Suositut

Back
Ylös Bottom