Ihmeellistä syyhyä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja blaza
  • Aloitettu Aloitettu
Kun täällä kerran on kysymyksiä ollut noista medikaalisista jutuista niin kysynpä myös tällaista. Eli olen tässä huomannut että viikon ajan nytkin on syyhyttänyt ihoa. Syyhyäminen on ollut "pientä mutta ärsyttävää kihelmöintiä" paikoittaisesti eri paikoissa, mutta mitään näppylöitä tms ei ole kehossa. Kellään muulla ollut vastaavaa?

Jonkun vitamiinin, tai muun aineen puutos? Ja kiitos asiallisia vastauksia.

Eih... :) Vaan siis syyhyää vaikka ois pesulla käyny. Ja olis t-paita pääl tms. Koko päivän, jo kuuden päivän ajan. Eikä mitään jälkiä iholla tms. Syyhyää vain perhana joka paikka. :(

Johtuisiko muka pesuaineen käyttämisestä 6 päiväinen yhtämittainen syyhyäminen? Eli tämä syyhy ei ole helpottanut hetkeksikään. :)

Hmmm okei kiitti.. EI iho nyt niin kuiva mielestäni ole. Ei hilseile edes jne. En pese itseäni myöskään mielestäni liian usein. Kiitos vastauksista, ja lisä tietenkin odottelen! Nyt nukkumaan. :>

Tähän heittäisin mukaan oman "syyhyni". Eli joitakin vuosia takaperin ihmettelin syyhyä ja ihottumaa. Dermatologin tutkimuksen jälkeen selvisi että kyseessä on ns. iho-keliakia (dermatitis herpatiformis). Eli yksinkertaisesti keliakia joka oireilee ihottumana. Eli jos syyhyt sun muut oireet jatkuu niin menepä tutkittavaks, aina ne jotain tauteja osaa löytää.

Originally posted by blaza
Johtuisiko muka pesuaineen käyttämisestä 6 päiväinen yhtämittainen syyhyäminen? Eli tämä syyhy ei ole helpottanut hetkeksikään. :)

Itelläni vaikutti justiinsa toi pesuaine. Tosin se ei kutittanut ihan koko aikaa, mutta aina kun vähänkin paita kostui (=hikoili) syhy alkoi. Salilla muutamana päivänä se oli lähes sietämätöntä..
Pesuainetta vaihtamalla ongelma väistyi.

Mullekkin tuli joku ihme syyhy tässä viikko sitten! Kutittaa koko ajan prkleesti... Syyhy tuli samaan aikaan kun otin ruokavaliooni Ehrmanin rahkan sekä Fastin massan. Avopuolisoni on varma, että syyhy johtuu jommasta kummasta, mutta ite en halua sitä uskoa... Täytyy vaan toivoa, että syyhy menis pois minusta...

Syksyiset ihon kutinaoireet liitetään myös lämmityskauden alkamisen aiheuttamiin huoneistoilman kosteusprosentin alenemisiin ja lisääntyviin lämmönvaihteluihin (sisäilma/ulkoilma). Oireina myös esim. normaalia runsaampi hiustenlähtö.

Saattaa siis korjaantua ylimenokauden jälkeen - jahka kroppa tottuu muuttuneisiin olosuhteisiin.

Originally posted by @ez
Mullekkin tuli joku ihme syyhy tässä viikko sitten! Kutittaa koko ajan prkleesti... Syyhy tuli samaan aikaan kun otin ruokavaliooni Ehrmanin rahkan sekä Fastin massan. Avopuolisoni on varma, että syyhy johtuu jommasta kummasta, mutta ite en halua sitä uskoa... Täytyy vaan toivoa, että syyhy menis pois minusta...

Joo, voipi olla kyseessä esim rahka, mutta en kyllä oikein uskoisi. :/ Kerro lisää ez vaivastasi ja miten se esiintyy, ja onko jotain ulkoista muutosta ihossasi tms? Ja kuinka kauan on jo syyhynnyt jne?

LAZYLEGS! Kiitos hyvästä vastauksesta, tuo voi olla jopa mahdollista, mutta siihenkään en heti ns. heittäytyisi. :)

Mua kutittaa ihan joka puolelta.. Käsivarsiin on tullu todella tiheään sellaisia pieniä näppylöitä. Jalkoihin tulee isompia ja harvempaan. Käsivarret myös punottaa ja niihin sattuu koko ajan. Johtunee varmaan siitä, että olen raapinut niitä PAL-JON!! Tätä on nyt jatkunut aika tarkalleen viikon...

Kaveri kävi laivalla ja sai lakanoista syyhyn ja kutitti kuulemma aika helvetillisesti kunnes meni lekurille ja sai kuurin plus kaikki vaatteet plus muut puhdistettiin sen himas.

Mulla on tota edellä mainittua huoneilman kuivumisesta johtuvaa kutinaa syksyisin mut se hoituu rasvalla.

Testaa rasvaa ja jos ei auta niin ihotautilekuriin :thumbs:

Örj örj, jos näppylät ja syyhy vaivaa, niin Kestineä teidän on ostaminen apteekista. Loppuupi syyhyt ja näppylät viikon sisään. Jos ei lopu, niin sitten sopiikin jo lähteä moikkaamaan lekuria.

Originally posted by ironchef
Kaveri kävi laivalla ja sai lakanoista syyhyn ja kutitti kuulemma aika helvetillisesti kunnes meni lekurille ja sai kuurin plus kaikki vaatteet plus muut puhdistettiin sen himas.

Mulla on tota edellä mainittua huoneilman kuivumisesta johtuvaa kutinaa syksyisin mut se hoituu rasvalla.

Testaa rasvaa ja jos ei auta niin ihotautilekuriin :thumbs:

Siis miten ne kaikki puhdistettiin ja millä? Ja se syyhyhän tarttuu? Ei mun muijafrendillä syyhyä ainakaan vielä ole. :O Mulla siis ei ainakaan vielä ole mitään näppylöitä (6pvä menossa tätä syyhyämistä), pelkkä syyhy vaan. En perhana tajua mikä on. :O Kai se lekuri ois sitten vaihtoehto johon ryhtyä.. :<

Ja ironchef siitä vielä... että kuinka paljon käytät rasvaa ennen kuin se syyhysi katoaa? Minä eilen ttestasin ja ei se syyhy kadonnut mihinkään mielestäni sen jälkeen. Miten itselläsi?

Originally posted by blaza
Siis miten ne kaikki puhdistettiin ja millä? Ja se syyhyhän tarttuu? Ei mun muijafrendillä syyhyä ainakaan vielä ole. :O Mulla siis ei ainakaan vielä ole mitään näppylöitä (6pvä menossa tätä syyhyämistä), pelkkä syyhy vaan. En perhana tajua mikä on. :O Kai se lekuri ois sitten vaihtoehto johon ryhtyä.. :<

Ja ironchef siitä vielä... että kuinka paljon käytät rasvaa ennen kuin se syyhysi katoaa? Minä eilen ttestasin ja ei se syyhy kadonnut mihinkään mielestäni sen jälkeen. Miten itselläsi?

Sen frendin piti pestä kaikki tekstiilit himassa. ja luultavasti sulla ei sitä ole jos ei neitillä kutise. Yleensä sen kyllä pitäs tarttuu tietty jollekkin se vissiin potkii lujempaa ku toiset ei edes huomaa.
Mulla on sellasta helvetin paksuu (rasvasta) perusvoidetta jolla Vedän kropan läpi ja kyllä sitä saa huolella läträtä varsinkin suihkun jälkeen. Parissa päivässä yleensä vähän helpottaa, eikä tarvi enää rasvata niin paljoo.
Mut lekuri on aina lekuri (ellei mene arvauskeskukseen) siellä kaikki on ihan :david:

Back
Ylös Bottom