Hyvinkään ampumatapaus

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vähän niin kuin vankilakaan ei paranna rikollista niin ei kaikkia sekopäitä saa vaan millään hoidettua vaikka olisi mitkä tahansa lääkkeet ja terapiat. Jotkut ihmiset vaan ovat henkisesti todella sairaita mm. psykopaatit, narsistit, rajatila persoonallisuushäiriöstä kärsivät. Tuohon kun lisätään vielä väkivaltatainen luonne ja päihteet, niin johan ollaan jo tornissa ampumassa kun oma elämä on kussut.

edit. tai sitten omasta perheestä ilmat ulos, melkoinen trendi ollut sekin tänä vuonna, IHMISET ON HULLUJA!

Aseen ainoa funktio ei ole tappaa ihmisiä. Sitä käytetään esimerkiksi hirvikannan säännöstelyyn. Suomessa kaadetaan vuosittain vajaat 80 000 hirveä, kuka ne sitten kaataisi jos aseet kiellettäisiin? Poliisiko? Tekisi vaan vajaat 8 kpl hirveä per poliisi. Ei ihan yksinkertaista.

tää ny on oikeastaan offtopikkii eikä muutenkaa kuuluis tähän ketjuun, mutta eiköhän hirven tappaminen ole tappamista siinä missä muukin tappaminen.

ei siinä itse olisin valmis elämään maailmassa jossa kaikki tappais toisiaan vain paljain käsin. aseella ku se on aika helppoa puuhaa eläimen tai ihmisen tappaminen, mutta edelleenkää ei se ase oo se joka tappaa vaan se mätä sielu joka hallitsee sitä kroppaa joka painaa sitä liipaisinta. tosin ei sillä etteikö tappaminen olisi joskus oikein.

Jaaha tuli sitten toinenkin kuolonuhri, 18v tahkon pelaaja. Täytyy toivoa, että edes nyt tää naispoliisi selviää

Tosin tuotahan Suomessa harrastetaan aika usein, syytä haetaan aina jostain muusta kuin tekijästä itsestään.

Omassa esimerkissäni en tarkoita sitä, etteikö itse tappajaa pitäisi rankaista ja että syy pitäisi vierittää muille. Lähinnä pohdin sitä, että keillä on selkeä suora syy-yhteys tapahtuneeseen, niin pitäisikö heidän kaikkien joutua jonkinlaiseen vastuuseen? Tai pitäisikö tekijää rangaistessa tällaiset taustalla olevat ikävät kokemukset lieventää hänen rangaistustaan?

Pohdin vaan, että on olemassa erilaisia ihmisiä, joista toiset ovat herkempiä ja joilla on jo valmiiksi heikko itsetunto. Yleensä nämä saattavat olla myös niitä kaikkein hiljaisimpia, jotka eivät osaa hakea apua ja ovat huonoja puhumaan. Jos kiusaaminen on systemaattista ja jatkuvaa, niin se on ihan varma että jotain jälkiä se jättää ja saattaa aiheuttaa ikäviä seurauksiakin. On aika ymmärrettävää, että jossain vaiheessa kiusaamisen kohde saattaa "napsahtaa" suuntaan tai toiseen.

Henkinen kiusaaminen on varmaankin pahinta, vaikka ei fyysistäkään kiusaamista pidä väheksyä. Itse en ole ikinä joutunut kohtaamaan sellaista, minkä määrittelisin kunnon kiusaamiseksi. Olen kuitenkin yrittänyt pitää kiusattujen puolta ja pyrkinyt välttämään, etten itse kiusaisi ketään tietoisesti. Kiusaamista kuitenkin tapahtuu niin kotona, tuttavien keskuudessa, kouluissa, työpaikoilla, netissä ja vaikka missä. Kadulla tuntemattomat ihmisetkin saatavat katsoa oikeudekseen läskitellä jne.

Mietin myös sitä, että tuntevatko nämä kiusajat jonkun tällaisen tapahtuman tai vaikkapa kiusatun itsemurhan jälkeen mitään syyllisyyttä? Vai ovatko he niin kusipäitä, että he jatkavat elämäänsä kuten ennenkin? Toisaalta välillähän nämä henkirikokset kohdistuvat juurikin niihin kiusaajiin ja sitten siinä sivussa voi mennä jokunen sivullinenkin.

Joo ampuradat ja kaikki kieltoon vaan. Kaikki muukin kiva on Suomessa kiellettyä, niin miksei sitten ampumaharrastuskin? Sikäli mikäli siitä joku nyt jotain seisokkia saa kun leikkii Häyhää.

Eiköhän se metsästyskin olisi vain järjestelykysymys kun siihen nyt takerrutaan kovasti. Perustetaan jotkut helvetin hirvijoukot ni sinne voi kaikki ampumisesta ja tappamisesta nauttivat hakea duuniin.

Ei mun pitäny jatkaa enää, mutta ärsyttää kun kaikki puollustelee noita pyssyjä ja tekee siitä jonkun käytännön ongelman jos ne kielletään. Ihan sama kun mä tosissani väittäisin että miten mä muka pääsen kulkemaan jos/kun mopot joskus kielletään.

Aika itsekästä ajatella, että kun sun harrastus on kiellettyä niin pitää myös muiden harrastukset olla kiellettyä. Pitääkö pesäpallo kieltää, koska pesismailalla on hakattu paljon ihmisiä? Kyllä tässä maassa on paljon sellaisia asioita jotka on kielletty, jotka munkin mielestä pitäisi olla laillista, mutta ei sen takia pidä alkaa kieltämään vielä enemmän asioita. Aseet on aika turhia joo, mutta itse ainakin nautin suunnattomasti rata-ammunnasta ja jollain ne hirvetkin pitää kaataa. Aseet on keksitty jo ajat sitten, joten turha niitä on enää tässä vaiheessa kieltää. Luuletko tosissasi, että jengi noudattaisi sitä kieltoa? Pimeeseen kauppaan ne kaikki menisi. Sittenhän olisi asiat paremmin joo.

Jos kuvitellaan, että tämä tapaus (tai mietitään jotain toista tapausta) johtuisi vaikkapa siitä, että ensimmäisenä tapettu tyttö olisi ollut ampujan tyttöystävä, joka on juuri jäänyt lähes verekseltään kiinni pettämisestä, niin olisiko tapaus teidän jonkun mielestä ymmärrettävämpi? Pakkiksellakin on niitä, joiden mielestä pettäjä tai se kolmas osapuoli ovat oikeutettuja samaan rangaistuksen pettämisestään.

Jaaha tuli sitten toinenkin kuolonuhri, 18v tahkon pelaaja. Täytyy toivoa, että edes nyt tää naispoliisi selviää

Ellei selviä tulee elinkautinen murhasta, muuten murhan yritys+tapot ja yritykset päälle niin lusii silti Suomen mittapuulla kohtuu kauan. Toivottavasti ei ole ensikertalainen niin ei pääse puolella. Tietty ennen oikeudenkäyntiä selvitetään oliko syyntakeeton.

Tiedotustilaisuudessa sanoivat että muitakin tutkitaan jo murhana ja murhan yrityksinä. Eli siis nyt 2x murha ja murhan yrityksiä.

Niin ja sanoivat vielä että vain pikkurikkeitä taustalla ja niistäkään ei mitää väkivaltaisuuteen viittaavaa

Ellei selviä tulee elinkautinen murhasta, muuten murhan yritys+tapot ja yritykset päälle niin lusii silti Suomen mittapuulla kohtuu kauan. Toivottavasti ei ole ensikertalainen niin ei pääse puolella. Tietty ennen oikeudenkäyntiä selvitetään oliko syyntakeeton.

Poliisi aamulla yhdeksän uutisissa sanoi, että tällä henkilöllä ei ollut mitään ihmeempää rikoshistoriaa. Eli todennäköisesti ei mitään ylinopeussakkoja pahempaa. Poliisin tiedottaja taisi myös sanoa, että tapausta tutkitaan murhana ja murhan yrityksenä. Saa korjata, jos olen väärässä.

Edit. Vain minuutin liian hidas.

Sanokaa mitä sanotte mutta nappi takaraivoon tällaisille sarjamurhaaja -idiooteille. Tämäkin kaveri vapautuu varmaan vankilasta alle kymmenessä vuodessa ja ties milloin taas päässä napsahtaa.

e: vituttaa kun Breivhavkin (miten lie kirjoitetaan) julistaa sanomaa oikeudenkäynneissä ja hymyilee voitonriemuisesti. Sen kun olisi lopettanut kuin koiran (anteeksi koirat) monttuun niin rahat säästyisi ja loppuisi tollaiset mielipuolien kaikenlaiset ajatukset.

^Mielummin ensitöikseen vähintään kymmenen vuotta kunnon kidutusta ja kuritusta sitten henki pois jotenki et kärsii ihan saatanasti. Pääsis liian helpolla jos lahdattais samantien.

Itse ennustan, että tuo osuman saanut poliisi selviää, ellei ole saanut siitä järeämpi kaliberisesta aseesta osumaa. Jos on osunut alavartaloon sillä pienempikaliberisella, niin maallikkotuntumalla ihan hyvät saumat selvitä. Mutta jos sai osuman siitä järeämmästä aseesta, niin pahempi juttu jo. Varsinkin, jos sillä ammuttiin suoraan liivien läpi.

Jos kuvitellaan, että tämä tapaus (tai mietitään jotain toista tapausta) johtuisi vaikkapa siitä, että ensimmäisenä tapettu tyttö olisi ollut ampujan tyttöystävä, joka on juuri jäänyt lähes verekseltään kiinni pettämisestä, niin olisiko tapaus teidän jonkun mielestä ymmärrettävämpi? Pakkiksellakin on niitä, joiden mielestä pettäjä tai se kolmas osapuoli ovat oikeutettuja samaan rangaistuksen pettämisestään.

No ei tietenkään, ei tuollaista verilöylyä pysty mun pienet aivot ymmärtään ja hyvä niin. Joku turpasauna on pikkasen eri levelillä kun kyseinen tapaus. Eli ei ole mitenkään verrannollinen siihen että koivu klapilla läjäytää jotain kollia päähän.

Mietein aina sitä, että miten tälläisissä tilanteissa poliiseilla pysyy hermot kurissa kun saa epäillyn kiinni. Tiedät että läheinen työkaveri taistelee hengestään tyypin takia ja tuolla hetkellä yksi jo kuollut. Itsellä tuntuu ainakin ettei pystyis kontrolloimaan yhtään tossa tilanteessa.

Mietein aina sitä, että miten tälläisissä tilanteissa poliiseilla pysyy hermot kurissa kun saa epäillyn kiinni. Tiedät että läheinen työkaveri taistelee hengestään tyypin takia ja tuolla hetkellä yksi jo kuollut. Itsellä tuntuu ainakin ettei pystyis kontrolloimaan yhtään tossa tilanteessa.

No onneksi et ole poliisi.

Se että alkaa lahtaamaan täysin randomilla ihmisiä pitäisi olla mun mielestä raskauttava asianhaara verrattuna johonkin lähitutun tai perheenjäsenen tappamiseen. Ei sillä että kaikki on vakavia mutta jälkimmäisessä ainakin teoriassa on voinut olla joku motiivi ja ainakin teoriassa uhri olisi voinut havaita väkivaltaisia ja mielenterveyksellisiä ongelmia. Tuollaisessa random tapauksessa uhrilla ei ole mitään mahdollisuuksia vaikuttaa kohtaloonsa.

Murhina ja murhan yrityksinä tutkitaan. Uskoisin, että tulee menemään myös näillä nimikkeillä läpi oikeudessa tekotavan ym. perusteella. Se, onko tekijä mahdollisesti syyntakeeton, on sitten toinen juttu.

"Murha Suomen lainsäädännössä

Suomen rikoslain 21. luvussa määritellään murha ja sen sanktiot seuraavasti:

Jos tappo tehdään
- vakaasti harkiten,
- erityisen raa'alla tai julmalla tavalla,
- vakavaa yleistä vaaraa aiheuttaen tai
- tappamalla virkamies hänen ollessaan virkansa puolesta ylläpitämässä järjestystä tai turvallisuutta taikka virkatoimen vuoksi

ja rikos on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava murhasta vankeuteen elinkaudeksi.

Yritys on rangaistava. [1]

Rikoslain 8. luvun §1 mukaan murha ei rikoksena vanhene koskaan."

Lähde: Wikipedia

Elinkautinen: http://fi.wikipedia.org/wiki/Elinkautinen_vankeus

harvinaista suomessa saada tälläisiä elävänä kiinni, yleensä ku aletaan kunnon rampageen niin laitetaan itsensä myös kylmäksi lopuksi. tällä jätkällä todennäköisesti on statementtia heitettävänä medialle ku kerran elossa on vieläkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom