Hyvinkään ampumatapaus

Huvittaa kyllä näiden tapausten ohessa se, että aina löytyy maailmanparantajia jotka ajattelevat tähän tapaan: jossain on ammuskeltu ja ihmisiä kuollut -> aseet on niinq pahoja -> aseet pitää kieltää! Tyypillistä viher-vasemmistolaista "logiikkaa" jossa ajatus on eettisesti hyvä, mutta lopputulema ei päätä huimaa.

Jos valtaosa aseellisista henkirikoksista tehdään laittomilla aseilla, niin miten kaikkien aseiden kieltäminen lailla käytännössä vaikuttaisi asiaan? Nämä julkisilla paikoilla ihmisiä lahtaavat henkilöt kun harvemmin ovat mitään perämetsikön erä-jormia aselupineen ja metsästysseuroineen. Olisko vielä jotain muita hyviä ideoita, esim miten saadaan hullujen tekemät pommi-iskut estettyä? Kielletään lannoitteet?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
...Olisko vielä jotain muita hyviä ideoita..

Eiköhän Räsänen kohta ehdota että ravintolat ja alkoholi pitäisi kieltää. Ilman niitä eivät ihmiset olisi seisoskelleet tuolla ryhmässä eikä heitä olisi ollut niin helppo ampua.

Itse ehdottaisin että talot pitäisi rakentaa matalammiksi kuin viereiset rakennukset niin ettei katolta voi ammuskella toisen talon pihalle.

Komppaan tuota 99%
Kotikasvatuskin on nykyään retuperällä, kun osalla vanhemmista ei ole aikaa lapsilleen:(
Lisätään vielä se, että kyllä tää netti aikakin lisää näitä tapauksia:jahas:
Aikaa omille lapsille ja ollaan mukana lasten elämässä ja eikä sysätä lapsia yhteiskunnan vastuulle!!
Ainakaan liikaa.

Näinpä.. Ihmisen ahneudella ei vaan ole rajaa, ne tilanteet tulee viimisen pakon mukana, kun jostain pitäisi ruveta tinkimään tai vähän hidastamaan. Tää jatkuva kiireen ja paineen lisääntyminen ei voi jatkua kovin kauaa.

Onhan se nyt ihan aiheellista puhua siitä mikä se todellinen syy on. Ihminen on eläin mutta jos kasvaa vähänkään normaaleissa oloissa ja saa edes jonkinlaista kasvatusta niin tulos ei ole tuollainen. Nykytyyli vaan taitaa olla "poissa kotoa, ei ongelmia" ja lapset päiväkotiin 9 tunniksi lomallakin niin saa olla rauhassa. Sit vielä itkevät kun joutuu sieltä lähtemään koska siellä on joku joka huomioi edes jotenkin.

Helppo on syyttää teon välineitä tai vaikka nettiä. Kyllä minäkin olen pelannut Doomia, lukenut pommeista ja katsonut ramboa alle 10-vuotiaasta asti mutta ei nuo henkiseen tasapainoon vaikuttaneet ole. Toki jos perusta on päin persettä niin kyllähän ne vaikutteet sen tornin sysää vinoon ja lopulta rysähtää.
Poliitikkojen pitää aina ehdottaa jotain repäisevää aloitetta tai projektia koska kaikki tietävät että siihen todelliseen syyhyn on vaikea vaikuttaa. Lapsia ja nuoria nyt pystyy vielä muuttamaan mutta miten aikuisia?

Se on totta, että aseen saa jos haluaa. Mutta silti joku vois kertoa ,että mikä funktio esim. käsiaseilla on Suomessa? Ymmärrän aseiden tarpeen metsästykseen ja eliökantojen säätelyyn, mutta onko muille aseille oikeasti mitään perustetta? Onhan se ampuminen radalla kivaa, mutta sitten on juuri näitä kavereita, jotka siirtyvät ammuskelemaan kaupunkeihin.

Omistan useita aseita (9mm, .357, kiväärejä, haulikoita, itselataavan 7,62x39 rynnäkkökiväärin ym...) Käyn ampumaradalla ampumassa näillä, se on harrastus ja pidän sitä. Siinä se. Mikä funktio on omistaa/harrastaa mitä tahansa? Autourheilu, (sillä voi ajaa ihmisten päälle) moottoripyörä, veneily, kamppailulajit (voi hakata jonkun) Jos joku käyttää jotain väärin, kuten alkoholia käytetään väärin ja sitten aiheutetaan vahinkoa niin ei sitä pidä muilta kieltää. Ei se ole alkoholin vika vaan sen yksilön. Kuten ei myöskään saa kieltää ampuma-aseita jos joku idiootti varastaa aseen ja ampuu muita.

Onhan se nyt ihan aiheellista puhua siitä mikä se todellinen syy on. Ihminen on eläin mutta jos kasvaa vähänkään normaaleissa oloissa ja saa edes jonkinlaista kasvatusta niin tulos ei ole tuollainen. Nykytyyli vaan taitaa olla "poissa kotoa, ei ongelmia" ja lapset päiväkotiin 9 tunniksi lomallakin niin saa olla rauhassa. Sit vielä itkevät kun joutuu sieltä lähtemään koska siellä on joku joka huomioi edes jotenkin.

Helppo on syyttää teon välineitä tai vaikka nettiä. Kyllä minäkin olen pelannut Doomia, lukenut pommeista ja katsonut ramboa alle 10-vuotiaasta asti mutta ei nuo henkiseen tasapainoon vaikuttaneet ole. Toki jos perusta on päin persettä niin kyllähän ne vaikutteet sen tornin sysää vinoon ja lopulta rysähtää.
Poliitikkojen pitää aina ehdottaa jotain repäisevää aloitetta tai projektia koska kaikki tietävät että siihen todelliseen syyhyn on vaikea vaikuttaa. Lapsia ja nuoria nyt pystyy vielä muuttamaan mutta miten aikuisia?

Tästä olen samaa mieltä. Se mitä halusin sanoa, on että nykyinen hyysäyskulttuuri ei toimi. Kaikki kielletään. Ei saa pelata, ei saa nähdä väkivaltaa, ei saa kiroilla, ei saa nähdä tissejä, jos kakara perseilee niin ei saa kiskoa hiuksista, jne. Lihavat lehmät kieltää kaiken yhteisen hyvän edessä, homma ei toimi. Ihminen tosiaan on elukka. Asiat opitaan kokeilemalla, jos kokeilee väärää asiaa, niin tulee runtua. Nykyiset lehmät on kieltäneet kaiken tämän. Vapaa kasvatus ym. paskaa. Jokainen ihminen (eläin) pitäisi laittaa vastuuseen. Rangaistukset korkeammiksi, ihmisille enemmän vastuuta. Ei ratkaise kaikkea, hulluja löytyy aina, mutta ratkaisee osan ongelmasta. Ja paremmin kuin se että kielletään kaikki.

Mulla oli vielä joku helvetin hyvä kaneetti, mutta unohdin sen kun olen niin humalassa. Jatkakaa.

Tästä olen samaa mieltä. Se mitä halusin sanoa, on että nykyinen hyysäyskulttuuri ei toimi. Kaikki kielletään. Ei saa pelata, ei saa nähdä väkivaltaa, ei saa kiroilla, ei saa nähdä tissejä, jos kakara perseilee niin ei saa kiskoa hiuksista, jne. Lihavat lehmät kieltää kaiken yhteisen hyvän edessä, homma ei toimi. Ihminen tosiaan on elukka. Asiat opitaan kokeilemalla, jos kokeilee väärää asiaa, niin tulee runtua. Nykyiset lehmät on kieltäneet kaiken tämän. Vapaa kasvatus ym. paskaa. Jokainen ihminen (eläin) pitäisi laittaa vastuuseen. Rangaistukset korkeammiksi, ihmisille enemmän vastuuta. Ei ratkaise kaikkea, hulluja löytyy aina, mutta ratkaisee osan ongelmasta. Ja paremmin kuin se että kielletään kaikki.

Mulla oli vielä joku helvetin hyvä kaneetti, mutta unohdin sen kun olen niin humalassa. Jatkakaa.

Tää loppu oli palopuheessa paras :D Mutta totta joka sana, tosin en ole vielä humalassa...

Siis mikä tuossa videossa nyt on jotenkin ihmeellistä? Eikait se pitäis kellekkään tulla yllätyksenä, että ihmiset ajaa vitun lujaa ylinopeutta? Vaikutti ihan lepposelta tyypiltä ja ajo kaupunkialueella ihan maltillisesti.

moottoripyörä ketjua kannattaa välttää, siellä puhuvat ajavansa jopa 200km/h mutkateillä. Mun käsittääkseni ei kuitenkaan puhuta mistään rata-ajoista...

Siis mikä tuossa videossa nyt on jotenkin ihmeellistä? Eikait se pitäis kellekkään tulla yllätyksenä, että ihmiset ajaa vitun lujaa ylinopeutta? Vaikutti ihan lepposelta tyypiltä ja ajo kaupunkialueella ihan maltillisesti.

moottoripyörä ketjua kannattaa välttää, siellä puhuvat ajavansa jopa 200km/h mutkateillä. Mun käsittääkseni ei kuitenkaan puhuta mistään rata-ajoista...
Niin minäkin ajelen leppoisastin tuossa 60km/h alueella, missä päivittäin kulkee lapset kouluun:pano:
Ensinnäkin toi kertoo jo jotain, että pitää tuollainen laittaa nettiin;)
Mutta ei lähetä väitteleen , kun ilmeisetin ollaan vanhempaa "koulukuntaa"
ps omistan itse myös mp ja tunnusta, etten ikinä ole ajanut ylinopeutta esim taajamassa/ noilla 40/50km/h alueilla;)
No taas suistuttiin aiheesta;)

sanoisin ite että aika tyhmää kytiltäkään mennä tonne sekaamaan sillä palkalla mitä ne saa. jos olisin kyttä niin ku tulis radiosta tai vastaavasta että nyt on kova tilanne ja kutia voi tulla niin naurahtaisin ja lähtisin kaljalle. ei ole se peruspalkka sen arvoista, ku varastohommistaki saa saman palkan.

Jep. Mieli voisi muuttua, jos esim. tyttöystäväsi (oikea kätesi) olisi alueella. Sitten vinkuisit kuin pieni tyttö, että "miksi poliisi ei tullut paikalle nopeammin". Yhyy.

Ei vaan voi olla totta, helvetti! Mä en pysty tajuamaan, kuinka joku voi tehdä tollasta. Ihan randomilla ampua ihmisiä. Se poika, joka ammuttiin, niin tiedän sen nimeltä (en tunne) ja tunnen jotenkuten sen tyttöystävän ja en voi helvetti edes kuvitella kuinka se selviää tommosesta. Elämä on niin epäreilua.

Joo ihan vitun paskat fiilikset nyt itellä. Surmansa saanut tyttö oli osittain tuttu, lisäksi yksi kaveri sai myös luodista ja on nyt Meilahdessa. Onneksi haavoittunut vain lievästi. Mikä helvetti tätä maailmaa oikein vaivaa, tekijäkin oli kuulemma ihan tavallinen nuori jolla meni elämässä hyvin jne :E

Mikä helvetti tätä maailmaa oikein vaivaa, tekijäkin oli kuulemma ihan tavallinen nuori jolla meni elämässä hyvin jne :E

Eiköhän kohtalaisen suurella varmuudella voida todeta, että tekijällä EI mennyt elämässä hyvin. Se, että ihmisellä näyttää ulospäin menevän hyvin ei vielä kerro kaikkea siitä mitä pään sisällä tapahtuu.

Eiköhän kohtalaisen suurella varmuudella voida todeta, että tekijällä EI mennyt elämässä hyvin. Se, että ihmisellä näyttää ulospäin menevän hyvin ei vielä kerro kaikkea siitä mitä pään sisällä tapahtuu.
No, nyt kun kuullut juttuja ja spekulointia tuttavapiiriltä niin ihan vitun surkea/pettynyt/epäuskoinen fiilis kun tunnen tuon ampujan. Todellakin henkilö, jonka viimeksi uskoisi ottavan parit kiväärit ja lähtevän ammuskelemaan. En oo ennen juonut vitutukseen/suruun mutta jospa olisi tänään eka kerta.

Joo ihan vitun paskat fiilikset nyt itellä. Surmansa saanut tyttö oli osittain tuttu, lisäksi yksi kaveri sai myös luodista ja on nyt Meilahdessa. Onneksi haavoittunut vain lievästi. Mikä helvetti tätä maailmaa oikein vaivaa, tekijäkin oli kuulemma ihan tavallinen nuori jolla meni elämässä hyvin jne :E

Eipä sillä kauhean hyvin ole mennyt, ainakaan pään sisällä, kun tollasta meni tekemään..

Tai ehkä hän vain halusi tietää, miltä tuntuu tappaa ihminen :confused:.

EDIT: hyviä provoja tuolla muron sivuilla :D.

"Toivottavasti saadaan kiristettyä edelleen aselakeja. Ottaa tosissaan pattiin ihmiset jotka menee harrastukseksi ampumaan luonnon eläimiä metsikköön. Niiden lapsista sitten kasvaa tälläsiä. Karkea yleistys mutta jos suvussa pyörii paljon aseita se on vain ajan kysymys kuka jälkeläinen ottaa halukon ja menee ostarille."

Ei helv.. :lol2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom