Ihan aloittelija terveellisesti syömisessä :)

Ikä
41
Eli vinkkejä, neuvoja, kritiikkiä. Olen nainen ja tavoitteena fitness-tyyppinen vartalo (nyt mitat 170/60), salitreeniä 3-4 kertaa viikossa. Aiemmin harrastin lähinnä kestävyysjuoksua ja sali oli vain "tukevana harjoitteena" pari kertaa viikkoon, mutta nyt sitten vuoden alusta on ollut oikeastaan toisin päin eli puntti ykkösenä ja juoksu kakkosena :)

Harjoittelumotivaatiota on ja on aina ollut, mutta kun syömingit on vähän sitä sun tätä niin tulosta ei ole harjoitteluun nähden minusta tullut mitenkään älyttömästi..

Tässäpä kommenttia vaille noin suunnilleen (arkena) päivän safkat:

1. Aamupalaksi 0% rahkaa, mustikoita, mansikoita, joukkoon maitoproteiinia. Täysjyväleipää, päälle kalkkunaa/vähär. kinkkua, joskus myös vähär. juustoa. Juomaksi teetä + rasvatonta maitoa.
-aamutreeni puntilla 45min-

2. Lounas; syön usein erilaisia keittoja, jauheliharuokia tai pastaa. Joskus myös kalaa (n.2-5krt/kk). Toisinaan korvaan lounaan esim. Naturdiet juomalla. Jälkiruoaksi rasvatonta ja sokeroimatonta jugurttia tai rahkaa.

3. Välipala, esim. Hyvää päivää-juoma, jugurtti, banaani, rusinoita, Pilttiä..

-iltapäivätreeni puntilla 1,5h venyttelyineen, palautusjuoma-

4. Päivällinen; usein perunoita/pastaa, vähärasvaista lihaa, wokkia+riisiä, lämmin leipä (leipä jossa päällä vähärasvainen jauhelihapihvi, kananmuna ja salaattia).. jos ei ole nälkä niin kahvia+pulla tai leipä tms.

(jos aerobinen päivä, en käy iltapäivällä puntilla vaan tässä kohtaa tulee juoksulenkki)

5. Jos on vielä illemmalla nälkä, niin joku hedelmä, jugurtti, vanukas, rahka, leipä tms. Mässypäivinä tässä kohtaa mässäillään sillä jätskitötteröllä, suklaapatukalla tai suola/voileipäkekseillä, light siiderillä..

Oikeastaan mun ongelmakohta on siis tuo viina ja pikkusuolaiset, tiedän joo :rolleyes:
Karkkia ja sen sellaista voin kyllä olla syömättä. Paitsi että kahvipulla.. :david: musta ei tuu ikään timmiä eihän. :nolo:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jaah
Itsellänikin on melko samallainen ruokavalio.:D
Mutta tuota mässäilyä olen yrittänyt vähentää.
Juuri niitten pitzojen takia ei hirveästi tulosta tule.

No se että mä en kyllä syö pitsaa kun ehkä alle 5 kertaa vuodessa. Sama juttu muulla pikaruoalla, en tykkää ranskalaisista/hampurilaisista tms, mutta sen myönnän että noita suolakeksejä/naksuja kyllä menee kuukausittain, ja hemmetti pakko dokailla näin kesäsin melekeen joka vkl.. siis ei mitään lärvejä mutta siideri-pari, ja sehän onkin sillä sitten selevä homma :wall:

Nooh.. Kyllä näin kesähelteillä tulee melkein joka vkl otettua. Ja ei ihan vaan paria :kippis1:
Mutta kyllähän silti tuo treeni kulkee ja dieetti toimii, ei se nyt niin tarkkaa ole :rolleyes:

tota,liikutko ihan päivittäin n.paljon? eihä ni lihakset ehikkään ees palautua ja kehittyä tuskin tota tahtia..mut vaan mun mielipide :) maltti on valttiA!

En tietenkään joka päivä liiku noin paljon, vaan punttipäiviä on siis 3-4 viikossa ja aerobista 2-3 päivänä kuitenkin niin, että viikkoon jää 1-2 lepopäivää.

Toi on musta ihan hyvä määrä punttia ja aerobista. Jos et nuku tarpeeks tai syöt huonosti, niin silloin tulee ongelmia, mutta jos ne asiat ovat kunnossa, pitäisi tuon onnistua ihan hyvin.
Itse teen myös 3x punttia ja 1-2x aerobista viikossa eikä oo tuottanu juurikaan mitään ongelmia.

Suositut

Back
Ylös Bottom