Idols 2007

Panu oli tylsä kuten tavallisesti.

Ihme kyllä Ari alkaa ärsyttämään. Tuntuu ettei kundilla ole muuta kuin se yksi juttu(vertaa Kristiina).

en tajuu mikä toi läppä on et vetää samaa linjaasa...pitäis varmaa sliipata se jätkä ja sit laittaa johoki poika bändii vinkuu??paras kaveri koko porukasta!! se anna sais ny mun puolesta lentää pihalle!!!eipä sekää pahemmi oo tyyliää muuttanu koko ohjelman aikana mut ei tunnu ketää häiritsevän!!!

en tajuu mikä toi läppä on et vetää samaa linjaasa...pitäis varmaa sliipata se jätkä ja sit laittaa johoki poika bändii vinkuu??paras kaveri koko porukasta!! se anna sais ny mun puolesta lentää pihalle!!!eipä sekää pahemmi oo tyyliää muuttanu koko ohjelman aikana mut ei tunnu ketää häiritsevän!!!

Mielipideasioita:D . Suomessa arvostetaan persoonallisuutta. Panu on yhtä persoonallinen kuin fazerin sininen.

Suosikki ollu alust asti Ari, mut vähä alkaa ny puuduttaa noi esitykset(nii samanlaisii kaikki). Jotai erilaist pitäis siihen esitykseen saada. En tarkota kuitenkaa et mitää poppii pitäis alkaa veivaa. Pistäis vaik sitä Kirkaa kehii:)

Ei sitä vaan tajua miks jaksetaan jauhaa jostain "hevihiekkalaatikoista", "RNB lokeroista" yms. kyllä mun mielestä on vaan hyvä että jokainen tuolla on oman linjansa valinnut, anna ja ari ehkä näkyvimmin. En mä ainakaan odota Arilta mitään Village Peoplen Machomania, hyvin se on tähän asti hevillä pärjännyt ja onhan siinä ollut billy joelia ja kirkaakin mukana. Mutta saa nähdä mitä mies keksii, jos nyt hiekkalaatikostaan irtaantuu.

ps. tuli tällänen bongattua. on panu faneilla rankkaa:

<Miss_Vixen>Oikeesti mulla nyt aamulla ihan silmät kipeenä ku itkin ne eilenillalla ihan puhki ja ranteet kans kipeenä, ku oli pakko päästä purkaa agressiota ni hakkasin nyrkkeilysäkkiä ilman hanskoja. Voi eitosiaan nyt on aamu ja mä tajusin ettei eilinen ollu vaan pahaa painajaista Mä en voi käsittää, miten joku Kristiina tai Kristian muka parempia. Krisse semmone nenäänsä honottava barbi ja Kristian sellane kaamee friikki rasvaletti itserrakas..yhyyyy

Onko sulla absoluuttinen musiikkikorva? No joo kyllä tajuan, että Arin kyvyttömyys joissain kohdin peittyy siihen vibraan...
Ei tarvitse olla absoluuttista äänikorvaa, kohtuullisen hyvä suhteellinen äänikorva riittää. ;)

Vibraaton ideahan on osittain juuri tuo pienen epävireen häivyttäminen. Samalla tavallahan sitä usein käytetään pitkissä äänissä myös puhallinsoittimissa, jousisoittimissa, kitarassa, jne.

Aivan ihmeellisesti oli taas Suomen kansa äänestänyt! Ensinnäkin saatan katsoa Kristiinaa vähän kriittisemmin, mutta hän ei kyllä laulanut puhtaasti! Kaikkein huonoin don't speak, jonka olen ikinä kuullut. Helppo piisi, olisi hyvin voinut laulaa hyvin, mutta minkäs sille, kun ääni ei riitä vetämään vertoja Gwen:lle (toki automaattisesti tähän vertaan). Hirveätä yleisön manipulointia se sininen rivi (varmaan kaikki arveleevat, että kaikki muut laittaa punaisen, joten laittaa itse sinisen ;) ). Ja Jone kommentti, että jos hänen musiikkikorvaansa on luottamista (manibulointia) nuotillinenkin puoli meni paremmin.
Tuskin siinä mitään yleisön manipulointia on. Kristiina veti eilen parhaan vetonsa koko kisassa ja oli ihan hyvä. Ja vire oli parempi kuin aikaisemmin, vaikka ei täysin puhdasta vielä olutkaan. Se täydellinen vire ei kuitenkaan ole se kaikkein merkittävin asia ja livenä pieni epävire ei häiritse muutenkaan niin paljoa kuin telkkarissa.

No toisaalta saihan Annakin sinisen rivin ja oli putoamisuhan alla! Minusta hän oli eilisin illan paras. Arissa on se huonopuoli verrattuna Annaan, että Annalla on äänessä enemmän "varaa" monipuolisuuteen...
Ei tuo Annalta kyllä mikään kovin nappisuoritus ollut, paremmin se viimeksi veti.

Tuosta Arin äänestä olen samaa mieltä. Ihan makea soundi korkeammissa äänissä, mutta tuntuu että sieltä ei mitään muuta löydy kuin tuo yksi ja sama soundi. :rolleyes:

Panu paranti eniten OMAAN tasoonsa nähden, mutta olinkin ihmetellyt miksi se on vielä siellä...
Totta, Panu oli Kristiinan lisäksi ainoa, joka paransi aikaisemmasta. Sinänsä vähän sääli, että tippui. Mutta jotenkin vaan persoonallisuus ja särmä puuttui.

ihan salettiin pianon soittajia kaikki nämä epävireydestä arvostelevat. tollanen pieni rosoisuus kuuluu dynaamisten instrumenttien (joihin laulukin lasketaan) luonteeseen. mutta makuasioitahan nämä

Tohon Abreun stailaukseen vielä, kun Iltalehdessä luki että stailaus meni pieleen ja "pelkäsin putoavani sen takia" -juttuihin niin pitää olla aika helvetin käsi stailaaja ja ei siinä kyllä Abreukaan ole pahemmin ajatellut kun on itsensä laitattanut crackhuoran näköiseksi. Oma moka, tosin ymmärtäähän sen tuolla iällä.

ihan salettiin pianon soittajia kaikki nämä epävireydestä arvostelevat. tollanen pieni rosoisuus kuuluu dynaamisten instrumenttien (joihin laulukin lasketaan) luonteeseen. mutta makuasioitahan nämä
Niinno, itseasiassahan piano on aina lähtökohtaisesti vähän epävireessä. Jos piano viritetään johonkin sävellajiin täysin vireeseen, niin silloin se on toisessa sävellajissa pahasti epävireessä. Niinpä pianon viritys on kompromissi, joka paikasta vähän epävireessä. Sen sijaan laulu ja vastaavat instrumentit kuten jouset ja puhaltimet voivat olla täysin oikeassa vireessä, jos soittaja vaan on riittävän tarkka.

Kristiinalla on ollut hieman häiritsevän epävireistä laulua aikaisemmin. Ja eilenkin oli pieniä epäpuhtauksia, mutta ei niin suuria, että ainakaan minua olisi juurikaan häirinnyt.

Heh mistäs arvasit. Pianoa on kyllä tullut koko elämä pinputeltua.

MUTTA Kristiinan kohdalla ei voi puhua pienestä epävireestä. Ihan oikeesti! Arilla epävire on pieni, Kristiinalla on todella pieni prosentti laulusta puhdasta (jos ollenkaan).

Omasta mielestä pieni falskius ei välttämättä ole kauheankaan paha virhe, kuten Kristiinalla eilen. Voi toimia joskus ihan tyylikeinonakin (jopa suurempikin tietyn tyyppisessä musiikissa, kuten Apulannan Toni Wirtasella). Esimerkiksi eilisessä esityksessä tuo vaan lisää melankolisuutta esitykseen. Sen sijaan tuollainen epävarma vire, joka poukkoilee täysin miten sattuu, kuten tuolla Annalla, on ainakin omille korville yhtä paha kuin kissan raiskaus.

Käytin Aria vain esimerkkinä. Jos luet tekstini tarkasti, kirjoitin "esimerkiksi Ari...".

En kommentoinut sinun tekstiäsi, vaan toisen nimimerkin kommenttia. :)

Kristian - Huono edelleen. Ei se Lapin kesäkää NIIN hyvä ollu. Peruna sillä on suussa tai jotain.
Ari - Ehoton suosikki edelleen. Tykkään tosta äänestä vaikka ei nuo puhdasääniset hevilaulajat lämmitä. Siks kait kun tuossa äänessä on mukavasti rohinaa. Sen laulamana jopa Iron Maiden oli hyvä. Mut Ari ei osaa esiintyä pätkän vertaa.

Anna meni ohi. Kait se osaa laulaa, mut sille on ihan sama jos biisit on niin tylsiä. Panu ja Kristiina oli ja meni.

Niin ja mähän oon paras ja ainut asiantuntija siinä mikä kuulostaa mun mielestä hyvältä.

Kristian - Huono edelleen. Ei se Lapin kesäkää NIIN hyvä ollu. Peruna sillä on suussa tai jotain.
Tulipa tuosta perunasta mieleeni ....se sopis hyvin jokskin kantri-rock-laulajaks. Ääni ei sopinu toho Queenin biisiin sitten yhtään. Loiri-veisu oli mun mielestä kyllä NIIN hyvä :)

ps. tuli tällänen bongattua. on panu faneilla rankkaa:

<Miss_Vixen>Oikeesti mulla nyt aamulla ihan silmät kipeenä ku itkin ne eilenillalla ihan puhki ja ranteet kans kipeenä, ku oli pakko päästä purkaa agressiota ni hakkasin nyrkkeilysäkkiä ilman hanskoja. Voi eitosiaan nyt on aamu ja mä tajusin ettei eilinen ollu vaan pahaa painajaista Mä en voi käsittää, miten joku Kristiina tai Kristian muka parempia. Krisse semmone nenäänsä honottava barbi ja Kristian sellane kaamee friikki rasvaletti itserrakas..yhyyyy

voi pentele, on jollain teinillä rankkaa :D

Panun tippuminen oli kyllä pettymys. :( Se oli noista kuitenkin ainoa joka pystyi tuomaan omaa tulkintaa esittämiinsä kipaleisiin ja oli lavaesiintymiseltäänkin luonteva. Kun kerran annallakaan ei tunnu nostetta riittävän, niin idooliksi saadaan joko Ari tai Kristian. Eli Ari. Ei paljon levy-yhtiötä naurata siinä vaiheessa.

Ihan varmana Kristiina vetää ens kerralla sen Whitney Houstonin yliärsyttävän imellysbiisin ( I will always love you...).

Panun tippuminen oli ihan oikein. Oli sen verran huono biisivalinta.

Kristian oli taas aika keskinkertainen. Ei se sittenkään ole rock-laulaja, vaikka niin luuleekin. Lapin Kesä ja Entertainer menivät niin hyvin. Ens kerralla vois Kristian laulaa taas vähän erilaista, rauhallisempaa kamaa.

Ari oli hyvä. Tosin sen biisivalinnat alkaa kans ärsyttämään. Ei sen tartteis hevilokerosta lähteä mihinkään, mut ehkä vois vähän vähempikuultuja biisejä laulaa.

Annasta en tykkää. On vaan niiiiiiiiin ärsyttävä.

Pelkokerroin idolit: Ensi viikon biisivalinnat!

Kristiina : Whitney Houston : I will always love you
Anna Eriksson : ihan mikä tahansa sen tuotannosta...

Kristian : Elvis : In the Ghetto
Kim Lönholm : Minä olen muistanut

Ari : Eiköhän sieltä taas p**** Maidenia tule. Aces High.
Black Sabbath : Paranoid

Anna : Shakira : Whenever Wherever (vai onko liian nopeaa?)
Joss Stone : (se ainut hitti, en muista nimeä...)

Toivottavasti yksikään näistä ei osu.

Back
Ylös Bottom