Ihana juustokakku

On kyllä pakko pistää tämänhetkinen ehdottomasti must-ruokaohje tänne mimmien kokeiltavaksi. Todella helppo iltapala, ja NIIN herkullista että aiai... Proteiinia ihan kivastikin.

Purkki raejuustoa (200 g)
1 muna
2 valkuaista
Makeutusainetta (itse käytän Lidl:n makeutusnestettä)
Kanelia

Kaikki ainekset sekaisin, vuokaan ja uuniin (noin 200 astetta). About 15-20 minuutin jälkeen ihana juustokakku on valmis. Itse tykkään syödä sitä melkein kylmänä esim. raejuusto-mansikka-mössön tai hillon kanssa :kuola:

Kannattaa kokeilla :thumbs:

Muumineito sanoi:
On kyllä pakko pistää tämänhetkinen ehdottomasti must-ruokaohje tänne mimmien kokeiltavaksi....

Kuulostaa taivaalliselta :) Taidanpas kokeilla tänään kun aattelin ottaa hiukan rennommin ruuan suhteen kun alkaa vanne kiristää pään ympärillä bodyruokien kans...

Kerron sitten kuinka kävi!

Kuulostaa herkulliselta... Vielä kun jääkaapissa on ex-anopin tuomia vaapukoita niin tänään on ihan pakko tehdä tuota! Eli illalla saa taas muu perhe syödä irtokarkkeja tai mitä tykkää, minä syön juustokakkua. :)

Pakkohan tuota oli kokeilla ja hyvää oli! Söin tuon mansikkamössön kanssa ja nam..! Niin ja proteiinia tosiaan tuli hyvä satsi!

Tuo oli hyvää!! Vaapukoiden kanssa söin, nam!

Ajattelin jospa tekisin tuota kun äitini tulee ylihuomenna kaffelle, kahvileivän sijaan. Eiköhän maistu hänellekin. Lapsetkin tykkäs. :) Yksi uusi välipalavaihtoehto naperoillekin, marjojen kanssa tuota.

She Devil sanoi:
Onkos kukaan laskenu kaloreita tuosta satsista???

Näillä tiedoilla sain laskettuna
Ingman raejuusto 200 g
1 muna 45 g
2 valkuaista 75 g
makeutusaine
kanelia vähän

yht. jotakuinkin (korjatkaa jos väärin):
297 kcal
45 g prot.
6,7 g hiilareita
8,6 g rasvaa

Oli muuten hyvää! Kuulostaa ja myös näyttää raakana vallan kummalliselta, mutta maku toimii. Erityisesti mustikoiden kanssa.

Piti itsekin testailla tuota makeannälkään, ja hyvin upposi vattujen kanssa :thumbs:
Onhan kyseinen setti toki ravintoarvoiltaankin aika erinomainen herkku, kun alkaa suorittamaan pieniä vertailuja perinteisempään tavaraan...

Mä koitin kans tätä. Olis ehkä saanut antaa jäähtyä kunnolla ennen syömistä... ja pistin uunin lämmön ihan summassa kun en jaksa aina mennä jonneki nettiin etsimään paljonko noi fahrenheitit nyt olikaan celciuksina. Maistui silti ihanalta tuoreiden mansikoiden ja Splendan kanssa! Toi Splenda on aivan huippu makeutusaine, se maistuu ihan sokerilta eikä yhtään sellaiselta keinotekoiselta. Nam.

Ainiin, sen unohdin sanoa että pistin muuten kaikki aineet blenderiin ja sekoitin semmoiseksi samettiseksi tahmaksi (näyttää ihan rahkalta :kuola: ). Ois voinu syödä ilman uuniin pistämistäkin ;) Laitoitteko te muut vaan kaikki aineet sekaisin ja semmoisenaan uuniin? Eikö se raejuusto jäänyt semmosiksi kokkareiksi?

Faidra sanoi:
Ainiin, sen unohdin sanoa että pistin muuten kaikki aineet blenderiin ja sekoitin semmoiseksi samettiseksi tahmaksi (näyttää ihan rahkalta :kuola: ). Ois voinu syödä ilman uuniin pistämistäkin ;) Laitoitteko te muut vaan kaikki aineet sekaisin ja semmoisenaan uuniin? Eikö se raejuusto jäänyt semmosiksi kokkareiksi?

Jäi kokkareiseksi joo.. pitääpä ens kerralla testata tuota tehosekottimella muussaamista. :kuola:

Kiva kuulla että maistui muillekin :) Siihen voi kuulemma myös laittaa vaniljaprotskua, en kuitenkaan ole vielä ehtinyt kokeilla sitä versiota kun vaniljaprotsku tuli postissa vasta eilen.

400 g raejuustoa
7 valkuaista
½ keltuainen
2 rkl vaniljaprotskua

Kaikki sekaisin mikserissä, vuokaan ja uuniin 15-20 min.

Ja eiku syömään :hyper:

Testasin reseptiä ja pahoin pelkään, että koukussa ollaan! :kuola: Oli ihan taivaallista vadelmien kanssa ja kokkareisuuskaan ei niissä sfääreissä menoa haitannut :D

Kokeilin myös heti, kun Helgakin mainosti eilen mulle ohjetta. :D
Oli hyvää ja vei tosiaan mun tämänhetkiset kauheet makeanhimot pois.... hetkeksi. ;) Mä en myöskään sekoitellut sen enempää ja raejuustoon jäi paakkuja. Eikä mulla sattunut olemaan kuin kaksi munaa jääkaapissa, joten laitoin molemmat kokonaisina. Olen sotkenut raejuustoa lähes kaikkeen ja yks mun suosikki on ollut raejuustomunakas. Nyt saa sen laittaa vähäksi syrjään ja vaihdan tähän. :rock:

Tää kuulostaa kyl uskomattoman omituiselta, mut varmaan pakko testata kun kaikki hehkuttaa niin kovasti :)

Oon nyt kokeillut sekä sellaista "kokkareista" että tehosekoittimessa tehtyä versiota, ja täytyy sanoa, että se käsin sekoitettu, kokkareisempi on mun makuun enemmän.

Tein tuota "kahvileiväksi" kun äitini kävi kylässä, hän syö vähän miten sattuu... Aina tarttis laihtua ja miettii, että tänäänkään en ole mitään syönyt, sit vetää leipää välipalaksi jne. Joten ajattelin pullan tms. sijaan tarjota tuota. Ja hän tykkäs kovasti, otti reseptin ylös ja aikoo tehdä tuota itselleen leivonnaisten sijaan. Hyvähyvä, edes jotain proteiinia hänen ruokavalioonsa. :D Niin ja kalsiumia, kun ei maitoa yms. juurikaan käytä.

Seuraava "uhri" on serkkuni, joka tulee kylään loppuviikosta... Hänellä nyt myös haussa terveellinen ruokavalio ja liikunta. Soitti tänään mulle ja kyseli salista, jolla olen käynyt, ajatteli itsekin aloittaa säännöllisen treenaamisen. On tähän asti käynyt toisella salilla satunnaisesti ja tykännyt. Joten nyt tulee sitten juustokakulle haastetta:
teen sen laktoosittomasta raejuustosta.

Saa nähdä miten onnistuu.

Paras tapa saada läheiset löytämään terveellisiä juttuja on tehdä niitä, tarjota ja kun maistuu, antaa resepti. :thumbs:

Olen aivan Haloon tapaan kauhistellut tätä reseptiä, mutta jos kerta mm. Estel on tarjonnut sitä vierailleen, niin ei kai se auta muu kuin kokeilla.

Tuo raejuuston määrä-> :urjo: ...

en sano siis mitään ennen kuin olen kokeillut ;) Palataan asiaan!

Back
Ylös Bottom