Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Aseen ainoa funktio ei ole tappaa ihmisiä. Sitä käytetään esimerkiksi hirvikannan säännöstelyyn. Suomessa kaadetaan vuosittain vajaat 80 000 hirveä, kuka ne sitten kaataisi jos aseet kiellettäisiin? Poliisiko? Tekisi vaan vajaat 8 kpl hirveä per poliisi. Ei ihan yksinkertaista.
Tosin tuotahan Suomessa harrastetaan aika usein, syytä haetaan aina jostain muusta kuin tekijästä itsestään.
Joo ampuradat ja kaikki kieltoon vaan. Kaikki muukin kiva on Suomessa kiellettyä, niin miksei sitten ampumaharrastuskin? Sikäli mikäli siitä joku nyt jotain seisokkia saa kun leikkii Häyhää.
Eiköhän se metsästyskin olisi vain järjestelykysymys kun siihen nyt takerrutaan kovasti. Perustetaan jotkut helvetin hirvijoukot ni sinne voi kaikki ampumisesta ja tappamisesta nauttivat hakea duuniin.
Ei mun pitäny jatkaa enää, mutta ärsyttää kun kaikki puollustelee noita pyssyjä ja tekee siitä jonkun käytännön ongelman jos ne kielletään. Ihan sama kun mä tosissani väittäisin että miten mä muka pääsen kulkemaan jos/kun mopot joskus kielletään.
Jaaha tuli sitten toinenkin kuolonuhri, 18v tahkon pelaaja. Täytyy toivoa, että edes nyt tää naispoliisi selviää
Ellei selviä tulee elinkautinen murhasta, muuten murhan yritys+tapot ja yritykset päälle niin lusii silti Suomen mittapuulla kohtuu kauan. Toivottavasti ei ole ensikertalainen niin ei pääse puolella. Tietty ennen oikeudenkäyntiä selvitetään oliko syyntakeeton.
Jos kuvitellaan, että tämä tapaus (tai mietitään jotain toista tapausta) johtuisi vaikkapa siitä, että ensimmäisenä tapettu tyttö olisi ollut ampujan tyttöystävä, joka on juuri jäänyt lähes verekseltään kiinni pettämisestä, niin olisiko tapaus teidän jonkun mielestä ymmärrettävämpi? Pakkiksellakin on niitä, joiden mielestä pettäjä tai se kolmas osapuoli ovat oikeutettuja samaan rangaistuksen pettämisestään.
Mietein aina sitä, että miten tälläisissä tilanteissa poliiseilla pysyy hermot kurissa kun saa epäillyn kiinni. Tiedät että läheinen työkaveri taistelee hengestään tyypin takia ja tuolla hetkellä yksi jo kuollut. Itsellä tuntuu ainakin ettei pystyis kontrolloimaan yhtään tossa tilanteessa.